آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

برترین های 2011 از نگاه خوانندگان آ ل ب و م – بخش اول

بردیا برجسته نژاد: یک دقیقهء پیش سال 2011 تمام شد! با توجه به فراخوانی که در خصوص معرفی بهترین آلبومهای سال 2011 از نگاه خوانندگان وبلاگ «آ ل ب و م» صورت گرفت، هر کدام از دوستان سه آلبوم برتر خود را در ادامه معرفی کرده اند. لازم به ذکر است که آلبومهای انتخاب شده و توضیحات مربوط به آن نظر شخصی نویسنده بوده و ممکن است با نظر وبلاگ آ ل ب و م در تضاد باشد. پس از نوشته های مربوط به دوستان، 30 آلبوم برتر سال از دیدگاه آ ل ب و م مانند هر سال معرفی خواهند شد. ممنون بابت یک سال دیگر با موسیقی در کنار هم.

مجتبی تقوایی

01
King Creosote/Jon Hopkins – Diamond Mine

تصور کنید یک منطقه ی سرسبز در اسکاتلند، شاید کنار یک دریاچه، King Creosote خواننده ی فولک روی یک چارپایه پیش رویان نشسته با یک گیتار آکوستیک معمولی مشغول خواندن است،  Jon Hopkins تهیه کننده ی کارهای الکترونیک (که تجربه ی همکاری با Coldplay , Brian Eno  وخیلی های دیگر را دارد) با یک لپ تاپ ساده یکه فضای امبینت و الکترونیک را به کار اضافه می کند، ملودی، فضاسازی و از همه مهم تر صدای محیطی که هاپکینز طی 7 سال از منطقه ای در اسکاتلند به اسم East Neuk ضبط کرده است. در بک گراند همه ی آهنگ ها صدای پرنده ها، موج های دریاچه، وزش باد، نسیم آرام، چرخ های یک گاری شاید، تعدادی آدم که حرفای روزمره می زنند و در کل صدای طبیعت را می شنوید. آلبومی که بی سروصدا منتشر و اوایل سال نامزد جایزهء مرکوری شد. توصیه می کنم از آن نگذرید.

02
Blue Sky Black Death – NOIR

Blue Sky Black Death ، نام دو تهیه کننده ی موسیقی و بیت های هیپ هاپ در واشنگتن است با آلبوم اینسترومنتالی به اسمNOIR . اگر اسم موسیقی Decemberists را موسیقی روستایی  بگذاریم، اگر اسم پست راک را موسیقی اتاق و انزوا و غرق شدن در زیبایی ذهن بگذاریم‏، من اسم این آلبوم را می گذارم موسیقی شهری! موسیقی ای که با همه ی سمپلینگ ها، حس ها، اسم آهنگ ها، فضا سازی ها و ریتم هایش می تواند شما را توی شب، ترافیک، مترو، در حال قدم زدن، در حال تماشای سیل جمعیت، ایستادن بالای پل هوایی، موقع تماشای لامپ های نئون تبلیغاتی، غرق کند. می شود توی ماشین با آن آرام  به ساختمان های بلند خیره شد و به زندگی شهری فکر کرد، درست همانقدر که کانتری توانایی دارد افسار ذهن را به میان یک گندم زار بیاندازد! فضاهای تلفیقی بیت های هیپ هاپ و عنصرهای زنده، چه ساز و چه Vocal Sampling ها، شما را به عرش و دنیای نورهای مصنوعی می برد. مثل شنا کردن در یک شب سیاه بین هزاران نور چشمک زن مکانیکی! این دو نفر  Kingston و Young God ثابت می کنند بدون یک رپر هم می توان یک آلترناتیو هیپ هاپ درست درمان را ارائه داد.

03
Alabama 3 – There will be Peace in the Valley… When we get the Keys to the Mansion on the Hill

Alabama 3 گروهی بریتانیایی ست که در هشتمین آلبومشان تلفیقی عالی از دو سبک، که ربط چندانی به هم ندارند، را ارائه می کنند: موزیک کانتری و رگه های اکسپریمنتال و Lo-Fi! در ابتداIntro  به شما کاملآ می فهماند که با یک اثر متفاوت طرف هستید. گروه بیش از یک وکال دارد که هرکدامشان به نوعی خاص بوده و این جدا از همه ی المان های دیگر باعث می شود آلبوم با وجود کاملآ آکوستیک بودن شمارا تا انتها خسته نکند. می توان گفت این آلبوم تاثیر گرفته از تام ویتس، پی جی هاروی و موسیقی کانتری است. ترک دوم که کاور  Love Will Tear Us Apart از Joy Division  است به ما تشر اولیه را می زند و ترک هفتم یعنی Miss Martel  ثابت می کنه که: هی…آلبوم خوبیه…نه؟

4: Grails – Deep Politics / 5: Wild Beasts – Smother / 6: Kurt Vile – Smoke Ring For My Halo / 7: Explosions In The Sky – Take Care, Take Care, Take Care / 8: Basement Jaxx & Metropole Orkest – Basement Jaxx vs. Metropole Orkest / 9: Tom Waits – Bad As Me / 10: Bon Iver – Bon Iver

R.J رضا

01
Gazpacho – Missa Atropos

آلبوم آخر گروه Gazpacho یعنی Missa Atropos بیشترین زمان من را در سال گذشته به خودش اختصاص داد. آلبومی مفهومی با تلفیق سبک های Progressive Rock و Alternative Rock اثری را به وجود آورد که باعث شد من ساعت ها خودم را غرق در موزیک این گروه کنم. این آلبوم در مورد شخصی است که خود را از تمام مسائل دنیوی جدا شده و خود را در یک فانوس دریایی حبس می کند و مشغول به نوشتن قطعه هایی عاشقانه برای آتروپوس، یکی از الهه هایی یونانی می شود. در انتهای آلبوم معلوم می شود که شخص در تمام این دوران در عشق آتروپوس می سوخته و در انتها با دیدن او هنگام بریدن ریسمان زندگیش توسط وی چشم از جهان می بندد.

آ ل ب و م: لازم به ذکر است که این آلبوم در اواخر سال 2010 در زادگاه گروه (نروژ) منتشر شد و پخش جهانی آن در مارس 2011 صورت گرفت.

02
Alison Krauss & Union Station – Paper Airplane

اگر اهل هرسبک موسیقی باشید، با شنیدن صدای الیسون کراس به وجد خواهید آمد، چه برسد به اینکه او با گروه قدیمی اش هم جمع شوند و چند آهنگ درست و حسابی بسازند. آلبوم هواپیمای کاغذی آلبومی است که تمامی اشعارش من را تحت تاثیر خودش قرار داد و اگر به من می گفتند که بهترین آلبوم سال را انتخاب کن، به احتمال زیاد این آلبوم را انتخاب می کردم، چون بی شک این آلبوم با گذر زمان تازگی خودش را حفظ خواهد کرد و هیچ وقت اشعارش کهنه نمی شود و تاثیر خودش را بر روح و جسم انسان می گذارد.

03
Florence
+ The Machine – Ceremonials

هیچگاه فکر نمی کردم این گروه آلبومی را به بازار دهد که نظر من را به خودش اینگونه جلب کند. آلبومی که بیشتر زمان من در پایان سال 2011 را بخودش اختصاص داد. گروه با Ceremonials به اوج تکامل و خلاقیت خودشان رسیده و بی شک این نقطه در پرونده ی کاری آنها تکرار نخواهد شد. ولی باید این را اقرار کنم که از شنیدن ثانیه به ثانیه این آلبوم لذت بردم.

32 پاسخ به “برترین های 2011 از نگاه خوانندگان آ ل ب و م – بخش اول

  1. Siavash 2012/01/01 در 01:03

    به به!
    مرسی از دوستان و بردیای عزیز.
    اسم بعضی ار آلبومارو اصلا نشنیده بودم. باید برم همه‌رو دانلود کنم. :دی
    در انتظار لیست‌های بعدی…

  2. freakymoji 2012/01/01 در 01:27

    مرسی بردیا
    امیدوارم درباره ی آلبوم هایی که نوشتم دوستان هم صحبت کنن و البته نظر خودت.
    سپاس

  3. BehzadR 2012/01/01 در 07:22

    امسال کار یه خورده سخته چون خواننده های پروپاقرص اینجا با سلیقه بردیا آشنا هستن,میدونن وقتی بردیا میگه پست راک یا ایندی یا الکترونیک یا گاتیک دقیقا منظورش چیه و باید با توجه به سلیقه خودشون سراغ کدوم آلبوم برن یا نه.ولی الان با توجه به اینکه با ذائقه نویسنده ها آشنا نسیتم کار یه خورده سخته.مخصوصا که هر کسی هم سعی داره متفاوت ترین و ناشناس ترین آلبوم زیبایی رو که سال پیش گوش داده معرفی کنه که با معرفی افراد دیگه یکسان در نیاد.احتمالا بعد گوش دادن به هر آلبوم یا کاملا راضی ایم یا کاملا خنثی.
    همین طور اینکه همین مسئله معرفی آلبوم های متفاوت فکر کنم باعث بشه که کامنت ها با تاخیر نوشته شه چون من از این شش آلبوم فقط دو تاش رو گوش داده بودم.
    ممنون از همه دوستای عزیز که لطف داشتن و لذتشون رو با ما تقسیم کنن.

  4. Hadi 2012/01/01 در 10:21

    آقا من که کامل از خودم ناامید شدم … !! : (
    من بجز Gazpacho امسال هیشکدوم رو نشنیدم !!! باید تا لیست بعدی نیومده زودتر تا جایی که میتونم برم دانلود کنم و لااقل مزه مزه کنم آهنگ هارو ….
    ( فکر کنم کل حجم دانلود این سری ADSLم واسه این وبلاگ تموم بشه.. : (
    ولی ارزششو داره مطمئنا : ) ممنون از دوستان واسه معرفی.

  5. M 2012/01/01 در 11:04

    bardia,ghabl az inke listeto bezari faghat memories of machines(warm winter) ro yadet nare ye moghe
    giancarlo era ba tim bownes
    steven wilsono,robert fripp ba jim matheos ham budan tu album
    dg chi mikhad ye album ba in esma?
    goftam tu albumaye emsal moarefi nakardi goftam shayad gush nadadi

    • Bardia.B 2012/01/01 در 20:59

      در مورد حرف زدم که! حالا یادم نمیاد کجا، اگه توی بلاگ نبوده احتمالا توی پیج فیسبوک در موردش گفتم (:

  6. Reza 2012/01/01 در 11:59

    خب همه آلبوم های مجتبی را من بجز دوتاشون یعنی Alabama 3 و Basement Jaxx & Metropole Orkest را همه را گوش دادم
    آلبوم King Creosote and Jon Hopkins خیلی آلبوم جالبی بود برام امسال. تلفیق سبک هایی چون ایندی و فولک باهم خیلی بامزه اش کرده بود. ولی آلبوم
    Blue Sky Black Death نتونست اونجوری ها که میخوام تمایلات منو برطرف کنه. چه میشه کرد موزیکه… روی یکی تاثیر میذاره و روی یکی نمیذاره.
    من قرار بود پاین این لیستم لینک صفحه ای را بدم که لیست کامل 30تاییم را اونجا گذاشتم ولی متاسفانه دیر جواب بردیا را دادم و قرار شد توی قسمت نظرات بذارم.
    http://tikwid.com/2011/12/30/tikwids-writers-favorite-music-of-2011/
    ممنون از همه

  7. sinior 2012/01/01 در 13:21

    آقا من چند تا از آلبومهایی که مجتبی گذاشته رو نشنیدم باید بشنوم.در مورد رضا هم باید بگم که آلبوم گزپچو رو 2010 گوش کرده بودم.خیلی این گروه رو دوست ندارم ولی میشه گفت این آلبوم خیلی از آلبومهای دیگرشون بهتر بود(البته تو این سال خوب برای پراگرسیو باید خیلی طرفدارشون باشی که اونها رو بهترین بدونی)که این تفاوت سلیقه هاست.در مورد آلبوم آلیسون کراوس هم این سبک کانتری خیلی مورد علاقه ام نیست و چیز خاصی تو این آلبوم ندیدم.اما در مورد فلورنس باید بگم که امسال واقعا غافلگیر شدم.واقعا آلبوم خوبیه.گرچه جزو ده آلبوم برتر من نیست ولی اگر 30 تا انتخاب داشتم ای آلبوم توش بود.

    • freakymoji 2012/01/01 در 13:36

      lمرسی رضا
      در مورد آلبوم Florence + The Machine فقط یه چیز باس بگم این آلبوم بزرگترین حسرت 2011 من شدچون خیلی دیر ینی دیشب بالاخره گوشش کردم…عالی

  8. ramin20r 2012/01/01 در 17:16

    بردیا دوست خوبم امید از اعضای گروه آبرفت آلبوم جدیدشون رو در اختیار بنده قرار دادن که به جرات میتونم بگم جزو قدرتمند ترین آلبومهایی هست که در ژانر ایرانی شنیدیم تا به حال….بردیا بد نیست که آلبوم رو در اختیارت قرار بدم و در صورت توافق برای اولین بار از همینجا پخش کنیم آلبوم رو…
    فقط لطفا میل رو برام قرار بده انجا تا براتون بفرستم

    • sinior 2012/01/01 در 20:03

      آره .آلبوم جدیدشون رو به من هم داده اند.مخصوصا آهنگ وارسی واقعا در زمینه الکترونیک راک ایرانی یه شاهکاره.من آلبوم قبلشون رو هم خیلی دوست داشتم.یک آلترناتیو خیلی خوب بود.هر چند از نظر لیریک میلنگید.این آلبوم جدید از نظر کلام هم پیشرفت داشته.بردیا بد نیست یک ذره راک فارسی هم بشنوی.

      • BehzadR 2012/01/02 در 06:56

        باید بگم که امسال سه گروه ایرانی تو این زمینه واقعا عالی عمل کردن.برای من تقریبا هیچکدوم از گروه های معروف ایرانی تو این سبک فراتر از کار »خوب» ارائه ندادن ولی این سه تا آلبوم
        E.Y.E – 2011 – Empty Yard Experiment
        در سبک پست راک,پراگرسیو
        1000Funerals – 2011 – Butterfly Decadence
        در سبک فیونرال دوم متال
        Ignoredz – 2011 – Endless War
        در سبک اتمسفزیک آلترناتیو
        واقعا من رو سورپرایز کردن.
        گروه اول اُ پنینگ آناتما در دبی رو به عهده داشت و میتونم بگم واقعا ضرر نکردین برای امتحان هم شده به چندتا از ترک هاشون رو توی سایت ساندکلاد گوش بدین!

        1000funerals هم با اینکه موفق شد این آلبوم رو تحت لیبل شرکت روسی Silent Time Noise منتشر کنه بعد از این آلبوم منحل شد.فقط کافیه به باز خورد خوب این آلبوم بین غیر ایرانی ها یه نگاهی بندازید چه تو لست اف ام چه جاهای دیگه.کاور آهنگ Night’s Dew از Shape Of despair که از غول های فیونرال دوم هست از اصلش هم کار بهتری از آب در اومده.
        میتونید به ترکی که لینکش این زیر گذاشتم گوش کنید.

        و در آخر هم گروه Ignoredz که کنسرتش رو که با بردیا عزیز رفتم چیز خیلی خوبی از آب در نیومد ولی وقتی تو خونه به سی دی گروه گوش دادم کاملا راضی بودم.
        به نظر من افرادی که این سبک از موسیقی رو دنبال میکنن باید یه نگاهی هم به کارهای بچه های ایرانی داشته باشن چون واقعا بعضی وقت ها کارهای خوبی توشون پیدا میشه.

        • BehzadR 2012/01/02 در 07:05

          میتونید گوش دادن به کارهای گروه E.Y.E رو از این ترک شروع کنید

          • Bardia.B 2012/01/02 در 13:26

            بهزاد، بذار خب برادر این قضیه بهترینهای سال تموم بشه بعد بریم سراغ راک بند های ایرانی. الان دو تا موضوع قاطی میشه که اینطوری. در مورد آلبومهای بچه ها نظر ندادی که هنو.

          • sinior 2012/01/02 در 23:00

            کارهاشونو گوش کردم.از Ignoredz خیلی خوشم نیومد.البته یه ذره مربوط به سبکش هم میشه.eye دوست داشتنیه و سطح قابل قبولی داره.فونرال1000 هم بد نیست.این دومین آلبومی بود که من ازشون شنیدم.چند تا گروه هستند که بدم نمیاد بعد ها درباره شون حرف بزنیم.هر وقت بردیا بگه.صاحب وبلاگ ایشونن دیگه.

          • Bardia.B 2012/01/03 در 00:40

            اصن یه کاری میکنیم. این جریان آلبومهای 2011 که تموم شد میشینیم حسابی در مورد ایرانیا صحبت میکنیم

          • BehzadR 2012/01/03 در 07:30

            ببخشید منم سعی کردم این گروه ها رو در بهترین های 2011 بگنجونم :))
            اوکی.
            در مورد آلبوم های منتشر شده تو این پست من فقط Florence + The Machine – Ceremonials رو گوش دادم که برام یه آلبوم خوب و معمولی بود که با معرفی بچه ها تو همین جا باهاشون آشنا شدم.به علاوه گزپچو که حقیقتش الان یادم نمیاد آلبومشون چطور بود چون برای اول سال بود!

    • Bardia.B 2012/01/01 در 20:49

      من استقبال می کنم. فقط یطوری آلبوم رو بهم برسونین که منم گوش کنم، بعد اینکه باید این جریانات مربوط به تموم شدن سال 2011 تموم بشه تا بریم سراغ یه چیز دیگه.

  9. محمد حسین 2012/01/01 در 17:45

    از آلبومای معرفی شده هیچکدام رومتاسفانه نشنیدم.اینقدر گروه و آلبوم زیاده که واقعاً وقت نمیشه.مرسی

  10. Bardia.B 2012/01/01 در 20:47

    خب من خودم دیر رسیدم انگار!
    از آلبومهای مجتبی چیزی تا حالا از King Creosote نشنیدم. فکر کنم از این قشنگتر نمیشد موسیقی Blue Sky Black Death رو توصیف کرد! موسیقی شهری! هرچند من چندان نمیتونم با ژانر این گروه رابطه برقرار کنم، اما توصیف مجتبی کاملا حال و هوای اونها رو نشون میده. Alabama3 رو راستش رو بخوای بعد از Hits and Exit Wounds برای سال 2008 دیگه دنبالش رو نگرفتم. اون آلبوم فقط دو سه تا آهنگ داشت که سرش به تنش می ارزید و بقیه خیلی معمولی و بیمزه از آب در اومده بود. حالا که میگی این آلبومشون اینطوری خوبه باید یه نظر بهش بندازم.
    از آلبومهای رضا، خب من Gazpacho رو محصول 2010 می دونم، هرچند پخش جهانیش برای 2011 بود. با نظر Sinior موافقم که باید خیلی طرفدارشون باشی که این آلبومشون (که بنظرم جزو بهترین کاراشون نیست) رو بهترین بدونی. الیسون کراس با این آلبوم ترکوند. هرچند من چندان این خانم رو دوست ندارم، اما بنظرم این یکی از بهترین آلبوماش بود. Florence and The Machine که حسابی سر و صدا کرد. دومین آلبومشون یکی دو تا فرق مهم با آلبوم اول داشت. اول اینکه توی آلبوم اول فلورنس ولش هم خواننده است و هم پرکاشن میزنه و هم هزارتا کار دیگه میکنه، اما توی آلبوم دوم بیخیال پرکاشن شده و بیس آلبوم رو هم خودش میزنه. این حالا مهم نیست. مهم اینه که توی آلبوم اول پاول اپورث بعنوان یکی از تهیه کننده ها توی ساخت سه تا آهنگ از 13 با ولش همکاری کرده. اما توی آلبوم دوم این تعداد شده 7 تا از 12 تا. این یعنی وزن پاول اپورث که امسال آلبوم Adele رو هم تهیه کرده بود خیلی زیاد شده و این یکی از دلایل متفاوت بودن این آلبومه بنظرم.
    چهارساعت دیگه، فهرست بهترینهای دو نفر دیگه رو بخونین (:

    • Reza 2012/01/01 در 22:28

      قبول دارم که کار این آلبوم Gazpacho خیلی شاخ نیست نسبت به کارهای دیگه اشون مثل Tick Tock ولی باید این را اقرار کنم که امسال با اینکه این همه آلبوم پروگرسیو خوب به بازار اومد، Wolverine, Beardfish, Steven Wilson, Disconnect, Airbag و هزارتای دیگه که بچه های اینجا خوب میدونن، هیچکدومشون نتونست نظر منو بخودش اینجوری که Missa Atropos منو جذب کرد جلب کنه. هرچند که آلبوم استیون ویلسون هم کار عالیی بود ولی اونی نبود که من انتظارشو داشتم با اینکه هر هفته این آلبوم را گوش میدم (راستش رو بخواین)
      من وقتی که اولین بار این آلبوم Missa Atropos را گوش دادم ازشون کمی دلسرد شدم… چون آلبوم قبلی یک شاهکاری بود به اسم Tick Tock که این آلبوم در برابر اون یک کار ساده به تمام معنا اومد برام ولی وقتی که بار سوم به آلبوم گوش دادم و وارد مفهوم و داستان اون شدم دیدم نه این آلبوم هم بد نیست کار فوق العاده ایه… درسته که مثل کار قبلی نیست ولی برای خودش به تنهایی دنیایی داره
      آلبوم الیسون رو هم بنظر من از لحاظ موسیقی و شعر چیزی کم نداشت با اینکه 3-4تا از آهنگ هاش بازخوانی بود بازهم زیبا بود برام.
      و در مورد آلبوم فلورنس واقعا چیزی ندارم بگم… چون واقعا کار تکی بود.

    • freakymoji 2012/01/02 در 09:17

      merci bardia babate nazaret alabama3 entekhabesh kheili shakhsi bud baram
      alagheye kheili shakhsi be in no› expermintal shayad
      amma albume avall kheili tosie mikonam
      omidvaram forsat koni beshnavish
      merC baz ham

  11. mojtaba 2012/01/01 در 21:47

    از آلبوم های مجتبی فقط Blue Sky Black Death – NOIR رو شنیدم و به نظرم کار بسیار جالبی اومد ، همونطور که بقیه بچه ها هم گفتن برای لذت بردن از این آلبوم باید بتونید با سبک و سیاقش ارتباط برقرار کنید وگرنه ممکنه اصلا از اون خوشتون نیاد.
    آلبوم Gazpacho یکی از معمولی ترین کارهاشونه و به عقیده ی من با بهترین کارشون فاصله ی زیادی داره ، مسلما علاقمندان این گروه رو نا امید نمیکنه ولی جزو بهترین کارهای سال نیست بنظرم.
    Alison Krauss بی شک چهره ی بزرگیه ولی متاسفانه من چندان نمی تونم با موسیقیش ارتباط برقرار کنم این مشکل رو با آلبوم Raising Sands که با رابرت پلنت کار کرده بود هم داشتم. با این حال این آلبوم از نظر بسیاری یکی از بهترین های ساله.
    Florence + The Machine با این آلبوم پشرفت چشمگیری نسبت به آلبوم اولشون داشتند. شخصا از شنیدنش خیلی لذت بردم.

    ممنون از مجتبی و رضا برای نوشتن این مطلب

  12. ramin20r 2012/01/01 در 23:11

    http://www.facebook.com/pages/%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-Music-Maniacs/129012673843972
    این لینک مربوط به ترک یک آلبوم هست که تو اولین پست پیجم گذاشتمش ..گوش کن نطرتو بگو اوکی بودی کل آلبوم با توضیحات و کاور برات میل میکنم.

    • Bardia.B 2012/01/01 در 23:53

      فعلا که جم نمیشه خورد توی این نت کوفتی! همین که بیام اینجا کامنتا رو چک کنم یه عمر طول کشید!

  13. sinior 2012/01/02 در 01:40

    مجتبی :آلبوم King Creosote/Jon Hopkins – Diamond Mine رو گوش دادم و لذت بردم.مخصوصا سه تا از آهنگهاش واقعا تاثیر گذار بود.ممنونم ازت که واسه مسافرت این هفته ام به دل طبیعت یه خوراک عالی جور کردی .فکر کنم اونجا یه فاز دیگه بده.
    با سبک آلاباما3 اصلا حال نمیکنم.البته 2 ترکش شنیدنی بود.همین.
    در مورد NOIR توصیفت عالی وکامل بود.علیرغم احترامی که برای کیفیت موزیکشون قائلم ولی خیلی نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم.

    • freakymoji 2012/01/02 در 09:15

      besyar khoshhalam ke shenidi album haaro
      babate avalli merC va vaghean hesse khoobie ke khoshet umad
      dar morede 2vomi dar vaghe daastaan ine ke yadam raft tu matne moarefish akharesh benvisam ke alagheye shakhsie man be in no› experminetal bi tasir nabude tu entekhabesh
      amma dar morede NOIR hes mikonam age yekam zaman beDd behesh shayad ertebat bishtar she
      baz ham merC
      🙂

  14. SinaTheory 2012/01/02 در 05:34

    الیسون کراس، نوحه هم بخونه من گوش می‌دم!
    دانلود آلبومها آغاز شد…

  15. آرمین 2012/01/02 در 23:33

    ممنونم از مجتبی و رضا ولی من غیر از «گزپاچو» و «فلورنس اند د مشین» بقیه رو نشنیدم.
    تکلیف این دو تا که معلومه، خیلی خوب بودن. شاه کروسوت رو هم اینجا که دیدم دانلود کردم. کار خوبی بود.
    در مورد امپتی یارد اکسپریمنت هم با بهزاد موافقم، خیلی باهاشون حال کردم.

  16. شهاب 2012/01/03 در 11:12

    الآن Basement Jaxx & Metropole Orkest رو گوش کردم، واقعاً محشره … دست مجتبی درد نکنه

پاسخی بگذارید

