آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Goo Goo Dolls – Something for the Rest of Us

اگه یادتون باشه حدود 3 سال پیش در مورد گروه Goo Goo Dolls و آلبوم آخرش، یعنی Let Love In، باهاتون صحبت کردم (اینجا). این گروه مشهور آمریکایی که با سبک Punk کار خودش رو شروع کرد و به یه Rock تر و تمیز و مقبول رسید، بدل به یکی از محبوب ترین گروه های راک آمریکا شد و تونست بارها و بارها به فروش خوب و رتبه های برتر چارتهای مختلف برسه. اونها 17 آهنگ توی Top10 دارن و موفق شدن به فروش 9 میلیون نسخه فقط در آمریکا دست پیدا کنن. حالا اونها بعد از گذشت 4 سال از آلبوم قبلی، به تازگی آلبوم جدیدی رو منتشر می کنن به اسم Something for the Rest of Us که نهمین آلبوم اونها محسوب میشه.

ساخت و ضبط این آلبوم از سال 2008 شروع شد و در نهایت با چند بار تغییر 12 آهنگ برای انتشار کنار گذاشته شد. توی مصاحبه ای که Star News Online با جان رزنیک، رهبر گروه، داشت اون توضیح داد که : » به نظر میرسه که اکثر چیزهایی که توی این آلبوم هستاشاره به نوعی ترس درونی و حس عدم اطمینان، البته توی یه سطح احساسی، به زمانی که داریم توش زندگی می کنیم داره. یه آهنگ مخصوصی توی این آلبوم هست به اسم Not Broken. یه روز یه نامه از خانمی داشتم که همسرش توی جنگ عراق بود. اون توی جنگ فلج شده بود و نمی خواست که برگرده خونه و می خواست توی بیمارستان بمونه. اون از خودش خجالت می کشید، فکر می کرد کم شده. اون زن فقط می خواست همسرش بدونه که هنوز تمام چیزی هست که اون می خواد. نمی دونم… خود آهنگ اومد دیگه. مثل این بود که من یه نامه عاشقانه از طرف این زن برای شوهرش می نویسم. واقعا شرایط سختیه، و تاثیری که روی مردم و خانواده هاشون میذاره وحشتناکه. مردم شغلشون رو از دست می دن و همه چیز حس نا امنی بهشون میده. فقط می خواستم در مورد این موضوع حرفم رو بزنم».

من هنوز آلبوم رو گوش نکردم. در موردش توی بخش کامنتها صحبت می کنیم باهم . دوستان، کم کار شدینا!

26 پاسخ به “Goo Goo Dolls – Something for the Rest of Us

  1. hamid 2010/07/20 در 16:52

    تمام سایتا فقط لینک دانلود 5تا ترک اولشو گذاشتن، آلبوم کاملشو نمیتونم پیدا کنم!! یکی پیدا کنه کاملشو :دی

  2. hamid 2010/07/20 در 18:22

    آره،دانلود کردم. اینم 5 تاییه

    • بردیا.ب 2010/07/20 در 19:18

      خب اینطور که بنظر میاد و تو گشتی انگار هنوز نسخه کاملش نیومده. چون من خودم الان جایی هستم که اصلا امکان دانلودش رو ندارم و حالا که قرار شده لینک دانلود رو نذارم بدون در نظر گفتن اون مطلب می نویسم. باید صبر کنیم انگار. دوستان اگه لینک کامل رو پیدا کردن برای بقیه اینجا هم بذارن. ممنون حمید.

  3. سامان 2010/07/20 در 20:04

    http://hotfile.com/dl/56169122/451ca7a/www.NewAlbumReleases.net_Goo_Goo_Dolls_-_Waiting_For_The_Rest_Of_It_(2010).rar.html
    http://sharingmatrix.com/file/13651425/www.NewAlbumReleases.net_Goo_Goo_Dolls_-_Waiting_For_The_Rest_Of_It_(2010).rar
    این لینک ها هم 5 تایی هستند.
    فکر کنم دلیل کم کاری اینه که آلبوم دندون گیری منتشر نشده چند وقته!

    • بردیا.ب 2010/07/20 در 23:30

      آره . فعلا آلبوم خاصی که قابل بحث باشه منتشر نشده . مگر اینکه چیز خاصی ببینم که دلیل خاص بودنش چیز دیگه ای به جز خوب بودن هست. البته یه چیزهایی خوبی هم که با سلیقه خودم جور در میاد توی این چند هفته منتشر شده که چندان به جو فعلی وبلاگ نمیخوره. به وقتش در موردش صحبت می کنم.

    • حمید 2010/07/21 در 16:55

      چرا،آلبومAnathema که خوب بود.ایشالا Radiohead و Kings of Leon آلبومشون در میاد یه رونق دوباره میده 🙂

      • بردیا.ب 2010/07/21 در 18:45

        خب آره ، آناتما خوب بود ما هم حسابی در مورد بحث و صحبت کردیم. اما از اون موقع دو ماه هست که گذشته.

      • حمید 2010/07/22 در 22:08

        من با آلبوم آخر The Pineapple Thief هم من حال کردم برعکس بقیه که گفتن خوب نبود.من با تغییر سبکشون حال کردم.
        در کل سال 2010 سال قوییی خواهد بود…… :دی

  4. بهزاد 2010/07/20 در 22:54

    تو خیلی پر کار شدی!!
    من اکثرا آلبوم هائی رو که معرفی می کنی اگه تو سبک مورد علاقه ام باشه حدود یک هفته بعدش می تونم دانلود کنم و گوش کنم. که فکر کنم یه خورده واسه نظر گذاشتن دیر باشه و دوستان دیگه به اون پست ها رجوع نمی کنن.

    • بردیا.ب 2010/07/20 در 23:32

      اشتباه میکنی. دوستان به همه پستها رجوع می کنن! . چون خیلی از مشتریهای اینجا از طریق سرچ گوگل به اینجا رسیدن و هنوز پستهای چند سال پیش بازدید داره و کامنت میخوره.

  5. آذین 2010/07/21 در 19:38

    یه کامنت بی ربط ! من دلم واسه last.fm تنگ شده ! به نظرتون اگر همه به این آدرس مسخره filter@dci.ir ایمیل بزنیم و بگیم این سایت کاملا بی دلیل (حتی با معیارهای جمهوری اسلامی) فیلتر شده رفع فیلتر میشه؟؟ با فیلتر شکن واقعا نمی تونم صفحه هاشو باز کنم!! اعصاب اهنین میخواد!
    البته فکر کنم آدرسش الکی باشه!!

    • بردیا.ب 2010/07/21 در 19:55

      حقیقتش رو بخوای من نمیدونم اصلا کسی پشت این آدرس ایمیل نشسته یا نه. یکی از دوستان میگفت که وبلاگش فیلتر شده بود و ایمیل زده و براش باز کردن. اما خب من برای وبلاگ خودم این کار رو نکردم و برای همین نمیدونم چه جوابی ممکنه آدم بگیره. اون چیزی که اینها بنظر میاد باهاش مشکل داره اون مقوله موسیقی نیست. مشکل اجتماع شکل گرفته توی این محیطهای مجازی هست. یادمه توی یکی از انجمنها یک سال پیش با یه آقایی که خارج از کشور زندگی میکرد و مدام مطالب سیاسی مینوشت دعوام شد و بحث بالا گرفت. من معتقد بودم که درسته تمام کشور الان درگیر یه قضیه سیاسی هست، اما این رو همه واسه موسیقی میان و نباید اون رو آلوده بکنیم با سیاست. خب ایشون چندان با من هم عقیده نبود که نتیجه نهایی این شد که من از اون گروه اومدم بیرون. مسئله اینه که یه سری هستن که هرجا دم دستشون میرسه فکر می کنن باید شعار بنویسن و نظرات شخصی خودشون در هر زمینه ای در هر جایی که دوست داشتن مطرح کنن. حالا حرفم اینه که بنظرم مشکل موسیقی نیست، مشکل جمع شدن آدمها دور هم هست.

      • یزدان 2010/07/21 در 20:26

        دقیقا مشکل اجتماع بیش از دو نفر ایرانیاس :دی

      • آذین 2010/07/21 در 20:40

        من با نظرت که هر مقوله ای باید جدا باشه کاملا موافقم ! و با اینکه خودم هم مثل همه به سیاست اهمیت میدم ولی به نظرم اینکه تو هر جمع دوستانمون بهش بپردازیم کاملا بیهوده است!

      • سپهر 2010/07/22 در 04:43

        اینکه من گفتم که به این آدرس میل بزنید فارغ از بحث تنها باز کردن وبلاگ بود، من دنبال این بودم که یک جبهه گیری درست از طرف بچه های وبلاگ نویس بر علیه این فیل مرتینگ اشتباه صورت بگیره .من خودم خیلی از وبلاگ های موسیقی غربی را پیگیری می کردم مثلا وبلاگ خودت یا وبلاگ یزدان را ..تو این مدت هیچ وقت ندیم که بحث سیاسی کنید یا مثلا به مذاهب توهین کنید. موقع مسدود شدن وبلاگ ها من به همتون گفتم میل بزنید و اشتباهشون را یادآوری کنید ولی چی شد؟ همتون پاشدید اومدید وردپرس ، یک تعداد دیگر هم از ترس اینکه اعدام بشوند کلا وبلاگ هایشان را پاک کردند!،این یعنی اینکه خودتون هم می دونید که مجرمید و خلاف قانون مملکت وبلاگ نویسی می کنید و این حتم رو ایجاد می کنه که حتما موسیقی هم یک چیز الزاما انحراف آور هست و باید با مروج هایش مبارزه کرد!
        شما فکر کردید نمی تونند وردپرس را ببندند؟ فکر کردید نمیتونند کاری کنند که به جای نوشتن موسیقی مجبور باشی بنویسی موصیخی (!) یا موثیفیل؟
        من هدفم این بود که….بی خیال مرد! چرت و پرت هایم راببخش یک لحظه فکر کردم مارتین لوتر کینگ شدم!

        فقط یک کم بیشتر: این سایت C2M دات آی آر بعد از هر از گاهی که مدیا فایر مسدود میشود فراخوان میگذارد که به این آدرس میل بزنید تا این سایت را باز کنند و در کمال تعجب سایت بعد از یکی دو روز باز میشود!

        • بردیا.ب 2010/07/22 در 11:42

          نمیدونم سپهر یادت هست یا نه. خیلی وقت پیش (حدود یه سال پیش) یه پست گذاشتم توی بلاگ که کمک کنین من از این پرشین بلاگ خراب شده اسباب کشی کنم. اون موقع هم عصبانیتم بخاطر این بود که به دو سه تا مشکل احمقانه برخورده بودم که درست بشو هم نبود و مسئولین پرشین بلاگ هم اصلا جواب من رو نمیدادن. یه چیزهایی میخواستم که اون لعنتی در اختیارم نمیذاشت. خب چندتا از دوستان یه توضیحاتی دادن که نتیجه این شد که نتونستم از اونجا بلند شم!!. این آدرس وبلاگی که الان در خدمت شماست هم همون موقع باز شده که خب نتونستم انتقال رو انجام بدم. حالا این قضیه بسته شدن بلاگ خودش دلیل مضاعف شد برای اینکه من از اون نکبت دونی بیام بیرون !!!!. مطمئن باش اگه دوباره این اتفاق برای اینجا بیوفته هر راهی که به فکرم برسه (که اولیش همینی هست که تو میگی) رو برای باز شدنش انجام میدم. آقا من از دست پرشین بلاگ خلاص شدم، دعوام نکن بیا بغلم کن تبریک بگو!.

  6. سپهر 2010/07/22 در 04:20

    توی ویکی پدیا نوشته که آلبوم احتمالا اواخر آگوست ریلیز می شه یعنی حدود یک ماه دیگه ، خیلی به ندرت پیش می آید که اینقدر زود آلبوم لو بره (معمولا آی تیونز یک هفته زودتر آلبوم ها را عرضه می کند که زودترین تاریخ ریلیز آلبوم ها است.) ، من هم اینترنت رو زیر و رو کردم هیچ لینک درستی ازشون موجود نبود ، تازه اشتباها یکی از آلبوم های چی چی کت داولز رو هم دانلود کردم که رفت توی فهرست آلبومهایی که قرار هیچ وقت نشنوم !!! ( یک بار دیگر هم به جای آلبوم آخر برکن بنجامین آلبوم یک خواننده عجیب غریب نمی دونم کجایی به نام Barbara Schoeneberger رو دانلود کردم که برای اولین بار همین الان یادش افتادم!!)

    برای دوستانی که نمی توانند دوری Goo Goo Dollsرا تحمل کنند و ضمنا اینترنت فوق سریع و بی محدودیت دارند توصیه می کنم این کنسرت جالب را با کیفیت خدا (و با حجم ناقابل 10 و نیم گیگ!!!!) داونلود کنند و لذت ببرند:

    Goo Goo Dolls: Live at Red Rocks (2007):

    http://www.softddl.net/music/12550-goo-goo-dolls-live-at-red-rocks-2007-1080i-hdtv.html

  7. یزدان 2010/07/22 در 18:25

    سپهر من و چند تا از دوستانم ایمیل زدیم . من پاک نکردم وبلاگ قبلیم رو . همچنان هست و آرشیوشم سر جاشه . من دقیقا به بسته شدن وردپرس فکر می کنم . اونم هر شب قبل خواب D: ولی فکرای دیگه ای در سر می پرورانم D: اگه عملی شد اطلاع میدم . بردیا رو بغل کن زود باش . بردیا تو هم ببوس سپهر رو . D: .

    • بردیا.ب 2010/07/22 در 18:40

      آقا با همون بغل سر و ته قضیه رو هم بیار ! بوس موس تو کار ما نیست !

      • یزدان 2010/07/22 در 20:13

        (((((((((:

        بردیا من از وقتی اومدم وردپرس خیلی احساس خوبی دارم . با دوستام میرم بیرون همش لبخند میزنم :دی
        بهترین کار همین بود که منو تو کردیم . من تحسین می کنم این کارتو .

  8. سپهر 2010/07/23 در 06:27

    میدونم آرشویت سرجاشه! ماجرا از این قراره که من یک مدت قبل یک وبلاگ موزیک دیدم که خیلی عالی بود ، بوکمارتش کردم که بعدا بهش سر بزنم بعد از این قضیه مسدودیت و اینها . وقتی رفتم سراغش دیدم مسدوده! وقتی بازش کردم دیدم کلا صاحبش حذفش کرده خیلی دلم سوخت…

    در ضمن بردیا یادت باشه همون یک سال قبل من زیر همون پستت بهت کامنت دادم و استقبال کردم که بیایی وردپرس که نشد واینها . وقتی هم اومدی وردپرس زیر همون پست بهت تبریک گفتم.من اصلا یک دورانی بود به هر وبلاگی میرسیدم قبل هرکاری کامنت میدادم میگفتم بیا ورد پرس! خیلی کار خوبی کردید اومدید وردپرس .بر منکرش لعنت!من گفتم ایکاش جلوی این فیل..تر؟اینگ یک جبهه گیری چیزی ایجاد می شد.. تو میگی بیا بغلم کن؟!!

    امممم..وبلاگ من حدودا اواخر اردیبهشت مسدود شد یعنی حدود دو ماه پیش..فکر کنم یک مقداری دیر شده که درباره جبهه و اینها صحبت کنیم.بی خیال! اگر هم زدند وردپرس هم مسدود کردند بازهم خیالتون نباشد میشود یک دامین بست به همین وبلاگها فقط یکخورده خرج دارد ولی به جاش دات کام میشوید! اگر بازهم مسدودتر کردند باز یک دامین جدید میبندیم. به هر حال این موش و گربه بازی ها توی وب ایران کاملا اپیدمی شده.
    بنابرین من همینجا یک نقطه میگذارم و میگم دیگر لطفا بی خیال مسئله مسدودیت و فی.قر.تی لینگ(ای به قبر پدر …) و بغل و بوس و اینها شوید خواهشا. اینقدر هم به این گو گو داولز حال بیخود ندهید!

    پی کامنت (!): دقت کردید زیر پستی که درباره یک آلبوم ریلیز نشده بود انداز شصت پستی که درباره آلبوم های ریلیز شده بود کامنت گذاشته شد. اگر یکی که از زبان فارسی سر در نمیاره به اینجا سر بزنه فکر میکنه ایران مهد طرفدارهای Goo Goo Dolls هست!!

پاسخی بگذارید

