آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Trent Reznor and Atticus Ross – The Social Network: Five Track Sampler

در مورد ترنت رزنور تا حالا خیلی صحبت کردم. رزنور بعد از اینکه اعلام کرد تا اطلاع ثانوی بیخیال پروژه مشهور خودش(Nine Inch Nails) شده، به همراه همسرش و هنرمندی به نام اتیکاس راس، اقدام به تاسیس گروهی به اسم How to Destroy Angels کرد. در مورد اتیکاس راس هم قبلا صحبت کردم. اون که به تازگی برای خودش شهرتی به هم زده این اواخر به خاطر موسیقی فیلم The Book of Eli برای سینما دوستان چهره ای شناخته شده هست. اما الان نمیخوام در مورد گروه مشترک این دو نفر صحبت کنم.

رزنور و راس توی یه پروژه مشترک و فارغ از گروه How to Destroy Angels موسیقی متن فیلمی که احتمالا وقتی اکران بشه سر و صدای زیادی به پا می کنه رو نوشتن. دارم در مورد فیلم The Social Network به کارگردانی دیوید فینچر حرف میزنم که داستان پیدایش Facebook رو به تصویر کشیده. فضای الکترونیک کارهای رزنور و راس اینبار کمی از تریپ هاپ فاصله گرفته و با حفظ موقعیت، وارد موسیقی امبینت شده. برای همین میشه تا حدودی این کار رو متمایز از کارهای قبلی این دو نفر دونست. از موسیقی رزنور قبل از این در فیلمها و سریالهای زیادی استفاده شده که شاخص ترین اونها فیلم Man on Fire به کارگردانی تونی اسکات و بازی دنزل واشنگتن هست که 6 آهنگش کار رزنور هست. در مورد کارهای اتیکاس راس هم قبلا صحبت کردم. چیزی که الان میشنوین سمپل و نمونه 5 آهنگ این فیلم هست. امیدوارم از شنیدن اثر مشترک این دو نفر لذت ببرین.

9 پاسخ به “Trent Reznor and Atticus Ross – The Social Network: Five Track Sampler

  1. mojtaba 2010/09/24 در 00:38

    راستش وقتی شنیدم فینچر قراره فیلمی درباره پیدایش Facebook بسازه کاملا تعجب کردم !! خیال کردم داره بدترین فیلم دوران حرفه ای شو میسازه !! اما از قرار معلوم حسابی اشتباه می کردم واکنشهای اولیه به فیلم خیلی خیلی مثبت بوده !!

    ترنت رزنور موزیک متن فیلم قاتلین بالفطره Natural Born Killers هم ساخته که به عقیده ی من عالی بود !! این آلبوم هم تا اینجا حسابی نظر منو جلب کرده !! : ) ممنون از معرفیش

    • بردیا.ب 2010/09/24 در 01:27

      اشتباه نمیکنی ؟ من این موضوع رو نمی دونستم. برای همین رفتم چک کردم دیدم موزیک قاتلین مادرزاد رو برنت لویس/Brent Lewis ساخته.

      • mojtaba 2010/09/24 در 15:07

        گمانم اشتباه از من باشه راستش من این مطلبو توی شماره آخر دنیای تصویر 194 خوندم توی خبری که درباره ساخت موزیک متن فیلم Social network بود اونجا نوشته بود ترنت رزنور توی ساخت موسیقی فیلم قاتلین بلفطره همکاری داشته !! حالا یا اصلا اینطور نبوده یا همکاری داشته ولی اسمش توی عوامل فیلم نیومده.

        ولی در هر حال حق با شماست برنت لویس آهنگساز اصلی فیلم هست . ممنون از اصلاح اشتباه من

        • بردیا.ب 2010/09/25 در 19:57

          این موضوع رو نمیدونم، اما دنیای تصویر قبلا به من ثابت کرده که منبع چندان موثقی نیست. اگه باز به چیزی برخورد کردی در این مورد بگو ببینم اصل جریان چیه.

  2. drmar 2010/09/25 در 15:07

    WAGHEAN ZIBA BU
    MER30

    • mojtaba 2010/09/26 در 00:45

      با حرفت موافقم دنیای تصویر منبع چندان موثقی نیست ولی توی این مورد چندان بی راه نگفته !!
      ترنت رزنور تهیه کننده آلبوم بوده و توی ساخت بعضی از آهنگها همکاری کرده .

      http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_Born_Killers_%28soundtrack%29

      • بردیا.ب 2010/09/26 در 00:55

        خب که اینطور پس. البته نمیدونم وقتی OST هست چطوری میتونه کسی به جز تهیه کننده فیلم اون رو تهیه کنه. اما احتمالا مجموع موسیقی مستقل از فیلم رو حساب کردن. اونوقت اون موقع نمیدونم چطوری تو ساخت آهنگ دخالت داشته. خلاصه اینکه احتمالا منبع دنیای تصویر هم همین ویکی پدیا بوده.

پاسخی بگذارید

