آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

بهترینهای 2010 از نگاه من – 6

بردیا برجسته نژاد: قسمت اول (شماره های 26 الی 30) را اینجا، قسمت دوم (شماره های 21 الی 25) را اینجا ، قسمت سوم (شماره های 16 الی 20) را اینجا ، قسمت چهارم (شماره های 11 الی 15) را اینجا و قسمت پنجم (شماره های 6 الی 10) را اینجا بخوانید.

5
Pure Reason Revolution – Hammer and Anvil

حالا گروه Pure Reason Revolution بعد از انتشار دو آلبوم و سعی و خطاهای مختلف در عرصه موسیقی الکترونیک و پراگرسیو، بالاخره به یک محصول منحصر به فرد و فوق العاده دست پیدا کرده است به اسم چکش و سندان/Hammer and Anvil. سومین آلبوم این گروه یک جهش بلند به سمت موسیقی الکترونیک است و تقریبا با هدفدار شدن پراگرسیوی که در آلبوم اول پر رنگ و در آلبوم دوم بلاتکلیف بود، به یک شاهکار موسیقیایی رسیده است. آهنگ اول، آتش جنگ/Fight Fire، در حد غافلگیر کننده ای جنون آمیز و یک شروع میخکوب کننده برای آلبوم است. شما در آهنگی مثل یورش/Blitzkrieg یک الکترونیک محض را خواهید شنید و کار بجایی میرسد که در آخرین آهنگ آلبوم یعنی صلح/ Armistice به یک موسیقی ملایم و متمایل به پاپ خواهید رسید. دقت کردید؟ آلبوم با آتش جنگ و موسیقی جنون آمیزش شروع می شود و با صلح و موسیقی آرامش به اتمام می رسد. البته بیشتر می توان دلیل این تغییر سبک را حضور تام بلامی در این آلبوم دانست. بلامی، هنرمند 30 ساله و همه کاره عالم موسیقی در این اثر در کنار جان کورتنی، کیبوردیست گروه، مسئولیت تهیه کنندگی و آهنگسازی را بر عهده داشته است. این آلبوم اثری فوق العاده در ژانر جدید این گروه و نگرشی نو به موسیقی پراگرسیو است. قبلا در مورد این گروه و آلبومش اینجا حرف زده ام.

 

4
Piano Magic – Home Recording

گروه انگلیسی Piano Magic معجون عجیب و غریبی از موسیقی ایندی و ملل، آمیخته با پست راک و آمبینت را به شیوه ای استثنایی ارائه می کند که از شنیدنش سیر نخواهید شد. آلبوم سال 2010 این گروه با عنوان ضبط خانگی/Home Recording یازدهمین اثر آنهاست که منتشر شده است. آلبوم قبلی پیانو مجیک به اسم جشنهای پیروزی/Ovations یک شاهکار در ژانر خودش محسوب می شد. یک کار فوق العاده که برندن پری، عضو سابق گروه مشهور Dead Can Dance بعنوان خوانندهء مهمان با صدای جادویی اش حال و هوای عجیبی به آن داده بود. اما آلبوم جدید اثری است فوق العاده و کاملا متفاوت با آلبوم قبلی. شما احساس می کنید که موسیقی با یک نوازش آرام و سبک، تمام سیاهی را از عمق ضمیر و درون شما بیرون می کشد و سفیدی را به جایش تزریق میکند. این آلبوم با تمام تفاوتش نسبت به اثر قبلی چیزی کم از یک شاهکار ندارد. پیانو مجیک بعد از گذشت 16 سال از آغاز فعالیتش، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته. از سه نفر بنیانگذار گروه تنها گلن جانسون در پیانو مجیک باقی مانده است و دو نفر دیگر یعنی دمومنیک چنل و دیک رینس گروه را بدلیل پروژه های انفرادیشان ترک کردند. اما همچنان می توان از پیانو مجیک بعنوان یکی از قدرتمندترین گروه های آمبینت، پست راک و دارک ویو انگلستان و دنیا نام برد.

 

3
Toundra – II

دومین آلبوم گروه اسپانیایی Toundra با عنوان II شاهکاری از ملودی و صدا، شور و هیجان و خشم در موسیقی پست راک است. آنها را می توان نمونهء بارز تلفیق پست راک و متال با ریشه های اسپانول دانست که حاصل کار اثری استثنایی ست. آلبوم نخست آنها در سال 2008 که بصورت رایگان توزیع شد با 6 آهنگ فوق العاده نشان داد که باید منتظر یک گروه استثنایی باشیم، و اما آلبوم II، مجموعه ای با هفت آهنگ زیبا شما را به گشت و گذار در آسمان دعوت می کند. آلبوم با Tchod آغاز می شود. یک Intro سه دقیقه ای و کاملا شرقی. هرچند موسیقی اسپانول را چندان نمی توان از موسیقی شرقی و رنگ و بوی موسیقی عرب (که در بعضی مواقع اصلا قابل تفکیک از اسپانول نیست) جدا کرد، اما همین آهنگ به شما می فهماند با چیز عجیبی روبرو خواهید بود. شاهکارهای آلبوم دو آهنگ Magreb و Bizancio هستند. ریف های گیتار، ضربات درامز، جنونی که هر کدام از این دو آهنگ ده دقیقه ای به شما می دهد ویران کننده است. باور کنید می توانید صدای گریهء گیتار را بشنوید! برای اولین بار که این آلبوم را شنیدم، پیاده از خانه به سمت سینما فرهنگ می رفتم، برای دیدن نمی دانم کدام فیلم. حاصل آن شد که ابتدای فیلم را از دست دادم تا آلبوم کامل تمام شود و من حس و حالم را از دست ندهم و بعد وارد سینما شوم!

 

2
Crippled Black Phoenix – I, Vigilante

سوپرگروه انگلیسی Crippled Black Phoenix یک ترکیب و همکاری شلوغ و پرادعا از بزرگترینهای موسیقی پست راک انگلستان را در خود جای داده است. آلبوم چهارم آنها با عنوان من، گوش به زنگ/I, Vigilante ، اثری که می تواند نگرش شما را به موسیقی پست راک دگرگون کند. شش آهنگ این آلبوم با چنان قدرتی اجرا شده است که هیجانش می زند شما را درب و داغان می کند. فقط کافیست آهنگ دوم ما فراموش کرده ایم کی هستیم/We Forgotten Who We are و بلافاصله آهنگ سوم عدالت خارق العاده/Fantastic Justice را گوش کنید، و بعد آهنگ پنجم از یک عمر/Of a Lifetime را بعنوان چاشنی به آن اضافه کنید، حاصل می شود معجون بی نظیری از موسیقی پست راک. این را بدانید که در سه آلبوم قبل آنها آمیخته ای از موسیقی آمبینت و پست راک را عرضه کرده اند که با وجود تمام زیبایی، غافلگیر کننده نبود. اما آنها در اثر جدید با آمبینت خداحافظی کرده اند و قدم به ترکیب پراگرسیو و پست راک گذاشته اند و اثری را خلق کرده اند که فراموش نخواهد شد. این را اضافه کنم که این گروه ترکیبی از هنرمندان مشهور موسیقی پست راک انگلستان است که اعضای آن در گروه هایی نظیر Mogwai، Iron Monkeys،  Gonga، Electric Wizard و بسیاری گروه های دیگر هستند. در حال حاضر این گروه 8 عضو دارد و تعداد اعضایی که در گذشته در آن همکاری کرده اند به 20 نفر می رسد.

 

1
Brendan Perry – Ark

برندن پری فقط یک هنرمند نیست! او یک جادوگر است که می تواند شما را تبدیل به یک تکه خمیر کند و هر چه می خواهد با شما بسازد! برندن پری مخاطب را با صدایش،  با موسیقی اش، با ترانه های میخکوب کننده اش، با سازهای اعجاب انگیزش، مست و از خود بی خود می کند. وقتی یازده سال پیش اولین آلبوم سولوی او، بعد از انحلال گروه Dead Can Dance، منتشر شد، چندان بنظر نمی رسید که بتواند نام و شهرت Dead Can Dance را حفظ کند. اما پری با آلبوم جدیدش با عنوان کشتی/Ark با چنان قدرت و صلابتی به مغز شما نفوذ می کند که غافلگیر خواهید شد و چنان با ترکیب فوق العادهء سازهای شرقی و غربی شما را در خودش هضم خواهد کرد که چیزی از شما باقی نخواهد ماند. برندن پری را دست کم نگیرید. این هنرمند 50 ساله، آهنگساز، خواننده، موزیسین، نوازندهء گیتار، بیس گیتار، کیبورد، پرکاشن و عود، مردی که 15 سال از زندگیش را به چرخیدن دور دنیا و کسب علم و هنر موسیقی گذرانده، تمام هنر و تجربه خود را در این آلبوم خلاصه کرده و اثری غافلگیر کننده در ژانر نیو ایج، دارک ویو/Darkewave و اکسپریمنتال/Experimental خلق نموده است. فقط کافی ست سوار این کشتی شوید و دو دقیقه اول آن را بشنوید. وقتی به خودتان بیایید می بینید که آلبوم تمام شده و کشتی مدتهاست که لنگر انداخته و شما در سکوت به درون خود فرو رفته اید. قبلا در مورد این آلبوم اینجا نوشته ام. یک بار دیگر پست مربوط به این آلبوم را بخوانید، در انتهای پست یک بعدنوشت اضافه کرده ام.

 

پ.ن: ممنونم از اینکه حوصله کردید. فهرست کامل 183 آلبومی که از بین 264تا انتخاب شدند تا این 30 آلبوم از بینشان استخراج شود را از ایـــنــجــا دانلود کنید.

69 پاسخ به “بهترینهای 2010 از نگاه من – 6

  1. پ-الف 2011/01/11 در 23:15

    عالی بردیا
    ترکوندی

    ( از طرف جمعی از خمیرشدگان به دست برندن پری؛ که هر چه میخواست، با آن ها ساخت)

  2. Al!R3ZA 2011/01/11 در 23:24

    عجب لیستی!
    هفتاد درصد لیست امسال رو گوش نکردم!
    همم!
    (بردیا کامنت قبلی من رو دریاب!)

  3. Omid 2011/01/11 در 23:47

    نمی دونم ولی با دیدن PRR تو پنج تای اول خیلی متعجب گشتم !!!
    جدا کار جدیدشون منو نتونست مثل قبلیا بگیره … جز دو ترکش همش معمولی رسید به نظرم …
    طعم پراگرسیوش خیلی کم بود !! حال نداد …

  4. احسان 2011/01/12 در 00:34

    hal karD brendan perry ro hads zade budamaaaaaaaaa
    amma ta’ajob kardam smooth chera nabud?akhe oonam hads zadam bashe : D
    vali hanuz ye jahayi az salighato dark nemikonam manzuram pure reason hast
    shayad chon man az progressive khosham nemiad vase hamine darkesh nemikonam
    tu parantez ezafe konam ke hamun albumie ke kolli rush bahs bud ke electronic ya progressive Dge – alan az hardam pakesh kardam rikhtam ru DVD vali yadame kheili ru mokh bud va kheili sholugh poolugh hamuntori bud ke man khosham nemiad – yejurayi shabihe musighi sonnatie khodemun monteha ba 20 ta setare ezafe ( JK )
    vali dar akhar bayad begam eyvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
    in kheili khube ke to tahe albumayi ke release mishe ro dar miari va vase ma golchin mikoni va ma ham halesho mibarim

    • Bardia.B 2011/01/12 در 12:00

      من آلبوم Smooth رو نشنیدم. یه کم بیشتر توضیح بده.

      • احسان 2011/01/12 در 15:55

        Smooth – The Parade (2010)
        http://fr.wikipedia.org/wiki/Smooth
        http://smooth.fr/
        واقعن عجیبه . . بالاخره ی چی بود که به نظرم جالبه و شما نمیشناسیش
        واسه اینکه جسارت نشه آدرس سایت گذاشتم تا خودت همه چیو ببینی
        کلن 4 تا آلبوم دادن بیرون که من 3تاشو گوش کردم و به نظرم کار آخری که واسه 2010 هست فوق
        العادست . . . کافیه 2تا آهنگ اولشون بشنوی بعدشم آهنگای freedom is a road و Heart Bea(s)t
        رو بقول خودت چاشنی کار کنی تا ببینیم سلیقت به سلیقه من نزدیکه یا نه؟
        من ی مدت خفن رفته بودم تو کار elecronic و مشتقاتش اونموقع با اینا آشنا شدم . . .
        اگر گوش کردی نظرتو بگو لطفن . . خیلی مهمه ; )

        • Bardia.B 2011/01/12 در 16:18

          خب پس. یه گروه فرانسویه اینطور که پیداست. من اینا رو یادم نمیاد. اما مطمئنم آهنگ Heart Bea(s)t رو شنیدم. چون اسمش خیلی تابلو هست یادم مونده. بذار برم بگیرم ببینم چی میگه.

  5. mojtaba 2011/01/12 در 01:06

    Pure Reason Revolution درسته آلبومی متفاوت با کارهای قبلیش داشت ولی کارش توی ژانر الکترونیک فوق العاده بود اینها از همون اولشم پراگرسیو تمام عیاری نبودن ولی الکترونیک انگار که توی خونشونه.

    Piano Magic واقعا گروه عجیبیه تغیرات زیادی که توی اعضای گروه صورت گرفته چندین بار شیوه ی کاریشون رو دگرگون کرده و هربار کفه ی ترازو رو به سمت یکی از سبک هایی که گفتی سنگین تر کرده من دوتا کار آخرشون رو خیلی دوست داشتم و اعتراف میکنم بعید میدونستم بتونن به فاصله ی یک سال از Ovations کار چشمگیری عرضه کنن ولی Home Recording کاملا خلاف این رو ثابت کرد.

    Crippled Black Phoenix بدون هیچ شکی این البوم بزرگترین یا حد اقل یکی از بزرگترین غافلگیریهای امسال من بود قبلا هم کارهای Crippled Black Phoenix رو شنیده بودم ولی اونقدرها باهاش ارتباط برقرار نکرده بودم گوش کردنش سخت بود و به نظر می رسید یه چیزی سر جای خودش نیست.
    اما حساب اینیکی جداست این قدر این آلبوم خوبه که حد نداره ،دست برداشتن از موسیقی امبینت و تمرکز روی موسیقی پست راک کاملا جواب داده (چرا زودتر این کارو نکرده بودن ؟) انتخاب یه ترک از بین کاهاشون واقعا سخته وقتی اولیش رو گوش کنی دیگه نمی تونی از گوش کردن دست برداری : )

    واقعا کنجکاو بودم ببینم آلبوم اول این لیست چیه !! و باید بگم انتخابت واقعا عالیه این قدر جامع صحبت کردی که جایی برای حرف دیگه باقی نمونده. ARK یه گنجینه ی ارزشمند موسیقی هست حاصل سالها تجربه ی Brendan Perry.
    فقط میتونم بگم که هرکس این البوم رو از دست بده واقعا ضرر کرده.

    سپاسگذار از تمام زحتمی که برای نوشتن و تدوین این لیست انجام دادی بردیای عزیز.

  6. شهاب 2011/01/12 در 04:32

    آقا David Minasian واقعا» حقش نبود تو لیست باشه؟!

    • Bardia.B 2011/01/12 در 12:03

      این هم جزو اونایی هست که متاسفانه نشنیدم.

      • شهاب 2011/01/12 در 14:17

        آقا گوش کن این تن بمیره … هم این هم midlake واقعا» آلبومای خوبین
        در کل ممنون بابت لیست … از سبک پست راک واقعا» خوشم اومد و همچنین my sleeping karma

      • امین 2011/01/12 در 18:27

        بردیا شدیدا بهت توصیه میکنم DavidMinasian رو گوش کنی. واقعا تعجب کردم وقتی گفتی هنوز کارشو نشنیدی !

        • Bardia.B 2011/01/12 در 18:29

          فدات شم، اگه به تعجب باشه که من باید همینطور سر هر چی اسم می برم کلی تعجب کنم که (:

        • Bardia.B 2011/01/13 در 14:42

          آقا من به شدت شرمنده ام از اخلاق نیکوی موسیقیت. اما من الان دارم این آلبوم رو گوش میکنم و دوستش ندارم! اصولا این مدل موزیک ملایم خیلی به مذاق من جور نمیاد. خواستم بگم که اگه اون موقع هم شنیده بودم مطمئنا توی لیستم نبود. ممنون بابت پیشنهادت.

          • شهاب 2011/01/13 در 22:55

            بهر حال سلیقه ایه دیگه … منم خودم طرفدار سرسخت موسیقی ملایم نیستم ولی خب دوست داشتم آلبومو. می شه گفت فرزند خلف Camel بود.نتیجتا» از Midlake هم خوشت نخواهد اومد البته اون ایندیه تا پراگرسیو . اینم بگم که با وجود این آلبوم و آلبوم Amplifier امسال طرفدارای پراگرسیو دو تا آلبوم داشتن واسه گوش دادن و دیگه آلبوم به اصطلاح شاخی ندیدیم.

  7. مهدی 2011/01/12 در 12:33

    از بین این آلبومها فقط ark رو گوش کرده بودم زیبا بود ولی توی top 10 سلیقه من جایی نداشت. بعد از اینکه
    Crippled Black Phoenix – I, Vigilante رو معرفی کردی دان کردم ……… آقا فوق العادس . بابت تقسیم کردن کشفیات موسیقیایت و وقتی که می ذاری ازت ممنونم من که از سایتت خیلی استفاده کردم امیدوارم موفق باشی

    • Bardia.B 2011/01/12 در 12:41

      یه زمانی بود که چندان دست و دلم نمیرفت یه سری گروه ها رو معرفی کنم. اما حالا میدونم که شناختن یه سری بندها و نگه داشتنش برای خودمون امتیاز نیست. ما موسیقی رو به اشتراک میذاریم. من هم از طریق همین بلاگ از طریق بچه ها با گروه های خوبی آشنا شدم. ممنون از لطفت مهدی جان.

  8. AmirOW 2011/01/12 در 15:11

    هوم.مرسی.

    • AmirOW 2011/01/12 در 18:38

      جا داره اینجا در مورد ِ بهترین کاور ِ امسال هم صحبت کنی.نظری داری بردیا ؟
      پ.ن : بعضی موقعا کاورها جذاب تر از موزیکان.

      • Bardia.B 2011/01/12 در 18:42

        آره خب، جا که داره. اما الان خودم چیزی تو ذهنم نیست. خب شروع کن خودت برادر. کدوم کاور بهترین بوده بنظرت؟

        • AmirOW 2011/01/12 در 19:11

          خب کاورِ بلک کیز جالب بود. یه تایپوگرافیه ساده که نظیرش تو کاورا کم بوده یا من ندیدم.
          کاور ِ آرنالدز هم خوب بود و Cocoon

          کلا کاورایی که برای پست-راک طراحی مشه خیلی قویه و مرموز و عمیق. اینجا تلاقیه هنرهارو داریم.
          کلاپست-راک رو چیزی بیشتر از موسیقی میدونم. این فقط موزیک نیس که با روحِ تو بازی میکنه.این یه سبک هنریه. این خط شکنی ای که این سالها توی طراحی کاورا بوجود اومدرو مدیون این سبک هستیم. ( البته جریانی بود که از راکِ دهه ی 60-70 شروع شد)
          این روند ِ طراحی کاور یا بهتر بگم پوستررو تو اکثر سبکام می بینیم. (حالا به غیر از چن تا خواننده ی پاپ و سبک کانتری که هنوز تو همون قالب ِ خواننده ی تمیزو اتو کشیده با یه ژست جذاب موندن)

          • Bardia.B 2011/01/12 در 19:32

            ای بگم چی بشی امیر! من الان فهمیدم منظورت آلبوم آرت هست! فکر کردم منظورت اینه که کدوم آهنگهای کاور (بازخوانی) تو امسال خوبه!
            خب … کاورهایی که نظر من رو جذب کرد یکیش همون The Black Keys بود که گفتی. بامزه بود. Massive Attack رو بسیار دوست داشتم. کاور EP گروه Maybeshewill هم حس غریبی داشت. Alfheimr هم دو تا آلبوم تو 2010 داد (یکیش EP هست). کاور Dream Sequences رو دوست داشتم. Cocoon رو هم که خودت گفتی. کاور oOoOO هم یجور خاصی بود. البته O. Children هم باحال بود. همینا خلاصه.

  9. AmirOW 2011/01/12 در 19:45

    آهان:دی …آره Maybeshewill هم خوب بود و O.Children نیز

  10. سعید 2011/01/12 در 19:50

    مرسی بردیا
    خیلی خوب بود
    با چیزای خوبی آشنا شدم
    ppr رو اصلا نیستم البته :دی

  11. sinior06 2011/01/12 در 20:25

    بردیا 5 تا آلبوم 6 تا 10 منو به این فکر انداخت که 5 تا آلبوم اولت هم امسال خیلی آس نباشه ولی نظرم عوض شد.
    وقتی Pure Reason Revolution رو دیدم داشتم شاخ در می آوردم.اونم تو رده ی پنجم.بنظرم تو خیلی سلیقه ات رگه های الکترونیک پیدا کرده.باور کن خود اعضای گروهشونم خودشونو تو 5 تا آلبوم اول سال قرار نمیدادند.در هر صورت دیگه هیچ نشانه ای از پراگرسیو تو کارشون نیست.ولی این آلبوم الکترونیک تمیزی بود.
    بردیا من نمیدونستم Piano Magic امسال آلبوم داده.متعجب شدم.چقدرم ایندی بخصوص و خلاقانه و شیرینی دارند اینها.واقعا آلبوم خوبی بود.خوشم اومد از این آلبومشون.فکر میکنم حقشون بود تو این رتبه باشند.
    Toundraاین اسپانیایی ها رو نمیشناختم.خیلی وقته که سلیقه من از متال و دیستورشن بالا در موزیک دور شده.ولی این گروه خلاقیت زیادی در پست راک متال نشان من داد.دو آهنگی که گفتی به اضافه دانوب خیلی خوب بودند.ولی 4 تای دیگه معمولی بودند و خیلی خاص نبودند.آهنگ بیزانس(آهنگ آخر)واقعا آدم رو از جا میکند.جزو بهترین آهنگهای امسال بود.
    Crippled Black Phoenix:وای..وای ..وای.. فقط میتونم بگم یک پراگرسیو شاهکار بود.اگه میذاشتیش رتبه اول برات هورا میکشیدم.دیشب ساعت 4 نصف شب که گوش کردمش از جا بلندم کرد.شاهکار بود.نمیشناختمشون ولی حالا با یکی از شاهکارهای موسیقی آشنا شدم.مرسی بردیا
    و ark رتبه ی اول.شک ندارم برندن پری جزو بهترین موزیسینهای تلفیقی جهانه.ولی من رو نه خمیر کرد نه چیز دیگه.سبک و موسیقیش رو خیلی دوست ندارم.راستش با سلیقه ام جور نیست.وقتی که آلبوم بیرون اومد 1 بار گوش کردم و گذاشتمش کنار.دیشب دوباره مرورش کردم.نه من تو مود این نوع موزیک نیستم.آلبوم یون (دانکن پترسن) هم به این آلبوم شبیه بود.با اینجای سلیقه ات نیستم.
    در کل به خاطر همه ی زحماتت ممنون بردیا

  12. صالح 2011/01/12 در 23:28

    این Crippled Black Phoenix خوش طعمه… با این انتخاب ها مسیر سال بعد اینجا معلومه… پست راک… امیدوارم همه دوستان قدر اینجا را بدانیم و بیش از همیشه خوش صداتر برگزارش کنیم.
    برای سال بعد پیشنهاد می کنم: کیفیت و کیفیت… بردیای عزیز ما حافظه خوش صدایی دارد… همین حافظه و برای تمام ما بس… اما باید همه کمک کنیم تا مطالب از یک معرفی ساده فراتر روند… موسیقی بیش از اینها بحث دارد… می دانید که در مباحث فلسفه ی هنر این تنها مدلولی است که دال ندارد؟… این صداها که بر من می آیند و از زیبایی سرگیجه می سازند، به کجا دلالت دارند؟… برای همین خاصیت بسیاری موسیقی را هنر مطلق می دانند…
    اگر قرار است که تنها با گوش فرادادن به موسیقی سلیقه مان را ترفیع بخشیم، به نظرم راه را خطا رفته ایم… از ذات موسیقی سخن گفتن و از احساساتی که بر می انگیزد، راه را می گشاید برای درک موسیقیایی دنیا… معذرت می خواهم که اینجا از این حرف ها می زنم… شاید اینجا جای این حرف ها نباشد… نمی دانم… من که بسیاری از نواهای تسکین بخش و رویاپردازم را اینجا یافتم… نمی دانم… اما قطعا تحلیل جدی موسیقی، طعمی است که تنها در چون اینجایی، با میزبانی چون بردیایی، می توانیم بچشانیم به هم…
    با درود به عزیزترین بردیا
    با امید 2011 پربار

    • Bardia.B 2011/01/12 در 23:40

      WOW ! ممنون صالح عزیز. میدونم که میدونی باهات موافقم. معرفی این 30 تا آلبوم یه فرقی داشت. کاملا سوار بر احساس بود. من در مورد تک تک اونها حس و حالم رو نوشتم. تا الان فکر میکردم ممکنه جواب نده. ممکنه اگزجره برداشت بشه. ممکنه بنظر بیاد دارم شوآف میکنم. اما بنظر میاد جواب میده. دیگه مخاطبین اینجا من رو میشناسن و حرفم رو میفهمن. امسال، قراره بترکونیم! با هم و دور هم.

    • ایرسا 2011/01/13 در 10:19

      صالح جان ما همیشه منتظر پست های تو هستیم. هنوز نثر زیبا و توصیف های عمیقت در مورد گروه Amesoeurs رو یادمون هست.
      mono رو یادت نرفته که؟ ؛)

  13. ایرسا 2011/01/13 در 11:06

    عمو بردیا اولاً ممنون از زحمتت…
    اصلاً فکر نمی کردم Pure Reason Revolution رو اینجا ببینم. به نظر من آلبوم خوبیه ولی آخه رتبه 5؟! به نظرم خیلی بالاست.
    میدونی چه چیزِ این بلاگ رو خیلی دوست دارم؟ وجه غافلگیر کنندش رو…
    یه آلبوم از یه گروه نا آشنا از یه غریبه می گیرم، واقعاً لذت میبرم، لحظات زیادی رو باهاش زندگی می کنم، و بعد میام می بینم اینجا تو اون رو گذاشتی راتبۀ دوم! و اونوقت میبینم که کسانی هستن که بدون اینکه دیده باشمشون، داریم با یه زبون دیگه با هم صحبت می کنیم. زبان موسیقی
    البته من فکر می کنم، آلبوم های قبلی Crippled Black Phoenix و به خصوص آلبوم A Love Of Shared Disasters هم کارهای واقعاً خوبی هستن. A Love Of Shared Disasters، احساس خاصی به من میده. ملقمۀ عجیبیه، احساسی مابین کارهای ادگار آلن پو، فریتز لانگ و بودن توی یه اثر معماری گروتسک. موسیقی با اصالتی که خودش رو کاملاً از موسیقی های پیرو مُد جدا میکنه. و در یک کلام کارهای این گروه به نظر من یک Sublime به تمام معناست.
    در ضمن همچنان میگم که از پست راک شدن رویه بلاگ شدیداً خوشحال میشم

  14. صالح 2011/01/13 در 13:33

    ممنون از بردیا و ایرسا… من هستم… از پست راک آغاز خواهیم کرد و فقط خدا می داند به کجا خواهیم رسید… mono را هم خواهم نوشت… کمی زمان می برد اما امیدوارم قابل ارائه شود…

  15. Al!R3ZA 2011/01/13 در 14:15

    دارم کل لیست رو دانلود می کنم
    Crippled Black Phoenix و Amiina رو از دیروز دارم گوش میدم. عالی ئه آقا عالی! می فهمی؟

  16. Al!R3ZA 2011/01/13 در 14:16

    فقط موندم بردیا تو این گروه ها رو از کجا پیدا می کنی! بعضی هاشون اصلا تو ویکیپدیا پیج ندارن!!

  17. Al!R3ZA 2011/01/13 در 14:34

    بابا خفن :))
    بردیا فکر کنم وبلاگت به یه ویدجت «آخرین دیدگاه ها» نیاز داره.

    • Bardia.B 2011/01/13 در 14:36

      یعنی کدوما ؟ از اینا که اون کنار هست و آخرین دیدگاه ها رو نشون میده؟ لازمه بنظرت؟

      • Al!R3ZA 2011/01/13 در 14:46

        آره. چون دیدگاه های وبلاگت زیاد شده و من شخصا پست ها رو قاطی می کنم. فکر کنم اون کمک می کنه.

        • Bardia.B 2011/01/13 در 14:48

          این بحث بهترینها که تموم شه دوباره همه میرن چُرت میزنن. اینقدر خودشون رو کشتن که چرا راک ایرانی معرفی نمیکنی. بیا! معرفی هم کردم. یک کامنت هم نداشت اون پست حتی!

  18. محمد حسین 2011/01/13 در 16:09

    اینجوری که معلومه 2010 سال Post-Rock بوده و بچه های اینجا هم خوب استقبال کردند.اینکه عاشقان موسیقی Progressive به پست راک روی میارن چیز عجیبیه برام.شاید اینطوری برداشت بشه که سبک Progressiveرو به سقوطه.الان داشتم لیست پارسالتو مرور می کردم که تاپاشون Progressive بودن ولی امسال پست راک کفه ی سنگینتری داره.
    از آلبومهای تاپت 1و4و5 رو گوش کرده بودم.واقعا خوب بودن.مخصوصاPure Reason Revolution – Hammer and Anvi که به نظرم فوق العاده بود.
    آلبوم Piano Majic بیشتر از اینکه یه کار فوقالعاده قوی و نو باشه , یه اثر فوق العاده دوست داشتنی بود.هرچند که کلا با رتبه بندیت موافق نیستم.
    آلبوم برندان پری که متاسفانه من فراموشش کرده بودم یه اثر تکرار نشدنی بود.مخصوصا آهنگ Utopia که برای من کلاسیک شده.
    البته من فکر میکنم به پست راک زیاد بها دادی.من هنوز فکر میکنم جا برای پخته تر شدن این سبک وجود داره و سالهای بعد بیشتر از این سبک خواهیم شنید.
    راستی تشکر بابت زحمتی که میکشی.دعای خیر عاشقان راک همیشه پشت و پناهته .امیدوارم که امسال سال بهتری یرای موزیک باشه

  19. جاوید 2011/01/13 در 19:27

    Pure reason رو نمی پسندم، ترجیح می دادم آلبوم Gazpacho اون مقام رو می آورد. اما سایر انتخاب ها به خصوص Toundra و Crippled Black واقعا شایسته بودن. من Crippled رو گوش نکرده بودم.
    مرسی از این لیست پر پست راک!

  20. محمد حسین 2011/01/14 در 11:18

    Crippled Black Phoenix – I, Vigilante فوق العاده است.1432 بار از دیشب گوش دادم.خواب و خوراک و از ما گرفته جان خودم.بردیا اینارو چرا در طول سال معرفی نکرده بودی؟؟؟؟

    • Bardia.B 2011/01/14 در 15:14

      خب یه علت اصلی که داره تا اونجا که من پتانسیل اینجا رو دیده بودم، ترجیح میدادم مطالب حول و حوش گروه ها و هنرمندان شناخته شده بچرخه. معمولا خیلی استقبال درست و حسابی از معرفی ها نمی شد. الان هم واقعا دارم لذت میبرم که بحثی این چنینی سر بهترینها شکل گرفته. شک نکنین که تمام شور و هیجان من برای مطلب گذاشتن و نوشتن بر میگرده به میزان شور و هیجانی که بچه ها از خودشون نشون میدن. اگه اینطوری پیش بریم، سال 2011 این بلاگ که خفنه خداییش!!! خفن تر هم میشه (:

  21. ایرسا 2011/01/17 در 22:45

    آقا من همینطور دارم Toundra رو گوش میکنم. اثری بس مبسوت و به قاعده و تر و تمیزه. خصوصاً با مایه های شرقی-فلامینکوییش، یه هویت اسپانیاییی داره که خودش رو تو اون شولوغ پولوغی نشون میده. بسی ممنون از این معرفی. نمیدونم این رو از کجا پیدا کردی ولی هر جا هست خوب جاییه! خداوند در آخرت، اجرِ ردیف و هوری های ظریف دهد به این دنیای مجازی، انشاءلله. ما هم که آخرش یوهو میایم استفاده میکنیم فقط.

  22. بازتاب: Keep listening till the sun rise up « لیدی اِل

  23. Al!R3ZA 2011/01/18 در 12:04

    بردیا آلبوم های قبلی این Crippled Black Phoenix رو توصیه می کنی دانلود کنم؟

    دو هفته است از نون و آب افتادیم! این چه لیستی ئه آخه دادی!

    • Bardia.B 2011/01/18 در 12:34

      خب من توصیه می کنم اونها رو هم گوش بدی، به شرطی که با ترکیب آمبینت و پست راک حال کنی. مثلا اگه یه چیزی مثل God is an Astronaut یا مثلا Mogwai برات خیلی شاخ هست، نه! دانلود نکن! اما مثلا اگه Sigur Ros خیلی حال میکنی، دانلود کن و حالشو ببر.

  24. بازتاب: Brendan Perry – This Boy « The Black Song

  25. محمد حسین 2011/01/19 در 00:19

    آلبوم قبلیه (سیمرغ سیاه چلاق) رو دانلود کردم.به خوبیه این نیست.اصلا نمیدونم چرا اینجوری در اومده آلبوم 2010.یه لطافت خاصی داره آهنگاش.دقیقا این سبک مورد علاقه ی منه.ترکیب پروگرسیو و پست راک.عالیه.در عین سادگی کاملا پیچیده.انگار آدم توی یه دریاچه مه گرفته داره پارو میزنه.آهنگ Bostogne Blues که شاهکاره.وای.دیوانه شدیم رفت.تو این دو سالی که اینجا به صورت مداوم میام,این شاهکار کشفیاتت بود بردیا.مرسیییییییییییییییییییییییییییییییی

  26. hojat 2011/01/19 در 08:28

    سلام دوستان عزیز.
    بردیا جان واقعا ممنون از حالی که به همه میدی.
    دوستان لینک البوم Toundra با کیفیت بالا (320) را از لینک زیر دانلود کنید.

    http://hojat98.s79.rapidbaz.ir/premium/e9da4deea986ea39406dce80c4463427/4d366f6a/s79.eu./9123229?Toundra+-+2010+-+%28II%29.rar

  27. میم کافی 2011/01/20 در 10:24

    Crippled Black Phoenix – I, Vigilante
    با کیفیت خفن باز هم فقط مصرف کننده نباشیم
    http://www.mediafire.com/?9adnqd86sbptvkh
    http://www.mediafire.com/?pyjt71c45g60ug9

  28. میم کافی 2011/01/20 در 10:26

    با کیفیت 812 است لینک بالا

  29. Al!R3ZA 2011/01/20 در 16:05

    مکالمه ی من و لیلا تو گودر در مورد ترجمه : (اون هم به این پست لینک داده فکر کنم)
    -میدونی چرا پستاتُ دوست ندارم علیرضا؟
    چون لیریکسشُ ترجمه میکنی
    جایی خوندم که ترجمه شعر خیانته،قبولش دارم
    -راستش من خودم هم نیازی به ترجمه ندارم. ولی همین کار رو خیلی ها ازم می خوان…و دوست دارن براشون ترجمه بکنم. و حق هم با تو ئه. چون بعضی جاها واقعا شعر له می شه! ولی در کنار متن انگلیسی می تونه مفید باشه.چون کنکور دارم بیشتر آهنگ ترجمه می کنم… وقت بشه در مورد آلبوم ها هم می نویسم. برای مثال آناتما تو وبلاگ هست
    -لایک میزنم به
    this boy
    که داغون‌م کرد!

  30. Ho Amin 2011/01/31 در 09:46

    داداش برديا ممنون از وبلاگت فوق العاده س
    من نتونستم Home Recording رو دانلود كنم Search كه كردم هم تو wiki pedia و هم تو سايت رسمي شون آخرين آلبوم همون 2009 هست جريان چيه؟
    http://en.wikipedia.org/wiki/Piano_Magic#Albums
    http://www.piano-magic.co.uk/
    ممنون

    • Bardia.B 2011/01/31 در 20:24

      این لینک رو چک کن، ببین هنوز کار میکنه یا نه:
      http://www.vasiliska.com/music/other_styles/14775-piano-magic-home-recordings-2010.html

      • Ho Amin 2011/01/31 در 23:46

        مرسی dl شد آهنگ 10 شاهکار بقیه عالی
        جالبه برام که تو سایت رسمی شون اسمی از این آلبوم نیست……. !!!!
        آقا یه پیشنهاد اگه بتونی راجع به کنسرتایه راک که تو ترکیه یا دبی یا کشورای نزدیک برگزار می شه اطلاع بدی فکر کنم مشتاق مث من زیاد باشه
        Bon Jovi می دونم 8 july استانبول کنسرت داره

        • Ho Amin 2011/01/31 در 23:59

          sorry با PPR قاطی کردم، آرامش مطلقه آلبوم Piano magic

        • Bardia.B 2011/02/01 در 00:02

          فعلا در همین حد داشته باش که اول تابستون راک ان کک 2011 اونطور که از الان اعلام کردن میخواد بترکونه!!! گفتن با بخشهای جدید و بزرگتر از همیشه. البته هنوز اسم گروه ها در نیومده.

  31. R3ZA 2011/06/07 در 23:25

    واقعا عالي بود…
    فکر نيمکردم توي يک سايت ايراني از اينگونه آلبوم ها صحبت بشه…
    آلبوم O. Children منو واقعا شيفته ي خودش کرد ولي جالبه که به چند نفري دادم اين آلبوم را و اونها هم نظرات مختلف دادند…
    آلبوم گروه Lunatic Souls که واقعا يکي از بهترين هاي سال 2010 بود و جاي شکي هم نبود که اينجا گذاشته بشه
    آلبوم Amiina واقعا يک آلبوم جنجالي بود… من وقتي که اونو دانلود کردم باورم نميشد که با يک آلبومي به اين زيبايي روبرو هستم… واقعا کار اين چندنفر حرف نداره… من که لذت بردم
    و آلبومي که شماره يک شد… براوو… بيشک ميتونم بگم که انتخاب زيبايي را داشتيد… من خودم ا يک مدت غرق در اعماق اين آلبوم بودم که هيچگونه هم نميتونستم خودمو به سطح بر.سنم تا هوايي به شش هام برسونم…
    ولي اينگونه که بوش مياد شما خيلي به سبک الکترونيک و پست راک علاقه داريد که اينها در انتخاباتون مشهوده… ممنون براي اين ليست زيبا

  32. بازتاب: The Best Albums of 2011 « آ ل ب و م

  33. بازتاب: بهترینهای 2012 از نگاه آ‌ل‌ب‌و‌م – 6 « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

