آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Last.FM Best of 2010 – Part IV

خب… از شماره 40 تا شماره 11 رو معکوس با هم اومدیم تا برسیم به 10 هنرمندی که توی سال 2010 بیشتر از همه آهنگهاشون توسط کاربران سایت Last. fm شنیده شده. میتونین فهرست شماره 11 تا 20 رو اینجا، 21 تا 30 رو اینجا و 31 تا 40 (بهمراه توضیحاتی در مورد این فهرست) رو اینجا ببینین. و حالا 10 شماره اول این فهرست:

 

10
گروه آمریکایی The National پنجمین آلبوم خودش با عنوان High Violet رو در می 2010 منتشر کرد. اگه یه نگاه به چارتها بندازین می بینین که دو آلبوم اول اونها یعنی The National محصول 2001 و Sad Song for Dirty Lovers در سال 2003 در هیچ کشوری وارد چارت نشد. موسیقی اونها ضعیف و نچسب بود و هنوز نتونسته بودن توی ژانر ایندی راکی که ارائه میدن جا بیوفتن. سومین آلبوم اونها به اسم Alligator در سال 2005 تنها تونست در انگلستان رتبهء 165 رو بدست بیاره و توی چارت باقی کشورها راه پیدا نکرد. سال 2007 و انتشار آلبوم Boxer شروع مطرح شدن اونها در موسیقی بود. اما ماجرا در مورد آلبوم سال 2010 این گروه کمی متفاوت هست. اونها تونستن به رتبهء دوم در چارتهای کانادا و دانمارک و رتبهء سوم در چارتهای آمریکا، بلژیک و پرتغال و البته رتبه 5 در انگلستان دست پیدا کنن و آلبوم تونست بیش از 400هزار نسخه فروش داشته باشه. من این آلبوم رو دوست داشتم. مخصوصا دو تا آهنگ Anyone’s Ghost و Vanderlyle Crybaby Geeks. این آلبوم اثری یک دست و زیباست و به راحتی میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. این آلبوم در لست اف ام 7,311,829 بار توسط 409,617 نفر شنیده شده.

 

9
هنرمند آمریکایی Katy Perry سومین آلبوم خودش با عنوان Teenage Dream رو در اگوست 2010 منتشر کرد. نمیدونم دقیقا چه اتفاقی افتاده، اما وقتی اولین آلبوم کیتی پری در سال 2001 منتشر شد، اون زمان که هنوز اسمش کیتی هادسون بود و موسیقی گاسپل و کریستین راک کار می کرد، بنظر میومد این ژانر از موسیقی با یه دختر آینده دار روبرو شده. اما یهو هیچ خبری ازش نشد و هفت سال گذشت تا سال 2008 آلبوم One of the Boys با ژانر پاپ و تحت اسم کیتی پری منتشر شد. اون به طور کامل ژانر خودش رو عوض کرد و بیخیال موزیک مذهبی شد و قدم به دنیای پاپ گذاشت. آلبومش جزو پاپهای خوب سال بود. نسبت به خیلیهای دیگه که با ابتذال عجیبی به شهرت رسیدن، کیتی پری با موسیقی زیبای خودش مشهور شد. آلبوم سوم با وجود اینکه نتونست به اندازهء آلبوم دوم خوب باشه، اما در هفته اول 192هزار نسخه فروش داشت و سینگل اون California Gurls که با Snoop Dogg اجرا شده بود موفق شد رتبه اول چارت بیلبورد رو بدست بیاره. من این آلبوم رو چندان دوست نداشتم. در کل بنظرم نسبت به آلبوم قبلی کمی ضعیف و سطحی شده بود. آهنگها تنوع مورد نیاز تو موسیقی پاپ رو نداشت و در مجموع چندان چنگی به دل نمیزد. این آلبوم در لست اف ام 8,107,598 بار توسط 934,203 نفر شنیده شده.

 

8
هنرمند باربادوسی Rihanna  چهارمین آلبوم خود با عنوان Rated R رو در نوامبر 2009 منتشر کرد. توی تمام این مدتی که ریحانا فعالیت میکنه من فقط همون آلبوم اول یعنی Music of the Sun سال 2005 رو شنیدم. اون آلبوم بنظرم اثر خوبی برای موسیقی پاپ و ترکیبش با موسیقی رگه بود. اما یهو نمی دونم چی شد اون چهرهء کوچولو که به شدت دهاتی و ساده بود تبدیل به جانوری شد که هر آلبومش نسبت به آلبوم قبل جلفتر از آب در اومد. آلبوم اول اسمش بود «موسیقی خورشید» گرم و دوست داشتنی! آلبوم دوم شد «دختری مثل من» که رفتارش عجیب و غریب شده بود. آلبوم سوم شد «دختر خوب بد می شود» که خب دیگه ترکوند بد شدن رو! و آلبوم چهارم هم اسمش هست Rated R که همه میدونیم یعنی دسترسی زیر 18 سال ممنوع ! من این آلبوم رو نشنیدم. فقط این رو اضافه کنم که بعد از این آلبوم ریحانا در سال 2010 آلبوم پنجم خودش با عنوان Loud رو منتشر کرده که توی این لیست نیست. این آلبوم در لست اف ام 8,892,644 بار توسط 1,115,450 نفر شنیده شده.

 

7
گروه آمریکایی 30Seconds to Mars سومین آلبوم خودش رو با عنوان This is War رو در دسامبر 2009 منتشر کرد. من این گروه رو دوست ندارم! علت اصلیش هم بر میگرده به اینکه اصولا ارتباط چندانی با موسیقی هارد راک و اسپیس راک نمی تونم برقرار کنم. البته اگه یه زمانی هم بخوام این ژانر از موسیقی رو گوش کنم مطمئنا انتخابم این گروه نخواهد بود. موسیقی اینها من رو آزار میده و واقعا تعجب میکنم که چطور یه عده به موسیقی متال میگن سرسام آور در صورتیکه چیزی به اسم 30Seconds to Mars وجود داره!! من از این آلبوم فقط یکی دو آهنگ رو شنیدم که جذبم نکرد. البته قبلا بطور کامل در مورد این گروه و این آلبوم (البته بدون نگاه انتقادی) اینجا صحبت کردم. این آلبوم در لست اف ام 9,530,210 بار توسط  672,249 نفر شنیده شده.

 

6
هنرمند آمریکایی Eminem هفتمین آلبوم خودش با عنوان Recovery رو در ژوئن 2010 منتشر کرد. امینم رو میشه یکی از جریان سازترین هنرمند موسیقی دونست. یه سفیدپوستی که با حمایت غول موسیقی رپ Dr.Dre تونست وارد همچین محیطی بشه و با آهنگهای جنجالی خودش به شهرت عجیبی برسه. من کارهای امینم بعد از آلبوم چهارمش یعنی The Eminem Show محصول 2002 به بعد رو دیگه دنبال نکردم. اما همون سه آلبوم اولش بنظرم شاهکاری در موسیقی رپ و ترانه های انتقادی بود. همون موقع ها بود که امینم بدلیل اینکه بیش از حد مورد توجه قرار گرفته بود احساس خفگی میکرد و سعی کرد حضور خودش رو کمرنگتر کنه. برای همین بعد از آلبوم Encore در سال 2004  به مدت 5 سال خبری ازش نبود. تا اینکه در سال 2009 و 2010 دو آلبوم پشت سر هم منتشر کرد. من Recovery رو نشنیدم، اما احساس میکنم دوران امینم دیگه به سر اومده و شاید هنوز هم خیلیها به موسیقی اون بخاطر شهرتی که در گذشته داشته گوش میکنن. این آلبوم در لست اف ام 9,649,461 بار توسط 1,299,935 نفر شنیده شده.

 

5
گروه آمریکایی Vampire Weekend دومین آلبوم خودش به اسم Contra رو در ژانویه 2010 منتشر کرد. اولین آلبوم اونها در سال 2008 تونست رتبهء دوم در چارت موسیقی ایندی آمریکا و رتبه اول در چارت موسیقی ایندی انگلستان رو به خودش اختصاص بده. اما Contra تونست به موفقیت بزرگی برسه. کسب رتبه اول در چارتهای راک و ایندی آمریکا و همینطور رتبه اول در چارت ایندی انگلستان و کانادا و فروش بیش از 400هزار نسخه فقط در آمریکا نشون دهندهء موفقیت این آلبوم بود. خب این رو باید اضافه کنم که من هیچ آهنگی تا حالا از این گروه نشنیدم و از اونهایی هست که باید در اولین فرصت موسیقیشون رو امتحان کنم و ببینم جریان این موفقیت چیه. این آلبوم در لست اف ام 10,028,974 بار توسط 680,019 نفر شنیده شده.

 

4
گروه انگلیسی Gorillaz سومین آلبوم خودش با عنوان Plastic Beach رو در مارس 2010 منتشر کرد. یادمه اون زمان که سال 2001 اولین سینگل اونها به اسم Clint Eastwood با اون شخصیتهای خیالی کارتونی پخش شد هممون کف کرده بودیم که اینا دیگه از کجا پیداشون شد! بعد هم که چندتا کنسرت ازش اومد که باز هم آدمهای اصلی گروه نبودن و شخصیتهای کارتونی روی استیج برنامه اجرا می کردن، حسابی برامون به شکل معما در اومده بود. یادمه وقتی فهمیدم که مغز متفکر این گروه همون آقای Damon Albarn از گروه Blur هست نمیتونستم فکم رو ببندم! اون آلبوم اول به اسم Gorillaz شاهکار بود. یه اثر عجیب و غریب و خلاقانهء الکترونیک. آلبوم دوم با عنوان Demon Days در سال 2005  منتشر شد. چندان چنگی به دل نمیزد. خمیرمایهء رپ خیلی بیشتر از الکترونیک شده بود و برای همین باعث شد که سراغ شنیدن آلبوم سوم که امسال منتشر شد نرم. این آلبوم در لست اف ام 10,500,633 بار توسط 963,361 نفر شنیده شده.

 

3
گروه کانادایی Arcade Fire سومین آلبوم خودش با عنوان The Suburbs رو در آگوست 2010 منتشر کرد. آرکد فایر بی نظیره! هیچ گروهی رو نمیتونین با این ترکیب شگفت انگیز پیدا کنین. گروهی تا این اندازه شلوغ و به این اندازه منظم. گروهی هیچ کسی هیچ پست مشخصی توی اون نداره و یهو وسط آهنگ درامر بلند میشه میاد پشت پیانو میشینه و گیتاریست سازش رو ول میکنه و میره پشت درامز! موسیقی اونها رو توی هیچ دسته ای نمیشه گنجوند و میشه از اونها بعنوان نماد موسیقی باروک نام برد. آلبوم اول اونها در سال 2004 با عنوان Funeral فیتیله رو در شما روشن میکنه تا سه سال بعد در سال 2007 با آلبوم Neon Bible منفجر بشین!!! و البته آلبوم سوم با وجود اینکه به ظرافت و زیبایی دو اثر قبلی نیست اما باز هم عنوان آرکد فایر رو یدک میکشه. قبلا در مورد این آلبوم اینجا بطور کامل و مفصل صحبت کرد. این آلبوم در لست اف ام 11,122,675 بار توسط 541,984 نفر شنیده شده.

 

2
گروه انگلیسی Mumford & Sons اولین آلبوم خودش با عنوان Sigh No More رو در اکتبر 2009 منتشر کرد. رهبر گروه مارکوس مامفورد با تشکیل گروه در سال 2007 و همکاری با هنرمندان مشهور ژانر فولک راک مثل لارا مارلینگ (که البته الان دوست دخترش هم هست!) فعالیت خودش رو شروع کرد. اولین آلبوم اونها با ژانر دوست داشتنی فولک راک به محض انتشارش با رتبهء 11 وارد چارت انگلستان شد و تونست بعد از گذشت یکسال همچنان در رتبهء سوم این چارت باقی بمونه. در استرالیا هم این آلبوم تونست رتبهء اول رو تصاحب کنه و 17 هفته هم توی چارت باقی بمونه. متاسفانه من از این آلبوم به جز یکی دو آهنگ چیزی نشنیدم. این هم از اونهاست که باید آلبومش رو حتما بگیرم و گوش کنم و ببینم حرف حسابش چیه! این آلبوم در لست اف ام 11,613,844 بار توسط 303,862 نفر شنیده شده.

 

1
هنرمند آمریکایی Ke$ha اولین آلبوم خودش با عنوان Animal رو در ژانویه 2010 منتشر کرد. وقتی سینگل Tik Tok از این آلبوم رو دیدم هیچوقت فکر نمیکردم این دختر بی ریخت که تمام تلاش خودش رو برای نمایش بدنش بکار میبره بتونه به این شهرت برسه (البته در نهایت پذیرش این از لیدی گاگا برام خیلی راحت تره!!) Ke$ha به طور کاملا آشکاری با استفاده از حرکات اروتـ.ـیک سعی میکنه حداکثر استفاده رو از موقعیتی که نصیبش شده بکنه. اون هم به شکلی راهی رو در پیش گرفته که لیدی گاگا شروعش کرده بود. اینها نشون دادن که سلیقه نوجوونهای امروزی با یک دهه پیش خیلی فرق کرده. دیگه معصومیت بریتنی و کریستینا جواب نمیده و باید یه نمایش وحشیانه و مبتذل از موسیقی پاپ رو به مخاطب تزریق کرد. من به جز همون یدونه آهنگی که اسم بردم چیز دیگه ای از این آلبوم نشنیدم. این آلبوم در لست اف ام 15,915,151 توسط 899,706 نفر شنیده شده.

55 پاسخ به “Last.FM Best of 2010 – Part IV

  1. سیروس 2010/12/15 در 17:25

    مرسی بردیای عزیز.
    اون تیکه ی – معصومیت بریتنی و کریستینا – !!واقعاً برام جالب بود …

    • Bardia.B 2010/12/15 در 23:36

      نگاهی بندازین به اولین کلیپ بریتنی اسپیرز (Baby One More Time) و اولین کلیپ کریستینا اگولرا (Genie In The Bottle)، و مقایسه بکنین با اولین کلیپهای لیدی گاگا و Kesha . اونوقت مطمئنا متوجه منظورم از واژه معصومیت میشین. از نظر من دختر بچه ای که نشسته پشت میز مدرسه و خیال پردازی میکنه یا دختری که کنار ساحل تک و تنها با لباس کاملا معمولی روی ماسه ها چرخ می زنه و خیال بافی می کنه، نشون دهنده سادگی یه دختر نوجوان هست. اینکه این دو نفر بعدا چه اتفاقی براشون افتاد و تبدیل به چه خواننده هایی شدن رو کار ندارم. دارم در مورد شروع و روش جذب مخاطب حرف میزنم.
      پ.ن: بنظر میاد جدیدا یه تعداد از دوستان بجای اهمیت دادن به اصل موضوع و بحث کردن بر سر موسیقی، ترجیح میدن با گیر دادن به یه واژه یا ترکیب یه سیستم جدیدی که بیشتر شبیه شوخی و خنده هست رو برگزار کنن.

      • سیروس 2010/12/16 در 07:37

        نمی خواستم گیر بدم و اصلاً با نظرت موافق هم بودم. به این فکر می کردم که آیا ده سال دیگه هم ممکنه از معصومیت لیدی گاگا در برابر به اصطلاح خواننده های اون موقع حرف بزنی …

  2. سعید 2010/12/16 در 09:51

    لینک مستفیم مامفورد اند سانز.اگه احیانا لازم داشتی:
    http://blackdeath19.dl.rapidbaz.com/zlwG/MumfordAndSons-SightNoMore.rar

  3. Arash 2010/12/16 در 11:21

    ۲ تا سوال
    درامر the national احیانا مرحوم John Lennon نیست ؟
    اصولا چرا بندای newyork ای اینقد خوبن ؟

    • Bardia.B 2010/12/16 در 13:32

      سئوال اولت رو متوجه نشدم. یعنی جی درامر این گروه جان لنون هست؟ اینطور که نیست، ولی مگه ممکنه درامر یه گروه که سال 1999 شکل گرفته کسی باشه که 20 سال قبلش مرده ؟ در مورد سئوال دوم هم خب سئوال نیست که (: یه نظره. بله، گروه های نیویورکی یه سر و گردن بالاتر از جاهای دیگه آمریکا هستن. علتش هم احتمالا به امکانات این شهر برمیگرده. نظر خاصی ندارم در موردش (:

  4. علی دائی 2010/12/16 در 13:20

    احمق الاغ تو چی میفهمی از موسیقی که 30 seconds to mars رو زیر سوال میبری …

  5. Behzad Rad 2010/12/16 در 20:57

    من رتبه ۳ و ۵ و ۱۰ ره گوش دادم که به نظرم شماره ۳ معمولی ۵ اصلا جذبم نکرد و ۱۰ هم آلبوم خوبی بود.
    رتبه ۲ هم باید دید چیه.

  6. ساحل 2010/12/16 در 23:59

    کل این رتبه بندی بی اعتباره و آوردنش تو اینجا (حتی اگه برای آشنایی با سلیقه ملت باشه) وقت تلف کردن!
    لیست خودتو بده بیرون برادر! تو رو چی به این موجودات مضطرب کاسب؟!

  7. Behzad Rad 2010/12/17 در 14:56

    تا الان تغییری تو ۱۰ تا انتخاب اول سال پیشت بوده؟یعنی چیزی بهش بعدا اضافه شد؟

    • Bardia.B 2010/12/17 در 15:35

      متوجه نشدم منظورت رو بهزاد. ده تا انتخاب سال قبل؟ یعنی 2009؟ اگه منظورت اینه که بهش فکر نکردم دقیقا. اما مطمئنا یه سری آلبوم از 2009 بعدا شنیدم که ارزش این رو داشت توی اون لیست گنجونده بشه. در مورد 2010 هم لیست تا حدودی زیادی در اومده. سال که تموم شد پستهاش رو میذارم.

  8. آذین 2010/12/17 در 15:46

    خب من همه ی این البوم ها رو شنیدم تقریبا!! و میخوام نظرم رو اعلام کنم!
    اصلا رتبه ی یک این چارت برای من غیر قابل قبول هست . اهنگ های این خانوم به غیر از چندتاشون که فقط به درد رقصیدن میخورند بقیه شون قابل شنیدن هم نیستند!
    البوم mumford and sons آلبوم خوبی بود البته نه در حدی که در رتبه دوم باشه و آلبوم arcade fire رو هم که همه شنیدیم.
    علت محبوبیت vampire weekend رو من که درک نکردم شما اگر گوش دادین و خوشتون اومد دلیلش رو بنویسید که ما هم متوجه بشیم.
    در مورد 30 seconds to mars هم به نظرم البوم قبلی خیلی از این یکی بهتر بود و از این که در لیست بود خیلی تعجب کردم!
    بهترین آلبوم بین این ها هم به نظر من آلبوم the national بود که حقش بود تو این لیست باشه.
    کاش شما هم زود تر لیست خودتون رو اماده کنید با برترین های شما هم آشنا شیم!

  9. A R A S H 2010/12/17 در 17:09

    بردیا yoav شنیدی؟؟
    اگه نشنیدی هر دو تا آلبومش رو شدیدا توصیه می کنم.
    با شناختی که از سلیقت دارم فکر کنم آلبوم آخرش یه ذره لیست بهترین هاتو بهم بریزه!

    • Bardia.B 2010/12/17 در 17:51

      رفتم تو کارش. ببینم چیه اینی که میگی.

    • Bardia.B 2010/12/18 در 00:50

      آرش! قاطی نکنیا! من الان دارم A foolproof escape plan رو گوش میکنم. اول اینکه این ژانر رو دیگه نیستم خیلی. دوم اینکه توی اونهایی که امسال توی این سبک آلبوم دادن یه گوشی به Seth Lakeman بده. بنظرم از این بهتره. ممنون بابت معرفیت. از این کارا بکنین باز.

  10. maryam 2010/12/17 در 20:04

    من دیروز از روی این لیست آلبوم the national رو دانلود کردم و به مدت ۲۴ ساعت بدون وقفه دارم گوشش میدم ،فکر کونم بهترین آلبومی که در تمام عمرم گوش دادم

    • Bardia.B 2010/12/18 در 00:48

      بله مریم. آلبوم خیلی خوبی بود. شاید یکی از معدود آلبومهایی که لیاقت داشت توی این لیست باشه.

  11. A R A S H 2010/12/18 در 01:42

    charmed & strange رو هم حالا به خاطر من گوش کن 🙂
    این از اون one man band هاست که کلا همه کاره ست و لایوهاشم تک نفریه. با گیتار و افکت.
    ویژگی آلبوم اولش اینه که به غیر از گیتار از ساز دیگه ای استفاده نشده توش. همه صداها از گیتار آکوستیکش دراومده با انواع و اقسام افکت ها.
    تو آلبوم دومم به همین شکله به غیر از بعضی جاهای کوچیک که از پیانو استفاده کرده بقیه سازها مثل درام و بیس و حتی بعضی جاها خود پیانو هم صداشون از گیتارش بلند شده!

    Seth Lakeman هم نشنیدم. حتما گوش می کنم مرسی از پیشنهادت.

  12. سپهر 2010/12/18 در 01:49

    1. به نظرم این لیست ، لیست خوبی بود. حداقل نسبت به پارسال که خیلی قابل تحمل‌تر بود!

    2.گروه ومپایر ویک‌اند رو دوست دارم به دلیل اینکه اول یک گروه ایندی راک معمولی نیست و به نظرم کارشان خلاق‌تر و تجربه‌گرا تر از گروههای هم سبک خودشونه، بعدش کلیپ های خیلی با نمکی دارند! بعدش هم … بعدش … بعدش هم خواننده – کیبوردیست – گیتاریست – درامر – شاعر (و کلا همه کاره‌) این این گروه یک ایرانی(الاصل) هست.

    3.آلبوم گوریلاز هم جالب بود .آلبوم‌های کیتی پری و امینم هم حداقل گزینه‌های قابل تحملی برای افرادی بودند که برای سرگرمی موزیک گوش می‌دهند.

    4.درباره مقایسه‌ات درباره کشا و بریتنی یک سری نظرهایی داشتم که …حوصله‌ ندارم بگویم چه نظرهایی داشتم بی خیال!

    5.آمار راجع به این آلبوم گروه مامفورد اند سانز درسته؟ یعنی 300 هزار نفر یک آلبوم را 11 میلیون بار گوش دادند؟ یعنی به به طور میانگین هر نفر 36 بار؟ خب این با توجه به سبک اینها خیلی عجیبه! توی هیچ جای این چارت هم همچین چیزی به این شدت تکرار نشده بود! در کنار اینها هم این آلبوم چندان خاص نبود و به نظر همون آلبوم انفرادی لرا مارلینگ قوی تر این بود!

    • Bardia.B 2010/12/18 در 09:39

      1. موافقم باهات. این لیست در مجموع بهتر از پارسال بود. حداقل وزن ایندی و فولک رفته بود بالا. قاعدتا انتظار نداریم که موزیک متال یا امبینت یا پست یا هر چیز دیگه ای که به نسبت مخاطب خاص داره توی این فهرست باشه. همین که وزن موسیقی پاپ (پاپ به اون معنی که ما بکار میبریم البته) خیلی پایین هست، خودش خیلی خوبه.
      2. خب من این گروه رو نمیشناختم و آلبوم رو دانلود کردم و بعد از یک بار گوش کردن پاکش کردم که بیخودی هاردم شلوغ نشه!!!! نتیجه اینکه بنظر میاد من این مدل از موسیقی ایندی راک رو نمیپسندم. کلیپی هم ازشون ندیدم. اینطور که گفتی باید یه نگاهی بندازم پس.
      3. در این مورد هم بگم من فقط آلبوم کیتی پری رو گوش کردم و اون هم جزو اونایی بود که بعد از یک بار گوش دادن به ریسایکل بین پیوست!
      4. بیخیال چیه؟ حرف بزن! با من حرف بزن سپهر!
      5. آره! این خیلی جالبه! خب وقتی عدد این نسبت (تعداد اسکرابل شده تقسیم بر تعداد اسکرابل کننده) بزرگتر بشه نشون دهنده وفاداری طرفداران یا هر چیز دیگه ای که میشه اسمش رو گذاشت هست. اینکه بطور متوسط هر نفر 36 بار آهنگهای این گروه رو گوش کرده باشه خیلی رقم جالبی هست. جالبیش رو هم اینجا میشه فهمید که برای مثال بطور متوسط هر فرد 4 بار به آهنگهای لینکین پارک گوش کرده و در شرایط خیلی خوب 20 بار به آرکد فایر. رتبه اول هم که برای کشا هست هر نفر بطور متوسط 17 بار اون رو شنیده. 36 خیلیه !!!!

  13. SINA 2010/12/18 در 11:05

    30 seconds to mars اخه جیغ الکی زدن شده هنر؟؟ ماکه نمیفهمیم یکی به ما بگه تا از جهالت بیایم بیرون

  14. drmar 2010/12/18 در 19:51

    tuye 10 taye aval be nazaram ARCADE FIRE & THE NATIONAL albumhaye fogholadei budan

    aslan ba kare in VAMPIRE hal nakardam hala inke irani hastan aslan ahamiyati nadare

  15. محمد نخعی 2010/12/19 در 20:52

    kesha……… 5/10 پولی که صنعت موسیقی رو میچرخونه از جیب کودکان و نوجوونها در میاد نه آدم بزرگها 
    Mumford & Sons ………….. گوش ندادم
    arcade fire………….6/10 همچین مالی هم نیست یه موزیک خیلی خیلی ساده که کلی صدا بهش اضافه شده
    gorillaz…………..6/10 بدنبود ولی مشکل کسایی که آلبوم اولشون شاهکاره اینه که سطح توقعات رو بالا میبره مثل james blunt
    vampie weekend………..1-10 واقعا ایرانیه؟
    eminem……….شرمنده این یه قلم سبکو ما نیستیم ولی دوستای رپ بازم میگن خیلی خوب بوده
    30s…………. 0/10 واقعا این بچه خوشگل اگه هنرپیشه نبود الان کجا صنعت موسیقی بود ؟
    rihanna……….4/10 رقابت شدید بین خواننده های زن امریکا در ف.ا.ح.ش.ه. سال شدن
    katy perry…………4/10 ایضا
    the national ………….9.5/10 نیم نمره کم میشه به خاطره آهنگ little faith که در حده ۱۰ ترک دیگه نیست .

  16. سیامک 2010/12/20 در 01:35

    فکر میکنم که در مورد امینم اشتباه میکنی.یه مشخصه ام اینه که طرفدارای خیلی پر و پا قرصی داره.به شدت… که اونم به خاطر ذات موسیقی و مضمون کاراشه که خیلی صادقانه و رو و ملموس و نزدیک به زندگی واقعیه…بعد خود ام هم انگار که حواسش باشه کاملا با طرفداراش جلو میاد…مثل همیشه هم بی پرده و صادقانه.تا اونجا که مثلا حتا ابایی نداره کارای آلبوم قبل خودشو-تو همین آلبوم آخر-کاملا زیر سوال ببره…نکته ی بعدی اینه که ام هوش و رندی خیلی بالایی داره و بعید میدونم انقدر راحت وا بده…کمااینکه اینروزها هم همه از بازگشت باشکوهش حرف میزنن که به نظر من از همون آلبوم ریلپس و قطعه ی بیوتیفول کلید خورده بود…
    در مورد اون سالهای انزوا هم علت اصلی کشته شدن پروف یار غارو بهترین دوست عمرش بود که ام خودش رو تو این قضیه مقصر میدونست و سر این جریانات افسردگیش شدت پیدا کرد…که فکر میکنم همه ی این جریانات برای ام لازم بود که از اون حال و هوای ابتدای مشهوریتش بیرون بیاد…
    یک جمله هم داشتی که خیلیها بخاطر شهرت پیشین امینم به کارهاش گوش میکنن که اینم کاملا رد میکنم.ریکاوری خیلی مخاطبهای جدید رو جذب کرد…
    از ریکاوری حداقلش No Love و NOt Afraid رو بهت پیشنهاد میکنم.

    خسته نباشید.

    • Bardia.B 2010/12/20 در 18:17

      اینکه علت واقعی کناره گیری چند سالهء امینم چی بوده رو دقیق نمیتونم در موردش نظر بدم. ممکنه طبق فرمایش شما مرگ Proof (که بیشتر اون رو بعنوان یکی از اعضای D12 میشناسین) بوده باشه. اما مطلبی که همون زمان من در مورد تصمیم امینم خونده بود چیزی بود که توی پست نوشتم. اون از اینکه سرتیتر خبرها هست راضی نبود و توی زندگیش خصوصیش دچار مشکلاتی شده بود. برای همین توی یه مصاحبه اعلام کرده بود برای یه مدت نامعلوم میخواد فعالیت خودش رو قطع کنه تا به زندگیش سر و سامون بده، و البته توی این مسئله اعتیادش به قرصهای خواب آور هم بی تاثیر نبود. در خصوص اون حرفی هم که زدم (که خیلیها بر اساس شهرت امینم به آلبومش گوش کردن) میتونه سند اثبات ادعای من آماری باشه که ارائه شده. بطور متوسط هر کاربر 7 بار به آهنگهای امینم گوش داده و این در حالی هست که این آلبوم 17 تا Track داره. یعنی یه چیزی کمتر از نصف. این میتونه نشون بده که چندان طرفدارهای پر و پا قرصی در بین شنونده های آلبوم نبوده (مثلا مقایسه بکن با شماره بعدی 30secs to mars با متوسط 14 بار برای آهنگی که 12 تا Track داره و یا شماره قبلی Vampire Weekend با متوسط 15 بار برای آلبومی با 10 تا Track)

  17. AmirOW 2010/12/21 در 14:47

    بهترین های امسال ار نظر من :
    The National – High Violet
    Jeff Beck – Emotion & Commotion
    Vampire Weekend – Contra
    Dr.Dog – Shame Shame
    Ólafur Arnalds – …And They Have Escaped The Weight Of Darkness
    The Black Keys – Brothers
    Belle & Sebastian – Write About Love
    King of Leon – Come Around Sundown
    Sugarland – Incredible Machine
    Cary Brothers – Under Control

    آلبومهایی که زدن تو ذوقم ولی دوستشان داشتم :
    James Blunt – Some Kind Of Trouble
    Kanye West – My Beautiful Dark Twisted Fantasy
    Katy Perry – Teenage Dream
    Amy Macdonald – A Curious Thing
    AaRON – Birds In Storm

    • Bardia.B 2010/12/21 در 14:55

      امیر جان، چه عجله ای داری برادر؟ میذاشتی سال تموم میشد بعد لیستت رو مینوشتی (بعدا همین کامنت رو کپی کن زیر پستی که در این خصوص میذارم) . اینطور که بنظر میاد هیچ آیتم مشترکی با هم دیگه نداریم 🙂

      • AmirOW 2010/12/21 در 15:19

        سال داره تموم میشه دیگه ..نه ؟

        آیتم مشترک نداریم..می دونم:دی

        • Bardia.B 2010/12/22 در 15:10

          داره تموم میشه خب. اما نشده که برادر من! یهو دیدی توی همین هفته یه آلبوم اومد (نمیاد احتمالا البته!) که زد ترکوند همه چیو! یا اصلا یه چیزی به دستت رسید و گوش کردی و متحول شدی. هنوز یه هفته فرصت هست. (:

  18. Al!R3ZA 2010/12/23 در 12:50

    خوب تو همین پست سعی می کنم در مورد آین آلبوم ها نظرم رو بگم.
    اوّلی Ke$ha .
    سه آهنگ اوّل به نظر من عالی بودن.آهنگ چهار خوب. بقیه چرت و پرت.
    من متوجه نیستم چرا هنوز بعضی ها با پاپ برنامه چاقوکشی دارن. یعنی علاوه بر اینکه خودشون دوست ندارن دوست دارن بقیه هم به پاپ گوش ندن.
    بردیا خودت می دونی من چیا گوش می دم. ولی خوب برای من پاپ جای خودش رو داره و هیچ وقت حذف نمی کنم ش. اگه الان می خوایید بگید پاپ خوب و بد هم داریم مثلا مایکل جکسون و… .
    خوب من اون رو هم قبول دارم. دلیل نمی شه که چون لیدی گاگا و فلان کس سکسی لباس می پوشه بهش گوش ندیم.
    من قبول دارم این ها هنر ندارن و تجاری هستن و…ولی خوب به نظر من مزخرف نیستن. چون اگه مزخف بودن اینهمه مشهور نمی شدن.
    ——-
    راستی بردیا اصن یه موقع به وبلاگ من سر نزنی ها. فقط داداش کوچیکه به وبلاگ داداش بزرگه سر می زنه 😀

    • Bardia.B 2010/12/23 در 13:40

      یه نکته ای که برای من جالبه اینه که من بعنوان صاحب بلاگ این حق رو دارم که از موسیقی پاپ بنویسم یا ننویسم! من این موسیقی رو نمی پسندم، دنبال نمی کنم و چیزی هم در موردش نمی نویسم. اما برام عجیبه که چطور یه عده میتونن اعتراض بکنن که چرا اسم بردی از این موسیقی!!! سلیقه و خط مشی من کاملا مشخصه! نمیدونم چرا یه عده فکر میکنن باید نسبت به سلیقه اونها جوابگو باشم!!!

      • Al!R3ZA 2010/12/23 در 14:00

        الان این رو نوشت به من بود؟
        چرا خوب به من می گی؟ من کی این حرف ها رو زدم؟
        منظور من کلی بود. فقط اونجا تو رو شاهد قرار دادم که خودت می دونی چی گوش می دم زیاد.

        • Bardia.B 2010/12/23 در 17:28

          نه به تو نبود. به اونایی بود که اون حرفهای عجیب و غریب رو در مورد این لیست زده بودن.

  19. Al!R3ZA 2010/12/23 در 14:05

    آلبوم شماره دو رو فعلا گوش ندادم. ولی در مورد Arcade Fire :
    آلبوم نزدیک به عالی. برخلاف حرفی که گفته بودن طرفدارهای ما برای یک آهنگ خاص به کنسرت نمی آن و همه ی آهنگ های ما در یک سطح هستن. به نظر من آهنگ شماره دو یه سر و گردن از بقیه آهنگ ها بالاترئه. در کل سه آهنگ اول و آهنگ شماره 15 خیلی خوب هستن.
    اجراهای زنده ی این گروه واقعا جذاب و عالی ئه.
    از پنج به این آلبوم چهار می دم.

  20. صادق 2010/12/24 در 09:14

    به نظرم تعداد بار شنیده شده یه آهنگ اصلا دلیلی بر خوب بودن آن نیست.

    • Bardia.B 2010/12/24 در 11:26

      بله. کاملا حق با شماست. این لیست هم قصد نداره هنرمندان رو ارزش گذاری کنه. فقط داره آماری ارائه میده از اینکه اعضای سایت مخاطب کدوم یکی از اونها بودن.

  21. Al!R3ZA 2010/12/24 در 20:41

    شماره دو. آلبوم گروه Mumford & Sons
    واقعا سبک جالب و دوست داشتنی هست.
    واقعا بهتر از شماره سه هستن به نظر من!
    آهنگ شماره دو و شیش و هشت خیلی دوست داشتنی و عالی کار شدن.
    نمره من 4.5 از پنج

  22. Al!R3ZA 2010/12/24 در 20:58

    شماره چهار یعنی گروه Gorillaz.
    اصلا نفهمیدم ایننا چطوری اینقدر مشهور شدن.
    آهنگ شماره چهار عالی بقیه چرت و پرت. هرچقدر بالا پایین کردم 1 از پنج. عمرا نمره بیشتری بدم. lol

  23. احسان 2010/12/25 در 00:15

    man az vampire weekend avval ye clip Ddam be nazaram kheili jaleb oomad (clip cousins)z
    badesham ye chizaye jalebi ham darbarashun hast inke yeki az azaye goruh esmesh ROSTAM va iranie yani pedar madaresh iranian
    va Dge inke sare in covereshun kolli janjal dashtan va kareshun be dadgah keshide ingar Bejaze dokhtare in akso gir avordan va gozashtan covereshun shayadam ye dalile shohrateshun in bashe
    man albumeshuno gereftam alanam daram gush midam be nazaram ye kare mamulie vali oon clip cousins ro gush konin va bebinin hatman

    • احسان 2010/12/25 در 00:23

      rasT dar morede ghazie masumiatam man hamishe be in ghazie deghat mikardam va kamelan ba bardia movafegham
      be nazaram kollan jame’e amrica dare kerkereye khodesho mikeshe payin

  24. Al!R3ZA 2010/12/26 در 18:12

    شماره پنج Vampire Weekend . نمی دونم چیه! موسیقی هندی به صورت انگلیسی! یا یه همچین چیزی!
    خوب بود. بد نبود. برای من دوست داشتنی نبود.
    3 از 5

  25. Al!R3ZA 2010/12/26 در 18:21

    شماره 6 Eminem. دو آهنگ عالی به اسم not afraid و love the way you lie بقیه مزخرف.
    نمره من 2 از 5 به کل آلبوم.

  26. Al!R3ZA 2010/12/26 در 18:33

    شماره هفت: 30Seconds to Mars
    نمره من 4.5 از 5

  27. Al!R3ZA 2010/12/30 در 11:14

    در مورد شماره هشت rihanna دو آهنگ Rude Boy و Te Amo عالی بودن. بقیه چرت و پرت
    2 از 5

  28. Al!R3ZA 2010/12/30 در 11:33

    شماره نه کتی پری . آهنگ شماره یک و چهار عالی. شماره سه متوسط. بقیه ضعیف.
    نمره من 2.5 از 5

  29. Al!R3ZA 2010/12/30 در 13:07

    شماره ده و آخری آلبوم جالبی بود 4.5 از 5

  30. R3ZA 2011/06/07 در 20:49

    خوب حالا من دير رسيدم به بحث ها…
    من ميخوام يک چد تا نظر بدم…
    1. در مورد آلبوم کيتي پري باهاتون موافقم واقعا چرت بود…
    2. آلبوم National بهترين آلبوم اين گروه بود تا الآن…
    3. آلبوم گوريلاز يک آلبوم واقعا عالي بود… ميشه بهش 4 از 5 داد… موسيقيشون واقعا پيشرفت کرده نسبت به قديم هرچند که در آلبوم اولشون که همنام گروهشون بود واقعا کار بينظيري را ارئه دادند و به قول خودتون همه ما کف کرديم وقتي ويديو هاشونو ديديم…
    4. آلبوم 30 ثانيه به مريخ واقعا يک آلبوم چرت به تمام معناست… فقط آهنگ Hurricane زيباست… بقيش به درد اين ميخوره که آدم سيفونو بکشه روش… کلا کارهاي اين روه ضعيفه و هيچ وقت هم پيشرفت نميکنن اگر اين روال را پيش بگيرند.
    5. آلبوم Rated R از ريحانا… واقعا از شما توقع نداشتم که اينجوري بگيد در مورد اين آلبوم.. منم دفعه اول که اين آلبوم را گوش دادم امتياز 2 را هم به زور بهش دادم ولي وقتي رفتم و ديديم که منتقدها چقدر اونو تحسينش کردن براي اين کار کنجکاو شدم تا ببينم اين آلبوم چيه که اينقدر مورد تحسين قرار گرفته… حتي از همون آلبوم بترکونش هم بشتر تحسين شد. واقعا با بار سوم به اين نکته پي بردم که اين آلبوم بعد از آلبوم Arcade Fire بهترين آلبوم سال 2010 بوده… اين آلبوم يک R&B واقعيه که کمي درکش مشکله… همه منتظر اين هستيم که ريحانا بياد و به قول خودتون جلف بازي از خودش در بياره همون کارهايي که الآن بهش برگشته با آلبوم جديدش… ولي اين آلبوم کاملا فرق داره… ميشه گفت بهترين اثر ريحاناست… موزيک و شعر عالي با يک وکال عالي… اگر در اين آلبوم دقيق بشيد ميفهميد که اين آلبوم واقعا يک آلبوم بي نظيره که ديگر هم در پرونده ريحانا تکرار نميشه… برديا جان به شدت بهت پيشنهاد ميکنم اين آلبوم را گوش کن… با اجازت من اينجا يک لينک از يک سايت ديگه را هم ميذارم که اين آلبوم را باز کرده… من اين مقاله را که خوندم کاملا ديگه آلبوم را فهميدم و به اين معتقد شده بودم که ريحانا ديگه اومده چندتا موزيک خوب بسازه ولي باز ايشون مارو با آلبوم جديدش نا اميد کرد
    http://wave.c2m.ir/?p=423
    اميدوارم تمام دوستان از اين مقاله استفاده کنند و با اين آلبوم رابطه ي بهتري برقرار کنند.
    6. آلبوم کشا… واقعا يک آلبوم متوسطه… ولي خدايش از اون ليدي گاگا بهتره.. ديگه اين قدر ايشون حرمتشو نگهداشته که شرتشو از پاش در نياره… لااقل همون لباس کوتاها را ميپوشه…
    7. آلبوم ومپاير ويک اند… يک آلبوم عالي که خيلي بهش مردم توجه نکردند اونجور که بايد توجه ميکردند

    • Bardia.B 2011/06/07 در 21:33

      رضای عزیز، ممنونم از کامنت پر و پیمون و حسابیت (هرچند که الان نزدیک 5 ماه از این پست گذشته و یه کم دیر شده برای بحث کردن) من هیچ بحثی ندارم. فقط دو نکته رو باید یادآوری کنم: اول اینکه من به هیچ وجه مخاطب موسیقی پاپ نیستم. هر از گاهی یه چیزی از دستم در میره و تصادفی چندتا آهنگش رو میشنوم، اما نه دنبال میکنم و نه علاقه ای بهش دارم. با قبول حرف شما و پذیرفتن اینکه این بهترین آلبوم ریحانا باشه، ژانرش اصلا برای من دوست داشتنی نیست. نکنه دوم و خیلی مهمتر اینکه این تقسیم بندی سایت Last.fm بر اساس تعداد دفعات شنیده شدن آهنگها توسط اعضای سایت هست، نه نظر من. شما میتونین از لینک زیر فهرست خود من رو از بهترینهای سال 2010 ببینین.
      https://albumnow.wordpress.com/category/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-2010-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2-%D9%84-%D8%A8-%D9%88-%D9%85/

      • R3ZA 2011/06/07 در 23:10

        حتما الآن ميخونمش… ولي من به شما پيشنهاد ميکنم حتما اين آلبوم ريحانا را گوش کنيد….
        ممنون از جوابتون

پاسخی بگذارید

