آ ل ب و م

موسیقی و دیگر هیچ

Scarlett Johansson – Anywhere I Lay My Head

ما خیال نداریم اینجا در مورد سینما صحبت کنیم !! . این مقوله ارتباط چندان مشخصی با ما نداره !! . اسکارلت جوهانسون هم قرار نیست اینجا به چشم یک هنرپیشهء مطرح هالیوود یا ســـکــسی ترین زن در قید حیات دنیا بهش نگاه بشه . کاری هم به فعالیتهای سیاسی و تفکر دموکرات اون یا تبلیغات cK هم نداریم . اینجا فقط میخوایم در مورد اولین آلبوم موسیقی این هنرپیشه که قصد کرده مثل خیلی از بازیگرها پا به دنیای موسیقی بذاره صحبت کنیم . اسکارلت جوهانسون ، بعنوان یه بازیگر پاپ ، که همیشه و به دلایل مختلف اسمش به عنوان به ستاره روی زبونها هست ، برخلاف انتظار مثل جنیفر لوپز و ویل اسمیت و پریس هیلتون خودش رو با موسیقی پاپ آلوده نکرد !!!‌. اسکارلت جوهانسون ، این هنرمند ۲۳ ساله ، در اولین آلبوم خودش دست به کار بزرگی میزنه : گزیده ای از بهترین آهنگهای هنرمند افسانه ای موسیقی راک ، جز ، بلوز و فولک یعنی Tom Waits رو بازخونی میکنه !! . تازه در این حرکت عجیب که با نظارت مستقیم خود تام ویتس انجام شده ، هنرمند عجیب و اسطوره ای راک یعنی David Bowie با جوهانسون همخوانی میکنه . بذارین یه نگاه به آهنگهای آلبوم بندازیم :

۱) آهنگ Fawn که نسخه اصلی اون در آلبوم Alice از Tom Waits هست .
۲) آهنگ Town With No Cheer که نسخه اصلی اون در آلبوم Swordfishtrombones از Tom Waits هست .
۳) آهنگ Falling Down که نسخه اصلی اون در آلبوم Big Time از Tome Waits هست و با همراهی David Bowie اجرا شده .
۴) آهنگ Anywhere I Lay My Head که نسخه اصلی اون در آلبوم Rain Dogs از Tom Waits هست .
۵) آهنگ Fannin Street که نسخه اصلی اون در آلبوم Orphans از Tom Waits هست و با همراهی David Bowie اجرا شده .
۶) آهنگ Song For Jo که تنها آهنگ مستقل این آلبوم هست .
۷) آهنگ Green Grass که نسخه اصلی اون در آلبوم Real Gone از Tom Waits هست .
۸) آهنگ I Wish I Was In New Orleans که نسخه اصلی اون در آلبوم Small Change از Tom Waits هست .
۹) آهنگ I Don’t Want To Grow Up که نسخه اصلی اون در آلبوم Bone Machine از Tom Waits هست .
۱۰) آهنگ No One Knows I’m Gone که نسخه اصلی اون در آلبوم Alice از Tom Waits هست .
۱۱) آهنگ Who Are You که نسخه اصلی اون در آلبوم Bone Machine  از Tom Waits هست .
 

مخاطبین این آلبوم رو میشه به سه دسته گوناگون تقسیم کرد :
۱) طرفداران اسکارلت جوهانسون : خیلی از مخاطبین این آلبوم آدمهایی هستن که جوهانسون رو بخاطر دلایلی به جز موسیقی دوست دارند . شهرت این هنرپیشه قابل انکار نیست ، اما برخلاف انتظار طرفداران اون که انتظار یه آلبوم پاپ مهربون ، با روحیه ای لطیف و دخترانه و صد البته ســکــسی ، رو داشتند چندان این آلبوم خاص مورد توجهشون قرار نگرفت . موسیقی Folk وقتی با چاشنی Trip-Hop و Jazz ترکیب بشه چندان ژانر عامه پسندی نیست . اصولا خود Tom Waits هم جز هنرمندان خاصی هست که مخاطب عام رو جذب نمیکنه . برای همین این دسته از مخاطبین چندان از این آلبوم راضی نبودند .
۲) طرفداران تام ویتس : نمیشه منکر شد که تام ویتس موجود خاص و عجیبی هست !! . نمیشه هنر اون رو زیر سئوال برد ، نمیشه سابقه چند دهه فعالیت درخشان در موسیقی رو فراموش کرد و صد البته صدها هزار طرفدار اون رو نادیده گرفت !! . از نظر طرفداران ویتس ، اینطور که توی انجمنها و مقاله ها و مصاحبه ها و بحثها خوندم ، این آلبوم توهین به طرفداران ویتس و یک بازی کودکانه معرفی شده که تنها میخواسته حس خوانندگی رو در جوهانسون ارضا کنه . برای همین این دسته از مخاطبین هم چندان از این آلبوم راضی نبودند .
۳) طرفداران موسیقی فولک و جز و Trip-Hop : این دسته از مخاطبین تا حدود قابل قبولی آلبوم رو دوست داشتند . جدا از جوهانسون شدن ویتس (!!!) این آلبوم اثر قابل قبولی در موسیقی فولک بشمار میاد ، موسیقی خوب و اجرای زیبای اون باعث میشه ناپختگی صدای جوهانسون رو چندان حس نکنین و از شنیدن این آلبوم لذت ببرین . فکر کنم شمایی که داری این وبلاگ رو میخونی جزو همین گروه سوم باشی !!!‌ .
 
این نکته رو هم بگم که این آلبوم دو هفته دیگه در آمریکا منتشر میشه و شما میتونین همین الان این آلبوم رو دانلود کنین !!!!!! .

 

دانلود آلبوم Anywhere I Lay My Head از Scarlett Johansson

15 پاسخ به “Scarlett Johansson – Anywhere I Lay My Head

  1. امیرعادل 2008/05/06 در 16:42

    سلاماولا میتونم بگم که وبلاگ شما جز’ معدود وبلاگهای خوبیه که من هر روز به اون سر می زنم. هم موسیقی که برای دانلود قرار می دید مطلوب منه و هم مطالب درستی که می نویسید فقط یه مشکل کوچولو هست و اونم اینکه تمامی فایلها رو روی رپید بارگزاری می کنید که این برای من توی دانلود مشکل ایجاد می کنه(انترنتی که دارم رپیدو فیلتر کرده) اگه میشه رو بقیه سایت های از این دست هم فایلها رو آپلود کنید. ممنون

  2. بردیا 2008/05/07 در 09:40

    Password : Mp3zzz.blog.hr

  3. بردیا 2008/05/07 در 09:46

    جناب امیرعادل فکر کنم این موضوع رو یه بار دیگه هم گفته بودین و من هم جواب داده بودم . احتمالا اون کامنت من رو نخوندین . خودتون مطمئنا میدونین (از اینکه پسوردهای فراموش شده’ من رو یادآوری میکنین) که من اینها رو آپلود نمیکنم . من بر اساس تازه هایی که وجود داره از بین چند آلبومی که خودم دانلود میکنم یکی رو انتخاب و بعنوان ژست تو وبلاگ قرار میدم . در موردش توضیحات لازم رو مینویسم و لینک دانلود رو هم میذارم . نتیجه اینکه من این فایلها رو روی رپیدشر نمیفرستم بخدا !! . اگه قرار به آپلود بود مطمئن باشین اینکار رو نخواهم کرد و سرور دیگه ای انتخاب میکنم ! . در مورد اون مطلبی هم که بصورت خصوصی فرموده بودین بزودی باهاتون صحبت میکنم . موفق باشید .

  4. مسعود 2008/05/07 در 13:36

    سلامپسورد درسته اما باید MP را به صورت mp وارد کرد.

  5. A & R 2008/05/13 در 14:51

    سلام آقای بردیامن وبلاگم را تازه راه اندازی کردم و سعی می کنم مطالب به روز دنیای سینما و بدون تخلص از جایی صرفا بر اساس اطلاعات و تحقیقات خودم را در آن درج کنم.اگر مایل هستید وبلاگم را تحت عنوان hollywoodland.persianblog.com به لینکهایتان اضافه کنیم.اگر قابل بدونید من هماطلاعات خودمو در مورد دنیای سینما و موسیقی و ارتباط آنها مثل اسکارلت جوهانسون در اختیارتون می ذارمبا تشکر r.a.h.a

  6. جوهایرا 2008/05/24 در 07:49

    سلام.اولا که اسکارلت یوهانسون هست نه جوهانسون.دوما عزیز چرا فایل هات تو رپید شیر است.دلت به ما نمی سوزه.ما که عین شماها مایه دار نیستیم پرمیوم بخریم.نتیجه اش می شه اینکه می ریم تو قسمت free.و خوب دانلود دیگه امکان پذیر نیست چون سرعت خیلی پایینه.اگر یک کاری بکنی.مثلا ترک به ترک دانلود ها رو قرار بدی وتو 4SHARED.COMبارگذاری کنی بهره وری از سایتت بهتر می شه.تنکس.بای

  7. بردیا 2008/05/24 در 09:10

    والله من از تلفظهای نقاط دیگه دنیا خبر ندارم ، اما تو انگلیسی تلفظ اسم ایشون همون جوهانسون هست . میتونین این موضوع رو به راحتی توی اینترنت چک کنین : فایلهای مصاحبه تو Youtube برای این منظور کاملا مناسب هست . درضمن ، خیر قربان !!! ما Premium نداریم !!! . خود ما هم همون شکلی که شما حال نمیکنی دانلود کنی دانلود میکنیم !!! . یه کم فقط زحمت داره . اگه ارزشش رو نداره ، پس بیخیال .

  8. من 2009/10/27 در 23:09

    مرسی از مطالب.

  9. ایرسا 2009/12/02 در 23:57

    جالبه … شدیداَ امیدوارم به کارای ویتس گند نزده باشه خصوصا که میگی با نظارت خود ویتس بوده. پ ن. خوشحالم که poor Edward و time  رو نخونده

  10. ایرسا 2009/12/05 در 10:44

    دوستمون یک آلبوم دیگه هم سال 2009 داده که با Pete Yorn باهم خوندن به اسم Break up، من گوش نکردم ولی به نظر میرسه از آلبوم اولیش بهتر باشه. مخصوصاً که این دفعه اهنگ ها کاور نیست واکثرشون رو  yorn ساخته

  11. مرتزا 2010/02/14 در 13:01

    پسوردش با m باید باشه نه M. جهت اطلاع دوستانی که اعصابشون خرد شد!

  12. R3ZA 2011/06/07 در 23:30

    اين آلبوم يک فاجعه است… انگار اسکارلت جان يک واکمن بردن توي حموم و صداشو در هنگام خوندن اونجا ضبط کرده… صداش بالا نمياد… واي واقعا افتضاحه… حيف موزيک تام ويتس که به دستان اين زن آلوده شد

پاسخی بگذارید

