آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Fifty Great Voices

سایت npr اقدام به حرکت جالبی کرده. شما میتونین با انتخاب 5 هنرمند از بین لیستی که در اختیارتون قرار داده برای انتخاب 50 صدای برتر تاریخ موسیقی اقدام کنین. مهمترین نکته این لیست حضور نام محمد رضا شجریان در بین این هنرمندان هست. پس به احتمال زیاد شما بعد از انتخاب نام شجریان ، 4 هنرمند مورد علاقتون رو از این لیست انتخاب کنین و توی تهیه این فهرست سهیم باشین.

شرکت در انتخاب 50 صدای برتر تاریخ موسیقی

18 پاسخ به “Fifty Great Voices

  1. A R A S H 2009/11/23 در 18:36

    چه معنی داره اسم تام یورک نیست؟؟؟؟؟؟یعنی چی واقعا نمی فهمم!!بیورک هست ولی تام نیستاز نظر من که این نظرسنجی اعتبار نداره!

  2. سپهر 2009/11/23 در 21:20

    شجریان + جف باکلی + باب مارلی + فردی مرکوری + رابرت پلنتحیف فقط 5 تا حق انتخاب بود وگرنه خیلی های دیگه بودند می خواستم بهشون رای بدهم!

  3. A R A S H 2009/11/23 در 22:11

    نه اتفاقا تو این مورد بدون تعصب که نگاه می کنم هم نظرم همینه.به نظر من که ارزش صداش به نسبت آهنگ و ترانه هاش اصلا تو رده پایین تری نیست.تو قدرت و یونیک بودن صداش که هیچ شکی نیست. واقعا بی انصافیه که تو لیست ۵۰  نفری بهترین ها نیست. لیستی که اسم بیورک که تو خوانندگی بیش ترین تاثیر رو ازش گرفته هست ولی اسم خود تام یورک نیست!نمی دونم کجا خوندم یا شنیدم که تو یه نظر سنجی قبلا جز بیست صدای یونیک و موندگار تاریخ انتخاب شده بود.بردیا تو خودت بودی اسمشو نمیاوردی جز ۵۰ تا؟!

  4. سینا 2009/11/23 در 23:37

    موسیقی یک زبان بین المللی است نه ناسیونالیستی.بنابراین من ترجیح میدم نفر اولم آقای شجریان نباشه هر چند جز 5 تا هست.منم با نظر آرش موافقم جای تام خالیه.ولی منظورشو از بیورک هست تام نیست نفهمیدم.کسی نمیتونه منکر بیورک بشه.

  5. سینا 2009/11/24 در 01:46

    فردی مرکوری کبیر فقید+شجریان+فرانک سیناترا+جنیس جاپلین+لوییس آرمسترانگ

  6. Arash 2009/11/24 در 10:40

    چرا تو اين ليست شمايی زاده نيست؟

  7. آبتین 2009/11/24 در 15:41

    به نظر من هم جای تام یورک خالیه اینو باید در نظر بگیریم که بیورک هم خودش گفته بهترین صدای جهان صدای تامه!  و تام یورک صاحب سبک در این نوع خوندن یعنی از نت پایین تا نت بالا هستش و خیلی ها از نوع خوندن اون تقلید می کنن مثل باکلی که اون هم جریان ساز بود حتی گفته میشه صدای اون 4 اکتاو رو پوشش میده ، پس این نظرسنجی اصلا معتبر نیست! خیلی از نظر سنجی ها تو دنیا معتبر نیست اینم یکی از اونا! راستی آرش منم اون لیستو دیدم ، 22 تا صدای ماندگار تاریخ بود یعنی صداهای خاص و جریان ساز اسم تام هم توش بود

  8. A R A S H 2009/11/25 در 01:43

    آره ببخشید خیلی منحرف کردم بحث رودر مورد شجریانم اون سمپلی که ازش گذاشته شده اصلا خوب انتخاب نشده.فقط یه چیز دیگه. سه چهار تا رپر هم تو لیست هستن برو بزن گوش بده صداشونو!! خنده دارن واقعا بین این همه غولدر ضمن بزرگ ترین نفری که جا افتاده پاواروتیه به نظرم. (البته بعد تام!)

  9. A R A S H 2009/11/25 در 12:24

    من اگه قرار باشه نظر متعصبانه بدم صد در صد تام رو از هر نظر تو صدر هر فهرستی میذارم!من کلا با این کلمه تعصب یه کمی مشکل دارم. ردیوهد تنها گروهیه که به نظرم هیچ آهنگ بدی نداره. تنها گروهیه که تو هر حس و حال و فضایی که باشم می تونم از موسیقیش لذت ببرم. هیچ وقت آهنگاشون و صدای تام برام یکنواخت و کسل کننده نمیشه. صدای هیچ کس به اندازه صدای تام یورک روم اثر نمی ذاره.و…اگه اینا معنیش تعصبه پس آره من رو این گروه تعصب دارم و به این تعصب هم افتخار می کنم!موقع نظر دادن راجع بهشون هم شاید وانمود کنم که بدون تعصب برخورد می کنم ولی فکر کنم درواقع اینجوری نیست!

  10. A R A S H 2009/11/25 در 12:26

    آبتین جان لینکی چیزی ازش داری بدی؟

  11. رزا 2009/11/25 در 20:52

    همه چی به کنار! دقت کردین که چند بار میشه رای داد؟

  12. نافتا 2009/11/25 در 23:55

    نمیخوام بحث کنم ولی کاملا با آرش موافقم! و حسم مثل اونه و خیلی از آرتیست ها هم گفتن که صدای تام یکی از خاص ترین و بهترین صداهای دنیاست مثل بیورک

  13. مجید 2009/11/26 در 10:49

    شجریان – سیناترا – فردی مرکوری – لئونارد کوهن – نفر پنجم یادم نمیاد

  14. مجید 2009/11/26 در 10:50

    سلام، اقا Katie Melua تا الان 3 تا آلبوم داده یا 4 تا ؟؟ تو سایت last.fm تو بیوگرافی نوشته 4 تا آلبوم؟؟

  15. علی 2009/11/26 در 16:32

    پس مایکل کجاس ؟ببخشید صدای دینامیک میشه یه توضیحی بدین یعنی چی؟

  16. pc4 2009/11/27 در 02:28

    یه نگاه بندازی بد نیست.http://pc4.blogfa.com/post-273.aspx

  17. امید 2009/11/27 در 12:45

    سلام,چه طور میشه صدای شجریان؟؟؟؟؟؟؟رو تحمل کرد؟

  18. unknown girl 2010/11/28 در 19:58

    من دیوونه تام یورکم تنها کسی که واقعا دوسش دارم…..

پاسخی بگذارید

