آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

برترین های 2011 از نگاه خوانندگان آ ل ب و م – بخش چهارم

بردیا برجسته نژاد: با توجه به فراخوانی که در خصوص معرفی بهترین آلبومهای سال 2011 از نگاه شما صورت گرفت، هر کدام از دوستان سه آلبوم برتر خود را در ادامه معرفی کرده اند. لازم به ذکر یادآوری ست که آلبومهای انتخاب شده و توضیحات مربوط به آن نظر شخصی نویسنده بوده و ممکن است با نظر وبلاگ آ ل ب و م در تضاد باشد.

سینا شاهرخی

01
Kasabian – Velociraptor

ویلاسورپتور، یک گونه از دایناسور‌های کوچیک گوشتخوار و باهوش بوده که به دلایل نامعلوم، همراه بقیه دایناسور‌ها منقرض شده و حالا به عنوان اسم آلبوم چهارم گروه انگلیسی کاسابین انتخاب شده است. آلبومی به اندازه کافی زیبا که اگر مثل من آلبوم‌های قبلی این گروه را نداشتید، شروع به پیدا کردن و گوش دادن به آنها می‌ کنید. تکنیک یا در کل سبک کاسابین، آنها را در رده‌ ی آلترناتیو راک‌ و ایندی راک قرار می‌ دهد. یک موسیقی شاد و مهیج، اما بدون هیچ ریف سنگین یا جیغ و داد اضافه، با چاشنی الکترونیک. یعنی هرحسی که از آهنگ‌های کاسابین به شما دست می ‌دهد، حسی خالص است از هنرمندی و تک بودن کارشان.شاید آغاز آلبوم کمی آرام و معمولی به نظر برسد اما به دور از همان حس خوب نیست. با آهنگ دوم هیجان کار بالاتر می رود و تا خود آهنگ ویلاسورپتور به اوج می رسد و تا آخر، کمی ملایم‌تر پیش می ‌رود. از نکات جالب دیگر این آلبوم، طراحی زیبای آرت‌ورک‌های روی کاور آلبوم هست که هم به عدد چهار، که آلبوم چهارم گروه هست اشاره داره و هم به ویلاسورپتور.

02
Five Finger Death Punch – American Capitalist

سومین آلبوم گروه هوی متال فایو فینگر دث پانچ، به سنگینی و تنفرآمیزی دو آلبوم قبل.  ریف‌های سنگین، سریع و زیبا، تک نوازی‌های ملودیک و با هنرمندی خواننده گروه که هم به صورت هارش و هم کلین و دلنشین به گوش شما می ‌رسد و باعث می شود بخاطر بیاورید که چقدر دلتان برای هوی متال تنگ شده است. از نکات همیشگی و فضای همیشه حاکم بر آهنگ‌های این گروه، می‌ توان به تنفر شدیدی اشاره کرد که از همه آهنگ ها (حتی ملایم‌ترین‌ آهنگ‌ها) زوزه می ‌کشد و نکته عجیب اینکه بسیار هم به دل می‌ نشیند.

03
The Nightwatchman – World Wide Rebel Songs

شاید تام مارلو، گیتاریست کچل و خلاق ریج اگینست د ماشین و آدیو اسلیو را بشناسید. گیتاریستی که ریف‌های سنگین و فانتزیش و تکنوازی‌های خلاق و نامتعارفش برای خیلی‌ ها آشناست. نکته دیگری که در تام مارلو همیشه برجسته بود، گرایش آزادی طلبانه و فعالیت‌های سیاسی اش در ریج اگینست د ماشین بود. داستان نایت‌واچمن با یک گیتار آکوستیک و ساز دهنی شروع شد و بعد از دو آلبوم و تور‌های مختلف در دنیا، امسال آلبوم سوم تام مارلو منتشر شد که هرچند از نظر شخصی من، زیبایی و شور و شوق خاص آلبوم دوم یعنی فیبل سیتی را ندارد، اما معرفی اش خالی از لطف نیست. در این آلبوم، به غیر از صدای تام و گیتارش، صدای خواننده ‌های دیگر و ساز‌های دیگر، مخصوصاً گیتار الکتریک که در آلبوم اول تقریباً ازش خبری نبود هم شنیده می‌ شود. سه آلبوم نایت ‌واچمن، داستان گیتاریست تنهایی ست که بعد از گذر از شهر قصه‌ها، به دوستانش می‌ رسد و برای اتحاد و آزادی جشن می‌ گیرند.

بهنام بیستونی

01
Tides from Nebula – Earthshine

دوست داران سبک پست راک مطمئنا این گروه را می شناسند. گروهی بر خواسته از سرزمین سرد و تاریک لهستان. اولین آلبوم آنها با نام Aura در سال 2009 آلبومی در حد متوسط که آهنگهای Targedy of Joseph Merrick و Shall we? بیش از بقیه خود نمایی می کرد. بعد از گذشت 2 سال این گروه آلبوم دوم خود را با نام Earthshine منتشر کرد که آلبومی حرفه ای تر در مقایسه با آلبوم قبلی است. در یک جمله Earthshine شما را با  تاریکی خود همراه ساخته و به آرامشی بی پایان می رساند. از آهنگهای شاخص این آلبوم نام نخواهم برد چرا که همه آهنگهای این آلبوم در حد فوق العاده اند.

02
Memories of Machines – Warm Winter

این آلبوم پروژه ای مشترک از دو اعجوبه پرگارسیو راک به نام های گانکارلو ارا از گروه فوق العاده Nosound  و تیم بونس از گروه انگلیسی No-man است. کار بر روی این آلبوم در سال 2006 آغاز و سرانجام در پاییز 2010 به اتمام رسید و در سال 2011 منتشر شد. از آهنگهای شاخص آن می توان از At the center of it all نام برد که با گوش کردن به آن به تنهایی خود فرو خواهید رفت وبا شنیدن نوای ویالن آن گذشته های تلخ و شیرینتان را به یاد خواهید آورد و آهنگ   We fall  before شما را با سولوی گیتار الکتریک خود همراه ساخته و ذهنتان را به رقص وامیدارد. از این آلبوم می توان به عنوان بهترین آلبوم پراگرسیو راک در سال 2011 نیز نام برد.

03
Mogwai – Hardcore Will Never Die, But You Will

این گروه پست راک اسکاتلندی مطمئنا جزو بهترین گروه های پست راک حال حاضر دنیاست. موسیقی Mogwai   بر خلاف دیگر گروه های این ژانر, جنب و جوش و تلاطم  موسیقی خود را به رخ شنونده  می کشد برای مثال آهنگ شاهکارSan Pedro   مهر تاییدی بر این مطلب است. این آلبوم نیاز به توضیح زیادی ندارد چرا که خیلی از شماها با آن آشنایید.

4: Marconi union – beautifully falling apart / 5: Grails – deep politics / 6: Collapse under the empire – shoulders and giants / 7: The tree of life OST / 8: Anathema – falling deeper / 9: Airbag – All rights removed / 10: Within temptation – the unforgiven

هادی آیات زمینی

01
Death Cab for CutieCodes and Keys

Death Cab for Cutie یکی از جوان ترین گروههای آلترناتیو راکی که همیشه در ذهن من بوده و هست. موسیقی آلترتانیو با شعرهای  فوق العاده و به نظر من ترکیبی از موسیقی پاپ راک و آلترناتیو، آنقدر شما را به وجد خواهد آورد که فراموش می کنید یک گروه با وجود دریافت جوایز معروفی در فستیوال ها و نامزدهای گرمی که در کارنامه خود دارد ، از سولوهای معمولی که در موسیقی آلترناتیو هست خبری نیست و به جای آن آنقدر درگیر صدای درام و ریتم خواهید بود که سولو را نیز فراموش خواهید کرد . آلبوم سال 2011 بهترین آلبوم از کارهای این گروه به شمار می رود .

02
Sleep Dealer Shadows of the Past

در مورد موسیقی تلفیقی روسی از نوع پست راک که قبلا در همین وبلاگ درباره آن صحبتی کوتاه شده بود این آلبوم پست راک را می توان به راحتی هر چه تمام تر در لیست برترین ها قرار داد. به شرطی که فراموش نکنیم ریشه این نوع پست راک از همان موسیقی معروف کلاسیک روسیه و با قدرت کامل در ذهن شما فضاهای را ترسیم می کند که سرمای زمستان را به جان می خرید و آنرا بارها و بارها حتی پای پیاده گوش خواهید داد. تلفیق  سبک های کلاسیک راک و تکرارهای پست راک به وضوح هر چه تمام برای شما معنی پیدا خواهد کرد .

03
Ali Ferguson  – The Windmills and the Stars

توضیح در مورد این انسان کمی سخت است. اگر با گروه Ray Wilson   آشنا باشید هنرنمائی علی فرگوسن را در کاورهای آهنگهای خود گروه و کاورهای آهنگ پینک فلوید به عنوان گیتاریست  دیده اید. این آلبوم شاید رستاخیز فرگوسن باشد و به نوعی باعث جدائی آن هم خواهد شد. این امری طیبعی ست که وقتی کسی معروفیت خود را به دست آورد، گروه خود را رها کند و بارها و بارها این اتفاق افتاده و خواهد افتاد. ترک های این آلبوم شبیه یک اقیانوس پر تلاطم است. درست در همان جائی که شما اصلا انتظار ندارید راک وارد صحنه خواهد شد و در همان زمان که نیاز دارید به خواب عمیقی با صدای طبیعت می روید. و شاید بتوان گفت شباهتی حسی که ترک های این آلبوم به هم دارند به نوعی تداعی کننده یک آهنگ در چند تکه از هم جدا شده است و به ترتیبی که در آلبوم چیده شده است یک به یک تکمیل خواهد شد. علی فرگوسن که اولین آلبوم خود را ارائه می کنند به عنوان یک جوان با اصالت اسکاتلندی و در سن 19 سالگی با گروههائی از قبیل Genesis و پس از آن در گروه Ray Wilson به عنوان خواننده و گیتاریست همکاری داشته است .

4: Coldplay – Mylo Xyloto / 5: Foo Fighters – Wasting Light / 6: Steven Wilson – Grace for Drowning / 7: Airbag – All Rights Removed / 8: Mogwai – Hardcore Will Never Die, But You Will / 9: R.E.M – Collapse Into Now  / 10: Pendragon – Passion

52 پاسخ به “برترین های 2011 از نگاه خوانندگان آ ل ب و م – بخش چهارم

  1. Reza 2012/01/04 در 00:52

    از هر لیست یک آلبوم رو گوش ندادم
    از لیست سینا آلبوم Kasabian رو خیلی خوشم اومد… خیلی آلبوم باحالی بود… اصلا احساس خستگی بهم دست نداد بعد از گوش دادنش… وقتی تموم شد حس خیلی خوبی داشتم ولی آلبوم Five Finger Death Punch رو واقعا بدم اومد نمیدونم چرا… خیلی الکی اومد برام. آلبوم The Nightwatchman رو هم گوش ندادم… باید برم ببینم چجوریه
    از آلبوم های بهنام Tides from Nebula رو گوش ندادم… خوشم اومد که یک پست راک جدید خورد به تورم… ممنون… آلبوم Warm Winter هم از کارهای خوب پارسال بود… یعنی از اون هایی که باید حتما توی سال گذشته گوشش میدادی و اگر ندادی از دستت رفته. آلبوم Mogwai هم دیگه توضیح نداره… یک پست-راک شدیدا تمیز و بی عیب و نقص.
    آلبوم های هادی رو خیلی پسندیدم با اینکه Ali Ferguson رو گوش ندادم. گروه Death Cab for Cutie توی دنیای موزیک حال حاضر همیشه یکی از بهترین گروه های من بوده… من شاید بتونم بگم که با تک تک آهنگ های این گروه حال کردم. ولی نمیشه گفت که این آلبوم بهترین کارشونه وقتی کارهای بزرگی مثل Narrow Stairs، Transatlanticism، Plans و You Can Play These Songs With Chords را دارند. بله کار خوبی بود ولینه اونجوری ها… با این حال با دیدن اسمشون شدیدا ذوق زده شدم. آلبوم Sleep Dealer هم یک پست راک عالی بود. واقعا خیلی دلم میخواد بدونم که توی کله ی این روسی ها چیه که اینقدر موزیسین های خوبی دارن… دمشون گرم
    ممنون از هر سه نویسنده.

  2. Bardia.B 2012/01/04 در 01:00

    سینا: وقتی توی کافه بهم گفتی که آلبوم Kasabian رو شنیدی و محاسباتت به هم ریخته کف کردم! چون اون چیزی که من از تو میشناختم توی تمام این مدت کمتر به موسیقی این گروه میخورد. این آلبومشون یکی از بهترین کاراشونه و حتی بیشتر از همیشه شبیه یه سیرک خیلی هیجان انگیزه. دو تای دیگه ت رو هم نشنیدم و اصن نمیدونم چی هستن. برای همین بیشتر بهت شبیهن (:

    بهنام: Tides of Nebula یه انتخاب هوشمندانه س! بنظرم بیشتر از اون چیزی که آلبوم خوب باشه تصویری ذهنی این گروه باعث انتخابش شده. چون واقعا اگه بخوای این کارشون رو با Aura (سال 2009) مقایسه کنی فکر کنم خودت هم به اون نمره بیشتری بدی. Memories of Machines اینطوری که معمولا داره با Airbag در حضور در فهرستها رقابت میکنه. موگوای هم که عزیز دل خودمونه دیگه.

    هادی: حقیقتش رو بخوای از انتخاب Death cab for Cutie جا خوردم. این گروه هیچوقت در حد و اندازه ای ظاهر نشده که بتونه آهنگهای بیاد ماندنی داشته باشه. یعنی تمام فعالیت بن گیبارد توی این گروه ارزش همون یدونه آلبوم Postal Service یعنی give Up رو نداره. خیلی هم جوون نیست گروها . 15 ساله داره میخونه. در مورد Sleep Dealer که کار فوق العاده ای بود و فرگوسن رو هم نشنیدم.

    پ.ن: کلاً و از بیخ دم همتون گرم! درسته از نظر کمیت مطلوب نبود برام، اما از لحاظ کیفیت همه عالی هستین.

    • Reza 2012/01/04 در 01:14

      ای بابا بردیا جون از تو این حرف بعید بودا… فکر کنم این گروه هم مثل گروه ویلکو میمونه برات که نمیتونی با موسیقیش ارتباط برقرار کنی… این گروه آهنگ های خیلی خوبی داره که واقعا همیشه و هر زمان میشه بهشون گوش داد
      I Will Possess Your Heart
      Soul Meets Body
      I Will Follow You into the Dark
      Cath…
      Grapevine Fires
      The Ice Is Getting Thinner
      و کلا اون آلبوم Transatlanticism… بن گیبارد واقعا یک موزیسین خارق العاده ایه به نظر من… خداییش هیچوقت نشده که طرفداراهای این گروه ازشون سرخورده بشن… همیشه خوب بلده که چجوری گروهش رو هدایت کنه. این گروه همون 13 سال پیش با Something About Airplanes اومد که همه منتقدها تحسینشون کردن… و همینجوری این تحسین ها ادامه داشته تا الآن.
      حالا بازم سلیقه است. چه میشه کرد

    • mojtaba 2012/01/04 در 02:13

      آقا ما هم یه لیستی فرستادیم مال ما منتشر نمیشه ؟ : )

    • Sina Shahrokhi 2012/01/05 در 23:05

      نایت واچمن رو قبلا از دست خودم شنیدی یه بار، یادت نیس. گوش بدی بدت هم نمی‌آد، اما جز یکی یا دوتا کار فایوفینگر، دیگه هیچیشو اصن گوش نخواهی داد.
      دوست داشتم بیشتر و بهتر بنویسما، اما فکر کردم زیاد شه یهو!
      اما در کل منم دارم پیر می‌شم

  3. BehzadR 2012/01/04 در 01:01

    این هم لیست من,اگه توضیحی هم خواستید در خدمتم,جلوشون هم امتیازاتی که بهشون دادم رو نوشتم

    10/10 Anathema – 2011 – Falling Deeper

    9/10 Kauan – 2011 – Kuu…

    9/10 Our Ceasing Voice – 2011 – When The Headline Hit Home

    9/10 The Seven Mile Journey – 2011 – Notes for the Synthesis

    9/10 Tenhi – 2011 – Saivo

    9/10 Lunatic Soul – Impressions 2011

    9/10 The Rosebuds – 2011 – Louds Planes Fly Low

    9/10 Moby – 2011 – Destroyed

    9/10 My Dying Bride – 2011 – Evinta

    9/10 Blue October – 2011 – Ugly Side An Acoustic Evening With Blue October

    8/10 Kwoon – 2011 – The Guillotine Show EP

    8/10 Grails – 2011 – Deep Politics

    8/10 Steven Wilson – 2011 – Grace For Drowning

    8/10 E.Y.E – 2011 – Empty Yard Experiment

    8/10 von hertzen 2011 – Stars Aligned

    8/10 Man an Ocean – 2011 – Scenes From Another Day

    8/10 Memories Of Machines – 2011 – Warm Winter

    8/10 Sleep Dealer – 2011 – Shadows of the past

    8/10 65daysofstatic – 2011 – Silent Running

    8/10 ignoredz – 2011 – Endless war

    7/10 Blueneck – 2011 – Repetitions

    7/10 Sylvan – 2011 – Sceneries

    7/10 ????? – 2011 – ????

    7/10 CunninLynguists – 2011 – Oneirology

    7/10 Sopor Aeternus & The Ensemble Of Shadows – 2011 – Have You Seen This Ghost

    7/10 Wolverine – 2011 – Communication Lost

    7/10 1000 Funerals – 2011 – Butterfly Decadence

    7/10 Amon Amarth – 2011 – Surtur Rising

    7/10 Limp Bizkit 2011 – 2011 – Gold Cobra

    6/10 Collapse Under The Empire – 2011 -Shoulders And Giants

    6/10 Kasabian – 2011 – Velociraptor!

    • Bardia.B 2012/01/04 در 01:09

      من که سئوال ندارم. به جز اینکه لیست ندادی، سه تا هم ننوشتی، بعد به جا 10 تا 30 تا اسم میدی پا تو کفش مدیریت کنی؟!؟! از اینا 9 تاشون رو نشنیدم که از اون 9 تا 4 تا رو اصن نمیشناسم. یه سرکشی میکنم ببینم چه خبره.

      • BehzadR 2012/01/04 در 01:48

        آقا مدیر خودش شد 30 تا وگرنه به قصد نبود 🙂
        بردیا حتما قبلش هم به سبکشون نگاه کن که اگه باب مذاقت نبود بعدا شاکی نشی.
        اونیم که علامت سئوال شده گروه Омела هست که با تور بلک فیلد در روسیه باهاشون اجرا داشت میشه گفت تقریبا فولک متال هستن.
        Sopor Aeternus هم من کلا دوسش دارم ولی زیاد توصیه نمیشه.
        CunninLynguists هم هیپ هاپ هست که من باشون حال کردم.
        به جز این سه تا بقیه اشون دیگه تو یه رنجی هستش که فکر کنم بقیه هم خوششون بیاد.

  4. Hadi 2012/01/04 در 01:17

    آقا ميخواستم از همین تریبون به سياوش عزيز اداي دين کنم !
    واقعا حال دادي با معرفي آهنگ The One . مخصوصا که اين ديالوگ رو که گفتي بدجور هوش و حواسمو برد ..! ديالوگ و فيلم خفن دوست داشتني يه طرف … آهنگ یه طرف …. واقعن مرسی .
    پ.ک : کموکان دارم آلبوم هایی که گوش نکردم و معرفی شده البته بهتریناشو میگوشم … فعلن همش خواننده پست ها و کامنت ها بودم !! امیدوارم فرصت بشه …

  5. پویا 2012/01/04 در 01:18

    این بخش چهارم بیشتر از همه به گروه خونی من میخورد . این kasabian رو همین 1 هفته پیش پیدا کردم، اونم اینجوری که گفتم بعد یه مدت بشینم یه فیلمی ببینم ، فیلم London Boulevard ، جدا از این که فیلم خوبی بود یه چیزی بدجوری جذبم کرد اونم ساندتراکاش بود از بهترین آهنگای دهه شصت بعلاوه 2 تا آهنگ دیگه که بلافاصله کاشف به عمل اومد که کار kasabian اِ . هر چند ورژنی که تو فیلم یه کم فرق داره با تو آلبوم . خلاصه ، این فیلم رو از دس ندین قول میدم بعد دیدن به اولین چیزی که فکر میکنین دانلود تک تک آهنگاشِ!

  6. Reza 2012/01/04 در 01:37

    خبر بد برای ویلسون دوست ها و همینطور بلکفیلدیها… استیون ویلسون گروه بلکفید را ترک کرد:
    http://tikwid.com/2012/01/03/steven-wilson-quited-blackfield/

    • Bardia.B 2012/01/04 در 18:51

      دیدین ؟؟ هی من گفتما! آقامون بهش برخورده دیگه! اون مرتیکه زرقی برقی بجای اینکه نظر آقا رو بپرسه هی واسه خودش نشسته دلی دلی کرده! همینو میخواست؟ آقامون شاکی شده

      • Reza 2012/01/04 در 21:36

        میگم بردیا اون تظاهراته بود که میخواستی راه بندازی… شروع کن که اومدیم

  7. پویا 2012/01/04 در 01:37

    آقا یه سوالی برام پیش اومده ، احیانن این آلبوم The King Is Dead از The Decemberists تو لیست هیشکی نیست ؟ چرا آخه؟؟

  8. BehzadR 2012/01/04 در 01:59

    من هم با این آلبوم با کاسابین آشنا شدم.آهنگ Re wierd فوق العاده بود از اون آهنگ هایی بود که من همیشه دنبالش بودم ریتم دار و پر از انرژی و راک در عین حال بدون جیغ و داد! اگه دوست داشتی یه نگاهی هم به کلیپ آفیشالش بنداز چیز با مزه ای از آب در اومده.
    در مورد فایو فینگر دث پانچ هم باهات موافقم بعد این همه آلبوم تو سبک های پست راک و فولک و ایندی همچین آلبومی خیلی چسبید وقتی گوش میدادم تو ماشین دوست داشتم پام تا ته بذارم رو گاز برم تو دیوار.به کلیپ اهنگ دوم این البومم یه نگاه بنداز.کلا یاد دوران دبیرستان می افتادم وقتی گوش میدادم.

  9. mojtaba 2012/01/04 در 02:12

    آلبوم امسال Kasabian واقعا عالی بود بهتر از هر دو آلبوم قبلیشون بود !! از شنیدنش خیلی لذت بردم !! / Tides from Nebula امسال یکی از پست راک های خوبو بیرون داد آلبوم جدید اگر بهتر از Aura نباشه مسلما بدنر نیست / Memories of Machines یکی از بهترین اتفاقات موسیقی امسال بود برای من خوشبختانه ترکیب Nosound و No Man تمایل بیشتری به سمت موسیقی No Sound پیدا کرده و حاصل تبدیل شده به یکی از بهترین آلبوم هایی که امسال گوش کردم بر خلاف Airbag معتقدم که این آلبوم کاملا حقشه بین بهترینا باشه ، / Mogwa خالق یکی از بهترین و تر و تمیز ترین آلبوم های پست راک سال بود آلبومی که شروعی رویایی برای سال 2011 بوجود آورد ، Mogwa بعد از این آلبوم 2 تا EP هم منتشر کرده که هردو ارزش شنیدن دارن / آلبوم Death Cab for Cutie مثل همیشه خوب بود اما بنظرم بهترین کارشون نیست و تا تبدیل شدن به یه آلبوم خاطره انگیز فاصله ی زیادی داره / Sleep Dealer هم از کشفیات محشر امسال این وبلاگ بود

    • Bardia.B 2012/01/04 در 18:48

      آلبوم Kasabian از دوتای قبلی بهتر بود، اما از اولی بهتر نبود (یا یه آلبوم جا انداختی یا با من موافقی یا اصن حرف حسابت چیه؟!!؟؟)

      • mojtaba 2012/01/05 در 00:09

        از آلبوم اول بهتر نبود اما بدتر هم نیست ، به نظرم در سطح همون البوم اوله

  10. آرمین 2012/01/04 در 09:33

    با اینکه آهنگ های آلبوم کزبین رو یکی در میون دوست داشتم اما اسپیس راک هاش واقعا قابل تحمل و قشنگ بودن. هوی متال که دیگه از سن و سال ما گذشته و دیگه گوش نمیدم. آلبوم The Nightwatchman رو هم نشنیدم اما با گیتار آکوستیک خیلی حال می کنم.
    هر سه تا انتخاب بهزار عالیه. Tides from Nebula که فوق العاده بود.
    من از سلیقه آیات زمینی خیلی خوشم میاد مخصوصا سینگل هایی که توی وبلاگش میذاره. علی فرگوسن رو نشنیدم، دانلود می کنیم ببینیم چیه.

  11. freakymoji 2012/01/04 در 09:43

    Kasabian
    دقیقآ منو مجبور کرد یه سیگار روشن کنم و کلمو با یه لبخند تکون بدم و با خودم بگم بعد این همه مدت یه اسپیس عالی….ایول
    Death Cab For Cutie
    نمی دونم با چه فازی فک می کردم آلبوم بدیه با این تعریفا همین امروز گوشش می کنم
    مرسی
    Memories of machines Mogwai Sleep dealer Tides from nebula
    همشون به طرز عجیبی خیلی خوب
    مرسی

    • Bardia.B 2012/01/04 در 18:45

      یادمه درست اولین آلبوم Kasabian که 2005 اومد اولین سینگلش یعنی LSF رو دیدم (توجه میکنین که! قربونش برم اون موقع VH1 داشتیم!) واسه همین بعد از اون هیچوقت هیچ کدوم از آلبومهای این گروه به خوبیه آلبوم اول نبود بنظرم (میدونین که، میگن اولین آلبومی که بشنوی از هر گروهی بیشتر از همه به دلت میشینه و این در صورتیه که اون آلبوم اولین آلبومش نباشه! اما برای من هنوز همون اولین آلبوم بهترینه) اما قبول دارم که توی 4 تا آلبومشون این آخری از اون دوتای دیگه خیلی بهتره.

  12. sinior 2012/01/04 در 11:00

    آلبوم امسال kasabian بهترین آلبومش بود.چند تا آهنگ خیلی دوست داشتنی داشت.ولی نه kasabian و نه Death Cab for Cutie(که خیلی معمولی بود) عالی نبودند.میشه آلبومشون رو همسطح KOOks قرارداد که تو لیست هیچ کدوم از بچه ها نبود.ولی چیز عجیب اینجاست که آلبومهای بسیار خوب switchfoot و wilco وThe Black Keys چرا تو لیست هیچکی نبود.مخصوصا سویچفوت که خیلی بالاتر از سطح خودش بود.اصلا چرا تو لیست خودم نبودند…عجیبه

    • Reza 2012/01/04 در 12:04

      آلبوم The Kooks که خیلی ناجور بود!!! شدیدا افت داشتند نسبت به دو کار قبلیشون

  13. sinior 2012/01/04 در 11:09

    سینا جان از معرفی The Nightwatchman – World Wide Rebel Songs ممنون.ارزش یه بار شنیدن رو داشت.مخصوصا خوندن پرانرژی تام مارلو.
    بهنام:Tides from Nebula – Earthshine از آلبوم اولشون خیلی بهتر بود.ولی خیلی آلبوم خاصی نبود.معمولی رو به بالا.دو آلبوم دیگه هم که توضیح دادی،از بهترینهای امسالن.شکی توش نیست.
    هادی:من این علی فرگوسن رو نمیشناسم.آلبومشم گیر نیاوردم.نظرمو درباره (دث کب) هم که بالا نوشتم.اسلیپ دیلر هم دوست داشتنیه واقعا آهنگهاش.ولی اصلا خاص نیست.پست راکها باید یه ذره خاص باشند.همشون دارن شبیه هم میشند.دلخورم از این سبک.

    • Bardia.B 2012/01/04 در 18:40

      پست راک هم درست مثل موسیقی ترنس یا هاوس شده! یعنی آهنگهای خوب زیادی توش پیدا میشه، اما چون همه مثل هم کار میکنن و وکال نقش خاصی نداره، اصلا نمیشه تشخیص داد چه آهنگی برای کیه! موافقم باهات. باید پست راک یه چیز خاصی داشته باشه.

  14. freakymoji 2012/01/04 در 12:44

    خب Death cab for cutie رو گوش دادم
    نه. نه راضیم نکرد. ریتم ها بدجوری مهمن برام و خب واسه چیزی که از ریتم هاش گفتی خیلی مشتاق شدم ولی نه تو ایندی ها از لحاظ ریتم هیچی Wild Beasts نمیشه
    ولی بازم خیلی مرسی البوم خوبی بود اگه اینجا نمی خوندم هیچوقت طرفش تمی رفتم

  15. آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/04 در 13:00

    سلام به همه دوستان
    اول اینکه از بردیا عزیز با هم تشکر می کنم .
    در مورد لیست شخصی بنده خوشحالم که تونستم » علی فرگوسن » رو معرفی کنم و شکی به خود راه ندید که آلبوم خیلی خوب و پر محتوا را گوش خواهید داد
    اگر احیانا آلبوم رو پیدا نکردید به من خبر بدید
    من شخصا آلبوم رو وب ریپ گرفتم چون حتی خودم هم برای دانلود لینکی پیدا نکردم /
    در مورد نظرات آرمین در مورد سینگل های که من طی این 4 سال در وبلاگم گذاشتم تشکر می کنم .
    می تونید اونها رو هم دانلود کنید که بدون شک به نظیر هستند .

    در مورد نظر یکی دو نفر از دوستان و برادر عزیز بردیا : در مورد «دث کب » همانطور که اکثریت دوستان سلیقه ای و بر اساس حال و هوای درونی خودشون لیستی رو انتخاب کردند من سعی کردم از نظر معنا و مفهوم » تکست » سولو » درام و حتی تنظیم لیست ام رو تهیه کنم /
    در مورد گوش دادن به یک آلبوم فارغ از احساسی شدن
    گریه کردن » داشتن خاطرات آنچنانی و پیاده روی و حتی گوش کردن آنها درون ماشین حین رانندگی
    باید موزیک رو بعد از 100 بار گوش کردن
    یکبار و حتی چندین بار یه عنوان یک آنالیزور در حد توان و سواد خود گوش کنیم
    چیزی که پیدا خواهید کرد پوسته ها و نت هاست که شما رو به فکر فرو می بره
    که آیا این گیتار است ؟ آیا این صدای گیتار با یک کیبورد هست ؟ آیا این اجرای زنده واقعا زنده است یا ……. ؟
    تمامیت اینها باعث می شود شما یک نوشته نقد گونه بدون اغراق و یک متن ادبی در مورد یک گروه موسیقی بنویسید
    دفاعی از لیست خودم ندارم چون دوستان صاحب سبک و موزیسین هستند
    لیست تهیه شده من از صحبتی که من در بالا نوشتم نشئت میگیره
    و همزمان با احسان ترکیب شده .
    باز هم از همگی ممنون /

    هادی
    وبلاگ آیات زمینی

    • Bardia.B 2012/01/04 در 18:38

      خب الان من نفهمیدم چی شد هادی. میخوای بگی بقیه متوجه نمیشن دارن چی گوش میکنن و نمیتونن چیزی که میشنون رو آنالیز کنن و توان و سوادشون کمه؟ حالا من از طرف بقیه که حرف نمیزنم، اما در مورد خودم اینو میتونم بگم که اونقدر به توان آنالیز خودم ایمان دارم که 6 ساله دارم این وبلاگ رو میچرخونم و همین الان هم اینجا دور هم جمع شدیم و داریم در مورد آلبومها صحبت میکنیم. در مورد بقیه دوستان هم تا اونجا که من یه تعدادی رو جسته و گریخته میشناسم از من یکی که سوادشون خیلی بیشتره. جدا از سلیقه ای بودن موسیقی، اساس بحثهایی که لااقل اینجا بوجود میاد بر مبنای توانایی و قدرت و ضعف خود هنرمندا و آلبوماس و نه آدمهایی که دارن بحث می کنن. ما میگیم فلان آلبوم خوبه به این دلیل، یا فلان آلبوم خوب نیست به این دلیل. هیچوقت نمیگیم فلان آلبوم خوبه چون بقیه نمیفهمن که خوبه.

      الان هم داریم در مورد Death Cab for Cutie صحبت می کنیم. یه گروه خیلی خوب از ژانر بسیار سادهء ایندی پاپ. این ژانر به خودی خودش اونقدر چیز پیچیده ای نیست که بخواد در موردش تحلیلهای عجیب و غریبی بشه. در کنارش این گروه هم اونقدر گروه موفق و خفنی نتونسته ظاهر بشه. همین آلبوم آخرش گاردین 3 از 5 داده، پیچفورک 5 از 10 و حتی پاپ مترز 4 از 10. حالا اینا هم خیلی مهم نیست. اینجا ما یه کسی رو داریم به اسم بن گیبارد که یه گروه توی سال 2003 به اسم The Postal Service تاسیس کرد و فقط هم یدونه آلبوم داد و تمام. حالا هر چارتی رو که نگاه کنین بعد از 8 سال هنوز از این آلبوم بعنوان یکی از بهترینهای الکترونیک ایندی پاپ تاریخ اسم برده میشه. حالا اگه اون رو بذاری کنار همین Death Cab for Cutie این خیلی موسیقی ساده و ابتدایی نسبت به اون داره.

      در مورد مفهوم و ترانه و لیریکس هم که گفتی، این قضیه ارتباطی به موسیقی نداره و به ادبیات مربوط میشه. چیزی که من بهش معتقدم و توی پست های این وبلاگ هم روش تاکید دارم اینه که معیار خوب یا بد بودن یه آهنگ هرچیزی میتونه باشه به جز لیریکس. چون این قسمت ارتباطی به زبان بین المللی موسیقی پیدا نمیکنه، به همون اندازه که برای ما معیار خوب بودن یه آهنگ خوب بودن ویدئو کلیپش نیست.

      تاکید دوباره دارم که هر کسی سلیقه خاص خودش رو داره و هیچ کس نمیخواد اینجا کسیو بخاطر دوست داشتن یا نداشتن چیزی متهم بکنه. اما این دلیل نمیشه که ما نتونیم در مورد سلایقمون با هم بحث کنیم.

      • Reza 2012/01/04 در 21:51

        من با حرف هات خیلی موافقم با اینکه صحبت بین تو و هادی بود خواستم یک چیزی بگم. درسته که گروه Death Cab for Cutie مثل گروه های آلترنیتیو همعصر خودش مثل Radiohead نبوده ولی گروهی بوده که کارهای خیلی خوب داشته و با اینکه این آلبوم خیلی خوب نشده کاملا موافقم… من بعد از Narrow Stairs خیلی انتظار بالایی ازشون داشتم ولی اونجوری نشد.
        حالا من چرا اومدم کامنت دادم… تو گفتی که «معیار خوب یا بد بودن یه آهنگ هرچیزی میتونه باشه به جز لیریکس»… من اصلا این رو قبول ندارم و باید این رو بگم که واقعا حرف اشتباهیخ… این فقط بستگی به سبک اون موزیک داره… بله اگر آلبوم instrumental باشه خب حق با توئه ولی وقتی که یک آلبومی دارای وکال باشه، بخش اعزمی از آلبوم رو شعر های اون تشکیل میده. اگر اینجور باشه باید بگیم که کار افرادی مثل پی جی هاروی خیلی بد بوده چرا چون دوسال وقت گذاشته تا فقط شعرهای آلبوم Let England Shake رو بنویسه. یا هزاران هنرمند دیگه… مثل فیونا اپل که همیشه شعرهای سنگین و در عین حال موزیک های عالی را برای آلبومش انتخاب میکنه. همین فیونا رو خیلی سخت مردم باهاش ارتباط برقرار میکنن چون موزیکش گوشنوازی نداره (برای من به شخصه داره، اگر اپل پشت سطل پلاستیکی هم بزنه من لذت میبرم ولی من خیلی ها رو دیدم که این حرف رو زدن)… موزیکش سخته… وقتی که وارد شعرهاش میشن دلباخته ی این زن میشن.
        و همینطور اگر اینجوری باشه کارهای افرادی مثل لیدی گاگا خیلی خوبه… من به عنوان یک مخالف سرسخت این زن اعتراف میکنم که لیدی گاگا موزیک سازی خوبی داره فقط ضعف آلبوم هاش توی شعره… اینجوری باشه باید بگیم
        Ra ra ra ra ga ga ooh la la
        خیلی خوبه…
        نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه؟

        • Bardia.B 2012/01/04 در 22:08

          خب پس نگرفتی چی شد! من نگفتم لیریکس رو بردار بنداز دور! من گفتم لیریکس مربوط به ادبیات میشه و نه موسیقی (نگفتم ادبیات به درد نمیخوره! چرا حرف میذاری تو دهن من؟!؟!؟) وقتی یکی به من بگه لیریکس Fiona Apple خیلی خوبه برای همین گوش میدم، من دقیقا در جوابش میتونم بگم که اشعار پابلو نرودا رو بیشتر دوست دارم. من در درجهء اول به Vocal به دید یک ساز توی موسیقی نگاه می کنم و در درجه بعدی به فکر لیریکس آهنگی که می شنوم هستم. حالا شما دوست داری ترانه های خیلی قشنگ گوش بدی. من دوست دارم اشعار خیلی قشنگ رو بخونم و موسیقی خیلی قشنگ رو گوش کنم.

          • Reza 2012/01/04 در 23:23

            درسته ولی الآن تو دوتا چیز متفاوت رو اوردی وسط… من دارم موزیک رو میگم… معلومه خب… پابلو نرودا قشنگتر از اپل شعر گفته و در این هیچ شکی نیست… من منظورم توی موزیک بود… از این حرف هایی که زدم منظورم این بود که خیلی ها اول شعر رو گوش میکنن بعد با موزیک اون رابطه برقرار میکنن مثل فیونا اپل… وکال هم خوب بخش مهمی از آهنگه… ولی نمیشه گفت که «معیار خوب یا بد بودن یه آهنگ هرچیزی میتونه باشه به جز لیریکس»…
            من خیلی وقت پیش ها Porcupine Tree گوش نمیدادم تا اینکه یکبار توی ماشین یکی از دوستام آهنگ Arriving Somewhere But Not Here رو شنیدم… در وهله ی اول شعر این آهنگ شدیدا منو به خودتش جذب کرد بعد موزیکش… از اون روز بود که من طرفدار این گروه شدم چون هرچی گوش میدادم میدیدم که شعرهای خیلی زیبایی رو ویلسون مینویسه در کنار اون استفاده ی درست از موزیک.

          • Bardia.B 2012/01/05 در 00:38

            خب دقیقا اختلاف نظر ما همینجاس که تو فکر میکنی دوتا چیز متفاوت رو آوردم وسط. زیبایی «کلام» ربطی به «موسیقی» نداره. وقتی مفهوم یه شعر، ترانه، لیریکس، تکست بنظرت زیبا هست، یعنی کلام داره با تو حرف میزنه، نه نت، نه ملودی، نه ریتم، نه ضرب، نه میزان. از کنار هم گذاشتن کلمات «ادبیات» بوجود میاد که حالا از نظر تو این جذابیت بیشتری داره. از کنار هم گذاشتن اصوات هم «موسیقی» که من موسیقی رو بخاطر این دوست دارم. شعرهای بسیار زیبای ویلسون ارتباطی به قضیه موسیقی نداره. لینچ فیلم میسازه، موسیقی هم میزنه، تابلو هم میکشه. استینک فیلم بازی میکنه آهنگ هم میسازه. مرلین منسون موسیقی داره، تابلو میکشه، کتاب هم مینویسه. همونطور که نمیشه از خوب بودن تابلوهای منسون گفت که این یه موزیسن عالی هست، در مورد ویلسون هم نمیشه گفت بخاطر ترانه هاش موزیسن خوبیه. همونطور که شما وقتی در مورد موسیقی فیلم (که جزوی از بنیاد یه فیلم هست) صحبت میکنی باز میری تو شاخه موسیقی و نه تو سینما. کاری نداری که توی سینما ازش استفاده شده. المانها و معیارهات همه بر اساس موسیقی هست و در درجه دوم هماهنگ بودنش با فیلم. اما لیریکس باز فرق داره. هیچوقت در هیچ جشنواره موسیقی شما نمیبینین که شاخه ای برای اهدای جایزه به بهترین ترانه وجود داشته باشه. اینکه از کلام توی موسیقی استفاده میشه دلیلی بر این نیست که کلام همون موسیقی باشه.

          • Reza 2012/01/05 در 01:28

            اینجا دیگه کلا بسته شد… نمیدونستم باید کجا بنویسم :دی
            نه من منظورم این بود که موسیقی و ادبیات با هم فرق دارن… اگر یک خواننده بیاد شعر های حافظ رو بخونه تو بیای بگی من شعرهای نرودا را بیشتر میپسندم این درسته ولی نمیشه گفت که من شعر های مثلا همون فیونا رو دوست ندارم و نرودا رو دوست دارم چون این دو نفر از لحاظ ادبی در یک مکان نیستند. شعر های اون بنده خدا پر از آرایه های ادبیه و کلا بحث فرق داره با اینکه شعر های اپل با اینکه کمی سختن ولی نمیشه گفت که خیلی ادیبانه هستند. یعنی من این رو برای هیچ خواننده ای که شعرهاشو مینویسه نمیتونم بگم. مثل این میمونه که آدم شعر بریتنی اسپیرز و مولانا رو با هم مقایسه کنه….
            در مورد اینکه هرکس توی خط های دیگه کارهای دیگه انجام میده خب اینو با حرفت موافقم و بحثی در موردش نیست
            در مورد این جمله :»هیچوقت در هیچ جشنواره موسیقی شما نمیبینین که شاخه ای برای اهدای جایزه به بهترین ترانه وجود داشته باشه»… چرا هست… بابا همین گرمی خودمون… به بهترین ترانه جایزه میدن توی تمامی شاخه ها یک قسمت دارن که به ترانه برتر اون سبک جایزه میدن.

  16. آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/04 در 22:01

    سلام بردیا جان
    فکر کنم کمی سوتعبیر شد از حرفهای من
    اینکه دیگران استاد هستند شکی نیست و هر کسی نسبت به اندازه های خودش نقد و آنالیز می کنه
    من کوچک تر از اونی هستم که بخوام به کسی یاد بدم چطور موسیقی رو آنالیز کنند .
    فکر کنم تعبیر به همین منوال باشه که هر کسی به حد و اندازه های خودش .
    و من به سواد موسیقائی اعضای اینجا ایمان دارم که وقتی برای تهیه لیست گذاشتم / که بررسی بشه نظر داده بشه /
    و هیچ دلیلی هم نداره اینجا کسی نتونه حرف از سلایقش بزنه پس باید زد /

    در مورد تسکت و لایرکیس کمی مخالفم بردیا جان
    شاید در زبان ملل موسیقی ملاک عمل همان موسیقی باشد و تکست در نظر گرفته نشود
    ولی اگر یک تراک رو یک درخت حساب کنیم
    ترانه آن اگر ریشه آن نباشد که نیست
    قسمتی از برگهای یک درخت است / و همه با هم تکشیل دهنده آن
    اکثرا نقدهای خوب در مورد موسیقی همزمان با نظرخواهی در مورد تکست نیز هست
    که چه گفته است و چه می خواهد بگوید موسیقی همزمان با تکست .
    این نظر شخصی من است .

    • Bardia.B 2012/01/04 در 22:14

      این بحث بر سر لیریکس رو توی بهترین های پارسال هم داشتیم. خب معیار آدمها برای لذت بردن فرق میکنه. همونطور که تو جواب رضا هم گفتم برای من صدای خواننده بیشتر مثل یه ساز هست و در درجه بعدی لیریکس. به قول مثال خوبی که خودت زدی من بدون در نظر گرفتن برگهای یه درخت میتونم دوستش داشته باشم یا نداشته باشم. وقتی که دوستش داشتم، اونوقت میتونم فکر کنم که این برگ قشنگه یا نه.

      پ.ن: هادی جان، اینکه من این مسئله رو مدام تاکید میکنم دلیلش اینه که نمیخوام مدل بحث کردن توی این وبلاگ مثل بحث کردن جاهای دیگه باشه که یکهو حرف از موسیقی بر میگرده و میچرخه به سمت خود افراد. خودت که میدونی این همه جا هست. از «من بیشتر میفهمم پس حرف من درسته» گرفته تا «تو که تو ماشینت اندی داری اصن حرف نزن!!» . همین که تو بحثها شرکت میکنی دمت هم گرم برادر.

      • آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/04 در 22:23

        با حرفت موافق هستم کاملا بردیا جان
        اینکه خود موزیسن کیست مهم نیست
        این مورد خیلی واضح در مورد موسیقی خود کشور خودمون زیاد تکرار میشه و …
        و در مورد نظرت در مورد اینکه صدای شخص خواننده یک اثر هنریست به شدت موافقم
        ترجیحا بحث های حاشیه ای چه در مورد لایریکس و چه در موردهای دیگه که خیلی به شناختن موسیقی کمکی نمی کنه
        کمتر باشه ذهن آزاد تری می مونه برای اینکه بتونیم گوش بدیم و به خوبی نظر بدیم /

        شاید به جا باشه در مورد تسکت از لئونارد کوهن نام ببرم
        که همزمان هم مخلمل گونه صداش گوش رو نوازش میده
        و هم به خوبی میشه با تکست ارتباط برقرار کرد در مواقعی شاید بیش از حد معمول /
        علیرغلم اینکه موزیک یک پاپ وکال ساده باشه /

  17. آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/04 در 22:11

    آلبوم Memories Of Machines رو شنیدم
    حقیقتا انتظار شخص من از تلفیق پروگرسیور کمی بیشتر بود
    تنها به عنوان یک آلبومی که چند سال برای جمع آوریش طول کشیده شاید میشه گفت انتظار بیشتری ازش میرفت .
    ولی تکست من رو با خودش می بره و کمی فراموش می کنم که دارم چی گوش میدم
    در مورد این آلبوم و در مورد آهنگ Before We all با دوست عزیزمون موافقم
    /

    • Bardia.B 2012/01/04 در 22:16

      ای لعنتی! دقیقا همون چیزی که من نوشتم رو اینجا گفتی!! من نقد زیاد دارم به این آلبوم، اما چون توی لیست بهترینهام هست همونجا در موردش صحبت میکنم. اما اصلی ترینش رو گفتی. 4.5 سال باعث میشه آدم انتظار خیلی بیشتری داشته باشه.

      • آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/04 در 22:39

        وقتی دو بیگ باند از یک ژانر ، یک آلبوم رو می بندند اونقدر باید فکر شده کار کنند که تا مدتها ذهن مشغول اون آلبوم باشه /
        از پراگرسیو راک بعید به نظر می رسه که به تکرار برسه اگر قرار باشه ریتم برسه به فضای تکرار گونه پست راک
        پس چرا اسم سبک شون رو می گذارند پروگ راک ؟
        پروگ همانطور که بهترین گروهها نشون دادند درست در زمانی که توی فکر فرو رفتی و داری با موسیقی ذهن خودت رو به خوبی داغون می کنی جوری مته وار ذهن ات رو سوراخ می کنه که دیگه نای بلند شدن نداری
        همان چیزی که در تکرار پست راک آدم رو مسخ می کنه /

        برای افرادی که آلبوم » علی فرگوسن » رو گوش ندادند
        بگم که فضای آلبوم علی فرگوسن چیزی شبیه به این گروه است که به نظر من برای اولین البوم یک موسیقی دان
        در مقایسه با دو غول پروگرسیو واقعا برازندگی می کنه البته این قسمت از نظر شخصی ست .

        • Bardia.B 2012/01/05 در 00:28

          تقریبا میشه گفت هیچ جای موسیقی Memories of Machines رد مشخصی از پراگرسیو راک وجود نداره. ژانر اونا به شکل کاملا تابلوئی همون ژانر No-Man یعنی آرت راک هست. حتی جالب اینه که توی صفحه ویکیپدیا توی ژانرهای این گروه Dream Pop رو هم آورده که فاصله خیلی زیادی با پراگرسیو داره.

          • آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/05 در 00:35

            به نظر من آرت راک هم نیست
            درست که موسیقی قوی هست ولی قرار نیست تکرار مکررات باشه .
            آرت راک به طور واضحی هنری بودن اثر رو می رسونه
            ولی شاید باید ویژه بهش نگاه کرد
            ولی من جائی نخوندم یک نگاه ویژه به این آلبوم شده باشه .
            در نهایت از انتخاب دوستمون تشکر می کنم /

          • Bardia.B 2012/01/05 در 00:42

            منم همینطور. جایی ندیدم خیلی در موردش صحبت کرده باشن. اصولا حضور این آدمها باید جنجالی تر از این از آب در میومد.

  18. آیـــ ات زمیـــــ نی 2012/01/04 در 22:43

    لینک شنیداری موسیقی علی فرگوسن که از طریق وب ریپ می تونید موزیک رو با کیفیت قابل قبول دانلود کنید

    http://aliferguson.bandcamp.com/

    خیلی دوست دارم نظر دوستان رو بدونم در مورد این آلبوم /

  19. علی 2012/01/05 در 11:44

    دانلود نمیشه! نه با چیز شکن نه معمولی!

  20. آرمین 2012/01/05 در 12:18

    هادی ممنونم. خیلی آلبوم خوبی بود. واقعا عالی. مخصوصا آهنگ in morning sky.
    علی IDM که داری. آهنگ رو پلی کن و وقتی بیلبیک IDM اومد روش کلیک کن تا دانلود بشه. مثل دانلود کردن فیلم از یوتوب.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: