آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

بهترینهای 2010 از نگاه من – 5

بردیا برجسته نژاد: قسمت اول (شماره های 26 الی 30) را اینجا، قسمت دوم (شماره های 21 الی 25) را اینجا ، قسمت سوم (شماره های 16 الی 20) را اینجا و قسمت چهارم (شماره های 11 الی 15) را اینجا بخوانید.


10
Gotan Project – Tango 3.0

تصور کنید عاشق این گروه و استایل موسیقی آنها باشم، هزار مدل خاطرهء ریز و درشت با آهنگهایشان داشته باشم، کنسرت  آخرشان را هم رفته باشم، آنوقت در این لیست نامی از آنها برده نشود. محال است! گوتان پراجکت عاشق بودن و عاشق شدن و عاشقانه زندگی کردن را نه با کلام، نه با تصویر، بلکه با نت و موسیقی و صدا به شما آموزش می دهد. البته مگر انتظار دیگری می توان از موسیقی نئوتانگو داشت؟ این بار آلبوم آنها منسجم تر، ریتمیک تر و جذابتر از همیشه، شما و بدنتان را با خودش به جشن موسیقی و رقص دعوت می کند تا در آن غرق شوید از بودن با او لذت ببرید. در مورد این آلبوم قبلا به طور کامل اینجا و در رابطه با کنسرت بی نظیرشان اینجا صحبت کرده ام. یک چیز را فراموش نکنید: گوتان پراجکت را دو نفری در هوا و فضای دونفره تجربه کنید! (البته امیدوارم پتانسیلش را داشته باشید)

 

9
Amiina – Puzzle

احتمالا دوستداران موسیقی آمبینت/پست راک، مخصوصا طرفداران گروه Sigur Rós، فیلم مستند و مشهور Heima ،که به داستان تور رایگان این گروه در روستاهای ایسلند می پردازد، را دیده اند. اگر دقت کرده باشید در این فیلم چند دختر جوان با سازهای زهی از قبیل ویالن، ویولا و ویالن سل، اعضای گروه سیگوروس را همراهی می کنند. آنها گروه بی نظیر و فوق العاده ای هستند به نام Amiina که با موسیقی فوق العاده لطیف و دل انگیزشان، روح شما را قلقلک میدهند. آمینا در ابتدا فعالیت خودش را با انتشار یک EP به اسم آنیمامینا/AnimaminA در سال 2005 آغاز کرد و سپس در سال 2007 اولین آلبومش به اسم Kurr را به بازار داد. سال 2009 دومین EP آنها به اسم Re Minore منتشر شد و حالا هم دومین آلبوم آنها با عنوان معما/Puzzle در سال 2010. سبک آمبینت آمیخته به پست راک و و البته تاثیر موسیقی ایسلندی بخصوص گروه Sigur Rós منجر به خلق شاهکاری در موسیقی آمبینت به اسم آمینا شد. حالا این آلبوم را بگذارید کنار یک EP که در همین سال منتشر شده با عنوان منتظر چی هستیم/ What Are We Waiting For که دو آهنگ جدید در خود دارد. باور کنید که اگر من دکتر بودم شنیدن این آلبوم را بعنوان علاج تمام بیماریهای روحی و روانی تجویز می کردم. اجازه بدهید این آلبوم را این گونه توصیف کنم: کنار یک پنجرهء آفتابگیر نشسته ای، یک بوم روبرویت، یک قلمو در دستت و کلی رنگ در کنارت داری. این آلبوم را گوش کن، چشمانت را ببند و روی بوم نقش بزن. مطمئن باشید چیز فوق العاده ای خلق خواهید کرد.

 

8
My Sleeping Karma – Tri

اینها از کجا پیدایشان شد؟ چی هستند؟ کی هستند؟ از کجا نازل شدند؟ شما با  My Sleeping Karma می توانید به معنای واقعی از موسیقی پست راک بعنوان پلکانی برای رسیدن به عرش و اوج استفاده کنید. آنها سه آلبوم منتشر کرده اند. نه! اجازه بدید! آنها سه شاهکار را خلق کرده اند!  باور کردنی نیست! یک موسیقی یکدست و تلفیقی، برگرفته از خمیرمایهء مذاهب شرقی و ترکیبش با موسیقی الکترونیک و راک، معجونی را در اختیارتان قرار می دهد که برای یک زندگی کفایت می کند. آلبوم اول در سال 2006 (هم عنوان با اسم گروه) یک حرکت متمایز در موسیقی پست راک بود. اما آلبوم دوم در سال 2008 به اسم ساتیا/Satya به معنای واقعی استثنایی، بدیع و زیباست. تا حدی که حتی آلبوم سوم یعنی سه/ Triکه در لیست قرار دارد به پای آن نمی رسد. این گروه و این آلبوم نقطه عطفی در زندگی موسیقیایی شما خواهد بود.

 

7
Anathema – We’re Here Because We’re Here

احتمالا آلبوم این جاییم، چون این جاییم/We’re Here Because We’re Here، هشتمین اثر استودیویی گروه مشهور Anathema جزو آن مواردی بود که اکثر دوستان می دانستند در این لیست قرار خواهد گرفت! آناتما اینبار با روحیه ای مثبت و روشن، تمام تاریکی گذشته را کنار گذاشته و با میکس بی نظیر استیون ویلسون (رهبر گروه Porcupine Tree) آلبومی را خلق کرده، که البته شاید تک تک آهنگهایش به زیبایی کارهای مشهور گذشته نباشه، اما مجموعهء آنها در کنار هم یک آلبوم زیبا و دوست داشتنی را از یک گروه دوست داشتنی بوجود آورده است که برخلاف قدیم تیغ را از دستتان می گیرد و شما را به زندگی و امید سوق می دهد! اشتباهی ساده/A Simple Mistake بدل به یک شاهکار می شود و در عین حال نور رویا/Dreaming Light بصورت یک اثر سافت راک متمایل به پاپ در می آید. این آلبوم با تمام تفاوتی که دارد، با تمام اعتراضی که برای طرفداران غمگین گروه ایجاد کرد، اثری قابل توجه و احترام است. من این آلبوم را دوست دارم چون زیباست، نه بخاطر اینکه برای آناتماست. در مورد این آلبوم اینجا بطور کامل حرف زده ام.

 

6
Massive attack – Heligoland

این اعجوبه های موسیقی تریپ هاپ در مدت 20 سال فعالیت هنری فقط 5 تا آلبوم منتشر کرده اند. فاصله همین آلبوم آخر یعنی هلیگولند/Heligoland با آلبوم قبلیشان هفت سال است، این یعنی مسیو اتک با کسی شوخی ندارد! وقتی که زمانش برسد آلبومشان منتشر می شود و شما غافلگیر خواهید شد. این آلبوم هم مانند تمام کارهای آنها بی تردید به یکی از شاخص ترین آثار موسیقی تریپ هاپ تبدیل خواهد شد. شما می توانید انعکاس موسیقی رگه، الکترونیکا، راک، جز و آلترناتیو را در آهنگها بشنوید. آدرین آتلی از Portishead و گب گاروی از Elbow در کنار چندین هنرمند دیگر مهمان آلبوم هستند و این نشان دهندهء این موضوع است که مسیو اتک بعنوان پایه گذار موسیقی تریپ هاپ در ابتدای دهه 90، همچنان بزرگترین گروه این ژانر بحساب می آید.  قبل از این آلبوم یک EP به اسم شکافتن اتم/ Splitting the Atom منتشر شد که چندین آهنگ اصلی آلبوم (مخصوصا سینگل اصلی آلبوم با عنوان شکافتن اتم با حضور هوراس اندی به عنوان خواننده مهمان) را در خود داشت (در مورد این EP قبلا اینجا صحبت کرده ام) این آلبوم همانطور که انتظارش را داشتم بهترین آلبوم تریپ هاپ 2010 است.

…ادامه دارد

34 پاسخ به “بهترینهای 2010 از نگاه من – 5

  1. محمد حسین 2011/01/08 در 00:32

    بردیا.
    آناتما هفتم؟؟؟دلت می آد؟؟؟باید صبر کرد دید 5 تای اول چیه

  2. محمد نخعی 2011/01/08 در 00:49

    اینکه اناتما جز top5 نیست عادلانست. با اینکه به صورت مجموعه اثر خوبی ولی همه آهنگا متوسط رو به بالاست نه شاهکار .آلبومیه که زود فراموش میشه بر عکس آلبومهای دهه ۹۰ شون .massive هم رتبش عادلانست.بقیه آلبومها رو گوش ندادم .اما top5 من :
    1. The National-High violet
    2.  MGMT- Congratulations
    3. Danger Mouse & Sparklehorse – Dark Night of the Soul
    4. Emotion & Commotion – Jeff Beck
    5. Peter Gabriel-Scratch My Back

    • Bardia.B 2011/01/08 در 08:43

      جناب نخعی، بحثی توی صفحهء فیس بوک وبلاگ در قسمت Discussions در مورد بهترینهای سال در حال انجام هست. خوبه که اونجا هم شما رو ببینیم.

  3. سعید 2011/01/08 در 00:54

    البته دنجر ماوس و اسپارکل هورس ۲۰۰۹ هست

  4. محمد حسین 2011/01/08 در 01:03

    وستان من لینک دانلود بعضی از آلبومارو پیدا نمیکنم.اگه لینکارو دارید لطفا بذارین که ما هم استفاده کنیم.مرسی

  5. شهاب 2011/01/08 در 01:22

    گویا نصف عمرم برفناست … فقط مسیو اتک رو گوش کرده بودم که زیاد باهاش ارتباط برقرار نکردم :دی
    منتظر بقیه اش هستییییییم

  6. محمد نخعی 2011/01/08 در 02:09

    @saeed
    آلبومjuly 12 2010,Dark Night of the Soul ریلیس شده

  7. بهزاد 2011/01/08 در 05:08

    محمد حسین جان مطمئن باش 5 تای اول چیز متفاوتی با بقیه چیزی که تواین لیست می بینی نیست.
    اینکه آناتما هفتمِ عادلانه هست یا نه چیزی نیست جز سلیقه.شاید اگه بردیا همون علاقه ای رو که به P.T داشت به آناتما داشت مثل سال قبل آناتما هم یهو از رتبه 2 سر در می آورد.
    برای من به شخصه به قدری آهنگ Simple Mistake فوق العاده هست که به راحتی بارها و بارها می تونه یه حسی بهم دست که اشک ریختن فقط نماد بیرونیه اون چیزی که سرم میاد باشه.(ضمن اینکه ورژن قبلیه این آهنگ رو همراه با دکلمه آخرش به مراتب بهتر از ورژن جدید می دونم)
    نمی دونم وقتی وینی داد می زنه
    mother can you hear me?
    can you tell me, are you there?
    father can you help me?
    cos i know that you care
    حسی بهتون دست میده یا نه,شاید باید آدم تو یه شرایط سخت باشه و پدر مادرش فوت کرده باشن تا بفهمه چه حسی ممکنه به آدم دست بده.
    وقتی با اکثر آهنگ ها یه بند ارتباط بر قرار کنی اون موقع راحت میشه با آهنگ هاش بری تو فکر و باهاش رویا پردازی کنی و بعد ببینی نه بلکه دغدغه فکری واقعیت تو این دنیا هستن اینا که به بهترین نحو ممکن با آهنگ داره بیان میشن.
    (من این جوری با آناتما برخورد دارم,فقط آهنگ نیست برام)
    آناتما می خواست این آلبوم یه دست باشه و امیدوار کننده تا یه حرکت متفاوت باشه و تو چرخه تکرار نیفتاده باشن وگرنه شاهد اون مدل آهنگ هایی نظیر Regret هم بودیم,تا جایی که من شنیدم آهنگی هست به اسم Voodoo,آهنگی که اگه منتشر میشد دیگه کسی نمی تونست از این حرفایی که در مورد این آلبوم زده شد بزنه.
    به هر حال همه اینا سلیقه اس,من که نتونستم با بخش الکترونیک سلیقه بردیا ارتباط برقرار کنم.
    بر خلاف پست های قبل من همه آلبوم ها این پست رو گوش دادم ولی الان فعلا تو جو آناتما هستم بعدا میام نظرم رو در مورد بقه میگم 🙂

  8. سعید 2011/01/08 در 07:31

    @ محمد نخعی
    این آلبوم به همراه کتابی که شامل عکسهای دیوید لینچ بود قرار بود توی می ۲۰۰۹ رلیز بشه
    منتها با کمپانی EMI مشکلاتی پیدا کردن که توی تاریخ ذکر شده کتاب به همراه سی دی رلیز شد
    اما نه سی دی موزیک
    بلکه سی دی خام که توی توضیحاتش نوشته شده بود هر جور دوس دارید ازش استفاده کنید
    البته همزمان آلبوم توی اینترنت منتشر شد که من هم همون موقع دانلودش کردم
    توی جولای ۲۰۱۰ مشکل حل شد و آلبوم به صورت رسمی رلیز شد
    البته حق با شماس
    تاریخ رلیز رسمی آلبوم ۲۰۱۰ هست
    اما اولین بار توی می ۲۰۰۹ پخش شد

  9. sinior06 2011/01/09 در 17:01

    توی این 5 تا آلبوم فقط My Sleeping Karma رو گوش نکرده بودم.که اونم امروز گوش کردم.حالا میتونم نظرمو بگم.تازه تو این مرحله اختلاف سلیقه هامون داره مشخص میشه.
    در مورد گوتان پراجکت اگه در کنسرت امسالشون شرکت نداشتی بعید میدونم توی 30 آلبومت بود.فکر میکنم دارای اختلاف سطح با کارهای دیگه تو لیستت هست.این آلبوم از آلبومهای خوب گوتان پراجکت نبود.سال پیش یکی از دوستام ازم پرسید بهترین موزیک ایرانی امسال به نظرت چی بود.منم که زیاد ایرانی گوش نمیکنم گفتم ساسی مانکن چون توی فلان پارتی توی شرایط خاصی خیلی بهم حال داد.فکر کن به من و ساسی مانکن که در حالت معمولی برام به صورت یه عذاب الهیه.(البته گوتان پراجکت رو نمیخوام انقدر سطحشو پایین بیارم.چون از گروههایی که منم خیلی ازشون بدم نمیاد.ویه سری موزیکهای به یاد ماندنی داره)
    Amiina رو 2 یا 3 هفته پیش شنیده بودم.موزیکهای خوبی دارند و بسیار دلنشین.ولی به نظر من امسال توی سبک پست راک امبینت آیسلندی آلبومهای Jonsi و Olafur Arnalds به مراتب بهتر بودند.البته انقدر خوب بودن این دخترهای تازه کار که توی 30 تای اول قرار میگرفتند ولی تو ده تا شک دارم.
    My Sleeping Karma رو امروز گوش کردم.انقدر که تو تعریف کردی انتظار بهتر از اینها رو داشتم.به نظرم گروه متوسطی اومدن.خیلی شاهکار نیستند ولی بد هم نیستند.
    و میرسیم به موضوع اصلی:آناتمای عزیز.با نظر بهزاد شدیدا موافقم.انتظار ما شاید زیادی از آناتما بالا رفته.منتظر آلبومی بودیم که تمام آهنگهاش در سطح مثلا lost control باشه.ولی واقعا انتظار بالایی بود.این آلبوم دارای یک آهنگ شاهکار Simple Mistake هست وبقیه آهنگها در سطح خوب و بسیار خوب هستند.در کل ریسک بزرگی کردی.آناتما در رتبه ی 7 باعث میشه بچه ها هر آلبومی زیر این رنکینگ میبینند بخوان با آناتما مقایسه کنند.مثل همین آلبوم میسیو اتک ؛که در این صورت دچار یک تناقض تو ذهنشون میشه.
    و به میسیو اتک میرسیم.تو این آلبومو بهترین تریپ هاپ سال میدونی ولی من اونو همسطح با آلبوم امسال هوورفونیک و مورچیبا میدونم و سطح آنکل رو که یک تریپ هاپ با زمینه ی الکتریک زیاد بود رو بسیار بالاتر از این آلبوم میبینم.به نظر من بعد از 7 سال انتظار؛ یکی از معمولی ترین آلبومهای میسیو اتک رو شاهد بودیم.
    امیدوارم 5 تا آلبوم بعدی 5 تا شاهکار دلنشین باشند.

    • Bardia.B 2011/01/09 در 23:55

      من از این کامنتها دوست دارم! حتی اگه تا این حد نظرش با من مخالف باشه (:

    • Bardia.B 2011/01/10 در 00:05

      حالا بریم سراغ جواب: در مورد Gotan Project که خودم اعتراف کردم بخاطر حضور توی کنسرتشون این آلبوم چنین جایگاهی رو گرفته. اما این گروه رو به شکل غیر منتظره ای آوردی پایین! من پدرم در اومد تا تونستم بلیطش رو بگیرم و کنسرت رو برم. این گروه رو فوق العاده میدونم و بنظرم توی ژانر خودشون فوق العاده هستن. احتمالا اگه کنسرت رو نمیرفتم این آلبوم میشد 15. اما مطمئنا توی لیستم بود.
      Amiina بنظرم بسیار بهتر از آلبوم انفرادی Jonsi و خیلی خلاقانه تر از اولاف آرنالدز بود. آرنالدز به شکل خسته کننده ای توی امبینت خاص خودش گیر افتاده و هیچ حرکت خلاقانه ای نسبت به قبل از خودش نشون نداده. در مقایسه این آلبوم آمینا هم از جونسی و آرنالدز برام جذابتر بود، و هم نسبت به کارهای گذشتهء خودش.
      My Sleeping Karma خب نظرها فرق میکنه. من این آلبوم رو عالی میدونم. هرچند توی پست هم نوشتم به اندازهء آلبوم دوم خوب نیست، اما برای من دوست داشتنیه.
      Anathema جاش خوبه!
      Massive Attack، اصلا و ابدا این آلبوم با هوورفونیک قابل مقایسه نیست! آنکل هم فضای کارش رو عوض کرده و همچنان کاراش خوبه. اما مسیو اتک نماد موسیقی تریپ هاپ هست برای من و نسبت به جایگاهش توی این لیست راضی هستم.
      به زودی میریم سراغ 5تای اول (:

  10. شهاب 2011/01/09 در 20:18

    آقا My Sleeping Karma عالیه … تشکرات فراوان برای آشنا کردن این گروه با اینجانب

  11. sadegh 2011/01/10 در 15:21

    من Massive attack رو آبلوم EP (atom) رو گوش کردم بدی نبود من بیشتر از شعراش خوشم اومد تا موسیقی نابش از نظر شما !!!!!

  12. ardeshir 2011/01/10 در 15:56

    این آلبوم یه شاهکار ه

    نظر دوستان محترم اما این آلبوم بسیار فنی و زیباست با نگرش جدید به زندگی!

    شاهکاره!!!!

    از وقتی این آلبوم بیرون امد همین حرف رو زدم تا الان!
    این آلبوم هم شک نکنید همون نگرش دنیل کاواناست نه ویلسون!!!1
    مگه از 3 تراکی که 3 سال قبل امده بیرون این رو بفهمید چه خبره؟ یعنی اینقدر سخحته؟
    از معنی اشعار میشد فهمید که خود آناتما دگرگون شده.
    شک نکنید.
    بدرود.

  13. ardeshir 2011/01/10 در 15:59

    و این رو هم بدونید شاهکار این البوم فقط simple mistake نیست !!!

    کل آلبوم با هم !
    مشکل اینجاست دوستی که به اناتما رتبه ی 7 داد کاملا از روی سلیقه این رو داده.
    وگرنه از لحاظ فنی و علمی آلبومی رو دست این آۀبوم نیست.

    آناتما جاش تو رتبه ی 1 باید باشه نه 7 !

  14. ardeshir 2011/01/10 در 16:03

    ااااااااه پس بارزام کجاست؟؟؟؟؟

    بابا بیخیال این از رتبه اناتما اینم از نبودن آلبوم شاهکار بارزام!

  15. محسن 2011/01/10 در 22:10

    قبل از هر چیزی از بردیا به خاطر تمام زحمتاش تشکر میکنم.همین که یه نفر همت میکنه و همچین بحثی رو باز میکنه تو این مملکت جای قدردانی داره.باید جای بردیا یادآوری کنم که این یه وبلاگ شخصیه و این لیست سلیقه شخص ایشونه.در مورد آناتما باید بگم واسه ی من دوره ی هنری که بخواد پیام یا احساس مشخصیو مستقیما به مخاطبش القا کنه تموم شده به همین علت سمت پست راک رفتم.بردیا قبل از انتشار این لیست از سال جدید و نحوهی همکاری جدید چیزایی گفته بود که تا حالا تو این چند تا پست در موردش حرفی زده نشده.به نظر من خواننده های وبلاگ اونقدری شدن که بشه این فضا رو توسعه داد و خود من که هر کمکی از دستم بر بیاد انجام میدم.اگه صلاح بدونید در این مورد همفکری کنیم.

    • Bardia.B 2011/01/10 در 22:23

      ممنون محسن. منتظرم بحث بهترینهای سال تموم بشه تا بشینم در موردش فکر کنم.

    • بهزاد 2011/01/11 در 07:30

      موزیک که ماشین یا غذا یا تخمک گذاری نیستش که دوره داشته باشه بعدش تموم شه.این که بخوای بگی آناتما پیام رو می خواد مستقیما القا کنه یه قضاوت 100 % نا عادلانه است اگه یکی از خواننده های شناخته شده این بلاگ باشه که نظرش با تو یکی باشه من اسمم رو عوض میکنم.
      کلا موسیقی به دلیل وجود ساز ارتباط مستقیم برقرار نمیکنه و این کل دلیلیه که ما به اون گوش میدیم چه برسه به آناتما که حالت های اتمسفریک دپرسیو امبینت و پراگرسیو داره.
      منم معتقدم آناتما بهترین آلبوم امسال نبود ولی اینکه جایگاهش این هست یا نه نظرم متفاوته.
      من فکر می کنم پست راک الان بین موزیک بازها مد شده.یا حداقل اگه کلمه مد زیاده روی باشه اینه که به دلیل اینکه تازه جا باز کرده گرایش زیادی به شناختش هست.این که بیایم گروه های معمولی این سبک رو بزرگ جلوه بدیم کار درستی نیست(مخصوصا این که تو این سبک کار تکراری زیاده).مطمئنا این سبک هم بزرگانی داره که توی 3 انتخاب اول بردیا حتما شاهدش هستیم و وقتی گوش بدید میبینید تنها دلیلی که تو لیست یکی از پست راک ها اول هستش اینه که یه کار متفاوت با تمام پست راک ها هست.

  16. Omid 2011/01/11 در 12:09

    The choice was love or fear of pain and

    I…
    Chose…
    Love…
    Cos everything is energy and energy is you and me…

    آناتما همه چیش خوشگله … با جمله ی بالا فک نکنم دیگه جای سوالی رو باقی گذاشته باشن ….
    آلبوم حرف نداشت … ولی نه بهترین آلبوم آناتما بود و نه بهترین آلبوم سال … نظر من بود البته !!!

  17. بازتاب: بهترینهای 2010 از نگاه من – 6 « آ ل ب و م

  18. sinior06 2011/01/11 در 22:57

    واقعا بردیا تونسته با وبلاگش محلی بسازه که یه سری آدم موزیک باز بتونند با هم درباره ی موزیک روز دنیا(موزیک دنیا به عنوان هنر نه تجارت) توش بحث کنند.
    مثلا تو صفحه ی فیسبوک این سایت یکی از بچه ها چند تا گروه بهم معرفی کرد که اکثرشونو نه من میشناختم نه خود بردیا.وقتی رفتم کارهاشون رو گوش دادم به جرات ممیتونم بگم 4 تاشون توی تاپ 10 من قرار میگرفت.حالا میفهمم با اینکه خیلی موزیک گوش میکنم ولی هر روز گروههایی میان که شاهکارند ولی من هنوز نمیشناسمشون.
    در مورد حرف بهزاد باید بگم باهاش موافقم من خودم یکی از اونهایی هستم که از پراگرسیو و سایکدلیک و حتی اتمسفریک راک به سمت پست راک در چند ماهه ی اخیر متمایل شدم.ولی این اعتقاد رو دارم که در پست راک گروههای تکراری و کارهای تکراری زیاده.نمیدونم منظورم رو خوب میرسونم یا نه؟ ولی فکر میکنم تمایل همه ی ما به پست راک مقطعی خواهد بود و فعلا تازگیش باعث جذابیتش میشه.همین الان که دارم مینویسم یه پست راک رو گوش میدم از یک گروه تازه کار که به نظرم فوق العاده است.هر روز میشه تو پست راک یک گروه خوب جدید کشف کرد.
    در مورد آناتما هم فکر میکنم همه توافق داریم که بهترین آلبوم این گروه نبود ولی این رو هم قبول داریم که آلبوم خیلی خوب و یکدستی بود.(همه آهنگها سطح بالایی داشتند) .من امسال آلبومهای پست راک قشنگ و فوق العاده زیاد شنیدم ولی راستش رو بگم نمیتونم هیچکدوم رو بالاتر از آناتما قرار بدم.

    • Bardia.B 2011/01/11 در 23:15

      با احترام فراوان به شدت باهات مخالفم. پست راک یک مرحله بعد از راک هست. وقتی گوش شما پراگرسیو راک (راک پیشرفته) رو رد میکنه به فضای پست راک (بعد از راک) میرسین و با گذشتن از اون وارد فضای آوانگارد میشین. اینکه پست راک بنظرت تکراری میاد فقط بخاطر این هست که به ندرت وکال توی آهنگها حضور داره. المانهای آهنگها، ملودی، فضاسازیها، و مفاهیم اونها کاملا با هم فرق داره. یه چیزی هم میخوام بگم بهت اما نه اینجا! بعدا خصوصی بهت میگم.
      پ.ن: بابت لطفت ممنونم دوست عزیز.

      • sinior06 2011/01/12 در 05:07

        بدون شک پست راک از نظر موسیقیایی مرحله ای بعد از پراگرسیوه ولی تجربه ای که من از پست راکهای 2 تا 3 سال اخیر داشتم خیلی گستردگی سبکی مثل پراگرسیو رو نداره.ولی به هر حال این مهمه که در حال حاضر من و خیلی از بچه ها رو مسخ خودش کرده و امیدوارم که این سبک پویایی خودش رو حفظ کنه.سبک آوانگارد هم که فعلا خیلی ناپخته به نظر میرسه ولی فکر کنم در آینده گوش و مغزم رو به سمت خودش متمایل کنه.
        در ضمن بردیا یه سری کار تو فیسبوک از بهترینهای سال فکر کنم مجتبی معرفی کرده به عنوان بهترینهایی که دیده نشدند .نمیدونم اونها رو گوش کردی یا نه؟آلبومهای خدایی بودند.واقعا میتونستند تو تاپ 10 باشند.
        بعدشم داداش هر چی میخوای بگی همینجا بگو.این جوری خصوصی آدم خوف برش میداره.

        • Bardia.B 2011/01/12 در 12:05

          خب، مجتبی اونجا یه لیستی نوشته، اما کافی نیست. مرد میخوام در موردش پست بنویسه!! (مجتبی با تو ام!)
          اون هم اصلا بیخیالش شدم، نمیگم بهت!

      • ardeshir 2011/01/13 در 16:10

        بردیا چرا دسته بندی میکنی؟ کی گفته پست راک بعد از راکه ؟ یا بعدش اوانگارد؟
        دسته بندی نکنید.
        اصلا چیزی به نام سبک معنا نداره.

        ببین قدرت آلبوم تا چه حده!
        آوانگارد اشغال هم داریم.
        همینطور که راک آشغال هم داریم.
        همین تفکیک ها باعث شده نگرش ما به موزیک اینطور بشه!
        هنوز نمیدونیم دو ره می فا سو لا سی چیه بعد میایم سبک بندی هم میکنیم!
        دوست عزیز چیزی انتظار میره اینقدر با قدرت حرف نزنید چون شبیه افه میشه کارتون.
        مفهوم کلی البوم را باید در نظر بگیریم که چه قدر از لحاظ فکری قوی هست یا نه.
        شک نکن الا اگه هر گروهی بیاد حرف های گزشته اناتما رو با موزیک برام بگه پشیزی برام ارزش نداره!!!

        • Bardia.B 2011/01/13 در 17:41

          اومدی و نسازی! من تعریف از خودم در نمیارم که! توی تعریف پراگرسیو راک اومده که بعد از ابتذال موسیقی راک در دهه 50 و اوایل دهه شصت، با تغییر تو یه چیزهایی یه سری گروه موسیقی راک رو پیشرفت دادن. واژهء پراگرسیو هم (به معنی پیشرفته) برای همین به این ژانر داده شد. در مورد پست راک هم من نساختم که این بعد از راکه! خود واژهء Post به معنی After و Later هست و زمانی که اومد بخاطر اضافه شده المانهای امبینت و الکترونیک اسمش شد پست راک. اینی که الان میگی چه ارتباطی به سبک شناسی داره برادر من؟ خب یه سبک جدیدتر میتونه هنرمندانی ضعیف تر از سبک قبلی داشته باشه. این اصل موضوع رو زیر سئوال نمیبره. خیلی هم پراگرسیو داریم که از راکهای قدیمی ضعیف تر هستن. خیلی هم پست راک داریم که از پراگرسیو ضعیف تر و خیلی هم آوانگارد که از پست راک بدتر! اینکه یه ژانری بعد از یه ژانر اومده دلیل بر برتری اون نیست. شما یه ژانری داری به اسم بلوز. یه ژانر بعدش میاد به اسم ریتم اند بلوز (R&B). کسی نگفته که آر اند بی از بلوز بهتره. آر اند بی بعد از بلوز اومده. دوست عزیز، چیزی که انتظار میره اینه که اینقدر با قدرت در مورد صحبتهای دیگران نظر ندین!

  19. Al!R3ZA 2011/01/12 در 00:07

    با Amiina دارم پرواز می کنم…
    عالیه!

  20. محمد 2011/02/06 در 21:35

    سلام. میشه لینک دانلود آلبوم آخر Amiina رو بذارید؟

پاسخی بگذارید

