آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Pure Reason Revolution – Hammer and Anvil

اگه جزو طرفداران موسیقی پراگرسیو باشین به احتمال زیاد با گروه انگلیسی Pure Reason Revolution آشنایین. اعضای گروه با ترکیب هیجان انگیزی از موسیقی پراگرسیو و الکترونیک به نوع خاصی از نیوپراگ رسیدن که آسترال فولک (Astral Folk) نامیده میشه. اولین آلبوم اونها در سال 2006 به اسم The Dark Third یه آلبوم بی نظیر تو سبک خودش بشمار میومد. ترکیب صدای 5 خواننده، نوای ویالن و موسیقی الکترونیک ترکیب شده با راک غافلگیر کننده بود. ورژن اروپایی آلبوم شامل دو CD بود که علاوه بر 9 آهنگ CD اول 5 آهنگ هم اضافه داشت که آهنگ پنجم از CD دوم به اسم Golden Clothes عزیزترین آهنگ این آلبوم برای من هست!

یک سال قبل از این آلبوم، یه EP به اسم The Intention Craft با سه آهنگ منتشر کردن. با اینکه یه آهنگ 4 دقیقه و دو آهنگ 3 دقیقه ای داشت (بر خلاف عرف کار گروه که آهنگها طولانی هستن) اما یه Intro خوب برای آلبوم اصلی به شمار می رفت. یک سال بعد از آلبوم هم دوباره یه EP به اسم Victorious Cupid منتشر شد که فقط یه آهنگ جدید داشت و بقیه آهنگها اجرای مجدد چند آهنگ از آلبوم و EP اول گروه بود.

آلبوم دوم به اسم Amor Vincit Omnia (به لاتین یعنی عشق همه را تسخر می کند) در سال 2009 به بازار اومد که البته نتونست نظر طرفداران گروه (از جمله خود بنده!!) رو تامین کنه. بخش الکترونیک آهنگها تقریبا آزار دهنده شده بود و چندان نتونست موفقیت قبلی رو تکرار کنه. حالا بعد از گذشت یک سال سومین آلبوم گروه به اسم Hammer & Anvil با ده آهنگ جدید منتشر شد. قاعدتا باید با چیز خوبی مواجه باشیم! من هنوز فرصت نکردم گوش بدم. میایم در موردش تو کامنتها بحث می کنیم. لینک هم توی کامنتها ست.

23 پاسخ به “Pure Reason Revolution – Hammer and Anvil

  1. احسان 2010/10/16 در 23:57

    خوب همه چی بنظر ردیف میاد و فقط حاج محمد میخوایم که ی لینک رپیدباز برامون بزاره و . . .
    حاج بردیا بازم ممنون برادر

  2. mojtaba 2010/10/17 در 17:59

    من تا این لحظه یک بار بیشتر آلبوم رو گوش ندادم و نظر درستی نمی تونم بدم ولی چیزی که ب واضحه حرکت گروه به سمت هرچه بیشتر الکترونیک شدنه مایه های پراگرسیو آلبوم به نظر من کمتر از دوتا آلبوم اوله !! و از نظر کیفیت کار این آلبوم جایی بین دو آلبوم اول قرار میگیره و آلبوم اول گروه همچنان بهترین اثرشون باقی می مونه !!

    • Bardia.B 2010/10/17 در 23:01

      خب. من خودم یادم رفت بیام نظر بدم. من سه بار آلبوم رو گوش کردم و بنظرم فوق العاده است. یه آلبوم کاملا حرفه ای و خوب و جون دار البته توی ژانر الکترونیک. خیلی نمیتونم این کار رو با آلبوم اولشون مقایسه کنم. حرفت رو کاملا باهاش موافقم، آلبوم اول یه اثر پراگرسیو بود و این الکترونیک. اما این یه آلبوم خوب توی ژانر الکترونیک راک هست.

      • mojtaba 2010/10/18 در 00:32

        بعد از چند بار گوش کردن این آلبوم باید بگم واقعا آلبوم خوبی هست توی سبک الکترونیک من خیلی لذت بردم از گوش دادنش و باهات کاملا موافقم بهتره این آلبوم با آلبوم اول گروه مقایسه نشه. ممنون از معرفی این آلبوم

        یه سوال
        قالب وبلاگ رو برای چی عوض کردید ؟ قالب قبلی خیلی خوب بود.

        • Bardia.B 2010/10/18 در 00:39

          حقیقتش رو بخوای از هر ده تا بلاگ وردپرسی که میرفتم نصف بیشترش اون قالب رو داشت !!!

  3. سینا 2010/10/19 در 23:42

    یه آلبوم الکترونیک خوب بود.و یه پیور جدید رو تجربه کردم.

  4. حامد 2010/10/21 در 15:40

    خیلی خوب بود…ممنون بردیا جان

  5. سپهر 2010/10/22 در 21:53

    راستش را بخواهید من با پراگرسیو بودن اینها هنوز مشکل دارم!! به شدت الکترونیک هستند به طوری که جنبه پراگرسیو (و حتی راک ) کارشون رو می‌پوشاند! از خیلی از المان های پراگرسیو مثل سولوهای گیتار و بیس توی کارشون خبری نیست و بیس و گیتار معمولا توی آهنگهاشون فضا سازی می‌کنند و از اون طرف کیبرد دقیقا نقش بیس و گیتار را دارد !!یک سری نوآوری های جالبی هم دارند مثل تلفیق عجیب صدای زن و مرد که تا الان نظیرش زیاد دیده نشده که بازهم من نمیدونم باید توی کجای تعریف پراگرسیو راک گنجوندش!! با توجه به اینها ، PRR حداکثر یک گروه نیوپراگرسیو محسوب میشه!

    در کل به نظرم اینها بیشتر از اینکه پراگرسیو راک باشند یک ملغمه دوست داشتنی‌ای از پراگرسیو ، نیوپراگسیو ، آلترناتیو و الکترونیک (خودشان معتقدند پنک هم هستند! چه شود!!) هست که به طرف الکترونیک به شدت سنگینی می‌کند.(البته در این آلبوم کاملا الکترونیک شده اند!)

    البته به یک نکته دیگه هم توجه می‌کنم آن هم این هست که درحال حاضر این گروه یکی از مشهورترین گروه های پراگرسیو راک حال حاضر دنیا هستند و در خیلی از فستیوال های بزرگ پراگرسیو راک شرکت می‌کنند،‌همه هم می‌گویند پراگرسیو راک هستند من هم می‌گویم پراگرسیو راک هستند !

    پ.ک1:آل میوزیک میگوید این آلبوم دوتا سی دی دارد! قضیه اش چیه؟ اینجا:

    http://www.allmusic.com/album/hammer-and-anvil-r2026319

    پ.ک2: موقع وارد شدن به وبلاگ یک پاپ آپ باز می‌شود، تا جایی که متوجه شدم یک پاپ آپ تبلیغاتی است ، وردپرس به شدت به این جور چیزها حساس است! دلیل خاصی به ذهنم نمیرسد ولی به فکر رفعش باش!

    • Bardia.B 2010/10/23 در 12:17

      در مورد بخش اول حرفهات که موافقم. همون پراگرسیو نصفه و نیمه ای که توی آلبوم اول داشتن الان ازش چندان خبری نیست. در مورد صحبت دوم، خبر ندارم. من همونی رو دارم که 10 تا آهنگ هست. حالا اگه یدونه Deluxe Edition هم داده باشن خبر ندارم. در مورد صحبت سوم، من که چیزی نمی بینم! جریان چیه؟ کس دیگه ای هم می بینه ؟

  6. Mojtaba 2010/10/23 در 12:14

    emkan dare darbareye Mars Volta ha benvisid?
    age alaghe darid albatte

    merC

    • Bardia.B 2010/10/23 در 12:23

      خیلی احساس مثبتی نسبت به مارس ولتا ندارم. آلبوم اخرش هم که پارسال بود که در موردش حرفی نزدیم. الان یه کم دیره فکر کنم دیگه. صبر کنیم تا آلبوم جدیدش.

  7. Ãmir Caféchi 2010/10/23 در 17:51

    دارم گوش میکنم. بیشتر به نظر میرسه الکترونیک باز باشند تا پروگرسیو. حداقل اینکه تو لیست آهنگهای پرطرفدارشون وضعیت اینجوریه.
    بهرصورت کارهای جالبی دارند. سبک مورد علاقه خودمه! میخوره به کارهای Darren Hayes و بخصوص این آلبوم آخریش که free رو اینترنت گذاشت.

    مرسی از معرفی.

    • Bardia.B 2010/10/23 در 20:53

      باهات موافق نیستم امیر. Darren و گروه خدا بیامرزش Savage Garden رو اصلا نمیشه جزو موسیقی الکترونیک حساب کرد. Darren Hayes و Savage Garden به طور کاملا مشخصی موسیقی پاپ دارن که در بعضی مواقع یه سری هم به پاپ راک میزنه. اما ژانر الکترونیک Pure Reason Revolution اصلا قابل مقایسه با کارهای اونها نیست.

  8. شیما 2010/10/24 در 12:58

    من بیشتر به عنوان یه گروه الکترونیک قبولشون دارم تا پراگرسیو…آلبوم اولشونم خوب بود ولی بقیش دیگه نتونست منو راضی کنه…خب تازه کارن ک کم راه می افتن…

  9. حسام 2010/10/25 در 00:47

    اصلا خسته کننده نیست و بسیار شنیدنیه

  10. بازتاب: بهترینهای 2010 از نگاه من – 6 « آ ل ب و م

  11. بازتاب: بهترینهای 2010 از نگاه من – 6 « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

