آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Last.FM Best of 2010 – Part II

قسمت اول (شماره های 31 تا 40) را اینجا ببینید. توضیح در مورد اینکه این لیست دقیقا چی هست رو هم توی همین لینک میتونین بخونین.

 

30
هنرمند انگلیسی  Ellie Goulding ، برای آلبوم Lights در سبک الکترونیک و ایندی با 4,598,019 بار شنیده شدن توسط 268,348  نفر.

 

29
گروه آمریکایی Linkin Park ، با آلبوم A Thousand Suns در سبک نومتال و آلترناتیو با 4,631,902 بار شنیده شدن توسط 1,080,187 نفر.

 

28
گروه آمریکایی The Black Keys ، با آلبوم Brothers در سبک بلوز راک با 4,657,413 بار شنیده شدن توسط 350,329 نفر.

 

 

27
گروه آمریکایی MGMT ، با آلبوم Congratulations در سبک الکترونیک و ایندی با 4,719,299 بار شنیده شدن توسط 894,691 نفر.

 

26
هنرمند آمریکایی  Jason Derülo ، با آلبوم Jason Derülo در سبک آر اند بی و پاپ با 4,723,042 بار شنیده شدن توسط 457,657 نفر.

 

25
گروه آمریکایی 3OH!3 ، با آلبوم Streets of Gold در سبک الکترونیک با 4,832,483 بار شنیده شدن توسط 352,078 نفر.

 

 

24
گروه آمریکایی Yeasayer ، با آلبوم Odd Blood در سبک اکسپریمنتال و سایکدلیک با 5,012,615 بار شنیده شدن توسط 289,373 نفر.

 

23
گروه آمریکایی Broken Bells ، با آلبوم Broken Bells در سبک ایندی و اکپریمنتال با 5,163,557 بار شنیده شدن توسط 271,784 نفر.

 

22
گروه آمریکایی OneRepublic ، با آلبوم Waking Up در سبک پاپ راک و آلترناتیو با 5,228,566 بار شنیده شدن توسط 500,709 نفر.

 

21
هنرمند آمریکایی Alicia Keys ، با آلبوم The Element of Freedom در سبک سول و آر اند بی با 5,259,879 بار شنیده شدن توسط 548,250 نفر.

 

… ادامه دارد.

20 پاسخ به “Last.FM Best of 2010 – Part II

  1. عمو آنتی 2010/12/12 در 11:50

    این مسخره بازیا چیه هی این چرندیات رو معرفی میکنی؟! نمیدونم جواد یساری با اینقد بازدید اول شماعی زاده دوم.جمع کن بابا.ادامه دارد چیه دیگه؟!خیلی طالبه این اوبیا شدی آدرس بده هر کی خاست بره لست اف ام ببینه خودش..هی ادامه دارد ادامه دارد..بعد میگن ملت چرا کسمغزن.وقتی چهارتا باصطلاح موزیک باز از فاحشه های مکرمه ای همچون آلیسا کیز! حرف میزنن دیگه!!

  2. بهزاد 2010/12/12 در 14:18

    عمو جون سبک شدی بابایی؟می تونی نیای این سمتا.برو سمت همفکرات.با ۱۰۰ جواب دیگه که ارزشش وقت گذاشتن نداره.

  3. بهزاد 2010/12/12 در 14:29

    بردیا یه زمانی دیر به دیر ازکشف های قدیمیتم میگفتی مثه دویل دال و… .به نظر من هم این پست فقط از لحاظ آماری جالبه از الان میدونم نفر اول کیه کهیر میزنم.
    میدونم خودتم میدونی فقط گفتم وقتت رو رو معرفی گروه ها دیگه می ذاشتی.
    ممنون.

    • Bardia.B 2010/12/12 در 14:40

      لست اف ام چندین میلیون عضو داره. آمار اون رو میشه دقیقترین آمار جهانی بر مبنای سلیقه مخاطب دونست. اینکه من و شما و یا هر کس دیگه ژانر خاصی رو دنبال میکنه اصلا و ابدا توجیه قانع کننده ای برای نادیده گرفتن سلیقه عمومی نیست. باید یاد بگیریم اگه به هنرمندی احترام نمیذاریم، لااقل به مخاطبینش احترام بذاریم. از روی آماری که این لیست به ما میده میشه کلی نتیجه گیری کرد و به سلیقه های مختلف مردم پی برد. من نوشتن این آمار رو اینجا بیهوده نمیدونم. این آمار بنظرم خیلی هم مهم و بحث بر انگیز هست. در مورد شماره 1 و این حرفها که گفتی، اگه منظورت لیدی گاگا هست، الان توی ویکیپدیا چک کردم که آلبوم The Fame Monster توی محدوده آمار گیری قرار میگیره. در نتیجه تا اونجایی که از سال پیش یادمون هست احتمالا دوباره شماره اول لیدی گاگا خواهد بود.

  4. عمو آنتی 2010/12/12 در 20:04

    سلیقه مخاطب عام یه چیز کاملن واضحیه.شما لازم نیس آمار لاست اف ام دربیاری.یه سری به ویوا و ام تی وی بزن به این میگن سلیقه مخاطب.سوار تاکسی هم بشی بازم سلیقه مخاطب رو میفهمی.یه عمره داری زندگی میکنی تو مردم میلولی هنوز دنبال سلیقه مخاطبی؟!

  5. Behzad Rad 2010/12/13 در 07:16

    البته بردیا بعضیا هستن فکر میکنن اسکروبل یه جور مسابقه اس(عموئی با تو نیستما بازیت رو بکن باریکلا)صبح تا شب پلیرشون آنه البته ناچیزن و زیاد آمار رو تحت تاثیر قرار نمیدن.
    کنار دریا رو زدی تو خال.بیچاره.

    • Bardia.B 2010/12/13 در 08:29

      بهزاد، تجربه نشون داده تعداد آدمهایی که اسکرابل رو روشن میذارن و صبح تا شب شکیرا، بریتنی اسپیرز، لیدی گاگا و … گوش میکنن بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار کمتر از تعداد آدمهایی هست که پینک فلوید و ریدیوهد رو شب تا صبح اسکرابل می کنن!!! در هیچ جای دنیا نمی بینی که کسی بخواد با بریتنی گوش دادن تریپ بذاره برای کسی! پس اون آمار ناصحیحی که میگی معمولا تاثیر خودش رو توی همچین چارتهایی نمیذاره.

  6. بازتاب: Last.FM Best of 2010 – Part III « آ ل ب و م

  7. sinior 2010/12/14 در 04:26

    بردیا جان
    اون رفیق بد دهنمون رو بیخیال.
    ولی چیزی که من و خیلی از بچه های دیگه رو جذب این وبلاگ کرد بحث در باره ی سلیقه عمومی نیست.سلیقه ی عمومی رو واقعا میتونیم از همون راهی که عموآنتی تو پست دومش گفت پیدا کنیم و میبینی که مخاطبهای وبلاگت هم خیلی نمیان روش بحث کنن چون یه واقعیت هست که همه میشناسیمش و همیشه هم همینطوری بوده که موزیک خوب همیشه موزیک محبوب نبوده یا بهتر بگم محبوبیت موزیک و آرتیست نشانه ی کیفیتش نیست.چیزهایی مثل تبلیغات و کانالهای تلویزیونی این محبوبیت رو باعث میشن.دوستی دارم که به نظرش لیدی گاگا زیباترین زن دنیاست.(چه میکنه تبلیغات)میدونی اگه اسکرابل در ایران خیلی باب بود تو این ماه آلبوم حاج سعید حدادیان اول میشد.و توی کل جهان اینطوریه مردم عادی» دم دست ترین چیزها رو انتخاب میکنند.بردیا جان خیلیها با بریتنی تریپ میذارن و من و تو رو بخاطر سلیقه ی موسیقیاییمون مسخره میکنند چون ما اقلیتیم و همیشه سلیقه و دیدگاه اکثریت برنده است(مثل برره).
    من دو سه سالی هست وقتی تو گوگل ریدر عدد1 رو جلوی وبلاگ آلبوم میبینم شاد میشم که مقاله جدید و آلبوم جدیدی رسیده.ولی این پستهای آماریت یه ذره ضد حال شده.فکر میکنم خیلیهای دیگه هم مثل من این حال رو دارند و یه بچه هم مثل آنتی اونجوری عکس العمل نشون میده که تو این وبلاگ واقعا…
    کاش این آمار رو تو یه پست با ده تای اول خلاصه میکردی و وقتت رو برای معرفی کشفهای قدیمیت میذاشتی.
    باز هم میگم ازت ممنونم به خاطر وبلاگ عالیت و اینکه مارو معتاد خودت کردی.

    • Bardia.B 2010/12/14 در 10:08

      فهرست برترینهای لست اف ام چیزی هست که پارسال هم در مورد پست گذاشته بودم و لیست رو بطور کامل معرفی کرده بودم. همون موقع هم کلی روی نتایجی که بدست اومده بود بحث کردیم. مهمترین مطلبی که اینجا وجود داره اینه که همونطور که من همیشه به نظرات شما دوستان احترام گذاشتم، شما هم این رو بپذیرین که به نظرات نویسنده وبلاگ احترام بذارین. من به این لیست اهمیت میدهم. برام جالب و هیجان انگیز و جذابه. پارسال در موردش صحبت کردم، امسال هم همینطور، اگه من و وبلاگ جفتمون تا سال دیگه زنده باشیم اون موقع هم در موردش صحبت خواهم کرد. این عادلانه نیست که با انتظاراتتون نویسنده وبلاگ رو محدود کنین به اینکه فقط باید سلیقه شما رو در نظر بگیره. یه نگاه به لیست 30 تا هنرمندی که تا الان منتشر شده بندازین. به جز 6 – 7 مورد (مثل کایلی مینوگ و شکیرا و از این قبیل قدیمیهای موسیقی پاپ) پر از چهره های جدید توی موسیقی ایندی و الکترونیک هست. وزن اصلی این لیست تا الان به سمت موسیقی ایندی بوده، نه پاپ. اینکه لیدی گاگا شماره اول بشه اصلا مهم نیست. مهم مجموعه ای هست از هنرمندانی که دارن توی موسیقی فعالیت می کنن. یه نگاه بندازین، موسیقی ایندی در اولویت قرار داره، هنرمندان تازه کار بیشترین مخاطب رو دارن، آمریکایی ها امسال از انگلیسیها جلو افتادن. توی این لیست هنرمندانی هست که من اصلا نمیشناسمشون. نظرم در مورد (بعنوان مثال) شکیرا معلومه و دنبال آلبومش هم نمیرم. اما دوست دارم این همه ایندی های تازه کار رو بشناسم. نگاه من به موسیقی یه نگاه بسته نیست. توی هیچ ژانر بخصوصی گیر نکردم و همه چیز رو گوش میدم. از آلبوم جدید و پاپ Take That لذت می برم، با کارهای Parov Stellar می رقصم و در عین حال موزیک پراگرسیو و پست راکم رو گوش میکنم. انتظار ندارم هر کاری که می کنم و هر پستی که میذارم برام کف بزنین، اما این انتظار رو دارم که به نظر نویسنده وبلاگ احترام بذارین و اگه انتقادی هم دارین از ادبیات مودبانه ای استفاده کنین. یکی دو تا از دوستان در جریان هستن، پارسال لیستی از بهترینهای خودم رو بعد از برترینهای لست اف ام معرفی کردم. امسال هم از یک ماه پیش شروع کردم دونه دونه دوباره تمام آلبومهای 2010 رو گوش کردم و لیست بهترینهای امسالم رو دارم تهیه می کنم. اینقدر این کار رو دارم با وسواس انجام میدم که کلی از وقتم رو گرفته (البته از شنیدن این آلبومها لذت مضاعفی هم میبرم) . بذار حالا اصل مطلب رو توی یه کامنت دیگه بگم.

    • Bardia.B 2010/12/14 در 10:30

      خب … حالا انتظار من از شما مخاطب وبلاگ، از شما آدمی که موزیک رو میشناسه، دوست داره، و باهاش نه متعصبانه برخورد میکنه و نه (ببخشید) کودکانه، انتظارم اینه که بجای بد و بیراه گفتن و چشم رو بستن و رد کردن همه چیز، یه نگاه منتقدانه و درست به این فهرست انداخته بشه. این تفکر رو بذارین کنار که اگه چیزی رو آدمهای زیادی گوش میدن در نتیجه بد و بی ارزش هست! انتظارم اینه که اگه آلبوم ها رو شنیدین در موردش بحث کنیم و بدون اینکه پیشداوری و قضاوت کنیم در موردش نظر بدیم. مثلا اگه نگاه کنین، آلبوم She Wolf از شکیرا توی این لیست هست. معلومه که من این آلبوم رو نشنیدم. اما این رو میدونم که این آلبوم آخرین اثر شکیرا نیست. بلکه بعد از این یه آلبوم دیگه داره که اون توی این لیست قرار نگرفته. اینکه چرا بجای آلبوم آخرش آلبوم یکی مونده به آخرش توی لیست هست، میتونه به این دلیل باشه که آلبوم آخر به صورت دو زبانه (بیشتر اسپانیایی) اجرا شده که نتونسته به اندازه قبل مخاطبین رو جذب کنه. برای من این تحلیلهای خیلی ساده جذابه. لینکین پارک در حد شهرتش رتبه قابل توجهی رو نیاورده. نگاه که بکنین می بینین بیش از یک میلیون نفر این آلبوم رو گوش کردن. رقم بالایی هست، اما انگار چندان اونها رو جذب نکرده چون بطور متوسط هر کس فقط 4 آهنگ گوش کرده و بیخیال شده. اما در مورد مثلا آدام لمبرت که برنده دور هجدهم American Idol هست و (اون چند کلیپی که من دیدم) موزیک بسیار سخیف و مسخره ای داره، تعداد مخاطبین ففقط 240هزار نفر هست، با این تفاوت که بطور متوسط هر کدوم 27 بار آهنگها رو گوش کردن. این نشون دهنده تعداد مخاطبین کمتر و در عین حال مشتاق تر نسبت به این خواننده تازه کار هست. من دوست دارم بجای اینکه بگین چرا اومدی اسم از فلانی بردی! بیاین بگین که این آلبوم رو شنیدین یا این یارو رو میشناسین و به فلان دلیل موافق یا مخالف جایگاهش هستین. توی این لیست Massive Attack، The Editors ، Broken Bells ، The Black Keys ، Pendulum ، Tegan & Sara ، John Mayer هم هستن که من آلبومهاشون رو بسیار دوست داشتم. اجازه بدین این وبلاگ روند بیطرفانه و منتقدانه خودش رو داشته باشه و لطف کنین شما هم همراهیش کنین تا به دور از تعصب محلی باشه برای صحبت در مورد موسیقی. خیلی حرف زدم. شرمنده.

  8. عموآنتی 2010/12/14 در 08:38

    خوشم میاد بچه ها حرمت چاکرم مخلصم رو نگه میدارن اینجا هم( آره بردیا زدی تو خال.دمت گرم خوب حالشو گرفتی..کنار دریا سیگار بکش رو عالی اومدی…):دی البته منم قبول دارم تو کامنت اول عصبانی شدم یکمی تند رفتم.پوزش میطلبم

  9. sinior 2010/12/14 در 18:52

    من فقط پیشنهاد دادم.همیشه هم به نظراتت احترام میذارم.این وبلاگ مال شماست.ولی برای من اینپست خیلی جالب نیست.حداقل یه نقدهایی مثل چیزهایی که تو کامنت الان نوشتی براش بنویس وگرنه لیست که تو خود لست اف ام است.بازم ازت ممنونم.موفق باشی.
    خوشم میاد آنتی هم آره…

    • Bardia.B 2010/12/14 در 22:14

      من نظر نوشتن رو گذاشتم برای 10 تای اول. در مورد بقیه هم اگه دوستان تمایل به بحث و صحبت نشون بدن استقبال میکنم (فعلا که البته فقط انتقاد از ماهیت پستها بوده! نه از محتوی اون!)

  10. بازتاب: Last.FM Best of 2010 – Part IV « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

