آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Hoobastank – Is This the Day


گروه آمریکایی Hoobastank رو دوست دارم! اگر هم یادتون باشه پارسال توی فهرست 20 آلبوم برتر سال 2009 از دیدگاه این وبلاگ، آلبوم For(N)ever از Hoobastank رتبه 12 رو گرفته بود. ترانه های سراسر اعتراض و صدای خشمگین داگ راب و موسیقی سریع و دوست داشتنی اونها باعث شده که برای من بعنوان یه گروه Post-Grunge و Alt. Rock دوست داشتنی شناخته بشه. فکر کنم دارم بهونه میارم، علت اولیه دوست داشتن این گروه آهنگ The Reason و خاطره ای هست که باهاش دارم…

اولین آلبوم این گروه در سال 97 به اسم Muffins شروع خوبی برای اونها نبود. این آلبوم روی کاست منتشر شد و به طور کامل غلیظی از موسیقی فانک راک تبعیت می کرد. یک سال بعد دومین آلبوم اونها به اسم They Sure Don’t Make Basketball Shorts Like They Used To به شکل جدی تری موسیقی فانک راک رو دنبال کرد، مخصوصا اینکه حضور ساکسیفون در آهنگها به اندازه ای پر رنگ بود که حال و هوای آلبوم رو تحت تاثیر قرار داده بود. این آلبوم شکست عجیبی برای این گروه تازه کار به شمار میومد، تا حدی که پیتر بورگ، منتقد مشهور موسیقی، این آلبوم رو «به احتمال زیاد بدترین آلبون تاریخ موسیقی» معرفی کرده. سال 2000 آلبومی با عنوان Forward توسط گروه ضبط شد اما بدلیل اختلاف نظرهای مختلف که یکیش هم حضور همون ساکسیفون بود، این آلبوم هیچوقت منتشر نشد.


سال 2001 و انتشار آلبومی هم عنوان با خود گروه شروع محبوبیت و موفقیت اونها بود که منجر به اولین حضورشون در چارت آمریکا و کسب رتبهء 25 شد. اینجا بود که دیگه گروه به شکل آشکاری وارد سبک پست-گرانج شد و دو سال بعد آلبوم The Reason، موفق ترین کار اونها تا کنون، رو منتشر کرد. این اثر 2.3 میلیون نسخه فقط توی آمریکا فروش داشت، رتبهء سوم چارت بیلبورد رو تصاحب کرد و تبدیل به سکوی پرتابی برای گروه شد. در سال 2006 آلبوم Every Man for Himself و سال 2009  آلبوم For(N)ever، هرچند نتونستن موفقیت آلبوم The Reason رو تکرار کنن و روند مثبتی در فعالیتهای گروه به شمار میومدن.

حالا به تازگی مجموعهء جدیدی از Hoobastank با عنوان Is This the Day? حاوی اجرای آکوستیک آهنگهای مشهور آلبومهای قبلی منتشر شده. اگه نگاهی به لیست آهنگهای این مجموعه بندازیم می بینیم که اکثر آهنگهای خوب و معروف اونها توی این اثر بازخوانی شدن و احتمالا کار خوب و زیبایی از کار در اومدن. لینک دانلود رو توی بخش کامنت میتونین پیدا کنین.

17 پاسخ به “Hoobastank – Is This the Day

  1. Donia 2010/08/15 در 13:54

    ina k filtere jofteSh Mr 😦

  2. سپهر 2010/08/15 در 23:48

    Hoobastank نوازنده های خوبی داره (خصوصا درامرشون) ، آلبوم The Reason شون فروش میلیونی داشته،‌ همین آهنگ The Reason آهنگ کالت تین اجیر های دل شکسته آمریکایی هست ، کلیپ هاشون در MTV از ملت دل میبره…..
    ولی واقعا هوبستنک گروه خوبی است؟
    با یک نگاه به سابقه شون میشه فهمید هوبستنک در همون آلبوم The Reason خلاصه شده.کسی را ندیدم که بتونه سبکشون رو بگه چون تا حالا حدود هزار بار از این شاخه به اون شاخه پریدند. تا الان دوتا آلبوم هم نداشتند که بیسیستشون ثابت باشه . یک قاعده هست که میگه گروهی که هیچ چیزیش ثابت نباشه ، طرفدارانش هم ثابت نیستند. همونطوری که بالاخره این قاعده جواب داد و آلبوم For(N)ever هم از لحاظ فروش و هم از نظر منتقدین (با وجود تبلیغات بسیار زیاد) شکست خیلی سنگینی خورد.
    حالا این عجیب ترین خبری بود که می شد شنید: یک آلبوم آکوستیک. کاملا مشخصه که هوبستنک داره به سمت موسیقی پاپ نزدیک میشه!
    البته میدانم که این انتقاد نیست که تمام بدی های یک گروه رو بشماریم ولی….

    • بردیا.ب 2010/08/16 در 00:31

      باهات موافقم سپهر. Hoobastank گروهی نیست که چندان بشه روی کارهاش حساب کرد. یه جایی کاملا پست گرانج میشه و یه جا میزنه تو خط آلترناتیو راک. این چیز بدی نیست، اما مشکل کار اینجاست که بنظر میاد گروه تکلیفش با خودش مشخص نیست و آگاهانه این کار رو نمیکنه. دو آلبوم اول رو که ازش بگذریم (واقعا افتضاح هستن!!) The Reason آلبوم خوبی بود. اما این آلبوم هم اونقدر شاخص نبود که بتونه رتبه ای بهتر از 5 توی چارت بگیره. توی آلبوم For(N)ever هم که من جزو بهترین آلبومهای پارسال خودم معرفی کردم، من آلبوم رو دوست داشتم بیشتر به خاطر لیریکسهایی که داشت. هنوز هم اون آلبوم رو دوست دارم اما قبول دارم که نسبت به The Reason هیچ حرفی برای گفتن نداره.
      همچنان بهترین بحثها رو تو را میندازی سپهر . دمت گرم، ایول به تو.

    • Warrior 2010/08/16 در 23:07

      دوست من اکوستیک چه ربطی به موسیقی پاپ داره؟
      لطفاً بیشتر توضیح بده 🙂

      • بردیا.ب 2010/08/17 در 02:07

        ربط داشتنش که دارن، اما من جایی گفتم که این آلبوم آکوستیک و پاپ هست ؟ گشتم توی پست چیزی پیدا نکردم.

  3. سپهر 2010/08/15 در 23:56

    دوستانی که از مشکلات این سایت های اشتراک فایل رنج میبرید. به اینجا یک سری بزنید:

    http://www.linkleech.mp

    دوای درد شما اینجاست. فقط درست مصرف کنید . منفجر نشه سرور بدبختش!

    توضیح : لینک غیر مستقیم بدید (زیر 300 مگ) لینک مستقیم تحویل بگیرید (برای مدت 10 ساعت) . به صورت بسیار مفتی! (با لینک های ه.ا.ت فایل و م.گ.ا آپلود بهتر کار میکند)

  4. یزدان 2010/08/16 در 01:04

    هیچ نوع ارتباطی با این گروه نمی تونم برقرار کنم . آهنگ Reason هم فکر می کنم باید مثل بردیا خاطره داشته باشیم تا برامون زیبا به نظر برسه . من ازین کار اصلا خوشم نیومد طبق معمول

    • آذين 2010/08/16 در 12:44

      ببخشيد من به جاي شما جواب ميدم آقاي برديا! دوست عزيز نويسنده ي اين وبلاگ وظيفه اي نداره که آلبوم هايي رو معرفي کنه که تک تک ما از اون ها خوشمون بياد من اصلا اين گروه رو به غير از آهنگ the reason نميشناسم که بخوام در موردشون اظهار نظر کنم ولي ميتونستيد به جاي اين comment مثل آقاي سپهر کارشون نقد کنيد! اين «طبق معمول» خيلي بي انصافيه

  5. Warrior 2010/08/16 در 21:47

    نزدیک به 8 سال پیش با آلبوم Hoobastank از Hoobastank آشنا شدم. خیلی گروه رو دوست داشتم؛ هم بخاطر صدای جوان داگ راب هم مفهوم آهنگ‌ها هم ملودی‌ها و کلاً فریاد اعتراض وکالیست. Crawling in the Dark انرژی عجیبی بهم می‌داد مخصوصا اون‌جایی که می‌گفت:

    Show me what it’s for
    Make me understand it
    I’ve been crawling in the dark
    Looking for the answer

    گذشت تا آهنگ The Reason رو شنیدم، یه سینگل واقعا جالب، پاستوریزه و عاشقانه. کلاً با این البوم خیلی خوب ارتباط برقرار کردم؛ مفاهیمی مثل تغییر کردن، یاد گرفتن و حرکت در این آلبوم بود. اما آلبوم Every Man for Himself یه جورایی سقوط بزرگی بود، به دل من که نشست، احساس کردم به حیطه‌ای وارد شدن که اصلاً در حد و اندازه‌ی این گروه خوب نبود، یه جورایی مثل یه گروه pop/rock تین ایجری شده بودن. بجز آهنگ Every Man for Himself هیچ آهنگی از این آلبوم منو جذب نکرد. این شد که کلاً زده شدم.

    اما حالا که متوجه شدم که بیشتر آهنگ‌های خوبشون رو بصورت اکوستیک منتشر کردن هوس کردم بازم گوش بدم چون عاشق اکوستیک هستم و عاشق آهنگ‌هایی مثل The Reason

  6. Warrior 2010/08/16 در 22:02

    دوست من
    The Reason رو بعد از سال‌ها الان گوش دادم
    یه حالی شدم
    خاطرات زنده شدن
    عجب

    ممنونم 🙂

  7. یزدان 2010/08/16 در 23:03

    اینجا بخش نظرات ه . و نظر هم باید راجع به مطلب باشه . من نظر خودمو گفتم . اما کامنت شما خانم آذین کاملا بی ربط بود . دلیلی نداره نظر خودتونو جای نظر نویسنده بلاگ جا بزنید . اینجا پابلیک ه و هر کس نظر خودشو داره . هضمش اینقدر سخته واستون ؟

  8. آرش 2010/08/19 در 14:08

    من واقعا نمی دونم چرا همه دارن از این گروه و آلبومای آخرش انتقاد می کنن!!؟
    واسه من آلبوم 2001 خیلی خوب بود چون اون موقع دوست داشتم با آهنگ های آلترناتیو حال کنمو یه جورایی هد بزنم!.2003 به اوجش خودش رسید و به نظرم عالی بود.آلبوم 2006 هم اصلا بد نبود ولی چون دیگه یه آلترناتیو محض نبود خیلیا باهاش حال نکردن.ولی من واقعا با 3تا آهنگ آخرش حال کردم.و اما آلبوم آخر که دوباره یه تغییر دوباره بود و این اصلا به مذاق من خوش نیومد.ولی از لحاظ آهنگ و لیریکس بد نبود.مثل آهنگ letter.در کل من یکی هنوزم فنشونم.مرسی بابت لینک.

    • بردیا.ب 2010/08/19 در 14:26

      من خودم با تمام انتقادی که ازشون کردم، پارسال آلبومشون رو بعنوان دوازدهمین آلبومی که توی سال 2009 دوست داشتم معرفی کردم. اما همچنان معتقدم که گروه بزرگی نیستن!

پاسخی بگذارید

