آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Suggestions 25

1.  مهم شمارهء اول پیشنهاد نیست، بلکه بیشتر شبیه یک فراخوان است. حدوداً دو ماه تا آخر سال میلادی باقی مانده و همانطور که می دانید وقت معرفی بهترین های سال 2011 خواهد بود. از شما دوستان دعوت می کنم از همین امروز خودتان را آماده که تا آن موقع حداکثر سه آلبوم برتر سال 2011 از دیدگاه خودتان را معرفی کنید و در چند جمله حس و حالتان نسبت به آن بنویسید. در آینده بیشتر در مورد این مسئله با هم صحبت می کنیم. این را زودتر گفتم که کمی ذهنتان درگیر انتخاب بهترین هایتان باشد.

2.  یادتان است که در چند پست قبل اشاره کردم به مجموعه های بزرگداشتی که برای Metallica، Nirvana و ZZ Top با همکاری هنرمندان مختلف منتشر شده بود؟ حالا به تازگی مجموعه ای به بزرگداشت U2 با عنوان Akh-Toong Bay-Bi منتشر شده که در آن گروه های مشهوری نظیر Nine Inch Nails، Garbage، Depeche Mode، Snow Patrol، The Fray، The Killers و هنرمندانی مانند Damien Rice و Patti Smith آهنگهای مشهور آنها را دوباره بازخوانی کرده اند. مجموعهء نسبتاً تمیزی از آب در آمده.

3.  اگر شما هم مثل من علاقهء ویژه به ومپایرها در عالم سینما دارید و فیلمهای آن را دنبال می کنید، اکیداً به شما توصیه می کنم فیلم Priest را نبینید! این فیلم با تمام خوش ساخت بودنش بواسطهء داستانی ضعیف و پردازش احمقانهء ومپایرها به هیچ وجه ارزش دیدن را ندارد.

4.  در میان تمام سریالهایی که اکثر ما دنبال می کنیم همیشه جای یک سریال ترسناک خالی بود. سریال جدیدی با عنوان American Horror Story آمده که با داستان پیچیده و جذابش آنقدر کشش دارد که شما را تبدیل به یکی از علاقه مندان خودش سازد. خالقین این سریال، رایان مورفی و برد فلچاک، پیش از این سریالهای موفقی نظیر Nip/Tuck و Glee را کار کرده اند. تا کنون 5 قسمت از این سریال پخش شده است.

33 پاسخ به “Suggestions 25

  1. محمد حسین 2011/11/08 در 16:38

    1-آقا این همه آلبوم خوب اومد امسال.دیگه همه آلبوم دادن دیگه.من همین الان بین اولی تا پنجمی مشکل دارم.هنوز نمیدونم کودومو بیشتر از همه دوست دارم.3 تا کمه.بکنش 10 تا دیگه.دیگه دیگه
    2-این آلبومه اومده مگه؟؟؟؟
    3و4-فیلم ترسناک و اصلاً نگو که بد میترسم

    • Bardia.B 2011/11/08 در 16:43

      خب شما 10 تا آلبوم اسم ببر. اما در مورد فقط سه تای اول مطلب بنویس. تاکیدم روی اون توضیح و نوشتن بیشتره، چون همین که بخوای فقط اسم ببری و یه لیست بدون توضیح باشه از نظر من چندان فایده ای نداره.

  2. سارا 2011/11/08 در 17:52

    خیلی ممنون برای معرفی آلبوم.

  3. hojat 2011/11/08 در 23:52

    سلام…برديا چرا از seal يا scorpions چيزي نگفتي.؟

    • Bardia.B 2011/11/09 در 00:41

      از هیچکدومشون راضی نیستم! Seal که توی چند تا آلبوم آخرش خیلی تکراری شده بود برای همین سراغ آلبوم جدیدش نرفتم. Scorpions هم که خودت میدونی کارهای قدیمیش رو بازخونی کرده و چند تا آهنگ قدیمی هم کاور کرده و گذاشته توی آلبومش. از اونم راضی نیستم! اگه گوشی کردی نظرت رو بنویس ببینیم چیه چون من سراغ هیچکدوم نرفتم.

  4. Siavash 2011/11/09 در 10:09

    بهترینای امسال تا حالا:

    1. آلبوم All Rights Removed از Airbag
    airbag با آلبوم قبلی‌اش اثبات کرد که میتونه یکی از بهترینای عرصه پراگرسیو باشه. در آلبوم قبلی‌شون آهنگ colours فراموش نشدنی و شنیدنی بود. و اما آلبوم امسال‌شون یعنی All Rights Removed برای من یه شاهکار به تمام معنا بود تمام آهنگاشو دوس دارم. خیلی کاراشون به اسطوره موسیقی راک یعنی pink floyd نزدیک شده و من از این خیلی لذت بردم.

    2. آلبوم Grace For Drowning از Steven Wilson
    خوب همه استیون ویلسون رو می‌شناسیم و نبوغ موسیقی‌ش بر همه آشکار شده. آلبوم امسال این هنرمند بزرگ، با ترکیب سبک‌های مختلف و نبوغ استیون، حتما در لیست بهترین‌های امسال هر کسی می‌تونه قرار بگیره.

    3. آلبوم Impressions از Lunatic Soul
    این آلبومشون به نظرم از هر دو کار قبلی‌شون بهتر از آب درآمده.

    آلبوم‌های دیگه مورد علاقه امسال من:
    21 از Adele
    Heritage از Opeth
    When Age Has Done It’s Duty از Cosmograf
    Testimony 2 از Neal Morse

    • Bardia.B 2011/11/09 در 21:58

      اومدی بازی رو بهم بزنیا سیاوش!! بذار وقتش بشه دیگه. گفتم دو ماه دیگه که سال تموم شد. در ضمن توضیحی که نوشتی کمه. یه نگاه بنداز به پستهای مربوط به بهترینهای سال 2010. اون اندازه بنویس که قابلیت توی پست گذاشتن به اون شکل رو داشته باشه. ممنونم از همین الان.

      • Siavash 2011/11/09 در 23:56

        وای ببخشید! دقت نکردم، عجله کردم. دو ماه دیگه دوباره میام سر میزنم، حتما کاملتر می‌نویسم.
        ببخشید باز. اگه خواستی میتونی این کامنت‌‎ارو حذف کنی. مرسی

        • Bardia.B 2011/11/10 در 02:06

          حذف نمیخواد حالا. بذا باشه. تا اون موقع هم سر بزن اما دو ماه دیگه نوشته ت رو بده. بعد هم ایمیلش کن نه اینکه کامنت بذاری.

    • sinior 2011/11/10 در 14:51

      دمت گرم سیاوش.با اون انتخاب اولت خیلی حال کردم.خوشحالم که ایربگ بالاخره جایگاهش رو تو دل پراگرسیو بازها باز کرده.من از 2 سال پیش تا حالا 20 دفعه درباره این گروه کامنت نوشتم ومعرفیشون کردم تو این وبلاگ.چند بار برای بردیا لینک دانلود آلبومشون گذاشتم.(که بعید میدونم آلبوم اولشون رو هنوز گوش کرده باشه که واقعا یه شاهکار بود).فکر کنم من اولین فن ای گروه تو ایران باشم چون نزدیک 4 سال پیش سینگل colours رو البته با یک اجرای کم کیفیت تو یکی از رادیوهای اینترنتی شنیدم و مجذوب کارشون و شباهتشون به پینک فلوید شدم.بعد رفتم به سایتشونو 3 تا سینگلشونو مجانی دانلود کردم .عالی بودن.اون سینگلها توی آلبوم اولشون نیومد متاسفانه.یه سری کاور هم از آهنگهای اولیه پینک فلوید(زمان سید برت )دارند که واقعا خاطره انگیزه.این آلبوم دومشونم با اینکه به شاهکاری آلبوم اول نبود ولی باز هم عالی و دلنشین بود.

      • Siavash 2011/11/10 در 17:35

        مرسی
        آره واقعا کاراشون عالیه. منم 1 سالی میشه آشنا شدم باهاشون. راستی من فقط 2 تا آلبومشون رو دارم با Safetree(ep) . میشه لطف کنی هر آهنگی به غیر از ترک‌های این دو تا آلبوم و safetree رو که داری برام بفرستی. خیلی ممنون.
        یه سری ام به وبلاگ من برن، بقیه گفتگومون رو اونجا ادامه بدیم، اینجارو خیلی شلوغ نکنیم.

      • Bardia.B 2011/11/10 در 17:55

        من اون یکی آلبوم رو نگرفتم و فقط آلبوم امسالشون رو گرفتم. پس دو ماه دیگه قاعدتا یکی از سه تای آلبومی که میخوای توضیح بنویسی در موردشون همینه.

  5. بهزاد 2011/11/09 در 15:17

    3 تا ؟ یا 30 تا؟ 😀

  6. hojat 2011/11/09 در 20:20

    سلام….حتما برديا جان…نظرمُ ميگم…البته من seal حقيقت خيلي گوش نكردم…ولي scorpions خوب ميشناسم…

  7. Sepehr K (@Sepehr7) 2011/11/10 در 01:08

    میگم بردیا خان، خبری از گروه da-sh نداری؟؟ ناپیدان!!

    • Bardia.B 2011/11/10 در 02:10

      خبر که دارم ازشون. متاسفانه گروه یه جورایی اواسط ساخت آلبوم دوم بخاطر یه سری مسائل (مهاجرت به خارج و البته اختلاف سلیقه) منحل شد. فعلا هر کدومشون دارن کارای خودشون رو میکنن. من سر تمرینشون رفته بودم و دموی کاراشون یه چیز عجیب خوبی از آب در اومده بود. یه چیز کاملا متفاوت با اونی که تو آلبوم Si داده بودن. یه چیزی شاید توی مایه های Chroma key. اما خب متاسفانه به نتیجه نرسید.

  8. sinior 2011/11/10 در 14:34

    بردیا این نامردیه که…تو میخوای تو 30 تا هر چی دل تنگت میخواد بگی بعد ما 30 تا…من حداقل باید 15 تا بگم.اونم تو همچین سال مبارکی البته از نظر موسیقی.

    • mojtaba 2011/11/10 در 15:40

      موافقم واقعا انتخاب فقط سه تا آلبوم کار بس دردناکیه

      • Bardia.B 2011/11/10 در 18:01

        میدونی نکته دردناک چیه مجتبی؟ اینکه همین دوستای که به تعداد کم انتخابها معترض هستن به وقتش به یه دلیلی، موجه یا غیرموجه، همین کار رو هم نمیکنن. پارسال رو یادت بیاد. وقتی که از دوستان خواستم برای تنوع نوشتار، نویسنده مهمان داشته باشیم، 6 نفر (از جمله خودت) اسم دادن و اعلام آمادگی کردن. بطور متوسط هر کدوم دو تا نوشتن و الان حدود 8 ماهه که هیچ کدوم هیچ مطلبی رو برای بلاگ نفرستادن. میخوام با توجه به این مسئله دیدگاه من رو نسبت به قضیه برترین آلبومهای سال در نظر بگیری.

        • mojtaba 2011/11/10 در 20:10

          حرف حساب بی جوابه
          شخصا به خاطر بدقولی که انجام دادم خیلی شرمندم و عذر خواهی میکنم.
          ایده ی معرفی برترین های خواننده ها به صورت یه مطلب جداگونه هم بسیار ایده ی خوبیه و با توجه به حجم بالایی که مطالب ممکنه پیدا کنه انتخاب سه آلبوم هم شاید زیاد به نظر برسه.
          حالا اگر ممکنه دوست دارم درباره ی آلبوم جدید INNI، Sigur Ros برای وبلاگ یه مطلب بنویسم

          • Bardia.B 2011/11/11 در 14:29

            بنویس برادر. هر چند این یه آلبوم جدید نیست و لایو آلبومه، اما حتما قابل نوشتن هست که داری میگی دیگه. منتظرم.

        • sinior 2011/11/13 در 00:00

          منم شرمنده ام بردیا.من امسال 30 بار خواستم برای وبلاگت یه چیزی بنویسم بازم تنبلی کردم.ولی سال پیش موقع انتخاب بهترینها تو بخش نظرات من جزو پر کارترینها بودم.امسال از اول سال دارم با نگاه موشکافانه تر و خریدارانه تر آلبومها رو گوش میدم برای یه همچین روزهایی.

    • Bardia.B 2011/11/10 در 17:53

      نه دیگه! اومدی و نسازی! بر خلاف سالهای قبل گفتم که از انتخاب بقیه رو هم که همیشه فقط بصورت کامنت مطرح میشه به شکل پست اینجا گذاشته بشه بهتره. من به عنوان صاحب بلاگ یه طرف و دوستای دیگه هم یه طرف. در نتیجه به این نگاه نکن که میگم سه تا تو بنویس. به این نگاه کن که اگه ده نفر هم بنویسن میشه همون 30 تا. گفتم یه بار، بازم میگم، در مورد 3 تا بهترین توضیح بنویسین و بقیه رو فقط اسم ببرین.

      پ.ن: الان اگه دم دستم بودی گازت می گرفتم!! بابا تو وبلاگ خودم نمیتونم هر چی دل تنگم میخواد بگم یعنی ؟!!؟!؟ (:

  9. sinior 2011/11/13 در 00:28

    قبول 3 تا توضیح.17 تا دیگه اسم البوم.

    پ.ن:غلط کردم بابا .نیاز به خشونت نیست که.راستی از گوگل پلاست به یه نکته ی مشترک دیگه ای به غیر از سلایق موسیقیایی پی بردم.اونم اینه هردومون تو تهران جنوب درس خوندیم.البته من عمران و تو صنایع.

    • Bardia.B 2011/11/13 در 19:16

      یه لطفی بکن و به 7 تا دیگه رضایت بده! که جمعاً بشه ده تا و تمام سیستمی که من برای این مسئله تو ذهنم چیدم رو بهم نزنه (: تو که تهران جنوبی هستی، اینقدر با سال بالاییت بحث نکن! دهه! (;

  10. مجی 2011/11/18 در 02:56

    سلام
    آلبوم جدید بی تربیتا (نیکل بک) اومد
    مطلب که احتمالا در موردش نمینویسی فقط میشه تو همین کامنتا نظرتو در موردش بگی ؟

    • Bardia.B 2011/11/18 در 12:34

      اول بذار یه چیز رو بگم. من واقعا صدای چد کروگر رو دوست دارم. بنظرم یکی از بهترین صداها برای این ژانر هست. حالا بذار یه اعتراف دیگه بکنم! اصولا دو تا آهنگ پشت سر هم از نیکل بک گوش بدم، سر آهنگ سوم میخوام کروگر رو خفه کنم!! یعنی مدل و سیستم صداش با تمام خوب بودنش برای من بعد از چند آهنگ پشت سر هم قشنگ میره رو اعصاب. حالا با این دید نظرم رو در مورد آلبوم جدیدشون بگم.
      آلبوم جدید خوبه! یه آلبوم یه دست و تر و تمیز که از نظر من چندان وجه خاصی نسبت به کارهای قبلی نداره. نیکل بک آروم آروم از ژانر اصلی خودش که یه گرانج درست و حسابی بود فاصله گرفته و داره تبدیل به یک گرانج شبیه کریس داتری (با پیش زمینهء پرنگ پاپ) میشه. من با این آلبوم مشکل خاصی ندارم، اما چیزی نیست که توی ذهنم موندگار باشه و قاعدتا اگه یه زمانی هوس کنم نیکل بک گوش کنم این آلبوم جزو انتخابام نخواهد بود. نظر خودت چیه مجتبی؟

      • مجی 2011/11/20 در 03:01

        والا منم صدای گروگر رو دوست دارم اما از لیریکس ها و آهنگاشون خیلی خوشم نمیاد.
        این آلبوم هم چیز خاصی برای ارائه نداشت، یعنی یه آهنگی که بخواد ذهنم رو درگیر کنه توش نیست، بیشتر از نوع آهنگایی بود که پخشش میکنی اما نمیخوای بهش توجه کنی، مثل وقتی که تو ماشین با دوستات داری میحرفی و میخوای یه آهنگی هم واس خودش بخونه.
        تو چارت هم مثل اینکه نسبت به آلبوم قبلی عمکردش یه مقدار ضعیف تر بوده.

        • Bardia.B 2011/11/21 در 15:59

          یه مشکلی که من با این آلبوم دارم (که البته شاید خیلی ها بنظرشون نکتهء مثبت باشه) اینه که اصلا معلوم نیست میخوان چیکار کنن! هیچ ژانر مشخصی رو نمیشه تو آلبوم پیدا کرد. پست گرانجه، بعد یهو هارد راک میشه، پاپ راک میشه، یه جا حتی پاور متال میشه! خب این خوب نیست که توی یه آلبوم آدم برای هر یه آهنگ یه سیستم رو پیاده کنه. در کل آلبوم قابل توجهی نبود.

  11. شهرزاد 2011/11/21 در 07:10

    از سریال هایی که نام بردید..Nip/Tuck را خیلی دنبال می کردم سریال عجیب غریبی بود..اما هیچ سریالی برای من به جذابیت Grey’s Anatomy نبود، حیف شد که وسط سریال را مثلا از قسمت 40 و 41 به بعد را شبکۀ مورد نظر،از هر کجا که دلش خواست قطع کرد و دیگر هم نگذاشت و ما ملت هم که هیچ، اصلا کی داشت Grey’s Anatomy را با هیجان دنبال می کرد! 🙂
    اصلا بازی هاشون فوق العاده خوب بود و دیالوگ ها البته.

    • Bardia.B 2011/11/21 در 16:03

      nip/tuck با اون جذابیت، با اون دو دکتر عجیب و غریب و روابط پیچیده، یه سریال خوب بود که کم کم از زیبایی فاصله گرفت، تا جایی که تبدیل شد به تنها سریال تاریخ زندگیم که دیدنش رو نصفه بیخیال شدم. در مورد Grey’s Anatomy متوجه منظورت نشدم. الان که داره سیزن جدیدش هم چخش میشه و بیشتر از 150 تا اپیزود ازش اومده. متوجه نشدم به چی داری اشاره میکنی. البته من این سربال رو نمی بینم، حتمی خودت میدونی، کاملا دخترونه ست!

  12. شهرزاد 2011/11/23 در 21:22

    من دوبله شده اش رو از شبکه mbc persia می دیدم.البته بد هم نشد که نصفه رها شد چون می دونستم دکتر جرج اومالی قراره بمیره و ایزی هم سرطان بگیره(..شخصیت های محبوب من بودند این دوتا 🙂 )
    از کدوم شبکه داره پخش می شه؟!!

پاسخی بگذارید

