آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Best Albums of All Time

قرار بر این شد که هر کدام از شما دوستان آلبوم های برتر خود را معرفی کنید تا بتوانیم سلیقهء یکدیگر را هم مزه مزه کنیم. در کل 29 نفر با 146 رای، 107 آلبوم را انتخاب کرده اند. این را هم اضافه کنم که رای من نیز در این فهرست محاسبه شده تا در پست جداگانه ای آلبومهای مورد نظرم را معرفی کنم. ببینیم سلیقهء دوستان از چه قرار بوده است:

آلبوم با 7 رای
Pink Floyd – The Wall

آلبوم با 4 رای
Anathema – Alternative 4
Anathema – Judgement
Radiohead – OK Computer

آلبوم با 3 رای
Archive – Lights
Nirvana – Nevermind
Pink Floyd – The Dark Side of the Moon
Tool – Lateralus

آلبوم با 2 رای
Anathema – Weather System
Archive – Controlling Crowds
Coldplay- A Rush of Blood to the Head
Dire Straits – Brothers in Arms
Metallica – Black Album
Metallica – Master of Puppets
Michael Jackson – Thriller
Muse – Absolution
OSI – Blood
Pink Floyd – Division Bell
Pink Floyd – Wish You Were Here
Porcupine Tree – fear of a Blank Planet
Radiohead – In Rainbows
Roger Waters – Amused to Death
System of a Down – Mezmerize

آلبوم با 1 رای
AaRON – Artificial Animals Riding on Neverland / Agalloch – Ashes against the grain / Alice in Chains – Facelift / Amorphis – The Beginning of Time / Amy Winehouse – Back to Black / Anathema – We’re Here Because We’re Here /Antimatter – Leaving Eden / Aphex Twin – Richard D. James Album / Arms and Sleepers – Matador / Aziza Mustafa Zadeh – Always / Blackfield – Blackfield / Breaking Benjamin – Dear Agony / Breaking Benjamin – Phobia / Camel – Rajaz / Celine Dion – Let’s Talk about Love / Chris De Burgh – Power of Ten / Coldplay – Viva La Vida / Concha Buika – Nina de fuego / Dido – No Angels / Dire Straits – Communiqué / Dire Straits – On Every Street / Eddie Vedder – Into the Wild / Evanescence – Fallen / Flaming Lips – Yoshimi battles the pink robot / Flotation Toy Warning – Bluffer`s Guide to the Flight / Gary Moore – Still Got the Blues / Guns N› Roses – Use Your Illusion / Hossein Alizadeh – Moon and Fog / Howard Shore – The Departed Soundtrack /solation Songs – Isolation Songs / Kanye West – My Beautiful Dark Twisted Fantasy / King Crimson – In The Court Of The Crimson King / Lamb of God – Ashes of the Wake / Leonard Cohen – I’m Your Man / Leonard Cohen – Ten New Songs / Lifehouse – Lifehouse / Linkin Park – Minutes to Midnight / Linkin Park – Meteora / Lunatic Soul – Lunatic Soul / Mark Knopfler – Sailing to Philadelphia / Mark Knopfler – Get Lucky / Massive Attack – Mezanine  / Metallica – Load / Michael Jackson – HIStory / Michael Jones & Davild Darling – Amber / Modest Mouse – Moon & Antarctica / My Dying Bride – The Light at the End of the World / Nick Cave – Let Love In / Nicolas Jaar – Space is Only Noise / Nine Inch Nails – Fragile / Opeth – Damnation /  Opeth – Watershed / OSI – OSI / Pink Floyd – The Final Cut / Porcupine Tree – Dead Wing / Porcupine Tree – The Incident / Porcupine Tree – Stupid Dream /  Porcupine Tree – In Absentia / R.E.M. – Out of Time / Radiohead – The Bends / Radiohead – Unplugged and unreleased / Rage Against the Machine – Rage Against the Machine / Red Hot Chili Peppers – Californication / Riverside – Promo / Riverside – Second Life Syndrome / Sade – Lovers Rock / Saliva – Back in to your System / Santana – Supernatural / Shahram Nazeri – Atash dar Neyestan / Shajarian – shab Sokut Kavir / Shajarian – Doode OodShamrain – Someplace Else / Supertramp – Breakfast in America / The Beatles – Abbey Road / The Black Keys – Brothers / The Doors – The Doors / The National – Boxer / Tom Waits – Alice  / Tom Waits – Real Gone / Tool – 10000 Days / U2 – Joshua Tree / Wilco – Yankee Hotel Foxtrot / Within Temptation – The Silent Force

و هنرمندان برتر این فهرست
Pink Floyd 15
Anathema 11
Radiohead 8
Porcupine Tree 6
Archive 5
Metallica 5

دوستانی که در این نظرسنجی شرکت کردند
nimakhin sed  / Masoud Mirzamani / Alireza Asgarkhan / Zj Mansour / Sajjad Husseini / Amin Rad / Hadi A / Amir sh / Me And You / Behzad Danesh / Amirhossein Rastegarpour / Amin kashani / Esfandiar Rah / Mohammad Aanoosheh / Mojtaba Taghvaei / Moeen Ghaemi / Ali Tabrizi /  Amir Ahmadi / Cyrus Nasirai / Hossein Nasiri / Kian Pourtorab /  Soroush Mobin / S Javdani / Ali Azizian / Sahand Nobody / Arash Ghodousi / S Darabi / Milad Ghoreishi

14 پاسخ به “Best Albums of All Time

  1. بهزاد 2012/04/21 در 16:22

    یه اولتیماتوم میدادی.یادم رفته بود

  2. Siavash 2012/04/21 در 21:21

    من لیست آلبوم هامو نفرستادم برات. فکر کردم میگی اونایی که یلاگ دارن، نفرستن فقط پست بنویسن. فقط تو یلاگ خودم یه پست بهش اختصاص دادم که هنوز پابلیش نکردم.

  3. come2muzik 2012/04/21 در 21:26

    آقا قبول نیست… به من خبر دادن من گفتم من هنوز دارم آلبوم هامو بالا پایین میکنم یعنی چی بردیا منتشر کرده؟
    از لیست های بالاها هم فکر کنم معلومه که خیلی سریع تهیه شده… وقتی اسمی از گروه فلیت وود مک یا باب دیلن نیست… نمیشه واقعا… من هنوز داشتم برای خودم بالا و پایین میکردم که 5 تا خوبمو بفرستم که مثل اینکه دیر شد!!!!
    منتشر لیست خودت میمونیم

    پ.ن: خدارو شکر اسمی از یوتو اون پایین ها برده شد وگرنه دیگه بکل پشیمون میشدم

    • Bardia.B 2012/04/22 در 21:30

      سریع کجا بود برادر؟ دو هفته بیشتر بود این ماجرا. خب وقتی اینا که میگی نبوده یعنی بچه ها انتخاب نکردن دیگه. اگه تعلل نمیکردی و میفرستادی الان اسم اینا هم بود تعداد هم میشد 30 تا (:

  4. rjmymusic 2012/04/21 در 21:27

    آقا قبول نیست… به من خبر دادن من گفتم من هنوز دارم آلبوم هامو بالا پایین میکنم یعنی چی بردیا منتشر کرده؟
    از لیست های بالاها هم فکر کنم معلومه که خیلی سریع تهیه شده… وقتی اسمی از گروه فلیت وود مک یا باب دیلن نیست… نمیشه واقعا… من هنوز داشتم برای خودم بالا و پایین میکردم که 5 تا خوبمو بفرستم که مثل اینکه دیر شد!!!!
    منتشر لیست خودت میمونیم

    پ.ن: خدارو شکر اسمی از یوتو اون پایین ها برده شد وگرنه دیگه بکل پشیمون میشدم

    • Bardia.B 2012/04/22 در 21:30

      چرا دو اسمه کامنت میذاری؟!؟

      • Reza J. 2012/04/24 در 13:15

        تقصیر این وردپرس ابلهه!!!! هی گیر میداد میگفت این ایمیلت یکجایی ثبت شده نگو که توی گراواتار ثبت نام میکنی یعنی اینکه توی وردپرس ثبت نام کردی…. اونم مال یک میل دیگه ام بود که باز به اسم وردپرس رفت… خواهشا اون یکی رو پاک کن بیا روی همین کامنتتو بذار… اون دیگه تهه خنده است!!!!

  5. آرمین 2012/04/21 در 21:55

    اول که شرمنده من یادم رفت لیست بدم. دوم اینکه نتایج خداست. سلیقه کاملا ایرانی و وطنی.
    خیلی جالبه که سلایق انقدر شبیه به هم محدود هستن. حالا یا این نشون میده که بیشتر بر اساس توصیه و همرنگ جماعت شدن آهنگ گوش میدیم تا از روی خوشایند و یا اینکه مخاطب های وبلاگ از جماعت محدود و خاصی هستن.
    مثلا تقریبا هیچ اثری از موسیقی ترنس نیست. بابا حداقل آلبوم just be تیستو ارزش بودن بین این فهرست رو داره. یا مثلا پورتیزهد کجاست؟ کوئین؟ ریولور بیتلز؟ لدزپلین؟ مدونا؟ ادل؟ امینم شو؟ در حق R.E.M که خیلی ستم شده.
    البته باز خوبه که فهرست تک رای ها تنوع بیشتری داره.
    به نظرم اگر هر 6 ماه نظر سنجی تکرار بشه و فهرست به روز بشه، هم تنوع بیشتر میشه و هم معرفی کار توی سبک های دیگه باعث میشه آدم بفهمه تا الان چیا رو از دست داده و نشنیده.

    • Bardia.B 2012/04/22 در 21:34

      خب آرمین دقت کن که داریم در مورد بهترین آلبومهامون حرف میزنیم. کم پیش یه آلبوم پاپ یا ترنس یا این ژانرهای زودگذر به عنوان یکی از بهترینها تو ذهنمون بمونه. این همون دلیلی هست که ملت بعد از 50 سال هنوز بیتلز و پینک فلوید گوش میکنن. اینکه اونایی که اسم بردی توی لیست نیست دلیلش خیلی ساده س، بچه ها انتخابشون نکردن! احتمالا اگه خودت فراموش نمی کردی شرکت میکردی الان اعتراضی به این لیست نداشتی. این لیست تنها و تنها برآیند سلیقه ای 29 نفر از بچه ها رو نشون میده و قاعدتا هیچ تحلیل خاصی نمیشه روش کرد.

  6. mtehran 2012/04/22 در 18:26

    Pink Floyd 15
    Anathema 11
    Radiohead 8
    چی از این بهتر می تونه در یه نظر سنجی اتفاق بیفته؟؟!!

  7. محمد حسین 2012/04/22 در 23:14

    آقا نگفتی تا کی وقت هستا.قرار شد یه تاریخی مشخص شه.نتیجه هم قابل پیش بینی بود

    • Bardia.B 2012/04/22 در 23:28

      شک نکن که واسه منم قابل پیش بینی بود (دقیقا از 5تا 4تاش رو مطمئن بودم، فکر نمیکردم متالیکا توی 5تای اول باشه) خب چون ماها دیگه سلیقه هم دستمون اومده

  8. آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/04/23 در 15:09

    سلام
    چه پست خوبی بود
    از اونجائی که اکثر بازدید کنندکان این وبلاگ اکثرا علاقه مند به زیرگروه راک و متال هستند بدیهی بود لیست به این شکل پیش بره
    و فکر می کردم شرکت کننده خیلی بیشتری داشته باشه این فراخوان ولی به همین بسنده می کنم که جالب بود
    و ممنون بردیا جان برای زحمتی که کشیدی

    هادی

پاسخی بگذارید

