آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Röyksopp – Senior

برای خیلی از ما وقتی اسمی از گروه نروژی Royksopp برده می شه، یاد حرکت معلق در هوای کارین اندرسون (خواننده گروه The Knife) در کلیپ What Else Is There? میوفتیم و زیر لب زمزه میکنیم: عجب شاهکاری بود!! اینطوری شد که در سال 2005 همین سینگل که در آلبوم دوم گروه با عنوان The Understanding منتشر شد، باعث شهرت این گروه، نه فقط تو ایران، توی تمام دنیا شد.

اگه یادتون باشه پارسال آلبوم سوم این گروه به اسم Junior اونها رو بدل به یکی از موفق ترین گروه های سال (از دید Last.fm) کرد. همون موقع و در زمان انتشار اون آلبوم زمزمه هایی به گوش رسید که در اصل این آلبوم یک دنباله ای خواهد داشت که در تکمیل Junior با اختلاف یک سال منتشر میشه و از همون زمان هم عنوانش معلوم بود: Senior

آلبوم چهارم Royksopp با عنوان Senior به طور رسمی در تاریخ 13 سپتامبر (دقیقا یک ماه دیگه) منتشر خواهد شد. در مورد این کار گفته شده که در مقایسه با انرژی دار بودن Junior، این آلبوم خیلی درون گرایانه است و فضایی بیشتر اتمسفریک داره، به قول اعضای گروه Senior حال و هوای پاییزی داره و Junior حس و حال بهاری. Svein Berge، یکی از دو عوض گروه، Senior رو به برادر Junior تشبیه میکنه که توی اتاقک زیر شیروانی آروم و ساکت زندگی میکنه. لینک رو توی بخش کامنت گذاشتم  و صحبت در موردش برای بعد.

17 پاسخ به “Röyksopp – Senior

  1. احسان 2010/08/15 در 16:01

    اینا استادن . . . کاراشون فوق العادست

  2. آرشام 2010/08/15 در 20:10

    خوشحالم که بیشتر مینویسی ، واقعا عالیه!

  3. یزدان 2010/08/16 در 01:05

    من از این آلبوم خیلی خوشم اومد . به جز آهنگ دراگ

  4. یزدان 2010/08/16 در 01:07

    تلفیق امبینت و الکترونیک همونطور که گفتن فضاسازی اتمسفریک ، خیلی استادانه و زیبا انجام شد . کاملا سیال اگه اینجا g=9.8 m/s2 باشه با وجود Röyksopp به بی وزنی میرسیم یعنی g=0

    • بردیا.ب 2010/08/16 در 01:17

      برای من رویکسوپ گروه شاخی نیست. یه گروه الکترونیک خوب هست که بیشتر پس زمینه پاپ داره. من دوستشون دارم، اما اونقدر حسم نسبت بهشون مثبت نیست که اینطوری توصیفشون کنم. موسیقی الکترونیک و الکترونیکا جزو موسیقیهای مورد علاقه من هست. یه سری از بزرگان این ژانر بنظرم بیشتر درون مایه پاپ دارن. مثل Moby، The Knife، The Presets و همین Royksopp.

  5. یزدان 2010/08/16 در 04:47

    من حسم نسبت به این آلبوم اونقدر مثبت بود که اونجوری توصیفش کنم :دی

    • بردیا.ب 2010/08/16 در 13:28

      آره، آلبوم خوبی هست. چیزی که جالبه فضا سازی کاملا متفاوتش با آلبوم جونیور هست. همون موقع هم گفته بودن که جونیور یه دنباله به اسم سینیور داره، اما اصلا در مرود حال و هواش توضیحی نداده بودن. در کل اینطوری بگم که این آلبوم به اندازه ای متفاوت هست که نمیشه رویکسوپ رو باهاش شناخت. چون کاملا متفاوت از تمام کارهای قبلیش هست.

  6. احسان 2010/08/17 در 02:23

    حیف که ی لینک رپیدشیر از این پیدا نمیشه
    دارم بال بال میزنم برای شنیدنش
    hotfile ke kheili soratesh kame va nemishe gereft azash uploading ham filtere ba filtershekan ke bazesh mikoni link nemide

  7. یزدان 2010/08/17 در 03:26

    احسان جان من رو مدیافایر آپلود کردم . لینکشم تو وبلاگم پیدا خواهی کرد .

  8. احسان 2010/09/02 در 15:41

    سلام
    آقا خیلی خوشحال شدم که اینجا رو پیدا کردم، وب قبلیت ف شده بود و لنگ بویم جون تو. رویک ساپ هم عالی، کلیپ های فوق العاده ای هم دارن مخصوصن happy up here
    موفق باشی استاد

  9. A r m a n 2011/09/07 در 14:16

    Forget this guys to know what is ARCHIVE !

پاسخی بگذارید

