آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Arafel – For Battles Once Fought

گروه اسرائیلی Arafel جزو آن گروه های بلک متال هیجان انگیز است که با تکیه بر موسیقی فولک روسی و اکراینی و استفاده از مضامین اسطوره های اسلواکی در ترانه هایش، به ترکیب زیبایی از موسیقی فولک متال رسیده است. Arafel، به زبان عبری یعنی مه،  در سال 1997 توسط چند جوان روسی در تل آویو تاسیس شد. اولین آلبوم آنها با عنوان The Way of Defender با محور قرار دادن الکساندر نوسکی (یکی از دوکهای روسیه در قرن 13 و قهرمان ملی این کشور) در ترانه ها در لهستان ضبط و در سال 2003 منتشر شد. این آلبوم فراتر از تصور در چارتهای مختلف دنیا موفق ظاهر شد و زمینه را برای انتشار زود هنگام دومین آلبوم فراهم کرد. Through the Flame of the Ages نیز در لهستان ضبط و در سال 2004 به بازار آمد. این آلبوم در آلمان، اتریش و سوئیس موفقیت چشمگیری بدست آورد و البته تبدیل شد به پرفروشترین آلبوم تمام دوران اسرائیل.  به تازگی Arafel پس از گذشت 5 سال آلبوم جدید خود با عنوان For Battle Once Fought را منتشر کرده است.

آلبوم جدید شامل 8 آهنگ مانند آثار گذشته در لهستان ضبط و میکس شده است. این اولین آلبوم Arafel است که با حضور خواننده آلمانی و جدید گروه، Helge Stang (عضو سابق گروه Equilibrium) ضبط شده و همین باعث شده است که موسیقی آنها کمی به سمت ملودیک دث متال متمایل شود. آلبوم پس از ضبط در لهستان راهی اسرائیل شده و در آنجا صدای خواننده دوم، یوکاهی دویدوف، به آن اضافه شده است. آنها تور معرفی این آلبوم را از مارس 2011 آغاز خواهند کرد.

سومین اثر Arafel با موسیقی حیرت انگیز و اجرای بی نظیر آن میخکوب کننده است. استنگ به عنوان خواننده جدید فوق العاده ظاهر شده، رگه های موسیقی فولک روسی در لا به لای خشونت موسیقی دث متال معجون خارق العاده ای را پیش رویتان قرار داده، تغییر ملودی، تمپو و ریتم آهنگها خلاقانه و استادانه است و در نهایت، این اثر تمام پارامترهای یک شاهکار در ژانر دث متال را در خود دارد. از شنیدنش لذت ببرید.

17 پاسخ به “Arafel – For Battles Once Fought

  1. امین 2011/01/24 در 19:23

    من هنوز دانلودش نکردم، اما چون میگی کار تو مایه های MelodicDeathMetal، فک نمیکنم به زیبایی گروه روسی Wine from tears باشه. پیشنهاد میکنم اوناییکه نشنیدن حتما کار فوق العاده این گروه رو گوش کنن. خیلی استادانه و به قول معروف موسیقی بلد کار شده و میتونم بگم که از شنیدنش به اندازه Amorphis لذت میبرم .
    امیدوارم اینم چیز خوبی از آب در بیاد، ممنون از بردیا عزیز .

  2. سعید 2011/01/24 در 21:46

    مرسی بردیا
    دیر به دیر آپدیت میکنی جدیدا
    راستی پستتو ادیت کن
    ۵ رو اشتباهی ۸۵ نوشتی

    • Bardia.B 2011/01/25 در 00:51

      نه والله. اون وقتی که بحث بهترینهای 2010 بود روزی یدونه پست میذاشتم. الان به روال طبیعی برگشته. اون رو هم درست کردم، ممنون.

  3. sinior06 2011/01/25 در 05:39

    هی گفتم داونلود نکنما.من که دیگه میلم به به این سبک نمیره ولی باز وسوسه شدم و خوشمم نیومد.آلبوم آیرون اند واین هم که نا امید کننده بود.بهت پیشنهاد میکنم آلبوم moi رو گوش کنی.یه پست راک تر و تمیز.

  4. محمد نخعی 2011/01/25 در 10:46

    هم اسرائیلی هستن هم بلک متال . ۳ سوته از وزارت ارشاد میتونن مجوز بگیرن .

  5. رضا 2011/01/25 در 14:23

    منم قبل از اینکه بردیا این پست رو بزاره دانلود کرده بودم.راستش زیاد خوشم نیومد واگه تو بهترینهای 2010 میزاشتی میتونم بگم که بدترین انتخابت می بود

    • Bardia.B 2011/01/25 در 15:11

      اون جمله رو از توی پست در آوردم. توی اون لحظه حواسم به چندین جا بود و فراموش کردم گه این آلبوم برای سال 2011 ست. قاعدتا اسمش رو توی بهترینهای 2011 خواهید دید.

  6. مهدی 2011/01/25 در 18:49

    آقا سلام
    حال داشتی آلبوم The Enigma OF Life رو گوش کن.
    آلبوم قشنگی هست.

  7. omeed 2011/01/25 در 21:29

    salam,khosh halam ke wase 1 bar ham ke shode bikhiiale post rock shodi.bardia jan ghablan kheili salighat wa didet be music baztar bud

  8. امیر 2011/01/26 در 03:42

    درود بر شما . وبلاگ بسیار زیبا و مفیدی داری .متاسفانه یا خوشبختانه من تا به حال وبلاگ شما رو ندیده بودم و خوشحالم که با وبلاگ مفیدتون آشنا شدم هر چند یک مقدار سلیقه موسیقیایی مون با هم فرق داره ولی مطالبت روی هم رفته برام جالبه . موفق باشی . به کارت ادامه بده .

  9. بهزاد 2011/01/27 در 15:19

    آقا عجب آشی بود.من تا حالا بلک دث فولک نشنیده بودم,به نظرم ترکیبش چیز جالبی نبود.اولین باری بود که یه آلبوم ازت می گرفتم ولی کمتر از 20 درصدش رو گوش دادم.
    به قولِ خودت هیجان انگیز بود ولی عمدتا کسایی که دث یا بلک گوش میدن دنبال هیجان نیستن.من به بلک زیاد و تا حدودی به ملودیک دث علاقه دارم ولی این هیچ کدومشون رو تا حد کمم ارضا نکرد.
    به نظرم این عوض کردن ریتماش با این رگه فولک که رو صدا دث میومد وسط یه چیز واقعا بدی بود(بد برای کسایی که به بلک و دث علاقه دارن)

  10. مهدی 2011/03/06 در 04:18

    این فوک متال چیز جالبیه در کل
    من گرچه از کار کورپیکلانی بیشتر خوشم اومد اونا بخش فولکشون قویتره.

پاسخی بگذارید

