آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Alice in Chains / My Dying Bride / Burzum

بردیا برجسته نژاد: تا دیرتر نشده نگاهی بیاندازیم به سه آلبوم مهمی که در این چند روز اخیر منتشر شده‌اند. اگر خودتان لینکهای دانلود را پیدا نکردید اول اینجا مطرح کنید، بعد کمی صبر داشته باشید، در نهایت لینک برای شما ارسال خواهد شد.

Alice in Chains - The Devil Put Dinosaurs HereAlice in Chains – The Devil Put Dinosaurs Here

چهار سال پیش در خصوص مرگ لین استلی، جایگزین شدن ویلیام دووال و انتشار آلبوم چهارم یکی از جریان سازترین گروه‌های دهه 90، یعنی Alice in Chains، بعد از 14 سال سکوت صحبت کرده‌ام (اینجا). و حالا این گروه به تازگی پنجمین آلبوم خود را منتشر کرده است. چیزی که می‌شنوید کوچکترین تفاوتی با آن چیزی که انتظار دارید ندارد. حتی جری کانترل، گیتاریست گروه، در مصاحبه با مجله ریولور گفته «بعید می‌دانم غافلگیر شوید! این ما هستیم. همان Alice in Chains که همیشه شنیده‌اید. این یک اثر منحصر بفرد، اما مانند تمام کارهای قبلی ماست» حالا دیگر صدای دووال برایتان غریبه نیست. چیزی که می‌شنوید یک موسیقی خوب و بدون حاشیه از گروهی با حواشی بسیار است. برای من که از همان اوایل فعالیت گروه طرفدارشان بودم این بهترین اتفاقی‌ست که ممکن است رخ دهد: همان گروه آشنا و همیشگی، بدون سقوط و بلند پروازی‌های هم سن و سالهایشان. البته اینطور که بنظر می‌رسد انگار کمی در آلبوم جدید چاشنی نقدشان را نسبت به گذشته بیشتر کرده‌اند. جری کانترل در این خصوص می‌گوید «در مورد دو چیز هیچکس نمی‌خواهد نظر بدهد یا بحث کند: سیاست و مذهب. به جهنم! فعلا که ما می‌خواهیم در مورد همین‌ها حرف بزنیم»

 

my dying brideMy Dying Bride – Manuscript

چهار سال پیش از انتشار دهمین آلبوم My Dying Bride (اینجا) گفته‌ام. سال گذشته یازدهمین آلبوم این گروه با عنوان A Map of All Our Failures در حالی منتشر شد که سارا استانتون (کیبوردیست) که بخاطر بارداری از گروه جدا شده بود به ترکیب گروه بازنگشت، کیتی استون که بعنوان جانشین او مسئولیت کیبورد و ویالن را بر عهده گرفته بود نیز از گروه جدا شد. در نهایت نوازنده‌ جدیدی به نام شاون مکگوان در ترکیب این آلبوم حاضر شد که فعلا بعنوان نوازنده هر دو ساز در ترکیب گروه باقی مانده است. حالا با گذشت نیم سال از آلبوم مذکور My Dying Bride یک EP مشتمل بر 4 آهنگ با عنوان Manuscript منتشر کرده است. سه آهنگ از این مجموعه در زمان ساخت آلبوم قبلی آماده و ضبط شده‌ و البته از انتشار آلبوم جا مانده‌اند. خواننده گروه، ارون استینتورپ، در مصاحبه با با متال فورس گفته «این یک دث متال حماسی‌ست. این مثل شمشیر و تبر است، مثل یک نبرد قرون وسطی. حتی می‌توانید صحنه را تجسم کنید، در سرزمینی کوهستانی و پر از برف» قرار نیست چیز متفاوت و جدیدی نسبت به آلبوم سال گذشته بشنوید. این را باید بگذارید به حساب تکمیل پرونده‌ای که چند ماه پیش باز شده و حالا زمان بسته شدنش است.

 

Burzum - Sol austan Mani vestanBurzum – Sôl austan, Mâni vestan

اگر مخاطب وبلاگهای دیگر من باشید احتمالا پست مربوط به واریگ ویکرنس و پروژه‌ی Burzum را در وبلاگ سراب ساز سودا ستیز خوانده‌اید (پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با این هنرمند قسمت پ.ن از آن نوشته را بخوانید) از زمانیکه ویکرنس از زندان آزاد شده هر سال یک مجموعه جدید منتشر کرده است. حالا در چهارمین سال پیاپی او دست به انتشار آلبومی زده که بازگشتی به دوران تلخ زندان دارد. دهمین آلبومش با عنوان «شرقِ خورشید، غربِ ماه» سومین آلبوم بدون کلام اوست که در کنار هفت آلبوم بلک متال‌ش منتشر کرده است. دو آلبوم بدون‌کلام قبلی همانهایی‌ست که فقط با یک سینتی‌سایزر ساده در زندان ساخته و ضبط شده بود. او پس از آزادی از زندان و انتشار سه آلبوم بلک متال، دوباره سینتی سایزر خود را بدست گرفته و آلبوم جدیدش را با حال و هوای زمان حبس منتشر کرده است. شاید بخاطر امکانات بیشتر باشد و یا تغییر شرایط و روحیه، اما انگار اینبار کمی از درجه دارک امبینت ماجرا کاسته شده و بیشتر حالت روحانی / اعتقادی به خود گرفته است. این را هم بدانید که قرار است از آهنگهای این آلبوم بعنوان موسیقی متن فیلم ForeBears، به کارگردانی و تهیه کنندگی خود واریگ ویکرنس و همسرش، استفاده شود.

28 پاسخ به “Alice in Chains / My Dying Bride / Burzum

  1. Hadi 2013/05/26 در 12:28

    اولیه (:
    آخ واقعن چه خوب شد این حرکت شروع شده …
    راستی این یه کاور خیلی خووبه بنظرم … (:

  2. فرزاد 2013/05/27 در 08:02

    Primal scream یادتون نره ! یه عالبوم فوق العاده داده !!!

    • Bardia.B 2013/05/27 در 08:54

      آقا ما حسرت به دلمون موند یه بار دوستان بیان در مورد اون چیزی که اینجا معرفی شده صحبت کنن و نظر بدن. نه اینکه هرچی بگی از نگفته ها حرف بزنن.

      این Primal Scream گروه خوبی بود. یعنی در اصل یه زمانی من فکر میکردم گروه خوبیه. البته هنوز هم بنظرم گروه خوبیه، اما دیگه ژانرشون برام اون جذابیت سابق رو نداره. واسه همین از همون اواخر دهه 90 بود که فکر کنم دیگه پیگیر آلبومهاشون نبودم. اصلا نمیدونستم هنوز فعالیت میکنن. چطوره آلبومشون؟ ژانرشون همونه؟ هنوز میشه با راکشون رقصید؟

      • فرزاد 2013/05/27 در 19:23

        نه متاسفانه دیگه نمی شه با آلبوم هاشون رقصید . ولی هنوز ریتم های خلاقانه و جدیدی دارن . به نظر میرسه Screamadelica هم در واقع یکی از این جریان خلاقیتی بوده و دیگه تکرار نمیشه . آلبوم آرت این آلبوم جدید ارزش دیدن داره !

        در مورد Alice in Chains من آلبوم Black Gives Way To Blueشونو بیش از باقی کار هاشون دوست دارم. از اون اول آلبوم یه جور حس سنگین گیتار الکتریک با ریتم های تکرار شونده مثل پست راک آدمو دیوونه می کنه . آلبوم جدیدشون چیز تازه ای نداره متاسفانه .ولی از گیتار بیس اول آهنگ Stone تو همین آلبوم خوشم اومد . همینطور از آهنگ Voices که در واقع به جای پست گرانج ، گرانج بود و آدمو یاد Pearl Jam و روزای اول این گروه میندازه .
        اون سه آهنگ آخر یعنی phantom limb,hung on a hook,,choke خیلی خوب حس Alternative Metal و Post-Grunge رو می رسوند . گیتار سنگین و آروم و دوار ، با درامزی که بین ضرب هاش فاصله ی نسبتا زیادی هست ( نسبت به Trash metal یا حتی Alt. Rock ) . من از این سه تا آهنگ خیلی خوشم اومد.

        البته اصولا 90 درصد گروه ها تکراری میشن . مگر اینکه indie Rock باشن !( مستقل از نظرات شنونده باشن ) اصولن وقتی موسیقی غیر indie(تجاری ) گوش میدید شاید اولش خیلی خوشتون بیاد (مث Muse ) اما بعدش تکراری میشه !

        • Bardia.B 2013/05/28 در 08:47

          خب Alice in Chains فراز و نشیب زیادی داشت طفلی. بزرگترین نشیبش هم بی جنبه بازی و اوردوز کردن استلی بود که اون موقع تمام شهرت گروه رو مدیون اون میدونستن. واسه همین واسه ترکیب فعلی این گروه شاید حفظ همون شرایط گذشته خودش بُرد به حساب بیاد.

          در مورد میوز (که لعنت بر آن باد!!) اتفاقا این گروه تکراری نشده، بلکه همون روند عجیب و غریب Coldplay رو در پیش گرفته. یه طوری موسیقیشون رو جینگول مستون کردن که مخاطبین تعدادشون بره بالا، سنشون هم بیاد پایین! اونا رو ول کن اصن. اما خیلی مواقع تکرار هم برای عده زیادی جذابیت خاص خودش رو داره. مثل باب دیلن، یا گری مور خدابیامرز، یا نورا جونز، یا خیلیها.

          • فرزاد 2013/05/28 در 12:30

            موافقم مخصوصا در مورد تکراری بازی های گری مور (مد ظله )

          • فرزاد 2013/05/28 در 18:12

            راستی من نمی دونستم Gary Moore مرده ! دیگه مد ظله اینجا کار ساز نیست !

  3. فرزاد 2013/05/27 در 19:33

    هر چی بیشتر تو موسیقی جلو میرم ، بیشتر به حس Comfortably Numb نزدیک میشم . یه جور ذهنیت فوق العادس . دیگه زندگیم بدون موسیقی جلو نمی ره ، از لحظه ای که Handsfree رو در میارم و دوباره صدا های نامربوط و ناهمگون این دنیا میان سراغم زندگی م Pause میشه ! تا موقعی که دوباره با The End از The Doors خودمو وارد این دنیای پران و نرم بکنم .
    جدیدن و Foals , Sade ، The xx ، Long Distance Calling آرام و قرار رو ازم گرفتن !

    • Bardia.B 2013/05/28 در 08:50

      عالی و ایول… بانو Sade حال خوبی داره. یعنی بین این چهارتا که اسم بردی ویژگی حال و احوالش یه چیز دیگه س. زندگی همیشه در Play باد (:

  4. amin8448 2013/05/30 در 19:19

    آلیس این چینز رو گوش دادم هنوز هم مثله قبل قوی ان
    با اینکه خواننده اصلی نیست ولی خیلی مورده پسند قرار گرفت
    نکته ی جالب اینجاست که این خواننده جدیده قصدش این نبود که جایه قبلی رو پر کنه می خواست خودش باشه
    برزوم هم راستش گذاشتم دانلود شه ولی رفتم ویکیپدیا هر چی در موردش خوندم سیاه بود
    من از اینکه گوش بدم به آآلبومش ترسیدم حقیقتا گفتم ما همینطوری روحیه و اینا ناریم اینم گوشم بدیم بیشتر دپ میشیم حالا خر بیار باقالی بار کن
    از اون یکی بندم خوشم نمیاد
    بعدشم اینکه چون کامنتا رو خوندم دیگه آلبوم جدیدا رو اینجا معرفی نمی کنم :دی
    ایشالا یه موقع دیگه که شما ناراحت نشی آقا بردیا

    • فرزاد 2013/05/31 در 13:36

      :دی

      • amin8448 2013/05/31 در 17:55

        :دی
        الان یه سوالی هست
        ما اگه بخوایم یه موقع یه آلبومی رو به شما معرفی کنیم که گوش بدی آقا بردیا راهایه جولویه ما چیا هست ؟؟ :دی

        • Bardia.B 2013/06/01 در 10:04

          سئوال خوبی رو مطرح کردی (:
          من یه کم سر این موضوع غر میزنم منظورم این نیست که کلا این جریان معرفی آلبوم رو بیخیال بشین. اما دو تا چیز رو رعایت کنین که منم حرص نخورم: اول اینکه شماها که موزیک باز هستین زشته که هیچوقت هیچ نظری در مورد هیچ آلبومی ندارین! یعنی توی یه پست که مربوطه به یک یا چند آلبومه اول از همه باید کامنتها مربوط به همون آلبوم باشه. دوم اینکه آلبوم معرفی کردن هم خیلی خوبه. من هم استقبال میکنم. منتها اینکه بگین «آلبوم فلانی خیلی خوبه برو بگیر!» به درد من نمیخوره. من به چند خط توضیح منصفانه و غیر اگزجره نیاز دارم که بدونم داره چه چیزی بهم معرفی میشه و قراره با چه چیزی مواجه بشم (وگرنه خب منم میومدم بجای وقت گذاشتن و پست نوشتن یه خط مینوشتم فلانی آلبوم داده برین بگیرین.

          فعلا هم که جایی واسه اینکار نداریم. پس تو همین کامنتها آلبوم معرفی کنین

          • amin8448 2013/06/01 در 13:34

            خوب اسمه این کامنت و میزارم کامنت معرفی شاید چنتا از این کامنتا بزارم
            فقط قبلش اینکه فرض بر اینه که شما این آلبوما که تو سایت معرفی نکردین یعنی گوش ندادین
            و نکته ی دیگه اینه که انتظاره اینو نداشته باشید که حرفایه من به پختگیه نقدایه شما باشه من فقط یه هوادار موسیقی قشنگ هستم نه یه نقد کننده ی قوی چون اصلا ابزار لازم برایه نقد کردن یعنی دانششو (به اندازه ی کافی شاید)ندارم .
            آلبوما هم هیچ تقدمی بر اون یکی ندارن
            The National – Trouble Will Find Me
            سبک Indie Rock
            کلا سخت میشه تو این سبک گروه هایی رو پیدا کرد که آهنگاشون به دل بشینن یا اینکه من زیاد تو فازه این سبک نیستم در واقع ترجیح میدم که آلترنیتیو باشه تا ایندی ولی این یکی آلبوم حسه خوبی رو به آدم میده تو بعضی جاها اونقدر قوی نیست تو بعضی از آهنگا حتی خیلی قوی کار کردن مثله Graceless
            یه حالتیه که انگار سبکه الکترونیک رو با راک قاطی کردن
            از درامر این آلبوم باید تقدیر بشه میشه گفت یه گروه دیگه مثله The Antlers رو داریم اینجا اگه هواداره انتلرز هایید حتما لذت میبرید
            Thirty Seconds to Mars – Love Lust Faith Dreams (2013)
            کلا من فن جارد لتو و بنده خفنش 30 STM هستم با اینکه گرفته سبکشو عوض کرده بیشتر به سمته الکترونیک رفته ولی خیلی خوب این کارو انجام داده
            نکته ی قابل توجه توی این آلبوم هم لیریکا و متنایه قشنگه شعرا در کنار صدایه خیلی خوبه جارده که واقعا حال میده
            ترکیبه خوبی از آلترنیتیو و الکترونیک و صدایه خوبه وکال و شعرایه خیلی قشنگه
            این خیلی پیشنهاد میشه
            حیفه گوش ندید
            در مورده این گروه هم اینکه قراره که اینا یه Short Movie برایه این آلبوم درست کنن اگه کلیپه Up in the air رو دیده باشید میشه گفت که یه جورایی تریلره اون فیلمه محسوب میشه
            Queens Of The Stone Age – …Like Clockwork (2013)
            اینا رو من تا همین چند وقت پیش زیاد دوسشون نداشتم ولی با دو سه تا از این آهنگایه جدیدشون که قبل از آلبوم ریلیز شده بوده خیلی حال کردم خیلی خوب بودن
            مثله آهنگه I Appear Missing هم ویدئو کلیپه خوبی بود هم اینکه آهنگه خوبی بود
            من اینطوری احساس کردم دارن jazz و بلوز رو قاطی سبکه اصلیشون یعنی Alt Rock می کنن
            واقعا آلبومه خیلی خوبی بود اگه یه موقع خواستید گوش بدید با همین آهنگی که معرفی کردم شروع کنید بعدش آهنگه آخرشو گوش بدیذ احتمالا بعدش کله آلبومو از اول گوش میدید یعنی آهنگه Like Clockwork
            احتمالا بگیرید بعدش کله آلبومو گوش کنید تویه بعضی جاها صدایه گیتارشون منو یاده گروه Scorpions مینداخت
            از بیسه خیلی خوبشون باید تعریف کنم و ریتمایه فوقالعادشون مخصوصا تویه ترک I Sat By The Ocean واقعا خوبه اینم حیفه
            من خسته شدم ایشالا دفه بعدی چنتا دیگه :دی
            مرسی که تا این آخرشو خوندی

          • Bardia.B 2013/06/01 در 13:50

            آلبوم جدید The National خیلی خوب بود. اما در نهایت بخوام جمع بندی بکنم به پای آلبوم قبلیشون، High Violet، نمیرسه. در مورد دو تا گروه دیگه هم که اسم بردی من به هیچ وجه فنشون نیستم. یعنی میدونم که آلبوم جدید دادن (از همون سورس هایی که هممون استفاده میکنیم) اما دانلودشون نکردم که ببینم جدیداً چیکار کردن. البته توضیحاتی که دادی اونقدر کنجکاوم کرده که برم یکی دو تا ترک از هر کدوم رو گوش کنم، اما در نهایت بعید میدونم باز هم تبدیل به فن این گروه ها بشم.

            حالا من یه پیشنهاد دارم. کاری که کردی قابل تقدیره، اما پیشنهاد میکنم وزن بیشتر معرفی رو بذاری روی گروه های ناشناخته و جدیدی که آلبوم جدید دادن. منظورم اینه که بیشتر از کشفیاتی که کردی اینجا بنویسی. این رو واسه این میگم که خودت تو کامنت قبلی گفتی «ما اگه بخوایم یه موقع یه آلبومی رو به شما معرفی کنیم…» با فرض اینکه مخاطب اصلیت منم (نه همه مخاطبین وبلاگ) این حرف رو دارم میزنم. یعنی خب مطمئنا 30STOM و QotSA اونقدر گروه های شناخته شده ای هستن که منم بشناسمشون و بدونم که آلبوم دادن. یعنی یا گوش دادمشون، یا اگه ندادم خودم نمیخواستم.

            حالا اما کاری که کردی یه فکری تو ذهنم بوجود آورده که حالا بعدا مطرح میکنم باهات.

  5. amin8448 2013/06/02 در 01:13

    کامنت آخرت گزینه ی پاسخ نداشت اون زیر، مجبور شدم که کامنت جدید بزارم
    خوب از این حرفت که گفتی گروه هایه جدیدی که پیدا می کنی بیا بگو به شدت استقبال می کنم و حتما این کار رو می کنم
    و اینکه خیلی خوشحال شدم که باعث شدم که فکره جدید به ذهنت برسه
    و در مورده مخاطبایه سایت راستیتش نمی تونم اونا رو هم مخاطب قرار بدم
    اونا هم می تونن از این کامنت ها استفاده کنن و حتی اگه نظری دارن منم استقبال می کنم و خوشحال میشم نظرشونو بدونم
    حالا معرفی دوتا آلبوم که از کشفیات محسوب میشن
    Rhye – Woman
    این گروه اولین آلبومشونه که دادن بیرون
    درباره ی سبکشون تویه ویکیپدیا که چک کردم Alternative R&B, downtempo اینو نوشته بود ولی اصلا آهنگاشون اینطوری نبود
    یه فضایه خیلی آروم با صدایه خیلی آرومه Mike Milosh که بعید میدونم بشناسیدش منم از تو ویکیپدیا اینو کپی پیست کردم
    فضا کاملا Indie pop هه
    یه کاره دو نفره ی خوب اگه دلتون خواست از فازایه سنگین گیتار و درامایه سنگین به اندازه ی 35 دقیقه به گوشتون استراحت بدین گزینه ی خوبیه
    Nosound_-_Afterthoughts
    یه گروهه ایتالیایی که من خودم تا قبل از این آلبومشون نمی ششناختم
    تویه فیسبوک چک کردم فقط 14 هزارتا طرفدار داشتن با اینکه از ساله 2002 تا الان 5 تا آلبوم دادن ولی اونقدرا طرفدار ندارن
    سبکشون Art rock, progressive rock, psychedelic rock, space rock
    این آلبومو گوش کنید فکر می کنید که یه آناتمایه جدید درست شده
    اگه سبکایه اتمسفریک و ساکدیلیک دوست داشته باشید می تونید از این لذت ببرید
    یه ذره زیادی شلوغ کردن آهنگا رو با ریتماشون ولی کاره خیلی قابله پسندی بیرون دادن
    کاملا میتونید روحه آناتما رو توشون ببینید

    بقیه هم باشه برا دفه بعد من فردا امتحان دارم برام آرزویه موفقیت کنید لطفا که این درسه لعنتی تموم شه یه ذره به زندگیم برسم

    • Bardia.B 2013/06/02 در 08:37

      اون اولی رو که گفتی یه تست میزنم ببینم چیه، اما در مورد دومی… ای وای از دست تو!
      این پست رو ببین شما https://albumnow.wordpress.com/2009/11/06/263/ برای 4 سال پیشه (:

      • amin8448 2013/06/02 در 16:25

        شما میدونی کلا کارت خیلی درسته خوب :دی
        من راستیتش هنوز 6 ماه نشده ممیام سایتو چک می کنم😐 خوب پسته 4 ساله پیشه چک نکردم خوب :دی
        بعدش متوجه منظورت که گفتی از دسته تو هم نشدم :دی
        نوضیحام اشکال داشت یا اینکه مشکل دیگه ای غیر از اینکه این گروه رو میشناختی بود ؟؟
        حالا یه چیز دیگه اصلا سبکشون تو این یکی آلبوم پروگرسیو نبود
        خیلی فضایی بود آهنگاشون

        • Bardia.B 2013/06/03 در 00:20

          اون از دست تو که شوخی بود (: منظورم این بود که اینجا خیلی وقت پیش در موردشون صحبت کرده بودیم. حتی یادمه یه پست تو اون یکی وبلاگم هم در موردشون نوشته بودم.

          • amin8448 2013/06/03 در 00:34

            فکر کردم یه گنده گنده ای زدم از دستم ناراحت شدی :دی
            ردیفه آقا گفتم که شما کارت درسته
            باید بیشتر حواسمو جمع کنم (:

  6. amin8448 2013/06/02 در 16:51

    ایندفه می خوام پست راک معرفی کنم
    Lights and Motion – Reanimation
    پست راکا به خاطره فضایی که تویه آهنگ تصویر می کنن معروفن
    فضایی که فقط با Instrument به وجود میاد نه با صدای وکال و متن آهنگا
    یه فضایه آروم و تصور کن که همه آرامش دارن ولی هیچ وقت هیچ چیز بدون هیجان نیست
    آرامش در کنار تکاپو و شادی
    این اولین آلبوم Light and motion هست که ریلیز شده و اینکه اصلا هیچ اطلاعاتی راجع به نوازنده هاشو آهنگ سازاش ندارم
    فقط می دونم که اونی که آهنگا رو میسازه از رویه این اینا رو میسازه که می خواد شاد باشه
    ترک دوم آلبوم Home مثله اینه از خواب بیدار شدی و یه روزه تازه رو شروع کردی نه مثله بقیه روزا، یه روزه جدید
    پر از هیجان
    بعدش آهنگه Aerials که بعد از اینکه اون روزو با کلی اتاقه قشنگ گذروندی بر می گردی خونه استراحت کنی
    می تونی فرض کنی جولویه آتیش شومینه نشستی داری از فضا لذت می بری داری همه ی خستگی هایه جسمی ای که به وجود اومده تو روزی که گذشته رو از بین میبری تا دوباره جون بگیری برای یه روز پر هیجان دیگه اینقدر دنبال خودش می کشونت تا همه ی ناراحتیات یادت بره
    دوباره با کلی انرژی جنب و جوش دوباره تحرک
    همه ی آهنگا یه شروع دارن و همشون تو رو به مقصد میرسونن
    ریتما و سازها با هم ترکیب فوقالعاده ای تشکیل دادن
    باعث میشه که همیشه کاراشو دنبال کنی این آلبوم

    • Bardia.B 2013/06/03 در 00:31

      خب من یه چیزی رو تکمیل کنم حالا که اسم اینو آوردی. Lights & Motion در اصل یه پروژه تک نفره س و اگه بخوایم پروژه قبلی این بابا (به اسم Aerials) رو هم حساب کنیم در حقیقت این میشه دومین آلبومش. تفاوت اصلی این دو تا پروژه اینه که توی اون اولی وزن بیشتر کار رو داده بود به موسیقی امبینت، و توی Lights & Motion رفته سراغ پست راک. با اینکه آلبومش چندان چیز خاص و متمایزی بنظر نمیاد اما بنظرم اون زمانی که گوش دادمش چیز خیلی تر و تمیز و خوبی بود. اتفاقا اون آهنگ Aerials که هم اسم پروژه قبلیش هم هست بنظرم بهترین آهنگ این آلبومه.

      این یادآوری خوبی بود. با اینکه میشناختمش، اما اینم جزو همون جا مونده های معرفی بود. ایول.

      • amin8448 2013/06/03 در 00:39

        الان از خودم راضیم :دی
        دقیقا میشه گفت خیلی کاره تر و تمیزی بود
        اون آهنگم که گفتی بهترین آهنگش بود
        حالا الان که هستی به من بگو که Laura Marling رو میشناسی و کاراشو گوش دادی یا نه ؟؟ اگه آره که من چیزی نگم
        اگه نه یه توضیح کوچولو بدم ؟؟

        • Bardia.B 2013/06/04 در 22:05

          شناختنش رو میشناسم. اما در این حد که دو سه تا ویدئو ازش دیدم و آلبومهاش رو گوش نکردم. شما توضیح بده ولی (:

      • amin8448 2013/06/04 در 01:36

        الان من یه سوال دیگه هم دارم
        اگه مثلا از سال 2012 یکی باشه و اولین آلبومش بوده باشه
        و شما هم معرفی نکرده باشی
        ایراد نداره معرفی کنم ؟؟

  7. amin8448 2013/06/05 در 02:52

    Michael Kiwanuka – Home Again 2012
    این یه مورد یه ذره سخته توضیح دادنش
    درباره ی سبک که نیاز نیست توضیح بدم Soul, folk, acoustic
    بیشتر سبک Soul هستش ولی ترکیبه خوبی از دوتایه دیگه داره به صورتی که نه توش غلظت کارایه seal تویه Soul رو میبینی نه اونقدر Jazz ماننده که باعث بشه که حوصلت سر بره
    نه اینکه jazz و Soul کارایه ضعیفی باشن ولی خلاصه طرفدارایه خودشو دارن
    برایه یه جوون صدایه به این پختگی یه ذره حیرت آوره.
    من اینو به شدت پیشنهاد می کنم اول از همه هم آهنگه Home Again رو گوش بده تا بیشتر مشتاق گوش دادن این آلبوم بشی و اینکه به استعداد یه جوون 24 ساله ایمان بیاری.
    بعد از گوش دادن آلبوم از خودت رازی ای و حس خوبی داری .

    Laura Marling – Once I Was an Eagle (2013)
    اینو باید اولش بگم که آهنگ گوش دادن خیلی سلیقه ایه ، یه حقیقتی که همه میدونن .
    من خودم یه طرفداره سر سخته مینارد جمیز کینانم اصلا متال گوش دادن و با Tool شروع کردم .این فقط اینکه یه ذره با سلیقه ی من بیشتر آشنا بشی .
    این یکی آلبوم ولی اصلا ربطی به سبکه Tool نداره یا کارایه دیگه مینارد .
    آهنگ اگه قشنگ باشه فرقی نمی کنه طرفداره چه سبکی باشی وقتی گوش بدی لذت می بری . من اگه الان اگه این آلبوم رو گوش میدم تنها دلیلش استعداد این خانوم با سلیقس که با هر سه تا کاری که ازش شنیدم منو سوپرایز کرده .
    یه آلبوم Indie Folk ، یه آلبومه خیلی آروم با یه سری ریتم که مخصوص خوده این بانو هستش
    تا الان دوتا آلبوم داده هر دوتا همین سبک رو دارن
    با گروه Mumford and sons هم یه EP کار کرده که تویه توره این گروه تویه هند بوده و از یه سری از نوازنده ها و خواننده هایه هندی هم تویه این آلبوم کوتاه استفاده کرده
    مانفرد تویه آهنگ ساختن نشون دادن با آلبومه دومشون که اونقدر قوی نیستن . یعنی کارایه تکراری تحویل دادن تویه آلبوم دومشون . نه تویه شعر نه تویه ملودی ساختن و آهنگ نوشتن .
    حدثی که می تونم بزنم اینه که مغز متفکره اون آلبوم کوتاه لارا بوده .
    تویه این آلبومش میشه یه ته مایه هایی از سازایه هندی و آسیایی شنید . یعنی ازشون استفاده کرده .
    آلبوم قبلیش یه آلبوم فولک و کانتری بود که با اینکه آلبومایه اینطوری زیادن ولی بازم کارش فرق داشت با بقیه ، سعی تویه این داشت که یه چیز جدید ارائه بده .
    صدایه لارا با اینکه در حده Alisson Krauss نیست یعنی اگر انتظار داشته باشیم که یکی دیگه پیدا بشه که یه همچین صدایی داشته باشه انتظاره بی جایی بوده ، ولی صدایه دلنشینی داره .
    بیشتر آهنگا رو با یه حالته روایی می خونه . وقتی گوش میدی فکر می کنی که داری داستان گوش می کنی نه اینکه آهنگ گوش میدی . بعضی از شعراش نمی شه گفت همش ، خیلی لیریکایه جالبی دارن . صدایه گیتاره آکوستیکشم یکی از بهترین صداهاایی که می تونی ازش لذت کافی رو ببری .
    اینطوری تصور کن با یه کاره کانتری طرفی که توش از سازایه دیگه هم استفاده شده و اونو کرده فولک , در واقع کاری انجام داده Indie Folk به معنی واقعی سبکه .

    آخرشم باید ازت تشکر کنم که اینا رو می خونی
    برایه من یکی از لذت بخش ترین چیزها اینه که آهنگایی که خوشم میاد و ازشون لذت میبرم و به کسایه دیگه هم معرفی کنم تا ازشون لذت ببرن . یکی از لذت بخش ترین کار هاست
    سپاس فراوان . (:

پاسخی بگذارید

