آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

The Swell Season – Strict Joy

 

اگه یادتون باشه حدود دو سال پیش (اینجا) در مورد موسیقی فیلم Once باهاتون صحبت کردم. برای همین دیگه توضیحات تکراری که اونجا دادم رو تکرار نمیکنم. پس بهتره یه نگاه دوباره به اون پست بندازین.

گلن هنسارد هنرمند ایرلندی و رهبر گروه The Frames در کنار یکی از دوستان نزدیکش، نوازنده پیانو و خواننده اهل چک یعنی مارکتا ایرگلوا در سال 2006 با هم دیگه یه آلبوم به اسم The Swell Season منتشر کردن. همکاری بعدی اونها بازی و ساخت آهنگای فیلم Once بود که سر و صدای زیادی به راه انداخت. تورهای زیادی رو بخاطر این آلبوم و این فیلم برگذار کردن و کار به جایی رسید که فعالیت هنری مشترک اونها در کنار دوستیشون بسیار جدی شد. برای همین ترجیح دادن اسم آلبومشون رو بذارن رو خودشون و بصورت یه گروه رسمی در بیان. و این شد که The Swell Season شکل گرفت. حالا این گروه اولین آلبوم خودشون (البته میشه سومین آلبوم مشترکشون) رو چند هفته پیش به اسم Strict Joy منتشر کردن.

گلن هنسارد در مورد این آلبوم میگه : برای من این فقط یک ثبت وقایع روزانه بصورت صوت بود !. این بخشی از زندگی ما هست. مجلهء spin با دادن 4 امتیاز از 5 به این آلبوم میگه : اگر گلن هنسارد و مارکتا ایرگلوا در فیلم Once ناخواسته وارد شدن به عشق را به شکل حقیقی روایت کردند ، حال با آلبوم Strict Joy خروج از آن را حکایت می کنند. این رو هم اضافه کنم که عنوان آلبوم برگرفته از نام کتابی از شاعر ایرلندی ، جیمز استفانز ، سال 1931 هست .

ژانر آلبوم بطور کاملا مشخصی indie Folk هست. یعنی تقریبا آهنگها هیچ کدوم وارد حریم راک نشدن و تو همون فضای آکوستیک و ملایم فولک و ایندی فولک نوسان می کنن. اگه بخوام به شخصه سه تا کار مشترک این دو نفر رو ارزش گذاری کنم، این آلبوم رو در جایگاه سوم قرار میدم !!!. شنیدن این اثر بعنوان یه آلبوم فولک خوب هست، اما نسبت به کار قوی و زیبای Once مطمئنا اثر ضعیف تری به شمار میاد.

دانلود آلبوم Strict Joy از The Swell Season

پ.ن : میتونین از (اینجا) یا (اینجا) هم آلبوم رو دانلود کنین.

 

 

16 پاسخ به “The Swell Season – Strict Joy

  1. رزا 2009/11/10 در 11:30

    دارم گوش میدم… ممنون… من این دو نفر رو واقعن دوست دارم… به خاطر وانس و همه ی لذتی که از دیدن اون فیلم بی نظیر نصیبم شد و با هر بار دیدنش باز هم میشه… دمشون و دم شما که لینک رو گذاشتی گرم… موفق باشی

  2. Arash 2009/11/10 در 14:55

    one republic-Waking Up(direct link)http://s73.eu.rapidbaz.com/get/_t2AM/www.NewAlbumReleases.net_OneRepublic_-_Waking_Up_%25282009%2529.rar

  3. mojtaba 2009/11/10 در 18:03

    سلاماول اینکه از وبلاگ و مطالب خیلی خوبت سپاسگذارم مدتهاست که وبلاگت رو می خونم و استفاده می کنم .چند وقته به گروه Indi Rock خیلی خوب برخوردم که خیلی از کارهاشون خوشم اومده به گمانم شما هم خوشت بیاد اسم گروه هست  Shearwater سال 2008 هم یه آلبوم فوقولعاده به اسم The Rook دارهامیدوارم گوش کنی و لذت ببری

  4. A R A S H 2009/11/10 در 19:23

    دوستان آلبوم اولشون the swell season رو به هیچ وجه از دست ندید!چند تا از آهنگاش برای once هست با تنظیم متفاوت و چند تا آهنگ فوق العاده دیگه.تو این آلبوم خیلی از فضای قبلی کاراشون دور شدن و من رو هم خیلی راضی نکرداما تک و توک آهنگ خوب هم داره!در مورد shearwater هم کاملا با مجتبی موافقم.بهترین آهنگشون rooks واقعا عالیه

  5. حسین 2009/11/10 در 20:08

    سلام دوست عزیز ممنون از مطالب خوب وبلاگت من شخصا سعی می کنم حتما سر بزنم و آلبوم ها رو دانلود کنم ( انتخاب هات اکثرا خوب هستن)راستی اینگوی مالمستین داره آلبوم جدیدشو منتشر میکنه ( کارهای قدیمیش رو با اجراهای جدید ) یکی از آهنگ های مایکل جکسون رو هم کاور کرده Beat It

  6. سینا 2009/11/10 در 22:14

    من گلن هانساردو تو فریمم که بود خیلی دوست داشتم.آلبوم قبلی این دو تا شاهکار و روحبخش بود.مخصوصا که با اون فیلم خوب همراهبود.این آلبوم ولی معمولیه.یه خاطره خوب دیگه هم ازاین آلبوم دارم.8 یا 9 ماه پیش وقتی داشتم تو اینترنت دنبال این آلبوم میگشتم با بردیا و وبلاگ شاهکارش آشنا شدم.ممنونم ازت بردیا

  7. سینا 2009/11/10 در 22:18

    لینک مستقیم این آلبومhttp://s81.eu.rapidbaz.com/premium/c6aabd439b71bdd8a012cf979c177c81/4af9c331/s81.eu./3165849?TSSSJ.rar

  8. امیر 2009/11/11 در 00:13

    سلام دوست هنر دوست و عزیز.کارت عالیه موفق باشی.

  9. Arash 2009/11/11 در 14:29

    on album ghablishonam ke shoma ainghad tarifeshi mikonino man khosham niomad pas in yekiro aslan nagiram behtare.dar kol  ba damien rice va albate nick drake kabir bishtar hastam ta ba ina..

  10. علیرضا 2009/11/12 در 10:09

    از breaking benjamin هم بنويس!

  11. شورا 2009/11/12 در 19:50

    با نظرت موافقم

  12. مجتبی 2009/11/15 در 16:35

    اوه سوتی دادم، کامنتم برا پست پایینیه

  13. مجتبی 2009/11/15 در 16:35

    بفرما، ببین بریکینگ چقدر طرفدار داره این آلبوم رو دانلود کردم، فولک هم چیز خوبی بوده ها The Sandman, The Brakeman And Me از این آهنگ خیلی خوشم اومددستت درد نکنه برا معرفیش

  14. پویا 2009/11/15 در 23:27

    عزیزمی!

  15. علیرضا 2009/11/17 در 13:30

    دیر یا زود نداره…بنویس!!!واااااااااااااااااااااااااااااااااای————————-مثلا این چیه معرفی کردین سبکه بندریه؟حالم به هم خورد …

  16. بازتاب: Eddie Vedder – Ukulele Songs « آ ل ب و م

پاسخی بگذارید

