آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Best Albums of All Time

این یک فراخوان است! این یک دعوت است و هیچ مناسبت خاصی هم ندارد.هدف فقط آشنا شدن با آن چیزی ست که از آن بعنوان حد والای موسیقی یاد می کنیم‏، همان چیزی که توانست روح و دل و فکر و ذهن ما را طوری بلرزاند که بعد از گذشت سال ها هنوز لرزشش تمام نشده است. می خواهیم از بهترین ها صحبت کنیم‏، نه بهرین های یک سال یا یک دهه، می خواهیم از بهترین های تمام دوران حرف بزنیم، از برترین آلبوم هایی که در طول زندگی مان شنیده ایم.

این یک حرکت خلاقانه و منحصر به این وبلاگ نیست! به فکرم رسید که بعد از انتشار بهترین های هر سال، دلم می خواهد بهترین های همیشگی ام را هم در یک فهرست جداگانه بنویسم. حالا بنظرم بد نیست با کمک هم یک لیست از بهترین ها جمع کنیم. برای همین: 1) برای شرکت در این نظر سنجی، انتخاب بهترین آلبوم های تمام دوران از دیدگاه همراهان وبلاگ آ ل ب و م، اسم حداقل 3 و حداکثر 5 آلبوم برتری که در زندگی تان شنیده اید (بدون اولویت و ترتیب) را برایم ایمیل کنید (Bardianova@gmail.com) یا بصورت پیام خصوصی در صفحهء آ ل ب و م در فیس بوک بنویسید. نکته مهم این است که حتما بصورت خصوصی لیستتان را برایم بفرستید. فعلا تا اطلاع ثانوی برای انتخاب بهترین هایتان فرصت دارید 2) تمامی دوستان وبلاگ نویس محترم و عزیزی که در خصوص موسیقی می نویسند، از شما دعوت می کنم پستی را به معرفی بهترین هایتان اختصاص دهید (البته با شرح) و در این نظر سنجی بصورت حرفه ای تر وارد شوید. شما هم به من ایمیل بزنید تا برای جذاب تر شدن ماجرا یک زمان خاص را مشخص و همگی پست هایمان را همزمان پابلیش کنیم. این می تواند اولین حرکت هماهنگ ما موسیقی نویسان باشد. (از حضور وبلاگ نویسان عزیز غیر موسیقی نویس هم استقبال می شود)

این لیست قرار است کاملا صادقانه باشد. قرار نیست فقط به این فکر کنیم که آیا تا به حال بهتر از این را شنیده ایم یا نه. مهم این است که در کنار بهترین بودن، مزهء آن را هم در نظر بگیریم! اگر قرار باشد من 20 آلبوم را بعنوان بهترین های تمام زندگی ام انتخاب کنم مطمئن باشید آلبوم Dangerous از مایکل جکسون و آلبوم Musicbox از ماریا کری حتما در میان آنها خواهد بود. نکته اینجاست که درست است برای من از فوق العاده بودن این آلبومها سال ها می گذرد، اما مزهء آنها هنوز در گوش هایم باقی مانده است. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، همین مزه است.

16 پاسخ به “Best Albums of All Time

  1. freakymoji 2012/04/02 در 11:40

    besyaar besyaar aali countdown begins

  2. بهزاد 2012/04/02 در 17:47

    به نظرم باید بدون فکر کردن 5 البوم اولی که به ذهنمون رو میاد بگیم چون اگه بشینیم فکر کنیم مسلما آلبوم هایی مثل تریلر هم توش هست

    • Bardia.B 2012/04/02 در 20:06

      خب آخه این از اون چیزاس که اگه فکر نکرده بنویسی میبینی یه چیزایی رو از قلم انداختی که خیلی تابلو خیلی دوستشون داشتی. آقا خودت یه فرمول براش لحاظ کن که درست از آب در بیاد دیگه

  3. Siavash 2012/04/02 در 19:13

    بسیار عالی.

  4. Reza 2012/04/02 در 20:11

    اوه بعد از مدتها دارم اینجا نظرم میدم. یکی از بچه ها گفت اینجا چه خبره گفتم بیام نظرمو بگم.
    بردیا جان حرکت بسیار خوبیه ولی قبول داری که کار بسیار سختیه؟ بطور مثال که ما وبسایت داریم باید 5-6تا نویسنده را جمع کنیم و توی یک کنفرانس حالا توی یاهو و یا هرجای دیگه این لیست را بنویسیم که به یک کنفرانس هم ختم نمیشه و باید حداقل یک هفته و هروز پشت سرهم چندین ساعت باهم مشاجره کنیم تا بالاخره یک لیست خوب تهیه کنیم. از سوی دیگه مثلا من نمیتونم به 5 یا 10 و حتی به 20 آلبوم اکتفا کنم. من اگر بخوام اسم آلبوم هایی که هنوز با شنیدنشون بدنم میلرزه که هیچ تیکه پاره میشه میتونم تا صبح برات اسم بیارم و این شماره بندی آلبوم ها یک زجر بزرگه به نظرم چون نمیخوای تبعیض قرار بدی و از این حرفها.
    ولی تو یک نفری و خب اینکار راحت تر برات انجام میشه. من حتما میام و پست هاتو چک میکنم چون میدونم ایده ی بسیار خوبیه و تو هم از پسش خوب برمیای.

    • Bardia.B 2012/04/02 در 20:30

      سخت نگیر اینقدر رضا! چرا جمع شین دور هم جلسه راه بندازین؟ خب هر کدومتون یدونه پست بنویسین و بهترینهاتون رو بگین. اگه تو 100 تا اسم میتونی از بهترین هات بگی که این دیگه نشد بهترین برادر من (: بهترین یعنی اینکه تو اون بهترینهات باز بهترین رو انتخاب کنی. ماهیت واژه بهترین رو که بردی زیر سئوال فدات شم. سخت نگیر، بهونه نیار، بنویس!

      • Reza 2012/04/02 در 20:57

        خب آخه آلبوم خیلی خوب زیاده تقصیر من چیه؟ 🙂
        من داشتم روی پست کلی فکر میکردم ولی اینم فکر بدی نیست که هرکی لیست خودشو بده.
        بذار ببینیم چه میشود :دی

  5. amir 2012/04/04 در 01:34

    منم با بهزاد موافقم ٥ البومي كه قراره بهترين بهترين ها باشن بايد اون قدر لذت و ذائقه شيرين شون تو ذهن باقي مونده باشه كه بدون فكر كردن در جا اونا رو انتخاب كرد شايد حتي اون البوم هايي كه ما انتخاب مي كنيم تو ليست هيچ مجله و وبسايت موسيقي كه قبلا بهترين البوم هاي تاريخ رو انتخاب كردن نباشه مثل ٥ تاي من كه براتون اي ميل كردم همشون البوم هاي فوق العاده اي اند اما تو ٥ تاي اول هيچ ليستي نيستن اما مهم اون لذتي كه به من به عنوان يك شنونده جدي موسيقي (نه يه منتقد موسيقي) دادن

  6. Mas0ud 2012/04/05 در 16:57

    سلام بردیا جان
    معذرت بابت بی ربط بودن با پستتون!

    David Lynch – «Crazy Clown Time» (Official Video)

  7. Warrior 2012/04/05 در 21:13

    حرکت بسیار جالبیه، باید کلی آلبوم خاطره‌انگیز از این پست بیرون بیاد 🙂
    منم لیست خودم رو میل زدم

  8. بازتاب: Suggestions 31 « آ ل ب و م

  9. بازتاب: Best Albums of All Time « آ ل ب و م

  10. بازتاب: Best Albums Of All Times « Prog Box

پاسخی بگذارید

