آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

The Decemberists – The King Is Dead

The Decemberists را می توان یکی از گروه های صاحب سبک موسیقی فولک راک و ایندی راک دانست. اعضای گروه از آن همه فن حریفهایی هستند که با در اختیار داشن ابزار موسیقی و سواد آن برای رسیدن به یک موسیقی خوب و مستقل استفاده می کنند. شما در میان شنیدن آهنگهای عجیب ایندی راک بطور ناگهانی ممکن است با سازهایی مانند آکاردئون و انواع ارگهای عجیب و غریب (مثل هاموند ارگان و ورلیتزر ارگان) مواجه شوید. ترانه های آنها بر خلاف آن چیزی که در مدرن راک علاقه به شلوغ کردن و هیاهو و سر و صدا دارد، بیشتر به سمت روایت پیش می رود. شما در اکثر آهنگها یک قصه را می شنوید که به زیبایی و ظرافت برایتان تعریف می شود (مثل آهنگ مادر من یک بندباز چینی بود/My Mother Was a Chinese Trapeze Artist). موسیقی آنها را می توان بطور مشخصی با Neutral Milk Hotel مقایسه کرد و البته بنا به حرفهای خودشون گروه های مشهوری نظیر The Postal Service (الان با اسم Dead Cab for Cuties فعالیت میکنه) و The Shins و خیلیهای دیگه تاثیر زیادی روی کار اونها گذاشتن. و اما حالا، بعد از گذشت دو سال از آلبوم The Hazards of Love، ششمین آلبوم The Decemberists با عنوان The King is Deadهفته سوم ژانویه 2011 منتشر خواهد شد.


آلبوم در بهار 2010 ضبط شد، البته در یک بازهء زمانی 6 هفته ای که اعضا در یک مزرعه وسیع در نزدیک زادگاه گروه، پرتلند از ایالت ارگان، به سر می بردند. اسم آلبوم (پادشاه مرده است) بر اساس آلبوم سال 1986 گروه The Smiths (ملکه مرده است/The Queen is Dead) انتخاب شده است. با این حال تاثیرگذارترین گروه در این آلبوم را می توان R.E.M دانست. همین مسئله باعث می شود که در سه آهنگ از مجموع ده آهنگ آلبوم گیتاریست گروه R.E.M یعنی پیتر باک بعنوان نوازنده مهمان حضور داشته باشد. مجلهء رولینگ استون این آلبوم را «روستایی ترین اثر گروه» تا کنون می داند.

اولین سینگل آلبوم با عنوان Down By The Water با هنرمندی پیتر باک بعنوان گیتاریست مهمان و حضور هنرمند مشهور گیلین ولش بعنوان خواننده مهمان منتشر شده است (ولش را بخاطر جوایز متعدش، موسیقی فیلم ای برادر کجایی؟ و همکاری با هنرمندان بزرگی نظیر مارک نافلر، امیلو هریس و ایسون کراس می شناسیم). با وجود آنکه روند کلی آلبوم متمایل به آثار R.E.M عنوان شده اما این آهنگ را با آثار بروس اسپرینگ استین مقایسه می کنند.

اینطور که بنظر می رسد سال 2011 قرار است به خوبی آغاز شود! اول آلبوم جدید Over the Rhine و حالا هم The Decemberists. حالا بعد از شنیدن آلبوم بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد.

پ.ن: دوستانی که صفحات وبلاگ را بهم ریخته و با قالب نصفه و ناقص می بینند، دلیلش فیلتر شدن بخشهایی از وردپرس است. یعنی دوستان خارج از کشور و آنهایی که از فیلترشکن استفاده می کنند قاعدتا مشکلی با قالب وبلاگ ندارند.

13 پاسخ به “The Decemberists – The King Is Dead

  1. سعید 2010/12/18 در 20:48

    بردیا rpwl هم آلبوم جدید داده
    برنامه ای واسش نداری؟

    • Bardia.B 2010/12/18 در 21:09

      یادم نمیاد کی بود (شاید خودت بودی سعید!) یکی به من RPWL رو معرفی کرد و من هم The Gentle Art of Music رو دانلود کردم. کارشون خوبه. اما در اون حد من رو جذب نکرد که کارهای دیگشون رو پیگیری کنم. یه زمانی توی این وبلاگ بقیه هم مطلب مینوشتن. نمیدونم چی شده که الان دیگه کسی اینکار رو نمیکنه. چرا خودت دست به قلم نمیشی پسر؟

      • سعید 2010/12/18 در 21:26

        چشم
        در اولین فرصت واست میل میکنم ;(
        قبلا هم این کارو کردم
        لونتیک سول یادته؟

        • Bardia.B 2010/12/18 در 22:31

          سعید! من نگاه کردم دیدم بعد از همونی که من اسم بردم آلبوم دیگه ای نداده که! اونی هم که من گفتم مال 2010 هست. منتها من سه ماه و نیم پیش (بر اساس Date Modified) این رو گرفتم. جریان چیه؟

      • سعید 2010/12/18 در 22:55

        این آلبوم جدیدش همون جنتل آرت آف میوزیکه
        توی newalbumrelease تازه آپلود کرده
        منم نداشتمش
        مطلبشو برات فرستادم
        ببین به درد میخوره یا نه

  2. Musicaddict 2010/12/19 در 00:58

    Gamoonam single therapy kolan be faramooshi seporde shod!

  3. هراتس 2010/12/22 در 01:23

    بردیا میشه این رو هم برام بزاری؟ 🙂 مرسی ززز

  4. احسان 2010/12/23 در 20:11

    haj bardia va haj saeed dastetun dard nakone

  5. بازتاب: بهترین های 2011 از نگاه من – 1 « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

