آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Helluvah – As We Move Silently

بگذارید داستان را اینگونه شروع کنم تا به جای جالبش برسم. هنرمند جوان و نامتعارف فرانسوی به نام کامیل وقمه بعد از اینکه از گروهی به نامه Fog در سال 1999 جدا شد، فعالیت انفرادی خود را شروع کرد و اسمش را گذاشت Helluvah. اول چند آهنگ دمو ضبط کرد و با همان چند آهنگ یک تور جمع و جور در فرانسه و بلژیک و جمهوری چک و لیتوانی راه انداخت. اولین آلبومش با نام Emotion Pills با پیش زمینهء فولک و راک در سال 2008 منتشر شد و البته من این آلبوم را هنوز نشنیده ام. حالا بگذارید به جای جالب داستان رسیده ایم!

آلبوم دوم Helluvah قرار است چند روز دیگر با نام As We Move Silently منتشر شود. بطور کاملاً تصادفی مصاحبه ای با این هنرمند و معرفی آلبوم جدیدش به همراه قسمت کوتاهی از آهنگ Kids on Crash را شنیدم. آهنگ را دوست داشتم و برایم آنقدر جذاب بود تا وقت بگذارم و دنبال تمام آلبوم بگردم. نتیجه آنکه در هیچ جایی نتوانستم لینکی برای دانلود آن پیدا کنم. کاری که کردم این بود که یک ایمیل به کمپانی ضبط آلبوم و تهیه کننده اش زدم! توضیح دادم که بنا به دلایلی که همه ما می دانیم، امکان تهیه آلبوم برایم وجود ندارد. خودم را معرفی کردم، آدرس وبلاگم را دادم و گفتم که به شکل غیر حرفه ای در مورد موسیقی می نویسم. دو روز بعد ایمیلی از جناب تهیه کننده به دستم رسید، با آدرس سایتی که آلبوم را برای فروش گذاشته و البته به همراه یوزر نیم و پسورد یک اکانت برای دانلود کامل آلبوم!!

آلبوم جدید سیزده آهنگ به همراه دو ریمیکس دارد. تنوع ژانر را می توانید در آهنگهای این آلبوم پیدا کنید. ازموسیقی آکوستیک گرفته تا راک و از ایندی تا پاپ. شما در کنار آهنگهای جدی و محکمی نظیر Kids on Crash و Partriarkill می توانید آهنگ لطیفی نظیر Hey Now و City Ghosts را بشنوید. Hey Now با گیتار اجرا می شود و Snow با پیانو. اگر بخواهید کمی به او لطف کنید می توانید او را PJ Harvey دوم خطاب کنید و البته نوع و شیوهء خواندنش من را به یاد کارین برگکئیست (Over the Rhine) می اندازد. آهنگهای این آلبوم به نوعی ساختار شکنی دارند. در بعضی قسمتها تا حد Soap&Skin وارد فضای اکسپریمنتال می شود و یک جاهایی مولفه های موسیقی راک به طور مشخصی پر رنگ می شوند. در انتهای آلبوم دو ریمیکس از آهنگهای Monster Lunch و Body Motion نیز گنجانده شده است.

شاید اگر روند تهیه آلبوم به این شکل نبود آن را معرفی نمی کردم. اما پاسخ دوستانهء جناب تهیه کننده و نظرش در مورد وبلاگ آ ل ب و م، با وجود اینکه قاعدتا راهی به جز گوگل ترنسلیت برای فهمیدنش نداشت، آنقدر برایم هیجان انگیز بود که دوست داشتم برای شما هم تعریف کنم.

بعد نوشت: یک روز بعد از انتشار این پست ایمیلی از جناب تهیه کننده به دستم رسید که بابت نوشتن این مطلب تشکر کرده بود. البته ایشان اضافه کرده اند که یک کلمه هم متوجه نشده اند و خواسته اند در صورت امکان ترجمهء انگلیسی این پست را برایشان بفرستم. توجهشان برایم جالب و دوست داشتنی ست.

30 پاسخ به “Helluvah – As We Move Silently

  1. Reza Taba 2011/09/18 در 13:43

    ما پس چجوری گوشش کنیم؟:(

  2. محمد حسین 2011/09/18 در 14:56

    آقا تبریک.حرکتت انقلابی بود.حالا تو یه حرکت انقلابی دیگه اگه لینکی از این دوستمون پیدا کردی لطف کن تو فیس بوک بذار که استفاده کنیم(با کمال پررویی).چون منم الان یه نیم ساعتیه دنبالشم نیست

  3. م.تهران 2011/09/18 در 15:08

    آقا ما که بلاگ موسیقی نداریم چه جوری آلبوم رو گوش کنیم؟
    دلت میاد ما گوش نکنیم آلبو به این خوبی رو!!!!

    • Bardia.B 2011/09/18 در 20:30

      خب من الان نمیدونم چیکار باید بکنم! اگه بخوام اون یوزر نیم پسورد رو بذارم اینجا که کار بسیار خزی انجام دادم!!! اگه بخوام آپلود کنم و لینک بذارم باز هم کار خزی انجام دادم! طرف یه محبتی کرده و گذاشته من مجانی بگیرم آلبوم رو این کار رو بکنم فکر نکنم قشنگ باشه. الان چیزی به ذهنم نمیرسه که چیکار باید کرد. کسی ایده ای داره ؟

      پ.ن: یه چیز رو دوباره تاکید کنم. آلبوم رو دوست دارم. از دیروز 3 بار کامل گوش کردم. اما اثر فوق العاده و شاخص و ویژه ای نیستم که خیلی بخوام توصیه کنم که اگه گوش ندیدن از دستش دادین. من درست دیدم که باید در مورد این آلبوم صحبت کنم و همونطور که متوجه شدین دلیل اصلیش خود آلبوم نبوده.

  4. معین 2011/09/19 در 01:16

    چه حسه باحالی بوده وقتی ایمیلشونو دیدی !!! آدم به خلوص نیت و صفای این اجنبی ها حسودیش میشه

  5. sinior 2011/09/19 در 02:51

    داستان باحالی بود.موسیقی ارجینال به این میگن.راستی بردیا آلبوم Ed Sheeran رو گوش کردی؟

    • Bardia.B 2011/09/19 در 09:44

      نه نشنیدم. چیه جریانش؟

      • sinior 2011/09/19 در 14:50

        یه جوون 20 ساله انگلیسی است که فولک راک میخونه و اولین سینگلش A team کلی صدا کرد با اون کلیپ خوبش که درباره ی یه روسپی معتاده.اولین آلبومش رو 3 تا 4 روز پیش اومد رو نت.بدک نیست.گوش کن.

  6. Amirardallan 2011/09/19 در 16:08

    سلام بردیا . پیشنهاد من اینه که لطفا 2 یا 3 تا از آهنگهای البوم رو که فکر میکنی این البوم و این خانم رو معرفی میکنه برای دانلود قرار بدی . شدیدا باهاتون موافقم که قرار دادن کل البوم خیلی کار خزیه و خیلی ضایع است !
    با انتخاب خوب خودتون لطفا 2 یا 3 تا اهنگ رو بگذار تا گوش کنیم .

    • Bardia.B 2011/09/19 در 21:49

      فکر خوبیه. اما ترجیح میدم بابت همچین موضوعی از خودش هم سئوال کنم. حالا الان که به خواستهء خودش این پست رو به انگلیسی نوشتم (و البته هنوز براش نفرستادم) ازش میپرسم و حتی ازش میخوام که خودش دو تا آهنگ رو اسم ببره که بذارم برای دانلود. بهتر نیست اینطوری؟ شیک تر نیست ؟

  7. آرمین 2011/09/19 در 18:00

    با اینکه به شخصه خیلی دوست دارم این آلبوم رو گوش کنم ولی به نظرم به هیچ وجه نباید آلبومش رو آپ کنی یا به کسی بدی که حس می کنی ممکنه روی نت بذارتش.
    توی دنیای سرمایه داری کمتر از این موارد پیش میاد. پس باید قدرش رو دونست و لذتش رو خراب نکرد.

  8. mojtaba 2011/09/20 در 01:29

    چه جالب :))
    دقیقا اتفاق مشابهی برای من افتاد 🙂 وقتی بیسیست گروه Audiocæneat! توی لست اف ام برام یوزر نیم و پسوردی فرستاد تا بتونم آلبومشون رو رایگان دانلود کنم 🙂
    واقعا سیاست جذب مخاطب جالبی دارن اینها

  9. آیـــ ات زمیـــــ نی 2011/09/22 در 00:58

    ممنون برای پیشنهاد –
    هر چند به این سبک علاقه ای چندانی ندارم
    ولی گوش کردم آلبوم رو
    برای زحمتی که کشیدید ممنون.

  10. سیمین 2011/09/23 در 03:39

    بچه ها شما چرا دارید اینقدر خودتونو اذیت میکنید. این اتفاق عجیبی نیست که رخ داده… من تا حالا به این شکل که بردیا نوشته 2-4تا آلبوم گرفتم. من به کمپانی موزیک ها ایمیل میدادم و اونها هم لطف میکردند و یوزر پسورد برام میفرستادن. بطور مثال من اون موقع آلبوم On an Island دیوید گیلمور را همینشکل دانلود کردم. این کمپانی ها خیلی زیر سبیلی رد میدن.
    در ضمن این آلبوم هنوز بطور اصلی ریلیز نشده و تا 4 روز دیگه میاد. باید میتونید به راحتی از همه سایت ها دانلودش کنید. یعنی تا 26 سپتامبر که 4 روز دیگه است نمیتونید دندون روی جیگر بذارین؟
    اینجا را ببینید در مورد این آلبوم و تاریخ انتشارش نوشته:
    http://aswemovesilently.bandcamp.com/album/as-we-move-silently-cd-12-eur

    • Bardia.B 2011/09/23 در 11:12

      بله. بهتره چند روزی صبر کنین تا تاریخ رسمی انتشار آلبوم. اگه هنوز برای دانلود نبود من اجازه رو گرفتم که چند تا از موزیکها رو آپلود کنم.

  11. کورش 2011/09/23 در 10:49

    جالبه که اومده و اینجا رو نگاه کرده و یه چیزایی دستگیرش شده. خیلی خوشم اومد، پیشنهاد میکنم حالا که داری براش ترجمه پستت رو میفرستی علاقمندی خواننده هات رو به اتفاقی که افتاده رو هم حتما مطرح کن باید براش جالب باشه که توی ایران شنونده داره. در مورد آهنگ ها هم همون روشی رو که خودت پیشنهاد کردی به نظرم بهترین هست. ضمنا من همیشه ار ریدر دنبالت میکنم، اینبار اومدم نظر بدم. کلا نمیدونم کارتون چیه ولی از اینکه با علاقه موسیقی غیر ایرانی رو دنبال میکنید خیلی خوشم میاد. مخلص

    • Bardia.B 2011/09/23 در 11:11

      خب من یادم رفت بیام اینجا بگم. همون روز انگلیسیش رو براش فرستادم و اون هم با استقبال فراوان ازم آدرس پستی خواست که نسخهء CD آلبوم رو برام بعنوان تشکر پست کنه. توی فیس بوک هم add کرده منو! کلا خیلی استقبال کرده بنده خدا فکر کرده ما خیلی آدمیم واسه خودمون!

  12. علی 2011/09/23 در 11:18

    آره خیلی خوبه..ولی فکر کنم همچین ایمیلی رو برای استیون ویلسون عزیز بفرستیم چند تا ضربه مثل آی پاد بهمون بزنه :دی

    • Bardia.B 2011/09/23 در 11:21

      خب اول اینکه یه کسی مثل ویلسون اونقدر مطرح و شناخته شده ست که لازم نیست شما همچین حرکتی رو انجام بدی و به راحتی میتونی موزیکش رو پیدا کنی. و البته در مورد خودم عرض کنم از اونجایی آلبوم جدید جناب ویلسون رو به صورت CD پک اوریجینال سفارش داده ام چندان نگرانش نیستم (:

      • سیمین 2011/09/23 در 17:33

        بردیا جان یک سوال داشتم
        شما جایی را در اینترنت سراغ داری که بشه آلبوم ها را به صورت اوریجینال خریداری کرد و بیاره دم خونه… مثل سایت کتابگرد که میشه ازش کتاب های اوریجینال را خریداری کرد.

        • Bardia.B 2011/09/23 در 21:52

          خب صد البته این جایی که شما میگی نمیتونه توی ایران باشه، چون ممکن نیست جایی بتونه بصورت اوریجینال محصولی رو بفروشه. اگه سایت خارجی منظورته (که بعید میدونم منظورت باشه. چون قاعدتا خودت چندین و چندتاش رو میشناسی) بهترینش Cdnow (آمازون) هست که همون 6 سال پیش اسم این وبلاگ هم بخاطر اینکه من خیلی اینجا میرفتم Albumnow انتخاب شد! این سایت یه ویژگی فوق العاده که داره یهو به شکل باورنکردنی قیمتها رو میکشه پایین. و صد البته هیچ تضمینی وجود نداره که چیزی که سفارش میدی اینجا به دستت برسه! من هم چندین بار که از این سایت خرید کردم آدرس آشناهایی که خارج از کشور بودن و میخواستن یه سر بیان ایران رو دادم.

          • سیمین 2011/09/23 در 22:14

            یعنی ایران تحویل نمیده؟
            اینجوری باشه که میگیم همون آشناها بخرن و برامون بیارن

          • Bardia.B 2011/09/23 در 22:52

            اصولا اگه اینجا سفارش بدین، پست بسته شما رو باز میکنه، با ماژیک روش علامت میذاره و حتی ممکنه اون رو به دستتون نرسونه. کاملا سلیقه ای عمل میشه و اصلا به ریسکش نمی ارزه. بهتره اگه نسخه اصل میخواین از یه آشنا بخواین که اون رو براتون تهیه کنه و بیاره.

      • علی 2011/10/11 در 12:29

        میدونم! من خودم خواهرک انگلیس درس میخونه میتونم راحت بگم برام بخره بیاره! محض مزاح گفتم چون استیون عزیز خیلی روی کپی رایت و دانلود حساسه..همچین حرکت هایی نمیشه زد روش . :دی

  13. علی 2011/09/23 در 11:19

    راستی آلبوم Bjork هم پخش شده رو نت

    • Bardia.B 2011/09/23 در 11:23

      بله. دیشب یکی دو تا آهنگش رو گوش کردم. خیلی به دلم نچسبید! فکر کنم زیاد خوابم میومد ساعت 3.5 صبح. حالا باید مثل آدم بشینم گوش بدم ببینم حرف حساب دخترمون چیه.

  14. علی 2011/10/11 در 12:30

    مگه این آلبوم 26 سپتامبر ریلیز نشده؟ پس چرا هیچ لینک دانلودی ازش نیست؟ انگار همچین شخصی فقط تو سایت خودش و سات بند کمپ وجود خارجی داره!

    • Bardia.B 2011/10/12 در 00:02

      من اجازه گرفتم که چندتا از ترکها رو بذارم برای دانلود. اما دوستان گفتن که بیخودی عجله نکن و جوگیر نشو، تاریخ انتشار آلبوم بیاد خودشون میگیرن. حالا نمیدونم چرا هنوز لینک دانلودی نمیشه پیدا کرد.

پاسخی بگذارید

