آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Rock’N Coke 2009 – Part II

روز دوم : صبح از شدت گرما ساعت ٧ونیم بلند شدیم . صبحونه خوردیم و توی محوطه گشت زدیم تا ساعت ٢ که اولین اجرا شروع بشه . یه سر به قسمتی که از طرف شبکه تلویزیونی Dream برای اجرای Karaoke ساخته شده بود زدم . یه لیست دادن بهمون و من هم آهنگ Master of Puppets از Metallica رو انتخاب کردم که بخونم (البته اجرای چندان خوبی نبود ! چون بنده جیمز هتفیلد نیستم !!!) . جایزه هم بهم یه نسخه از آلبوم آخر Offspring رو دادن !! . تو یه چادر دیگه یه گروه سازهای کوبه ای ترک برنامه اجرا میکردن و به مردم طریقه و ساز زدن رو آموزش میدادن . تو یه قسمت دیگه Vodaphone غرفه ای زده بود که گروه های غیر حرفه ای ترک آهنگهای پاپ و معروف رو بصورت راک کاور میکردن . تو اون مدتی که من اونجا بودم آهنگهای Billie Jeans و Smooth Criminal از Michael Jackson و آهنگ Toxic از Britney Spears رو کاور کردن . بریم سر اصل مراسم . روز دوم گروه های Linkin Park , Kaiser Chiefs , Razorlight , D2 , Cold War Kids و از خود کشور ترکیه هم Hayko Cepkin و Manga برنامه اجرا کردن .

D2

گروه D2 اولین گروه راک از کشور بلغارستان هست که توی این فستیوال شرکت کرده و شاید بشه گفت معروفترین گروه راک این کشور هم هست . اجراشون خیلی خوب بود ، مخصوصا که فقط آهنگهای انگلیسی خودشون رو برای خوندن انتخاب کرده بودن و خبری از آهنگهایی به زبون خودشون نبود . ما ردیف اول واستاده بودیم . دژان کامنوف ، خواننده گروه ، اومد از استیج پایین و در حال خوندن یه چرخی زد و اومد رو بروی ما واستاد و چشم تو چشم من شروع کرد فریاد زدن و خوندن !! . آخرش هم باهام دست داد و رفت !!! . حرکتش بامزه و باحال بود . این رو هم بگم ، برای اونایی که نمیشاسن این گروه رو ، سبک کاریشون یجورایی شبیه 3Doors Down و Nickelback هست .

Cold War Kids

این گروه آمریکایی که فعالیت خودش رو از سال 2004 شروع کرده تا کنون دو تا آلبوم منتشر کرده که آلبوم دوم ، یعنی Loyalty to Loyalty تونست در سال 2008 رتبهء سوم چارت آلبومهای مستقل آمریکا رو تصاحب کنه . من به شخصه موسیقی این گروه رو دوست ندارم . برای همین بجای واستادن زیر آفتاب و دیدن کامل اجراشون ترجیح دادم برم ناهار بخورم . بعد هم گروه ترک Manga که بنظر میرسید خیلی طرفدار داره برنامه اجرا کرد که من از همون اولش رفتم توی غرفه Dream خوابیدم تا آخر اجرای این گروه . بعد هم که Hayko Cepkin اومد و شروع به جیغ زدن کرد که اون هم نرفتم ببینم .

Razorlight

این گروه انگلیسی که فعالیت خودش رو از سال 2002 آغاز کرده . سبک ترکیبی ایندی راک و الترناتیو و پست-پانک گروه رو من نمیپسندم !! . دو آهنگ اول اجرا رو دیدم و زود هنگام رفتم سراغ شام !! . چرا که باید اخر اجرای razorlight میرفتم تو جمعیت و خودم رو جلو میرسوندم تا برای دو اجرای آخر از جام تکون نخورم !!! .

Kaiser Chiefs

کایزر چیفس به خودی خود یه گروه دوست داشتنی هست ! . یعنی فقط کافیه یه کم به ریکی ویلسون دقت کنین ! . این گروه که فعالیت خودش رو از سال 1996 بصورت غیر رسمی و از سال 2005 با انتشار آلبوم Employment بصورت رسمی آغاز کرد ، در حال حاضر یکی از معروفترین گروه های ایندی راک و پست – پانک انگلستان و دنیا بشمار میاد .  همه ما منتظر یه اجرای فوق العاده و عالی از این گروه بودیم ، چون سال 2008 جایزه بهترین Performance سال (اجرای کنسرت) به این گروه تعلق گرفته بود . از همون اول ریکی ویلسون با جنب و جوش و هیاهوی خودش جو رو کاملا اکتیو کرد ! . دو بار صاف اومد وسط جمعیت ، یه بار از نرده ها بالا رفت ، کلی بالا و پایین پرید و تمام آهنگهای معروف و خوب گروه رو توی حدود یک ساعت و 20 دقیقه اجرا کرد . شیوهء جالبی هم برای اجرا داره ، قبل از شروع هر آهنگ با مردم تمرین میکنه که مردم چه حرکتهایی رو انجام بدن و کجاها رو با صدای بلند و چطوری بخونن ! . اونوقت وقتی خود آهنگ اجرا میشه شما منفجر میشین !! . دو اهنگ ruby و I predict a riot بهترین اجراهای این گروه بودن . وقتی اجرا تموم شد ، ما از جامون تو ردیف اول تکون نخوردیم و اماده شدیم برای اجرای بعدی .دو تا عکس دیگه از کایزرچیفس میذارم براتون .

Linkin Park

آخرین اجرا برای گروه Linkin Park بود که بنظر میرسید محبوب ترین گروه این فستیوال باشه . تقریبا تمام مردم برای اجرا این گروه حاضر بودن . فشار بقدری زیاد بود که اگه پاهات رو برمیداشتی ، رو زمین نمیوفتادی ! . ما با چنگ و دندون جای خودمون رو نگه داشته بودیم ، حدود 40 دقیقه بعد از اجرای کایزر چیفس نوبت لینکین پارک بود که البته با 10 دقیقه تاخیر روی استیج اومدن . اینقدر فشار جمعیت زیاد شده بود که چند نفر حالشون بهم خورد و از بین مردم خارجشون کردن . اجراشون خیلی خوب بود ، نه در حد NIN و Kaiser Chiefs البته . بعد از آهنگ دوم بغل دستی من که یه پسر ترکی بود بس که به وجد اومده بود و فریاد میکشید و گریه میکرد که غش کرد و بردنش بیرون !!! . تقریبا تمام آهنگهای معروفشون رو اجرا کردن . وسط اجرا مایک روی کیبورد خودش پرچم ترکیه رو آویزون کرد و چستر هم پرچم این کشور گرفته بود که با ذوق زدگی شدید حاضرین ترک مواجه شد . یه چیز جالبی که اجراشون داشت این بود که درامر و دی جی هر دو روی یه سکو به ارتفاع حدودا یک و نیم متر بودن و 4 تا باکس هم با فواصل مساوی جلوی استیج بود که 4 نفر دیگه میرفتن روی اون وامیستادن . یعنی بطور متوسط تمامی 6 نفر عضو گروه یک متر از سطح استیج بالاتر بودن !!! . این اجرا که اخرین اجرای این فستیوال بود 1.5 ساعت حدودا طول کشید .

پ.ن : در کنار استیج اصلی که در موردش صحبت کردم ، سمت دیگهء پارک یه استیج دیگه به اسم Zero قرار گرفته بود که در تمام مدت اجرا توی استیج اصلی اونجا هم برنامه اجرا میشد . یعنی همزمان دو تا کنسرت وجود داشت و شما هر کدوم رو که دلت میخواست انتخاب میکردی . استیج فرعی بیشتر مختص موسیقی الکترونیک و دنس بود . توی این استیج این افراد برنامه اجرا کردن : Santigold (آمریکا) ، Janelle Monae (آمریکا) ، The Twelve (برزیل) ،  We Have Band (انگلستان) ، و از کشور ترکیه هم گروه های : Fairuz Derin Bulut , Ayyuka , Fuat , Badem , Sakin , Foma , Cilekes , Post Dial , Gren , asfalt Dunya , Wufi , Productpilot , Gece , Sattas , Agentorange , Mabbas , Bora Uzer , Dearhead , Saltuk Erginer و Atil Altas .

پ.ن : لینک مستقیم عکسها در ابعاد 1024*768 رو توی پست قبلی گذاشتم .

9 پاسخ به “Rock’N Coke 2009 – Part II

  1. علی 2009/07/29 در 14:18

    ای ول ال پی خوش به حالت بابا رفتی این ال پی رو از نزدیک دیدی این قیمت کنسرت هاشون چه جوریه؟راستی اگه مایل به تبادل لینک هستی خبرم کن

  2. علی 2009/08/04 در 03:09

    سلامآقا بردیا کارت خیلی درسته … ممنون از اینکه سایتت رو بروز نگه میداریاگر ممکنه سال بعد زمان فستیوال  رو بموقع یادآوری کن که ما هم بریم

  3. http://funmetall.persianblog.ir/ 2009/08/04 در 05:03

    سلاماینا گرون هم که باشن میصرفه من خودم Iron va Metallica رو رفتم .

  4. noisymind 2009/08/05 در 18:24

    اگه لینک اجراهاشون رو هم گیر اوردی بذاری که عالی میشه.در ضمن هر چی لینک آلبوم Employment من گیر آوردم همشون Dead شده بودن! اگه لینک این رو هم بدی که ممنون

  5. ... 2009/08/07 در 21:20

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآخ جون لینکین پارک….واااای پسر چه سعادتی داشتی که کنسرتشونو داشتی…واااااای من اگه اونجا بودم سر آهنگ اول غش می کردم…..یکی از دوستان که رفته بود یه 1000 تا عکس گرفته بود 500 تاشو برام فرستاد دلمو اب کنه..اوون عکسی هم که شما گفتی چستر و مایک پرچمشونو اوردنم بود….به امید روزی که LP رو توو ایران ببینیم…یعنی میشه Lq F0r 3v3R

  6. آرش 2010/02/11 در 12:48

    آقا من چند دفعه قبلا گفتم الانم میگن ,خواهشا در رابطه با ال پی صحبت نکنید.هر دفعه بی مورد بهشون یه چی میبندی.کی گفته اجراشون به اندازه ناین اینچو کیسر چیفت نبود!!!!؟حالا اونجا بودی که بودی ولی دیگه از خودت خواهشن چیزی در نیار.!!!!!

  7. آرش 2010/02/13 در 16:23

    هه! مگه هرکی بزرگه بیشتر حالیشه ,نمونش خودت!!!دوما مثل اینکه ریاضیت هم دست کمی از فهم موسیقیت نداره!!!1 ,2 سال مشکلی نداره خوب ولی 4 سال سن رو اشتباه حساب کردن واقعا جای تاسف داره واسه شمایی که نزدیک به 32 سالتونه!!!!این از این,بعد اینکه من چند ساله پستهای وبلاگتونو دنبال می کنم و در جریان این هستم که این مدلی نسبت به بقیه گروها نظر میدی و این اصلا جایز نیست.پس خواهشا خودتو موسیقیدان فرض نکن.ممنون

  8. آرش 2010/02/14 در 12:33

    نه نه نشد,این اتفاقا دقیقا اینو میرسونه که شما در مورد چیزی که میتونی درست ازش اطلاع داشته باشی ولی به دلایلی نمیتونی نباید نظر بدی ,نمونش همین سن من و یا نظر دادن نسبت به ال پی و یا  سایر گروه ها.خود شما هم خوب میدونی که نوع موسیقی سلیقست و هیچ ربطی به فهم و سن نداره.مرسی.

  9. S4EEDR3ZA 2011/07/20 در 21:33

    لینکین پارک … همین بالاسرمون :((
    جدا خوش به حالت بردیا جان!
    ممنون از عکس ها و گزارش .

پاسخی بگذارید

