آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Lykke Li – Wounded Rhymes

Li Lykke Timotej Zachrisson با نام هنری لایک لی (Lykke Li) در سوئد و در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد. مادرش دستی در موسیقی داشت و پدرش عکاسی می کرد. لایک لی فعالیت خود را در سال 2007 با یک EP به نام Little Bit در حالی که فقط 21 سال سن داشت شروع کرد و یک سال بعد اولین آلبوم خود به نام Youth Novles روانه ی بازار کرد. لایک لی با همین یک آلبوم پله های ترقی را به سرعت طی کرد و توانست با گروه ها و افراد مشهوری مانند Royksopp و Kanye West همکاری نماید.

دومین آلبوم لی لایک به اسم Wounded Rhymes در 28 فوریه (امروز) به طور رسمی منتشر شد. سبک این آلبوم هم مانند آثار قبلی این هنرمند در زیرمجموعهء ایندی پاپ و الکترونیک قرار می گیرد. اولین نکته ای که با گوش دادن به آهنگ های این هنرمند  و این آلبوم جلب توجه می کند صدای ظریف و شکننده و در عین حال کنترل شده و دوست داشتنیِ این دختر جوان است. صدایی که به زیبایی به آهنگ ها نشسته و کاملا با سبک موسیقی انتخابی او مطابقت دارد. لایک لی در حالی از تُن صدای طبیعی خود نهایت استفاده را می کند که امروزه بسیاری خواننده ها در آهنگ های آرام خود با استفاده از تکنیک های خاص خوانندگی سعی دارند این ظرافت را به مخاطبان القا کنند. این آلبوم شامل 10 تِرک است. فضا سازی در آهنگ ها نسبت به آلبوم قبل کمتر شده و ریتم های پرکاشن جای آن را گرفته. گیتار الکتریک در پس زمینه بعضی از آهنگ ها شنیده می شود. لیریک ها اکثراً دارای مضامین عاشقانه و البته تلخ و گاهی انزجار است. نقطه عطف این آلبوم تِرک 5 با نام Get Some است که پیش از انتشار آلبوم نیز به صورت سینگل منتشر شده بود. درامز با تم قبایل آفریقایی هیجانی را به شما منتقل می کند که با لیریک آهنگ کاملا مطابقت دارد.

لایک لی خواننده ای هست که جای پیشرفت دارد و اگر به روند صعودی خود ادامه بدهد می تواند جایی برای خود در کنار خواننده هایی مانند بی یورک پیدا کند.

نویسنده: بهزاد.ر

پ.ن: من کارهای لایک لی رو نشنیدم. فقط یک چیز بی مزه به صحبتهای بهزاد اضافه کنم که لال از دنیا نرفته باشم! میک آپ آرتیست و آرایشگر ایشون آقای علی پیرزاده هستند که آنطور که در گوگل سرچ کردم جزو آرایشگرهای مطرح بحساب می آیند. ممنون از بهزاد بابت معرفی این هنرمند، لینک دانلود در قسمت دیدگاه ها ست.

3 پاسخ به “Lykke Li – Wounded Rhymes

  1. Bardia.B 2011/02/28 در 22:16

    .
    .
    لینک دانلود:
    .
    Fileserve
    .
    یا
    .
    Filesonic

  2. آرشام 2011/03/02 در 09:56

    Album now دوست داشتنی ، سلام.
    تو فیل تر شدی و من دارم دق میکنم از اوضاع. فقط همین.

    • Bardia.B 2011/03/02 در 17:41

      ارشام عزیز، این فیلتر فقط برای این بلاگ نیست، بلکه سرویس دهنده وردس پرس فیلتر شده و بالطبع تمامی وبلاگاش. کامنتت رو از طریق ایمیل گرفتم و سعی کردم بهت جواب بدم، اما چون ایمیلی واقعی وارد نکردی بدستت نرسید.

بیان دیدگاه