آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Shearwater – The Golden Archipelago

 

جاناتان میبرگ و ویل شف ، دو عضو گروه ایندی فولک Okkervil River در سال 2001 تصمیم گرفتن که آهنگهای آرومتر و ملایم تر خودشون رو قالب پروژه جدید عرضه کنن. میبرگ که فارغ التحصیل رشته پرنده شناسی هست اسم Shearwater (یک نوع مرغ دریایی) رو برای گروه انتخاب میکنه و اولین آلبوم در سال 2001 منتشر میشه. سبک ایندی راک دوست داشتنی ، صدای زیبای میبرگ و موسیقی جادویی اونها باعث شد که در این چند سال جزو برترین گروه های این ژانر در آمریکا شناخته بشن و بصورت چهرهء مطرحی در سطح جهان مورد استقبال قرار بگیرن.

حدود دو هفته پیش ششمین آلبوم استودیویی Shearwater با عنوان The Golden Archipelago منتشر شد. تقریبا میشه گفت این آلبوم نقطهء اوج فعالیت اونها هست و میشه ادعا کرد یه سر و گردن از آلبوم قبلی (سال 2008 آلبوم Rook) قوی تر ، پخته تر و تاثیرگذار تر از آب در آومده تا جایی که Allmusic این آلبوم رو با The Final Cut از Pink Floyd مقایسه کرده و این موضوع میتونه یه اشاره غیر مستقیم به این باشه که Shearwater به آرامی و بدون عجله یک قدم توی ایندی راک جلو رفته و داره  سر فرصت پراگرسیو رو مزه مزه میکنه . شک نکنین که از شنیدن این آلبوم لذت میبرین.

دانلود آلبوم The Golden Archipelago از Shearwater

13 پاسخ به “Shearwater – The Golden Archipelago

  1. رحمان 2010/02/28 در 13:43

    واقعا عالیه ,,, ولی من هنوز آلبوم Rook رو بیشتر از بقیه دوست دارم , راستی بردیا لینک  320 kbit این آلبوم رو نداری ؟؟؟ من نتونستم پیدا کنم

  2. رزا 2010/02/28 در 18:25

    من اسم اینا رو شنیده بودم اما چیزی ازشون نشنیده بودم. الان دارم گوش میدم و خوشم اومده. به خصوص از Hidden Lakesمرسی بردیا جان

  3. رامین 2010/02/28 در 21:19

    رزا اون قسمت اول حرفت واسه من غیر قابل فهمه !!

  4. A R A S H 2010/02/28 در 21:32

    مرسی! آهنگ rooks  تو آلبوم قبلیشون چند تا سر و گردن از بقیه بالاتر بود به نظرم!  اینم تا دانلود شه با تعریفی که ازش کردی یه ذوقی هی تو دلم پیچ می خوره!!

  5. رزا 2010/02/28 در 22:11

    وا! یعنی دیده بودم که تو last.fm بچه ها گوش میدن. تو صفحه شون رفته بودم. راجع بهشون خونده بودم اما ترانه ای ازشون نشنیده بودم. قابل فهمه الان؟

  6. فرزاد 2010/02/28 در 23:17

    افرین به معرفت دوسسسسستان………..

  7. mojtaba 2010/03/01 در 01:20

    این گروه یکی از بهترین و متفاوت ترین گروه های ایندی راک حال حاضر دنیاست !! جاناتن میبرگ به نظرم یکی از استثنائی ترین وکال های حال حاضر این سبکه که شاید نیمی از بار احساسی آهنگ های Shearwater رو یک تنه به دوش میکشه .با این که آلبوم آخر گروه اثر فوق العاده ایه ولی به نظر من نتونسته در سطحی بالاتر از آلبوم Rook قرار بگیره. Rook به عقیده بسیاری از منتقدان یک آلبوم جادویی بود آلبومی که Shearwater رو از یک گروه ناشناخته به یه پدیده تبدیل کرد !! و این آلبوم شبیه دنباله ای بر اون شده.منتقد All Music به زیبایی توی نقدش اشاره کرده که این آلبوم با این که اثر فوق العاده ایه اما کمتر جادوی موسیقی Rook درش به چشم میخوره.بی شک شاهد شاهکارهای بیشتری از این گروه در آینده خواهیم بود.بردیای عزیز ممنون از این پست عالی : )لینک 320K آلبوم برای دوست عزیزی که در خواست کرده بودhttp://rapidshare.com/files/333490576/Sarwater_2010_.rarاین هم لینک آلبوم قبلی گروه برای دوستانی که علاقه به شنیدنش دارنhttp://rapidshare.com/files/113168341/shearwater_-_rook.rar

  8. مصطفی 2010/03/01 در 18:23

    سلام. بابت مطالبت تشکر می کنم. موزیک جزیی از زندگی من شده. یکبار یک پلیر ساده خریدم زبانمو تقویت کنم بخودم اومدم دیدم پر موزیکه!

  9. رحمان 2010/03/01 در 19:30

    ممنون مجتبی جان خیلی لطف کردی ولی متاسفانه من با rapidshare کار نمی کنم شما تورنتش رو نداری ؟

  10. سینا 2010/03/02 در 03:17

    آره به خوبی rook نیست ولی خوبه.وکال جادویی و موزیک ساده اما عالی.ایندی رو خیلی دوست ندارم ولی این حرکت تلفیقی با فولک چیز بدی ازش نساخته.بعد دو ماه من برگشتم.

  11. سرشناس 2010/03/02 در 19:32

    سلام چطوری ؟!‌خیلی آلبوم قشنگی بوود !‌ مـــرسی !‌فیلا …

  12. س.ح 2010/03/03 در 16:15

    سلام خیلی وقت بود دنبال وبلاگت می گشتم آخه فراموش کرده بودم آدرسشو  اومدم یه سلامی عرض کنم

  13. ایرسا 2010/03/13 در 18:15

    good one

پاسخی بگذارید

