آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

A U G U S T

1.  بالاخره Red Hot Chili Peppers بعد از گذشت 5 سال از انتشار آخرین آلبومش تصمیم گرفت اثر جدیدش را منتشر کند. این آلبوم با عنوان I’m With You که قرار از 30 آگوست منتشر شود، دهمین آلبوم استودیویی این گروه فانک راک مشهور آمریکایی خواهد بود. این اولین حضور گیتاریست جدید گروه، جاش کلینگوفر، در ترکیب استودیویی گروه پس از جدایی جان فروشانتهء دوست داشتنی ست.

2.  باربارا استراسند تا چند ماه دیگر 70 ساله خواهد شد. حالا او بعد از 54 سال فعالیت، دریافت دو جایزه اسکار، هشت جایزه گرمی، چهار جایزه امی و چندین و چند نشان و جایزهء دیگر، 23 آگوست سی و سومین آلبوم خود با عنوان What Matters Most را منتشر خواهد کرد. این مجموعه شامل آن دسته از آهنگهای اوست که با دو دوست بسیار قدیمی اش، الن برگمن و مرلین برگمن، اجرا کرده است. آلبوم قبلی او در سال 2009 با نام Love is the Answer، اثر تحسین شده ای در ژانر Jazz بود که توانست در کنار تمام موفقیت هایش نام استراسند را برای ثبت یک رکورد سر زبانها بیاندازد: باربارا استراسند تنها هنرمند تاریخ موسیقی ست که در 5 دههء متوالی حداقل یکی از آلبومهایش توانسته رتبهء اول چارت را تصاحب کند.

3.  در تاریخ 16 آگوست یک مجموعهء درست و حسابی از بهترینهای Breaking Benjamin منتشر خواهد شد که در آن هر چیزی را می توانید پیدا کنید. از تمامی آهنگهای سینگل آنها گرفته تا ریمیکس ویژه ای از آهنگ Blow Me Away. با وجود اینکه عنوان این مجموعه Shallow Bay است اما خود این آهنگ (دوازدهمین آهنگ از آلبوم Saturate محصول 2002) در ترکیب آن دیده نمی شود.

4.  آلبوم Any Man in America عنوان ششمین اثر Blue October است که 16 آگوست به بازار خواهد آمد. همین چند ماه پیش مجموعه ای با عنوان Ugly Side از اجرای آکوستیک آنها در آستین، دالاس و هیوستن است در سال 2010 منتشر شد که استقبال طرفدارانش را به همراه داشت. از سه آلبوم اول آنها هیچکدام نتوانستند وارد هیچکدام از چارتها شوند. آلبوم چهارم آنها با عنوان Foiled رتبهء خوبی در چارت نگرفت، اما به فروش بالایی رسید. آلبوم پنجم، Approaching Normal، رتبهء خوبی در چارت بدست آورد اما در فروش موفق نبود. حالا باید دید برای آلبوم جدید چه اتفاقی میوفتد.

5.  این را خیلی مختصر بگویم. احتمالا Beirut را می شناسید و قاعدتا آلبوم جدید او با عنوان The Rip Tide را شنیده اید (چقدر دلم می خواست در موردش بنویسم و فرصت نشد) می خواستم فقط این را بگویم که این آلبوم بصورت رسمی 30 آگوست، یعنی یک ماه دیگر، منتشر خواهد شد و شما هم احتمالا مثل من یک ماه پیش نسخهء نشت کردهء او را شنیده اید.

18 پاسخ به “A U G U S T

  1. آرمین هاشمی 2011/07/29 در 03:31

    بردیا، ممنون برای خبرها.
    من بین اینها بیشتر منتظر Breaking Benjamin هستم.
    یه مطلب حاشیه ای. می دونم وبلاگ در مورد آلبوم هاست ولی گاهی سینگل های خوب رو هم فهرست کنی بد نیست. چه می دونم مثلا برترین تک آهنگ های جولای. حالا حتما لازم نیست 20 تا تک آهنگ باشه. مثلا ممکنه فقط یه آهنگ باشه.
    فکر می کنم توی این کار میشه از بازدید کننده های وبلاگ و دنبال کننده های گروه فیس بوک هم کمک گرفت. می دونی که با این وضع اینترنت (حجمی) واقعا گاهی اوقات تا آدم قانع نشه نمی تونه یه آلبوم رو بگیره. در صورتی که ممکنه توی اون آلبوم چند تا کار خوب هم پیدا بشه.

    • Bardia.B 2011/07/29 در 11:16

      خب اینکه دو تا مسئله وجود دارد. اول اینکه من دیگه توانایی بخش اضافه کردن رو به اینجا ندارم. جدا از اینکه معمولا آهنگهایی که توی چارتها به عنوان برترین سینگل جا خوش می کنن همه پاپ هستن و کمتر چیزی که به حال و هوای اینجا بخوره توش پیدا میشه، اما در کل من در حال حاضر نمیتونم همچین بخشی رو اون هم به صورت هفتگی اینجا اضافه کنم. پس میمونه چی؟ میمونه اینکه یه کسی این رو بصورت هفتگی، با توجه به سبک و سیاق اینجا، بنویسه. دوم اینکه اگه یادت باشه پارسال یه فراخوان دادم آقا نویسنده مهمان میخوایم اینجا. 5 نفر هم اسم دادن و هر کدومشون هم یکی دو تا پست فرستادن. نتیجه چی شد؟ از خود عید به این ور که 5 ماه میگذره حتی یکدونه هم مطلب ننوشتن! یعنی من روی یه کمکی حساب می کنم که بعدا تو زرد از آب در میاد. برای همین نمیتونم یه بخش اضافه کنم و بسپرم به کسی و طرف بعد از 2 هفته دیگه خبری ازش نشه.
      حالا جدا از این حرفها، تو پیگیری میکنی چارت سینگل ها رو؟ مثلا این هفته کیا صدر جدول بودن؟

  2. آرمین هاشمی 2011/07/29 در 18:38

    اگر ایمیلت رو داشته باشم می تونم گاهی مطلب بفرستم. بقیه نظراتم رو هم از طریق میل برات می فرستم.

    • Bardia.B 2011/07/30 در 20:23

      آقا آدرس ایمیل من که تو همهء جای این وبلاگ نوشته شده. اینه ایمیل من Bardianova@gmail.com . قبل از اینکه چیزی بنویسی باید یه هماهنگی داشته باشیم که بعدا اختلاف نظری پیش نیاد. ایمیل بزن به من.

  3. polarisia 2011/07/30 در 15:31

    آلبوم nosound پس کی میاد؟! یعنی این ماه هم نمیاد!

  4. hojat 2011/07/31 در 02:05

    البوم بيروت حسابي چسبيد..

  5. omid 2011/08/02 در 15:40

    بعنوان پیام بازرگانی و از این «با تشکر از خانواده های رجبی و فلان و فلان … » خواستم فقط یه خسته نباشی مشتی بهت بگم که اینقد مطلبای خوب خوب می نویسی .
    دست و پنجت درد نکنه …
    پراگو ترک کردی ؟!

    • Bardia.B 2011/08/02 در 15:48

      قربان مهربانی و لطف و صفای تو. کاش باز هم پیام بازرگانی باشه خستگی آدم در بره (: حقیقتش رو بخوای آره! یه جورایی از پراگرسیو فاصله گرفتم دیگه و بیشتر حواسم به پست راک هست. البته قدیمیها رو هنوز پیگیری میکنم، اما به دنبال کشف چیز جدیدی نرفتم. چیزی تو دست و بالت داری؟

  6. omid 2011/08/04 در 14:09

    پست راکت کو پس ؟! این چند وقت کارای خوبی اومده چرا هیچی نمی ذاری ؟!
    آره آلبومای خوبی این اواخر اومده The Dear Hunter – The Color Spectrum یه چیز عجیب غریبی بود که همه چی داشت … Memories Of Machines – Warm Winter که فک کنم گوش دادی … Symphony X – Iconoclast دهن پراگ متالو سرویس کرد … A Scarcity of Miracles کریمسن گرچه مثل سابق اسکیزوفرنیایی نبود ولی آلبوم شیرینی بود … Fly From Here یس هم خیلی آلبوم پر سر و صدایی بود فک کردم حتما دربارش می نویسی … Nemo – Revolusion خیلی تمیز و خیلی قشنگ !

    • Bardia.B 2011/08/04 در 14:41

      خب من یه دلیل میتونم برات بیارم. من نمیرسم زود به زود بلاگ رو آپدیت کنم، در نتیجه وقتی اینکار رو میکنم ترجیح میدم از اونهایی که شناخته شده تر و معروف تر هستن استفاده کنم. دلیل اینکه پارسال خواستم یه عده توی نوشتن کمک کنن و یه عده هم اعلام آمادگی کردن و همون عده هم از عید به اینور حتی یک مطلب رو هم ننوشتن در نتیجه من یه نفری توان آپدیت کردنم در همین حد هست که میبینین. از اونایی هم که البته اسم آوردی Warm Winter رو فوق العاده دوست داشتم، نظرم در مورد بقیه معمولی و در مورد Symphony X مخالفه!

      • محمد حسین 2011/08/11 در 00:32

        symphony x که خیلی خوب بود پسر.ابته سلیقه پروگرسیو بردیا کاملا دستم اومده.عاشق پارکیوپاین تری و آناتما وآنتی متر و آرکایو و دلزده از دزیم تیتر و پین آف سسلویشن و سیمفونی ایکس.فکر نمیکنم از ایرون هم خوشش بیاد.اپث رو مطمئن نیستم دوست داشته باشه ولی بهش میخوره خوشش بیاد.احتمالا از پینک فلوید و کمل هم دل خوشی نداره.موافق راک عمیق مثل بزرگانی چون استیون ویلسون که من اسمشو پروگرسیو راک ناراحت میذارم.از ریتم های سنگینم بدش میاد.درسته بردیا؟؟؟؟؟

  7. omid 2011/08/04 در 17:49

    من خیلی دوسش داشتم سمفونی رو … خیلی هوی بود !

  8. ایرسا 2011/08/06 در 18:42

    warm winter عالی بود… آقا، Grace For Drowning اومده؟! من پیدا نمیکنم تو نت.

  9. maryam 2011/08/09 در 13:33

    vaghean mamnoon az site fogholadatoon. az samime ghalb tashakor mikonam

پاسخی بگذارید

