آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Morcheeba – Blood Like Lemonade

Morcheeba یکی از دوست داشتنی ترین گروه های Trip-Hopـی هست که همیشه از همون ابتدا کارهاشون رو دنبال کردم. جدا از موسیقی زیبا و جذابشون، خواننده گروه یعنی خانم Skye هم جذابیت ویژه ای برای طرفداران این گروه داره. این گروه توسط برادران گادفری سال 1995 شکل گرفت. اونها توی یه مهمونی با اسکای آشنا شدن و همونجا بود که ترکیب گروه تکمیل شد. حاصل همکاری اونها انتشار 4 آلبوم موفق بود که باعث شد اونها تبدیل به یکی از معروفترین گروه های Electronica و Trip-Hop در انگلستان و دنیا بشن. به دلیل یه سری اختلاف اسکای بعد از انتشار آلبوم چهارم، Charango در سال 2002، از گروه جدا شد و فعالیت انفرادی خودش رو شروع کرد. خواننده ای به اسم دیزی مارتی جای اون رو گرفت و آلبوم پنجم در سال 2005 به اسم The Antidote منتشر شد. گادفری ها نتونستن با دیزی بسازن و این باعث شد بعد از همین یه آلبوم دیزی از گروه اخراج بشه. آلبوم ششم گروه بدون داشتن خواننده ثابت و با حضور چندین خواننده مهمان در سال 2008 به اسم Dive Deep به بازار اومد.

اواخر پارسال بود که خبرهای خوبی به گوش رسید و اون پیوستن دوبارهء اسکای به گروه بود. حالا آلبوم جدید Morcheeba به اسم Blood Like Lemonade با حضور اسکای بعنوان خواننده منتشر شده. هنوز نرسیدم گوش کنم این آلبوم رو. صحبت در موردش باشه برای وقتی شنیدمش.

دانلود آلبوم Blood Like Lemonade از گروه Morcheeba

 

14 پاسخ به “Morcheeba – Blood Like Lemonade

  1. لیلا 2010/06/06 در 14:52

    خوبه بردیادوستش داشتممرسی

  2. خود... 2010/06/07 در 21:58

    به نظرم اگه وقت شنیدنش و پیدا نکردی / حتما یه وقتی پیدا کن خیلی خوب بود !

  3. احسان 2010/06/08 در 12:04

    سلاموبلاگتون خیلی عالیه با این کارتون سلیقه مردم میبرید بالا . . . کارتون خیلی ارزشمندهیک انتقادم داشتم اونم اینکه بعضی جاها تعریف های الکی از یک گروه یا آلبوم خاص میکنید. . . یک نمونش درموردگروه archive بود که من منتظر بودم با یک شاهکار موسیقی روبرو بشم اما خورد تو ذقماتفاقن آلبوم lights رو دانلود کردم . . .در واقع میشه گفت یجورایی زیادی تعریف کردید جوری که نمیشه خوب رو از متوسط جدا کرد . . .آرزوی موفقیت برای شما دارم.

  4. احسان 2010/06/08 در 13:32

    «اینجا یه وبلاگ کاملا شخصی هست که بطور کاملا مشخص سلیقه و نظر نویسنده رو درج میکنه.».زیاد به این موضوع توجه نکرده بودم. فک میکردم عوامل دیگه ای هم تو تعریفاتون دخیل. در اینصورت اول باید سلیقه شما دستم بیاد . . .در ضمن جسارت نشه ها lights قشنگ بود ولی شاهکار نبود ( به نظر من )

  5. سینا 2010/06/09 در 12:41

    احسان دقیقا این اختلاف سلیقه هاست.ولی من از یک چیز بردیا که خیلی خوشم میاد اینه که وبلاگش رو برای نظر دادن با هر سلیقه سلیقه ای آزاد گذاشته.برای من  یکی دو سالی هست که اینجا شده یه پاتوق موزیک راک.راستش از نظر من آرکایو و مخصوصا آلبوم و آهنگ لایتش شاهکار بی بدیل موزیکه.

  6. mz 2010/06/09 در 15:18

    بد نبود ولی massive attack چیز دیگه ایه تو سبک(حرف اولو میزنه)

  7. ramin 2010/06/09 در 17:12

    mamnon bardian jan

  8. ramin 2010/06/09 در 17:15

    راستی منم باهات موافقم آرکایو یکی از بهترینهای من بوده همیشه

  9. امید 2010/06/09 در 23:55

    بردیا جان سبک تریپ هاپ رسمن مارو……………………..مورد عنایت قرار داد.بی خیالش نمیشه شد دوست خوش سلیقه؟؟؟

  10. احسان 2010/06/10 در 00:54

    نمیدونم والافک کنم قسمت شاهکار شناسی من دچار مشکل شده : )منم تازه با اینجا آشنا شدم و تو همین مدت کم «مستفید» شدماز نظر من کارای Enigma و Pink Floyd شاهکاره . . .

  11. سامان 2010/06/10 در 12:37

    آرکایو داره با انیگما مقایسه می‌شه؟OMFG!!

  12. dd 2010/06/12 در 00:25

    دوست عزیز لینکتون فیلتر شده!!!!

  13. محسن 2010/06/14 در 17:15

    فکر کنم آرکایو واسه آدمایی جالبه که مثه من در مورد احساساتشون وسواس دارن و به یه ابزاری مثه موزیک این بند احتیاج دارن تا بارها و بارها با درد آورترین و رمانتیکترین وجه ممکن تجربه هاشون رو مرور کنن.تعلیقو تکراری که استخونبندی موزیک آرکایو میسازه و تم شعرها که صادقانه و شجاعانست  به این کار میاد.

  14. بازتاب: بهترینهای 2010 از نگاه من – 1 « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

