آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Suggestions 06

١ – حالا قرار نیست توی پستهای «پیشنهادات» لزوما پیشنهادی مطرح بشه. درگذشت استاد بهمن جلالی ، عکاس بلند آوازه و مشهور ایرانی رو به همه هنر دوستان مخصوصا جامعه عکاسی تسلیت میگم .

2 – اگه میخواین از دیدن جلوه های ویژه خوب یه فیلم لذت ببرین دیدن فیلم 2012 رو بهتون پیشنهاد میکنم . با وجود دلچسب نبودن فیلمنامه و صد البته بازی جان کوزک ، جلوه های ویژه جذاب فیلم واقعا دیدنی هست. درضمن اگه میخواین یه فیلم کاملا لطیف و دوست داشتنی ببینین و اگه جزو آدمهایی نیستین که ایرادهای ریز و درشت از فیلم  میگیرین و دیدنش رو برای خودشون و دیگران زهرمار میکنن ، دیدن Time Traveler’s Wife رو بهتون توصیه میکنم.

3 – تئاتر «17 دی کجا بودی؟» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی در خانه هنرمندان روی صحنه رفته. هرچند که بیشتر از اون که این تئاتر هنرهای نمایشی داشته باشه ، شبیه نمایشنامه های رادیویی هست ، اما با این وجود دیدنش خالی از لطف نیست.

4 – دوستان عزیزی که زحمت میکشن و به این بلاگ لطف دارن و مطالب خودشون رو جهت درج در وبلاگ برای من ایمیل میکنن یه چیزهایی رو خدمتشون عرض کنم. اول اینکه حتما قبل از اینکه چیزی بنویسین در موردش به من خبر بدین که نسبت به قرار گرفتنش توی بلاگ با هم توافق کنیم. مسئله دوم اینکه لطف کنین توی نوشته تون در مورد سابقه گروه ، سبک کارش و آلبومی که قرار هست لینکش رو هم برام بفرستین مطالبی رو بنویسین.

29 پاسخ به “Suggestions 06

  1. نافتا 2010/01/17 در 15:51

    در مورد یه فیلم با جلوه های ویژه ی مبهوت کننده مطمئناً آواتار رو پیشنهاد میکنم چون از لحاظ فنی و هنری و داستانی و… خیلی از 2012 بهتره حتماً ببینینش من از دیدن کیفیت پرده ایشم لذت بردم. البته 2012 از لحاظ حجم و کیفیت جلوه های ویژه دست کمی از آواتار نداره ولی آواتار یه چیز دیگه است!

  2. حسام 2010/01/17 در 20:34

    وقتی هم که باشه بردیا جان وقته Grammy  هستش! کاندیداها همونجوری که خودت بهتر خبرداری معرفی شدن! خوبه هم درموردش بنویسی … یه بررسی کلی هم  بکنی… ؟ چاکریم :)‌

  3. محمد تقی 2010/01/18 در 13:17

    سلام بردیا جاناقا خیلی ماهی…سلیقه موسیقیت حرف ندارهبردیا جان من یه پیشنهاد دارمیاز نظره شما می شه ما بچه ای وبلاگ و شما هر چند وقت 1 بار دور هم جمع بشیم…مکانش که راحته تهران و این همه کافه و ……حضوری حرف زدن در مورد موسیقی یه چیز دیگس.. مساله وقت و میشه حل و تنظیمش کردفقط میمونه شما..لطفا در موردش فکر کنید

  4. مجتبی 2010/01/18 در 13:48

    خوب چرا تو وب فیلمت در موردش چیزی نمینویسی ؟ 2012 من پرده ای رو دانلود کردم ولی دلم نیومد ببینمش هم مزه اش میپره هم آدم چیزی نمیفهمه؛ با اینحال فکر نکنم مقابل آواتار حرفی برا گفتن داشته باشه .راستی، 2012 دی وی دی ریپش اومده ؟؟

  5. محمد تقی 2010/01/19 در 11:15

    در مورد موسیقی حرف بزنیم..امثه این نویسندها هست که تو یه کافه با طرفداراشون تو کاقه جمع میشن و در مورد کتاب خودشون یا دیگری حرف می زنن یا امضا می دنواسم جالب بود که از نزدیک با هاتون حرف بزنم…

  6. امید 2010/01/19 در 14:13

    سلام برديا خان.1 نفر قبول زحمت چي رو بايد بکنه؟

  7. امید 2010/01/19 در 23:19

    پیشنهادش خوبه.شما موافقید؟

  8. بهزاد 2010/01/20 در 06:39

    منم نفهمی دم قبول زحمت چی منظورته؟

  9. مجید 2010/01/20 در 07:22

    سلام اگه ممکنه در مورد گروه Axiom of Choice بنویسید یا اگه قبلا نوشتین لینکش رو بذارید چون من پیدا نکردم

  10. محمد تقی 2010/01/21 در 11:40

    بابا این که زحمت ندارهمی شه هر بار پاتوق یکی از خومون باشه..یا یه پاتوق ثابت واسه همیشه انتخاب کنیم…مثال..ما زرتشت می شینیم..کافه کنج نزدیکمونه..جای بدی نیست ولی کوچیکه که اگه تعدادمون 10-11باشه ولی مشکلی نیست..بردیا که موافقه….شما بچه ها هم که هستین..حالا  هر کی جایی سراغ داره بگه..هماهنگ کردن که کاری نداره ..اصلا زحمت نیست

  11. محمدرضا 2010/01/21 در 18:25

    سلام خسته نباشی جدابعد از مدتها یه بلاگ درست و حسابی در مورد موسیقی راک پیدا کردم که از اون وبلاگایی نیستن که بعد از فراگیر شدن جو راک ورپ به سمتشون رفتهدرباره آلبوم های جدید لینکین پارک و متالیکا تو سال 2010 هم بنویستشکر

  12. لیلا 2010/01/22 در 03:01

    بفرمائید اینم یه پیشنهاد،البته با اجازه آقا بردیاhttp://friendfeed-media.com/fdb913d20093b00d834e83a9d1debb39c7fd4f00

  13. امید 2010/01/22 در 21:30

    سلام.جواب اقا تقي؟

  14. مجتبی 2010/01/23 در 18:56

    یه سوال دارمبرا گوش دادن به موسیقی از اکولایزر ها استفاده میکنی ؟؟

  15. مجتبی 2010/01/23 در 22:49

    برا آهنگ های راک و متال، همین اکولایز ویندوز مدیا پلیر خوبه ؟ شرمنده سوال میپرسما

  16. بابک 2010/01/26 در 00:46

    آقا چون دیدم تو بلاگت از Eloy صحبت نشده گفتم شايد نميشناسيش . اگه آرت راك دوس داري اين به نظر من يكي از قويترين گروه ها تو اين سبكه . يه گروه آندرگراند آلمانيه . لينك آخرين كارشونو واست مسزارم كه گوش كني و اگه خوشت اومد بزاري تو بلاگت . ضمنا يه لينك از آلبوم 2010 گروه Massive Attack واست ميزارم . چون ديدم گوش ميكني . http://hotfile.com/dl/20214659/c6bbf6b/www.NewAlbumReleases.net_Eloy_-_Visionary_(2009).rar.htmlhttp://depositfiles.com/en/files/xjagn716hhttp://uploading.com/files/e7bm198a/www.NewAlbumReleases.net_Massive%2BAttack%2B-%2BHeligoland%2B%25282010%2529.rar/http://depositfiles.com/en/files/n8c8wrles2تاي اول واسه Eloy هست . 2 تاي دوم واسه Massive Attack . اميدوارم خوشت بياد . زير مطلبي كه واسه آلبوم Blood دادي هم يه لينك گذاشتم . 3 تا آهنگ Bouns از همين آلبومه كه تو لينكاي تو نبودن . پيامو خصوصي ميزارم كه تو خط مشي بلگت دستكاري نكرده باشم . خودت اگه خواستي اين لينكارو به مخاطبات بده .

  17. مجتبی 2010/01/26 در 03:50

    اوه اوه،‌ بردیا عصبانی میشود آقا چقدر پرکیپاین تری گوش دادی تو لست اف ام آلبوم خوبی منتشر نشده یا سرت خیلی شلوغه ؟؟مثلا این LostProphets ارزشی برا یه مطلب ندارند ؟ پ.ن: اون وبلاگ اصلیت خیلی خصوصیه؟ میشه توش نظر داد یا نه ؟

  18. بهنام 2010/01/28 در 09:12

    سلام . نمی دونم در مورد katatonia تا حالا مطلب داشتید یا نه . ولی کارشون فوق العاده اس . مخصوصا آهنگ unfurl .

  19. نافتا 2010/01/28 در 13:35

    من آلبوم Night از Gazpacho رو تازه گوش کردم خیلی برام جالب بود که تقریباً 5 دقیقه ی آخر آهنگ Massive Illusion کاملاً موسیقی ایرانیه!! خیلی هم برام آشنا بود. چرا؟! ایرانی تو گروهشونه؟! تا اونجایی که من می دونم اسماشون به ایرانیا نمیخوره اگه کسی میدونه لطفاً یه آماری بده چون واقعاً کنجکاو شدم!!

  20. نافتا 2010/01/28 در 17:16

    آره میدونم اتفاقاً الان استفاده از تم های شرقی مد شده مثلاً Viva La Vida هم تم های شرقی داره(از هند و شرق آسیا بیشتر) ولی این 5 دقیقه کاملاً ایرانیه و به شکل استادانه ای هم نواخته می شه!!

  21. A R A S H 2010/01/29 در 01:31

    واااااااااااااای!!!آقا الان من قشنگ تو کفم!!نافتا جان پکوندی مارو!این 5 دقیقهه 100 صد در صد ایرانیه!یه لحظه احساس کردم آهنگ عوض شده بعد گفتم من که همچین آهنگی نداشتم!این شباهت صد در صد یه دلیلی داره و امکان نداره همینجوری سهوی اتفاق افتاده باشه

  22. نافتا 2010/01/29 در 02:26

    آرش جان منم مثل تو کفیدم! منم واقعاً کنجکاوم چرا؟! همچنان هم هستم و نکته جالب اینه که من موسیقی ایرانی زیاد گوش نمیدم و اصلاً هم تو مود این نوع موسیقی ایرانی نیستم ولی این آهنگ رو تقریباً خوردم! شاید به علت اینکه واقعاً با احساسه و استادانه اجرا می شه. این آلبوم یکی از بهترین آلبومای عمرمه! آلبوم جدید Gazpacho رو موقعی که گوش کردم گفتم گروه خوبیه ولی با گوش کردن این آلبوم این گروه یکی از گروههای مورد علاقم شده!

  23. بهزاد 2010/01/29 در 08:04

    با اینکه Coldplay یکی از محبوب ترین گروهای مورد علاقمه ولی آهنگ Viva La Vida یه کپی واقعی از یه آهنگای  Joe Satriani بود که به خاطر اون از C.P شکایت کرد و پیروزم شد(اسم آهنگ J.Sرو یادم نمیاد الان)واقعا ضایعس آدم اصلی ترین آهنگ آلبومشو کپی برداری کنه.

  24. بهزاد 2010/01/29 در 08:05

    نافتا جان میشه لینک دانلود Gazpacho رو در اختیار ما هم بذاری؟

  25. بهزاد 2010/01/29 در 11:54

    الان سال 2010 هست من یادم نمیاد سال 2008 که آلبوم C.P منتشر شد چه حرفائی در موردش زده شده یا نافتا یا بقیه اون موقع این بلاگ رو می خوندن یا نه.خودت گفته بودی حرفای متفرقه رو تو Suggestions مطرح کنیم.کامنت در جواب نافتا بود که گفت Viva La Vida تم شرقی داره,خواستم ریفرنس بدم که اصل آهنگ “If I Could Fly”  از Satriani بوده.

  26. نافتا 2010/01/29 در 18:07

    راستش من آلبوم Viva La Vida منظورم بود! وگرنه آهنگش که دزدیه!! فکر کنم دیگه حسمو در مورد Coldplay و Muse در مقابل Radiohead گفتم دیگه کلیشه ای شده. بحث هم این نیست.به نظر من استفاده از موسیقی شرقی هم بیشتر تو موسیقی پراگرسیو وجود داره تا ژانرهای دیگه اونم به خاطر وسعتشه که دامنه ی وسیعی از گامها رو در بر می گیره البته اوایل به خاطر کمیاب بودن ترکیب موسیقی شرقی و غربی گروهها تو ژانرهای دیگه بدشون نمیومد که از موسیقی شرقی یا سازهای شرقی استفاده کنن تا کارشون خارق العاده یا چیز عجیبی در بیاد.دیگه از سازهای  خودشون استفاده کرده بودن دیگه! مثلاً میتونین Paint It, Black رو بدون سیتار تصور کنین؟! یا مثلاً بیتلزها هم از تم های شرقی البته خیلی کم استفاده کردن. نظر من اینه که غربی ها بیشتر از ما قدر این موسیقی رو میدونن و بهش احترام میزارن همونطور که ما هم موسیقی غرب رو ستایش میکنیم ولی خوب فرق ما اینه که موسیقی خودمون رو نفی میکنیم ولی اونا اینطوری نیستن!! البته منظورم موسیقی پاپ ایرانی(احیاناً لس آنجلسی) نیستا!!  

  27. نافتا 2010/01/30 در 00:51

    بهزاد جان اینجا لینکهای مختلفی داره من از Megaupload گرفتم نمیدونم لینکای دیگش کار میکنه یا نه حالا میری خودت می بینی:http://www.mirrorcreator.com/files/0KHJIZ1X/Gazpacho_-_2007_-_Night_-_www.w0es.com.rar_links

  28. behzad 2010/01/30 در 18:24

    thanks dear nafta

  29. mojtaba 2010/01/30 در 19:20

    من هم مثل بقیه واقعا حیرت زده شدم از این آهنگ Massive Illusion جالب اینجاست که این گروه یه گروه نروژیه که در طول عمر 15 ساله اش هیچ ایرانی درش فعالیت نداشته البته این اطلاعاتیه که توی اینترنت از گروه هست !! در هر حال این ترک به قدری به موسیقیه ایرانی شباهت داره که کار از الهام گرفتن ساده گذشته !! جالبه که Gazpacho یه جور غذا شبیه به سوپ میمونه : )

پاسخی بگذارید

