آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Cavalera Conspiracy – Blunt Force Trauma

اوایل دهه 90 میلادی برای ما نوجوانهای آن زمان موسیقی متال حرف اول را می زد. اینترنت نبود، هنوز CD هم نیامده بود، تنوع گروه هایی که می شنیدیم آنقدر زیاد نبود که بتوانیم مانور خاصی روی آنها بدهیم. یکی از معروفترینهای آن زمان که خودمان را برایش حلق آویز می کردیم گروه مشهور برزیلی Sepultura و خواننده اصلی آن مکس کاوالرا بود. آنها کم نظیر بودند. صدای خشن و زمخت مکس بر روی موسیقی حیرت انگیزی که تلفیقی از موسیقی محلی برزیلی و متال بود، معجون حیرت انگیزی را می ساخت. من برای خودم در آن زمان و در همان سن و سال چهار اسطوره داشتم که یکی همین مکس کاوالرا بود (سه تای دیگر: جیمز هتفیلد از متالیکا، فیلیپ انسلمو از پنترا و تام آرایا از اسلیر). مکس سال 97 تا آنجا که در خاطرم مانده پس از یک دعوای حسابی با برادرش (یعنی درامر گروه) ایگور کاوالرا، از سپولترا جدا شد و گروه Soulfly را تاسیس کرد. سپولترا برای من بدون حضور مکس ارزش پیگیری را نداشت و Roots تبدیل شد به آخرین آلبومی که از آنها شنیدم. سال 2006 بود که ایگور نیز از سپولترا جدا شد. دو برادر بعد از گذشت مدتها با یکدیگر آشتی کردند و ایگور در چند اجرای زندهء گروه Soulfly حاضر شد. نتیجهء آشتی کردن برادران کاوالرا تاسیس گروه جدیدی در سال 2007 شد با نام دسیسهء کاوالرا – Cavalera Conspiracy.

مکس، گیتاریست آمریکایی Soulfly یعنی مارک ریزو را همراه خودش به گروه جدید آورد. برای بیس گیتار هم با خوانندهء گروه فرانسوی Gojira یعنی جو دوپلنتیه به توافق رسیدند و گروه جدید تشکیل شد. بالاخره اولین آلبوم مشترک برادران کاوالرا پس از گذشت 12 سال از انتشار Roots در سال 2008 با عنوان Inflikted به بازار آمد. آنطور که مشخص بود Cavalera Conspiracy قصد داشت موفقیتهای اولیه سپولترا، همان موسیقی ترش متال و خشنی که هنوز چندان محلی نشده بود، را دوباره تکرار کند. منتقدین این آلبوم را حالت ضعیف و خفیف شدهء Chaos A.D (یکی از مشهورترین آلبومهای سپولترا محصول 1993) بحساب آوردند و همین شروع قابل قبولی برای آنها به حساب می آمد. حالا بعد از گذشت سه سال دومین آلبوم آنها با عنوان Blunt Force Trauma دو هفتهء دیگر منتشر خواهد شد.

مکس کاوالرا در مورد آلبوم جدید می گوید: «کارمان تمام شد. پانزده آهنگ ضبط کردیم و سیزده تای آن اوریجینال برای آلبوم بود و دو آهنگ هم کاور کردیم. آهنگ Electrical Funeral از Black Sabbath و آهنگ Six Pack از Black Flag. یک همکاری هم با راجر میرت از گروه Agnostic Front داشتیم که برای ضبط آهنگ Lynch Mob به لوس آنجلس آمد و در آهنگ خواند. من خیلی به این موضوع افتخار می کنم، چون راجر برای من درست مانند پدرخواندهء موزیک متال نیویورک است و گروه Agnostic Front یکی از بهترینهای نیویورکی ست. فکر کنم این اولین آلبوم ماست که اینقدر پاپ است!»   در ضبط این آلبوم جو دوپلنتیه پشت بیس گیتار حضور ندارد و جای خودش را به فردی به نام جانی چو داده است. همچنین آلبوم توسط مکس کاوالرا و لوگان میدر تهیه شده است. میدر پیش از این آلبوم قبلی گروه و آلبوم آخر Soulfly را نیزتهیه کرده است.

در آلبوم جدید مکس تاکید فراوانی به چرخیدن به سمت موسیقی ای دارد که راحت تر شنیده شود. این موضوع از حرفهای خودش و کم کردن مدت آهنگها در حد 2 دقیقه نیز کاملا مشخص است. فرایند ساختن آلبوم توسط مکس و ایگور و الهام گرفتن از Minor Threat و Slayer انجام می شود و حاصلش می شود اثری که در حین اینکه خشن است اما گوش دادنش چندان سخت نیست.

8 پاسخ به “Cavalera Conspiracy – Blunt Force Trauma

  1. معین 2011/03/15 در 02:11

    با خوندن این تاپیک خون تو رگم جوشید ، دیوانه وار منتظر اون لحظه هستم ، همیشه خوش خبر باشی بردیا

    • Bardia.B 2011/03/15 در 16:02

      منتظر کدوم لحظه هستی برادر؟ این آلبوم همون موقع که من پست رو منتشر کردم خودم شنیه بودمش و یه روز بود که لو رفته بودم. لینک دانلود رو بگردی پیدا میکنی. من بخاطر جریانات اخیر وبلاگ لینک نذاشتم.

      • معین 2011/03/17 در 00:29

        آره ، اون لینکتو دیدم تو فیسبوک دانلود کردم پسورد میخواست ، از یه جا دیگه گرفتم ، اینجا kوشته بودی 2 هفته دیگه فکر نمیکردم زودتر پیداش کنم 😀

  2. arash 2011/03/17 در 11:16

    kheili hal kardam

  3. ایرسا 2011/03/17 در 12:55

    آقا Explosions In The Sky – Take Care, Take Care, Take Care هم اومده، حتماً شنیدی. دارم دانلود میکنم، باید دید چه کردن این آمریکایی ها

    • Bardia.B 2011/03/17 در 13:42

      آره گوش کردم. آلبوم خوبیه مثل همیشه. در موردش 4-5 روز پیش توی صفحهء فیس بوک وبلاگ صحبت کرده بودیم فکر کنم.

  4. محمد حسین 2011/03/25 در 11:42

    پسند نشد.مرسی

  5. بازتاب: بهترین های 2011 از نگاه من – 1 « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

