آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

OSI – Blood

امسال سال عجیبی برای موسیقی بود . از بازگشت بزرگان موسیقی گرفته تا آلبومهای جنجالی که منتشر شد (در مورد خیلیهاشون هم همینجا صحبت کردیم) . میخوام الان بهترین آلبوم سال ٢٠٠٩ رو (به نظر من البته) بهتون معرفی کنم .

OSI یکی از عجیب ترین ، بهترین و شاخص ترین گروه های پراگرسیو راک حال حاضر دنیاست . این گروه آمریکایی توسط دو انسان استثنایی به نامهای جیم متئوس و کوین مور تاسیس شد . کوین مور شخصیت بسیار شناخته شده برای دوستداران موسیقی هست. عضویت بعنوان نوازنده کیبرد در گروه افسانه ای Dream Theater و پروژه انفرادی و شخصی خودش به اسم  Chroma Key . جیم متئوس هم یکی از بنیان گذاران و اعضای اصلی گروه Fates Warning هست که تا به حال دو آلبوم انفرادی هم منتشر کرده . حالا تصور کنین این دو نفر بیان و تصمیم بگیرن با هم دیگه یه گروهی به اسم OSI رو تاسیس کنن ، اونوقت با استیون ویلسون (Porcupine Tree / Blackfield / No-Man) ، گوین هریسون (King Crimson / Porcupine Tree) ، میکائیل اوکرفلت (Opeth) ، مایک پورتنوی (Dream Theater) و تیم بونس (No-Man) هم تو این چند سال اخیر همکاری داشته باشن … فکرش رو بکنین نتیجه کار عجب چیزی ممکن هست در بیاد !!.

اونا تا قبل از امسال سه تا آلبوم منتشر کردن : Office of Strategic Influence محصول سال 2003 (اسم گروه – OSI – هم به معنی اسم همین آلبوم هست) ، Free و یه EP به اسم Re:Free هر دو محصول سال 2006 . بعد از گذشت سه سال OSI آلبوم جدید خودش به اسم Blood رو اوریل امسال منتشر کرد .

به گفته سایت رسمی Chroma Key (پروژه انفرادی کوین مور) این آلبوم موفق شده فضای سحرآمیزی بین موسیقی راک و پراگرسیو متال اینجاد کنه و به شکل تناوبی بین فضای اتموسفریک و اگرسیو نوسان کنه و به سادگی بین چند سبک موسیقی آزادانه حرکت کنه . برای ضبط این آلبوم بر خلاف آلبوم قبلی که گوین هریسون (درامر Porcupine Tree) کمک گرفته شده بود ، از همکاری مایک پورتنوی (درامر Dream Theater) استفاده شده .

آهنگهای آلبوم ، ترانه ها ، ملودیها ، فضا سازی و ترکیب اونها به شکل باور نکردنی هوشمندانه هست . توی هر آهنگ به وضوح ردی از تمام آهنگهای آلبوم رو پیدا می کنین ، ترانه ها تاثیر گذار و قوی هستن ، صدای کوین مور به اوج پختگی خودش رسیده که با هنرمندی تمام توسط خودش افکت گرفته و پرداخته شده . به جرات میتونم بگم این آلبوم بهترین اثری بود که تو سال 2009 شنیدم . از دست ندینش .

دانلود آلبوم Blood از OSI

پ.ن : لینک بالا شامل لینک دانلود این آلبوم از سایتهای Rapidshare , zSHARE , Badongo , Megaupload و DepositFiles هست .

 

20 پاسخ به “OSI – Blood

  1. امیر اردلان 2009/11/01 در 22:16

    مرسی بردیا جان خیلی خفنه D:  فعلا تو شوک موزیکم !!مرسی پسر. کارت حرف نداره .

  2. crepida 2009/11/01 در 22:32

    aghaye baradar, baraye hameye zahmati ke vase inja mikeshi amighan mamnunim….. i

  3. ادوارد 2009/11/02 در 14:21

    مرسی بردیاراستی نظرت در مورد My chemichal Romanceچیه؟

  4. نافتا 2009/11/02 در 15:37

    سلام هنوز دانلود نکردم ولی به نظر من تا الان که گوش دادم آلبومارو آلبوم جدید depeche mode که معرفی هم نکردی یکی از بهترین آلبومایی بوده که تو این چند سال گوش دادم و بعد آلبوم قبلی به نظر من دوباره اوج گرفتن. راستی جای یه آرتیست فوق العاده که من خودم تازه یکی از دوستام بهم معرفی کرد تو بلاگت خالیه البته شاید بشناسیش ولی به بچه ها معرفی کنی بد نیست کارش خوبه شعراش که فوق العادست:badly drawn boy

  5. مجید 2009/11/03 در 02:22

    اقا میشه یه لطفی کنی چند تا گروه گردن کلفت تو سبک کانتری معرفی کنی ؟

  6. یزدان محمدجانی 2009/11/03 در 02:27

    Emsal hame album dadan . Albume kheili khubi bud . Vali bemunim ta 2009 tamum she unvaqt behtarin albume salemuno m0arefi k0nim.mamnun bardia.

  7. علیرضا 2009/11/03 در 11:38

    هه هه اناتما حاله همه رو می گیره!!———در مورد البوم جدید گروه DEAD BY SUNRISEدارم مطلبی تهیه می کنم که م یخوام علاوه بر وبلاگه خودم در موبلاگه شما هم باشه!نظر شما چیست؟مطلب را چطوری بفرستم؟

  8. سامان 2009/11/04 در 02:14

    داشتم Insurgentes گوش می‌دادم که این پستت رو دیدم و دانلودش کردم. عجب کاریه! به شدت کف کردم!فایلی که من دانلود کردم ترک 6 رو نداشت و ارور می‌داد. مال همه این‌طوریه یا دوباره دانلود کنم؟راستی Insurgentes رو اینجا معرفی نکردی یا من ندیدمش؟

  9. شقایق 2009/11/04 در 02:42

    خیلی حال داد . دستشون درد نکنه البته دست شمام درد نکنه .

  10. یزدان محمدجانی 2009/11/04 در 11:26

    مثل اینکه دوست داری لحنت همیشه تمسخر آمیز باشه برت متاسفم

  11. یزدان محمدجانی 2009/11/04 در 11:30

    نکنه این حس بهن دست داده که یگانه خدای دنیای موسیقی هستی بردیا که اینطوری با مخاطبات برخورد می کنی ؟ نکنه هر کی تو هر جای دنیا بخواد آلبوم بده ( مستقل غیر مستقل تجاری غیر تجاری ) باهات تماس میگیره که مطمئنی کیا آلبوم میدن و کیا نمی دن . میدونم که یه سری سایت تا آلبوم های در حال انتشار رئ لیست می کنن (اینو گفتم که تو جوابم همینو تحویلم ندی)

  12. امیر 2009/11/04 در 15:35

    به نظرت اول اینو گوش بدم یا پرکپاین تری رو؟

  13. یزدان محمدجانی 2009/11/04 در 19:04

    Aghaye arash shoma sokhanguye in weblog ya shakhse bardia hastid ? Yani mikhay begi man ba 26 sal sen bacham . Age moshkeli bashe mano bardia khodemun halesh mikonim va be digaran rabti nadare

  14. یزدان محمدجانی 2009/11/04 در 19:09

    Va man hamuz mota’ajeb az un javabe bardia be commentam . Ba inke khodesham midune man che sabkayi gush midam va saligham ta hodude ziadi shabihe hame va nemidunam un che javabi bud va chera esme gruhayio avord ke osulan na man na khodesh alagheyi be un sabka va un gruha nadarim.omidvaram khode bardia inbar javabe manteghie mano bede.

  15. sinatheory 2009/11/04 در 22:57

    قربون دستتمواد داشتم تموم می کردم

  16. Arash 2009/11/05 در 00:40

    aghaye yazdaan fekr mikonam gorohe seni shoma kheili hmahangi be in weblog nadare.behtare vaghteto ba hamsenaye khodet begzarooni.

  17. سپهر 2009/11/05 در 23:47

    بر عکس Devil Doll این گروه رو مدتهاست می شناسم و به شدت منتظر بودم که یکی از وبلاگ های فارسی معرفی اش کند (تا الن معرفی ازشون زیاد ندیدم) که انگار اینجا پیش قدم شد .موسیقی شون بی نظیره از خیلی از این پراگرسیو های آبکی که خیلی ها براش سر ودست می شکنند سرتر و بهترند .عالی بود!

  18. علی(علیرضا) 2009/11/06 در 00:56

    از the rasmus خبري نيست البومي يا چيز ديگه اي؟

  19. پرهام 2009/11/06 در 19:52

    درود بی پایان به جناب بردیا برجسته نژادبیش از یک ساله که مشتری وبلاگ دوست داشتنی شما هستم. از خوندن نوشته های شما و دانلود آلبومهایی که زحمت میکشید و آپلود میکنید با موسیقی غربی و مخصوصاً سبک راک بیشتر آشنا شدم و باید بگم که بعضی از آلبومهایی که از وبلاگ شما دانلود کردم همدم و مونس تنهایی های من بودن و هستن ..برای شما و وبلاگ ارزشمندتون احترام خیلی زیادی قایل هستم و همیشه منتظر پستهای جدید و آلبومهای خوب هستم ..بدرود

  20. بابک 2010/01/24 در 13:25

    خوب . صرفا به دلیل تشکر از حسن سلیقت در انتخاب موسیقی میخوام یه حالی به تو و علاقه مندان این گروه بدم . این آلبوم 3 تا آهنگ Bouns Plus داره كه ميتونيد خيلي سريع از اين لينك دانلودش كنيد . فقط بجنبيد تا برش نداشتن …. اميدوارم خوشتون بياد . http://rapidshare.com/files/227602058/OSI-Blood-Special_Edition_Bonus_CD-2009-FKK.rar

پاسخی بگذارید

